Hirdetés
- A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
- Kétféle interfésszel érkeznek a Klevv, jövő hónapra datált M.2-es SSD-i
Hirdetés
-
Kaliforniában sem kell okostelefon az iskolákba
it Új törvény keretében korlátozzák vagy tiltják ki az iskolákból az okostelefonokat az amerikai államban.
-
PlayStationre is megjelent a Palworld
gp A szóbeszédek igaznak bizonyultak, mostantól a Sony konzolján is elérhető a teljes kiadás.
-
A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
ph Három Hall-effektusos kapcsolóval megpakolt jószággal gyarapodott a cég portfóliója, és az egyik vezetékmentes.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gipsztigris
addikt
válasz fpatrik17 #12588 üzenetére
Következő kérdésekre keresem a választ:
- Milyen motorral vennétek a helyemben? Nagyságrendileg mennyivel drágább fenntartani egy nagyobb köbcentist (szervíz és egyéb)? Mindkét motor kiforrott, megbízható és takarékos darab. Fenntartási költsége kb. egyforma az általános (vezérlés, olajak, szűrők, kuplung, stb.) alkatrészek tekintetében. A 2.0 literesnek elektronikusan vezérelt örvénylapátjai vannak, míg az 1.6-nak fix állású lapátok motor nélkül. Örvénylapát motort már cseréltünk párat, valamint a 2.0 literes szívócsöve és EGR-je hajlamosabb a kokszosodásra. De ez orvosolható probléma. EGR hűtő műanyag ház is hajlamos a repedésre mindkét motornál.
1.6 (120le), 1.9 (190le), 2.0 (165le) motorokkal szerelték őket tudtommal. Szerintem nekem az 1.6 is elég lenne, de nem ismerem a különbségeket... Azt tudom, hogy az 1.6 automatába a fos GM váltót rakták, a többibe tudtommal már értelmeset.
A facelift utáni 1.6-ba már a C635-ös váltó került, míg az fl előttibe a C530-as. Klasszikus automata nincs dízelben, csak robotváltó C530 alappal. Az 1.6 Mjet is bőven elegendő, ha nem akarsz kétszáz utazóval közlekedni. Nekem 1.6 van, de azzal sem szoktam szégyent vallani!
- Automata váltó mennyire kiforrott rendszer? Mennyire kell az automatákat kerülni? A robotizált váltó nem egy Forma1-es technika. Időnként lelassul, nagyon lassan vált vissza. Ha kézi módban használod akkor teljesen vállalható.
- Nagyon bejönnek a napfénytetős verziók. Azon kívül, hogy figyelni kell a karbantartásra (gondolom szilikon spray), van-e bármi hátulütője?
- Ülésfűtés az ennyire hiánycikk a deltákban? Szinte alig találok olyat, ami tudná...
Olasz iportból érkezett a legtöbb Delta, és miután szeretnek a déli országrészből hozni autókat arrafelé nem ismerik az ülésfűtés fogalmát. Német, Osztrák import Deltákban előfordul. Van megoldás utólagos ülésfűtésre, nem túl drága, tartós, szénszálas fűtőpaneleket lehet kapni."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
-
gipsztigris
addikt
-
gipsztigris
addikt
válasz hobizoli #12752 üzenetére
Ebben igazad van, pont ezért kell nagyon óvatosan bánni vele! Attól a szerelőtől aki nem foglalkozik olasz kocsikkal, pedig nem kell félteni, mert azt sem tudja, hogy létezik ilyen szűrő.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz tboldi #12770 üzenetére
Szettben INA-t szoktuk tenni vagy Gates-t, esetleg Contitech, de úgy is jó, hogy Dayco szíj (gyári is ilyen) és mellé INA feszítő és vízpumpa. Dayco szettet került el, mert a feszítője hajlamos szétesni idő előtt!
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz tboldi #12780 üzenetére
Ha csak ezen múlik, akkor 13900-ért is van rögzítő készlet.
Tőlük szoktam venni a rögzítő szetteket, mert az "alsópolcos" készleteik is teljesen jók, a célnak megfelelnek. Van vagy 25 féle készlet otthon, nem törekszem a legdágábbakra.[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz Integrale #12830 üzenetére
Majdnem. Leszakadt a dugó, a hajtókar kijött a fényre, és ahogy megállt a motor, a kocsi lendülete pedig elnyírta az összes lendkerékcsavart. Máskor a főtengely törik, itt a csavarok voltak a leggyengébb láncszem.
[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz molnarpeter #12833 üzenetére
Bravo 1.4 T-Jet. Igen, a blokk nagyon megsértődött.
[kép]"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz zoo8800 #12835 üzenetére
Olajhiány. Ügyfélnek valami miatt elfolyt a motorolaj és úgy gondolta, hogy a 10 kilométerre lévő benzinkútra még el tud jutni jó hangulatban.
Nem sikerült neki!
Egyébként van egy kis hardveres erősítés a gépen (330as injektorok, Gt1446 turbo és hozzá való downpipe, 1.75 Tbi cooler) , de a hiba 100 %-ig USER ERROR!"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
-
gipsztigris
addikt
-
gipsztigris
addikt
válasz sanzi89 #12885 üzenetére
"Nyomatékkulcs van, de hivatalos meghúzási nyomaték értéket még nem találtam. Erre esetleg valakinek infó?"
18 - 22 Nm mind a kúpos, mind pedig az alátétes leeresztőcsavar meghúzási nyomatéka. Az alátétesnél elvileg előírás az alátét cseréje is."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz akooos #12894 üzenetére
Ha nem laksz messze Vecséstől, akkor elmész a boltjukba és szerintem ki fognak szolgálni. Lehet, hogy teliáron fogod kapni, de még mindig olcsóbb mintha külföldről rendelnéd.
De ha eljössz érte Pilisre, akkor megrendelem neked szívesen![ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz juvegamer #12907 üzenetére
Szerintem környezetvédelmi vagy adózási szempontok alapján lett belőle (elsősorban szoftveresen)105 lovas. Elvileg szög ugyanaz a két motor, bár vannak apró különbségek, pl. az olajszűrőház és szűrő más méretű, de a turbó és injektor azonos.
Láttam már gyári 105 lovas motor teljesítménymérési jegyzőkönyvét, ami a gyakorlatban leadta a 119 lóerőt."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz KilgoreTrout #12962 üzenetére
Szia!
Kicsi az esély rá, de megkérdezem. Véletlenül nem Debrecenben vetted a gépet, most hétvégén?
1, Picit jobban kell pörgetni ezeket a motorokat. Szerintem 2,5 felett.
2, Kicsi motor, a turbó adja az erejét. Amíg nem épül fel a turbónyomás, addig nem lesz kraft!
3, Igen
4, Nem
5, Gyári előírás a SAE 5W-40 FIAT 9.55535-S2 olaj, viszont a multiair motorokba az Alfáknál facelift után már a SAE 0W-30FIAT 9.55535-GS1 az ajánlás.
Mi Motul 8100 X-CLEAN 5W40 C3-at teszünk bele.
6, Ha azt a borítást eltávolítod, még pár évig nem fog tönremenni a hátsó dob.
7, Igen, csak kell egy kiegészítő modul bele. Egy képzett villamossági szakember megcsinálja. Keresd a facsén Budavári Csabát.
8, Nem tudom melyikre gondolsz."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz csongi #12964 üzenetére
"A legjobb olaj, ami neked bejon."
Ilyet csak akkor mondj, ha túl vagy már egy multiair modul cserén! Ugyanis a nem megfelelő olajjal nagyon hamar stabil oldalfekvésbe lehet küldeni a mair modult. Nem drága. 3-4 killó plusz az apró."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz csongi #12966 üzenetére
Elbeszéltünk egymás mellett, vagy félreértettelek. Ha meg van a gyári spec. , akkor tulajdonképpen mindegy melyik olaj.
Az 1.4 8V valóban nem űrtechnika, viszont hozzá képest (és még jónéhány egyébhez képest is) a MultiAir bizony az! És ha valami érzékeny az olaj minőségére akkor az a multiair."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz csongi #12976 üzenetére
"A Lancia alapja barvo, az autó jelentős része bravo. A külső és a beltér meg feláras a Lancia embléma miatt. "
Nekünk van mindkettő, plusz nagyrészt Bravot és Deltát javítunk. A Delta (most tekintsünk el attól, hogy kinek melyik tetszik jobban) azoknak lehet jobb választás, akik variálható csomagteret, álítható hátsó ülés támlákat, és hátul nagyobb lábteret akarnak. Mert az a cca. 12 cm -amennyivel hosszabb a Delta-, mind a hátsó részben található, és ezért kategóriájának egyik legnagyobb lábterével rendelkezik a Delta. Amúgy szög egyforma alap technika, plusz egy pár parasztvakítós extra, mint pl. a Magic Parking és nagyobb motorválaszték. Létezik belőle 1,75 Tbi benzin (200 LE) illetve 1.9 twinturbo dízel (190 LE) mindkettő reaktív futóművel, szóval, van némi különbség.[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz csongi #12979 üzenetére
Feleségemnek egy 1.4 8V Musa-ja van. Nagyon szereti, igazából én is szeretem. Mármint a Musa-t! ...meg az asszonyt is.
Munkába járásra használja elővárosból a reptérre. Tökéletes kényelem, fenntartása kabátgombokból meg van (kivéve a kasztnit). Most cseréltünk kuplungot rajta, LUK szett 20 eFt (csapágy, szerkezet, tárcsa) . Ha találsz egyet egészséges kasztnival, még a facelift előttieket is nyugodtan megveheted.[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz tboldi #12981 üzenetére
Fiam Bravoja is lassan a végéhez ér. Kicsi pénzből ezt lehetett kihozni.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz KilgoreTrout #13005 üzenetére
Az enyém 200 körül szokott megmozdulni. De ennek nincs jelentősége! A tank 57 liter, ebből 6-7 liternél gyullad ki a figyelmeztető lámpa.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz fpatrik17 #13025 üzenetére
Szia!
Őszintén szólva -miután elég ritka az 1.9 twinturbó-, nem sok személyes tapasztalat van vele kapcsolatban.
Annyi tudok, hogy a turbó élettartama semmivel sem több mint egy hagyományos turbóé, viszont az ára nagyjából a duplája egy normál turbóénak. Hozzájön még a reaktív lengéscsillapítóval ellátott futómű, aminek felújítása 50-70 eFt/db (és nem biztos, hogy tökéletes lesz) , vagy pedig a lengészcsillapítók cseréje bőven 100 eFt-on túl van darabonként.
Sokkal jobb választásnak tartom a 2.0 16V Multijet motort, ami alapból 165LE és egy icipici optimalizálással bőven fölé lehet vinni a twinturbó teljesítményének, viszont a fenntartása sokkal gazdaságosabb.
Így néz ki a twinturbó feltöltője.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz fpatrik17 #13029 üzenetére
"Fb csoportban elég jókat találtam erről a blokkról:
"Utolsó nagyszelepes, kovácsolt főtengelyes, majdnem mindent is kibíró 1.9, konkrétan eu3 blokk. Ezeket még sokszázezer km-re gyártották."
Ez így van! Viszont az 1.6 és 2.0 literes dízelek ugyanolyan megbízhatóak, és van 25 év technikai előnyük.
1.6-ban biztosan nincs, a 2.0-ben előfordulhat, a twinturbó tudomásom szerint mind reaktív futóműves."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz hobizoli #13031 üzenetére
" nem megy be a fo olajnyomoagba, hanem a tomitesnel korben visszaomlik az olajkarterba, ez miatt nyomas es a volumen is csokken"
Pontosabban falsot szív a nyaknál, és ezért lesz elégtelen az olajnyomás és szállított mennyiség. De a lényegen nem változtat, hogy időnknt cserélni kell az ajakos tömítést."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
Olajleválasztó (más néven karter szellőztető) membrán szakadás esetén előfordulhat benzinszag.
Benzinszivattyú a tankban van. Ülést felszeded és megnézed nincs-e könnyezés a szivattyú tetején, esetleg nincs-e elrepedve a műanyag leszorító anya.
"1-est rakva, állóhelyzetben néha érezhetően megmozdul a kocsi és van amikor nehezen lehet betenni sebességbe, mintha nem emelne ki a kuplung. Ez miatt egyelőre a kuplung cserét fontolgatom mivel a 2. sebesség is reccsen néha amikor gyorsabban/sportosabban váltok vele, de hátha van más ötlet is."
Először a felső munkahenger működését kell megnézni. Ha szorul, cserélni kell! Utána, ha nem javul, lehet fontolgatni a kuplung cserét. De készülj, hogy 200 eKm környékén a kettős tömegű is gatya lesz.
"Ezzel kapcsolatban az utolsó, hogy 2-3-4. fokozatokban pici megmozdul a váltókar. Ez talán valamelyik bak?"
Lehet billentő bak lógás is, de amikor gázelvétel-gázadáskor mozdul a váltókar, az sajnos a váltó (M32) hibájára utal."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz tboldi #13060 üzenetére
Van egy Görög cég, aki csak T-Jet és MultiAir motorok moddolását csinálja. Az oldalukon nem egy, nem kettő 300+-os gépezet is fent van.
Érdemes körbenézni facebook oldalukon.
Prefexpert (ha helyesen van használva és minden adat korrektül kitöltve) akkor 90-95%-ban pariban van a pados méréssel.[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz hobizoli #13066 üzenetére
"nem mint a magyar ECU tunnnnnnereknel, hogy alig indult be, meg berangatott menet kozben, meg olyan CO szaga volt alapjaraton, hogy Gréta vasvillaval kergetne korbe az EU-ban"
Ne is mondd!
Volt a gyereknek is tanulópénz, mire megtalálta azt az embert aki tudja is, hogy mit csinál. De most a 120 lovas Bravon is van sport mód, plusz olyan a gép amilyet elképzeltünk.
Mindig mondom, hogy a tapasztalat a legjobb iskola, csak néha magas a tandíj!"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz csongi #13077 üzenetére
Nem nyűgösebb mint a 75 lovas, csak sokkal ritkább. Ha ötös váltóval van, akkor nincs benne kettőstömegű. Láncot cserélni feltétlenül, ha az eladó nem tudja hitelt érdemlően bizonyítani, hogy mikor volt cserélve.
Musa jó kis autó, feleségem is Musa-t használ. Ha a kasztni rendben -küszöböket nagyon alaposan nézzétek meg-, akkor megvehető ha tetszik, mert szerkezetileg Punto 2 technika, minőségi, szépen kidolgozott beltér, és egy alapvetően tágas, jól használható autó. Magam részéről az üvegtetőt inkább hátránynak gondolom, mint előnynek."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz csongi #13079 üzenetére
Láncot helyszínen lehet cserélni, csak fel kell függeszteni a motort. Olajteknőt és motortartó bakot le kell venni. Szettben érdemes cserélni. INA-t használunk. Kb. annyiba kerül mint egy fogasszíj készlet. Ez az INA cikkszáma: 559 0027 30
Részecske szűrőt nem tudom fejből. Úgy tudom volt ilyen is, olyan is."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen