Az Oculus olyan címeket is támogatott, amelyekhez nem kötelező a Rift

A Facebook által felvásárolt Oculus Rift árcédulájáról és megjelenéséről a CES rendezvénnyel párhuzamosan hullott le a lepel, így mindenki tudja már, hogy a virtuális valóság nagyjából mekkora beruházást igényel. Pár fontosabb kérdés azonban még megmaradt, ugyanis továbbra sem volt teljesen tisztázott, hogy az Oculus által támogatott játékok csak az Oculus futtatási környezetet használhatják, vagy emellett még mást is.

Palmer Lucky, az Oculus vezére a Redditen kifejtette, hogy miképpen kell az Oculus szoftvertámogatására gondolni. Az első fontos tényező, hogy az Oculus áruházára felkerülő játékoknak támogatniuk kell az Oculus futtatási környezetet. Ez egy olyan követelmény, amit nem lehet megkerülni, így amelyik cég nem teljesíti, annak a programja fel sem kerülhet az áruházba. Emellett bizonyos játékokra vonatkozóan az Oculus külön szerződést kötött, aminek az elsődleges kikötése, hogy csak az Oculus futtatási környezeten keresztül működhet a virtuális valóság. Ilyen játék lesz például a The Climb és a Rock Band VR, amelyekhez kötelező Oculus Riftet vásárolni.

Fontos azonban megjegyezni, hogy az exkluzivításra vonatkozó szerződés egyedi, vagyis az, hogy az Oculus támogatta bizonyos programok elkészültét, még nem jelenti rögtön azt, hogy az alkalmazás csak az Oculus futtatási környezeten keresztül működhet. Palmer Lucky elismerte, hogy támogattak számos nem exkluzív besorolású címet is, amelyek fejlesztői az Oculus szoftvercsomagja mellé más futtatási környezeteket is beépíthettek, így a program üzemképes lehet például a HTC Vive vagy más headsettel is. Az Oculus azonban az alternatív megoldások minőségét nem ellenőrzi, csupán nem zárják be a fejlesztők előtt a kapukat a többi virtuális valóságra tervezett platform támogatására vonatkozóan, de megfelel működésért minden esetben az adott platform szolgáltatója felel.

Palmer Lucky azt is leírta, hogy a saját fejlesztőkörnyezetük használata azért kritikus, mert az Oculus Rifthez nem használhatnak olyan szoftvercsomagot, amellyel a hardver nem ad jó élményt. Többek között a SteamVR, vagy újabb néven az OpenVR fejlesztőkörnyezet nem támogatja igazán jól a DK2-es Rift verziót, és a Valve nem is tesz igazán erőfeszítéseket arra vonatkozóan, hogy ezen javítsanak. Ez persze logikus, mivel számukra a HTC Vive támogatás élvez prioritást.

Az igazán érdekes kérdés mostantól az, hogy a Valve készül-e olyan exkluzív játékokkal, amelyekbe nem engedik beépíteni a Oculus futtatási környezet támogatását. Ilyen esetben ugyanis a virtuális valóságot igénylő felhasználóknak az Oculus Rift mellé kell majd egy HTC Vive is. A helyzetet súlyosbítja, hogy ezen a ponton még nem vettük számításba a további, szintén érkező VR platformokat, amelyek saját futtatási környezetet használnak, elsődlegesen gondolva itt a StarVR-re.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés