A Microsoft a tegnapi napon leplezte le teljesen az új Xbox generációt, mára pedig elárulták a főbb paramétereket, így könnyebb lehet majd a választás a Series S és Series X verziók között.
A specifikációkat az alábbi táblázat részletezi a kényelmes összehasonlítás érdekében:
Platform | Xbox Series X | Xbox Series S |
---|---|---|
Felhasznált lapka | speciális AMD SoC APU | |
Gyártástechnológia | 7 nm (TSMC) | |
Processzorarchitektúra | AMD módosított Zen 2 | |
Processzormagok száma | 8 |
8 |
Processzormagok órajele SMT nélkül | 3,8 GHz |
3,6 GHz |
Processzormagok órajele SMT-vel | 3,66 GHz |
3,4 GHz |
Integrált grafikus vezérlő (IGP) |
AMD módosított RDNA 2 architektúra | |
CU-k száma (WGP-k száma) |
52 (26) |
20 (10) |
Shader részelemek száma | 3328 | 1280 |
Textúrázó/RT csatornák száma | 208 | 80 |
IGP magórajele | 1,825 GHz |
1,565 GHz |
Rendszermemória kapacitása | 16 GB |
10 GB |
Rendszermemória típusa | GDDR6 | GDDR6 |
Memóriabusz | 320 bit |
128 bit |
Rendszermemória effektív órajele | 14 GHz |
14 GHz |
Rendszermemória sávszélessége | 560 GB/s (10 GB) és 336 GB/s (6 GB) |
224 GB/s (8 GB) és 56 GB/s (2 GB) |
Adattároló | 1 TB-os egyedi NVMe SSD |
512 GB-os egyedi NVMe SSD |
Maximális I/O teljesítmény |
2,4 GB/s (4,8 GB/s tömörítve) |
2,4 GB/s (4,8 GB/s tömörítve) |
Tárhely bővítése belsőleg |
1 TB-os opcionális bővítőkártya | |
Tárhely bővítése külsőleg | USB 3.2-es külső HDD |
USB 3.2-es külső HDD |
Optikai meghajtó |
4K UHD Blu-ray-olvasó |
nincs |
Nagyon nagy meglepetés nincs, hiszen korábban is utaltunk rá, hogy főleg az IGP lesz visszafogva, de a memóriakonfiguráció érdekes. Amíg az Xbox Series X esetében a 320 bites buszon hat 2 GB-os, illetve négy 1 GB-os memória található, addig a Series S modell 128 bites buszt kínál három 2 GB-os és egy 4 GB-os memóriával. GDDR6-ból márpedig 4 GB-os modellt még egy gyártó sem jelentett be, de nyilván a Microsoft számára tervezhetnek ilyet, ha igényli a cég, hiszen elég nagy tételt jelentenek ezek a konzolok a teljes életciklusukra nézve, tehát bőven megéri a teljes piac számára nem feltétlenül hasznos fejlesztéseket is bevállalni.
Természetesen a HDMI 2.1 mindkét konzolon megtalálható, és az I/O interfészeik a méretbeli eltérések ellenére megegyeznek. A konkrét teljesítmény szempontjából a Microsoft elárulta, hogy az új generációra portolt Gears 5 többjátékos módja 120 képkocka/másodperces sebességgel fut majd a konzolokon, de a Series X-en 4K-ban, míg a Series S-en 1440p-ben. Az egyjátékos módnál azonban be kell érni másodpercenként 60 képkockával, de az említett felbontások nem változnak. Ezt a címet egyébként jelentősen átírták a fejlesztők, így az említett értékeket úgy hozza, hogy még a jelenleg elérhető PC-s verzió maximálisan beállítható szintjénél is szebb grafikai minőséget produkál. Konkrétan nagyobb felbontású textúrákat, jobb anizotropikus szűrést, árnyékokat, volumetrikus ködöt, SSR-t (screen space reflection) és mélységélesség effektet, valamint utófeldolgozásra vonatkozó futószalagot kapott. Emellett lényegesen megnövelték az Xbox Series X és S verzió esetben a látótávolságot, és a LOD-ot is átalakítottak, így a nagy részletességű modellek csak kifejezetten távol lesznek lecserélve kisebb részletességű verzióra.
Az egész hihetetlennek hangzik, de megvan a magyarázata, hogy mi történik. Az egyes változások közül a jóval nagyobb látótávolságért, a LOD-ra vonatkozó előnyökért, illetve a nagyobb részletességű textúrákért a finomszemcsés memóriamenedzsment, illetve az integrált grafikus vezérlőbe épített, új generációs geometriai motor felel. Ezek párosításával még az aktuális PC-s hardverekhez képest is több nagyságrendben mérhető előrelépés érhető el, így pedig olyan limiteket sikerült kiütni a rendszerből, amelyek a korábbi, rendkívül pazarló feldolgozási formáknál jelentősen korlátozták a lehetőségeket. Ezek az újítások tehát a Gears 5 tekintetében nyers sebességet hoztak rendkívül sok sebességet, ez pedig utat nyitott a jobb minőségű effektek felé. Ráadásul itt be lehetett vetni egy másik extrát is, konkrétan a VRR-t (variable rate shading), amíg a projekt el nem érte a célként kitűzött képszámítási tempót. Végül az anizotropikus szűrés minőségén a grafikus vezérlőbe implementált CRM (custom residency map) szűrés javít.