Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Egymilliószor át lett már beszélve kb. minden autós márkatopikban miért nem lesz ebből semmi, nemhogy 2026-ra, még 2035/40-re se. Kb. mint a full elektromos autók meg a 0 baleset. Valamivel fel kell kapatni az emberek figyelmét, virtuális rágógumi.
[ Szerkesztve ]
Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
-
félisten
Kíváncsi lennék arra, hogy a miniszter úr milyen szakmai anyagok alapján nyilatkozott.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Nincs ezzel semmi gond. Nagy-Britannia egy sziget, az önvezető autók meg nem tudnak úszni, a csalagutat meg majd védi őfelsége hadserege.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
joghurt
addikt
Azért ne feledkezzünk meg arról az apró részletkülönbségről, hogy az USÁban a fejlesztő/árusító cég bármit bekamuzhat a marketingjében, mert úgyis a "sofőr" a felelős. A britek meg aszongyák, hogy ha egy fűnyíró ledarál, akkor a gyártó a felelős, ha egy önvezető autó elcsap, akkor szintén.
A tej élet, erő, egészség.
-
-
dabadab
titán
ne feledkezzünk meg arról az apró részletkülönbségről, hogy az USÁban a fejlesztő/árusító cég bármit bekamuzhat a marketingjében, mert úgyis a "sofőr" a felelős.
Nem, ez nem így működik, valamit rettenetesen félreértettél.
Az önvezető az USA-ban is önvezető, tehát a "sofőr" nem felelős azért, hogy hogyan vezet, a nem önvezető (level 3 meg lefele) meg a világ összes többi részén is nem önvezető, ott meg a sofőr felel a vezetésért.DRM is theft
-
dabadab
titán
Mert a Tesla ugye "önvezető" (Self-Driving) a marketingjük szerint
Nem, a marketingjük szerint sem, annak ellenére sem, hogy egyébként az egyik változatnak az a neve. Konkrétan: "The currently enabled Autopilot, Enhanced Autopilot and Full Self-Driving features require active driver supervision and do not make the vehicle autonomous"
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
joghurt
addikt
Ez már az apróbetűs rész, a jogi osztály hatására. A reklámokban csak a Full Self-Driving szlogen jelenik meg, hogy az akadjon be az emberek tudatába. Azért szlogen.
Nesze, itt van egy film a Tesla saját YouTube csatornájáról, ami a mai napig elérhető, bármiféle disclaimer nélkül. És amiben számos olyan szitu látszik, ahol még odafigyelve, ámde az ölbe tett kézzel esélyed sem lenne időben beavatkozni.
A tej élet, erő, egészség.
-
forumpista
tag
Mondjuk az az FSD-s mondatresz mar onmagaban vicces.
Ennek mintajara pl. ettermek kiirhatnak aprobetusnek hogy “az ettermunkben felszolgalt etel nem alkalmas emberi fogyasztasra, csak orvosi felugyelet mellet fogyassza”
vagy az aranykereskedok hogy “a megvasarolt aranyrud nem tartalmaz aranyat csak arany arban adjuk”
-
válasz forumpista #14 üzenetére
Vagy a windows eula...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Cassi
senior tag
-
Cassi
senior tag
-
Gargouille
őstag
Erről valahogy mindig az a rész ugrik be az Aliens-ből, mikor ereszkedik le a kis kommandós csapat a bolygóra az anyahajóról és közben kérdi az egyik katona az új a parancsnokot, hogy:
- Hány bevetése volt eddig?
- 12... a gyakorlatokkal
- És ebből mennyi volt éles?
- Kettő. Ezt beleértve.Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
ddekany
veterán
Ha nem vállalja a teljes önvezetés készítője a felelőséget, akkor szerintem nem sokan használnák. Szóval üzletileg az van, hogy vagy bukó, vagy bevállalják. Most persze erre sokan rávágják, hogy ja, hát pont ezért nem soha lesz ilyen soha. De ez csak azon múlik hogy mit sikerül innoválni AI téren az elkövetkezendő években. Ha van a legjobb taxisoknál is valamivel megbízhatóbb gépi sofőreid, akkor vajon nem érné meg üzemeltetni egy flottát ezzel, azzal együtt, hogy évi jópár balesetért te fogod állni a cehhet? Nyilván nagyon is megéri. Csak ez a gépi sofőr még nincs. (Tudom, Waymo... de sok ember dolgozik a háttérben, hogy az menjen, meg korlátos a terület, szóval az még találn nem nyereséges üzlet.)
-
félisten
Eleve ketté kell osztani a felelősséget: büntető jogi -- polgári jogi
A büntető jogit alapból hanyagolni kellene, illetve nem erőltetni, azaz csak azokban az esetekben nyomni, amelyekben ténylegesen értelme van. Ezzel az a baj, hogy a közhangulat/sajtó vért akar látni, azaz embereket a vádlottak padján, aztán meg börtönben.
A polgári jogi felelősségre nem egyhamar fog stabil modell kialakulni, mivel maga a valós élet is gyorsan változik ezen a területen. Van azonban egy áthidaló megoldás, amely mentén el lehetne indulni, és a csiszolgatása alatt is alkalmazható lenne. Ez pedig a biztosítás alapú kárfelelősség. Új-Zélandon a polgári jog széles spekrtumát átállították erre, és állítólag bevált.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
dabadab
titán
Ha nem vállalja a teljes önvezetés készítője a felelőséget
Ez nem vállalás kérdése, nem igazán úgy működik a jog, hogy valaki bekiabálja, hogy "nem ér a nevem, káposzta a fejem" és akkor utána mentessége van minden alól.
Meg hát nem is új a dolog, az autógyártóknak most is komoly felelősséget vállalnak az autók műszaki paramétereiért, lásd pl. a VW-s dieselek kapcsán kiosztogatottt börtönöket (amiket ráadásul nem is a jegyszedő kapott, hanem csúcsvezetők).[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
stellaz
addikt
Azért nem véletlen, hogy balesetet okozol, akkor van büntető jogi felelősséged is. Szépen néznénk ki, hogyha egy cég autója büntetlenül okozhatna halálos balesetet.
Vagy a gyártó vagy az üzemeltető állja szépen a személyes felelősséget.
A vezetést át lehet engedni egy gépnek, de a felelősséget nem.[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Ha egy autó km-re vetítve 99,9999%-os megbízhatósággal dolgozik, akkor az azt jelenti, hogy 20 millió forgalomban lévő autó mellett, amik naponta mennek 20 km-t, naponta lesz 400 baleset.Ez 400 per naponta + az apróbb szabálysértések.
Továbbá mivel minden egyes autó ugyan olyan önvezetés szempontjából és adott körülmények között ugyanazokat a hibákat is vétik, ezért minden saját hibás baleset/szabálytalankodás után mind a 20 millió autót vissza kell hívni minimum szoftveres javításra.[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
-
félisten
Szerintem pontosan ezt a szemlletet kéne legalábbis takarékra tenni.
A büntető jog nem cél, hanem eszköz. (Ahol ez a cél, azt megtorlásnak hívják, amely tényszerűen szerepel a büntető jog történelmi céljai között.)
Nem kell minden baleset mögött büntető jogi felelősséget keresni, általában azért, mert ilyen nincs.
Cél a károsult kompenzációja, de ez eleve nem büntető jogi téma.
Cél továbbá a prevenció, de szervezetek esetén ez sem büntető jogi feladat, ráadásul erre éppen civil jogi megoldások is kiválóan alkalmasak (vö. biztosítás).
Van még egy sor büntető jogi cél, de ezek még kevésbé relevánsak.
A zavart az okozza, hogy az USA jogában egészen más a büntető jog logikája, különösen szervezeti felelősség esetén.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
-
-
stellaz
addikt
Ok, de ezt mégis hogyan? Még melyik emberhez képest? Aki 40 éve balasetmentesen közlekedik? Továbbra is áll a kérdés. Ha az embernél egy emberölés sem úszható meg, akkor az ennél kevesebb az legalább egy szabadkártya az emberölésre. Ezt így képzeled?
Szerintem ez a teljesen irreális elképzelés.Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
félisten
Ez igaz, de amikor ez a szélesebb körű földre kényszerítés megtörténik, már konkrétan nagyon nagy, rendszer szintű baj van, amelyre általában több baleset hívja fel a figyelmet.
A 737MAX-nál például a második, azonos módon bekövetkezett katasztrófa után rendelték el a repülési tilalmat.
A DC10-esek durván konstrukciós hibás raktérajtajainál is ez volt a helyzet, azzal az extrával, hogy ott már az első lezuhanás után pontosan tudták, hogy milyen problémával állnak szemben -- de a gépek tovább repülhettek egy gyártói kötelezéssel, amelynek nem tettek eleget.
A légi közlekedés valójában tele van lábon kihordott hibajavításokkal.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Kérlek, ne forgasd ki a szavaimat!
A közlekedésben elég jó a statisztikai háttér, emberölések esetén szerencsére durván szűkebb a bázis.
És igen, már az önvezető járművek közlekedéséhez is bőven van annyi adatunk, hogy számos helyzet és körülmény jól modellezhető legyen.
És van még egy jó ok, amiért nem jó a párhuzam: egy szándékos cselekményt hozol össze egy gondatlannal.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
dabadab
titán
A legutóbbi Boeing esetnél (2022. április 7., egy Boeing 757 a hidraulika hibája miatt
kényszerleszállást hajtott végre és felborult, de szerencsére senki sem sérült meg komolyabban) semeddig. Amire te gondolsz, az egy kivételesen nagy probléma volt a 737 Max-szal és a repülés történetének legkomolyabb parkolása volt. Hogy perspektívába tudd rakni, itt egy cikk arról, hogy ez mennyire gyakran fordult elő a repülés történetében (tl;dr: az elmúlt fél évszázadban négyszer): [link]. Érdemes lett volna először ezt kiguglizni és utána kommentelniDRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus ROG Phone 6 - Limited Batman Edition / BONTATLAN - 3 év gari
- Huawei Matebook D14 i5-11.gen/16GB DDR4/512GB PCIe SSD/14" Full HD IPS/Gar.:2025.10
- Rog 4070 Ti //KERESEM!!//
- Binepad BN006, programozható, mechanikus macropad, low profile Kailh Choc v1 Red switchek
- CoolerMaster ControlPad, programozható, mechanikus macropad, Gateron Red switchek