Számos újítást hozott az új GeForce driver

A WHQL minősítésű, 511.23-as eszközillesztő profilokkal és hibajavításokkal is készült.

Az NVIDIA elérhetővé tette a WHQL aláírással rendelkező 511.23-as meghajtót, amely a Hitman 3, a Monster Hunter Rise, a The Anacrusis, a GRIT, a Rainbow Six Extraction és a God of War című játékokhoz kínál új vagy frissített profilt. Utóbbi négy alkotáshoz a DLSS, míg az utolsó háromhoz a Reflex támogatását is biztosítja.

A friss meghajtó egyik újítása, hogy a 2014-es esztendő második felében bemutatott DSR (Dynamic Super Resolution) kiegészül egy úgynevezett DLDSR (Deep Learning Dynamic Super Resolution) opcióval, amit a tensor magokkal rendelkező GPU-k támogatnak. Ez nem összetévesztendő a DLSS-sel, ami némileg eltérően működik. A DLDSR-rel csupán annyit történik, hogy a bevetett neuronháló miatt a dinamikus szuperfelbontás képminőség-javító hatásához kevesebb pixelt kell ténylegesen kiszámolni. Az NVIDIA szerint egy 2,25-szörös DLDSR skálázás hasonló képminőséget ad, mint a 4-szeres DSR, csak előbbi előnye, hogy gyorsabban dolgozik, viszont a neuronháló miatt képi torzulásokat is okozhat, ellentétben a 4-szeres DSR-rel. Mint megannyi driveres megoldás, ez is egy kompromisszumos alternatíva, aminek az aktiválását a felhasználónak kell mérlegelnie.


[+]

A 2018-ban bevezetett, GeForce Experience-be épített Freestyle modul is kiegészül, méghozzá három ReShade szűrővel (SSRTGI, SSAO és Dynamic DOF). Ezek nem biztos, hogy minden játékban normálisan fognak működni, hiszen mélységpufferre van szükségük, és még ennek megléte vagy generálása esetén is lehetnek gondok az efféle injektált kódokkal, de próbálkozni lehet.

További újdonság a CUDA 11.6 és a Windows 11-es DRR támogatása, valamint az OpenCL implementáció továbbfejlesztése. Ezek mellett a FreeSync vagy Adaptive-Sync kijelzők hitelesítése haladt tovább, aminek hála nyolc új megjelenítő került fel az erre vonatkozó listára. Konkrétan az AOC AG275QG3R4B+, Q32G3WG3 és AG275QXE, Dell G2723HN, a HP OMEN 27i IPS, az MSI MPG321UR-QD, a Philips 24M1N3200ZA, illetve a ViewSonic VX3220-4K-Pro nevű megoldásokról van szó.

A friss csomag hibajavításokat is kínál, amelyeket az alábbi felsorolás részletezi:

  • Megszűnnek a Detroit: Become Human című játékban tapasztalható véletlenszerű akadások, illetve a program konkrét összeomlásának problémáját is sikerült korrigálni
  • Többet nem fog villogva eltűnni a szöveg a kijelzőn színkomponensenkénti 12 bites módban
  • Sikerült megoldani a többkijelzős környezetre jellemző képvillogásokat
  • A HDR és G-Sync aktiválásakor mostantól nem ragadhat be az egérkurzor
  • A vállalat felszámolta az asztali alkalmazások futtatása során, a megjelenített kép felső részén előforduló villogásokat

Az új meghajtóhoz tartozó dokumentáció, illetve maga a driver – a megfelelő adatok megadása után – letölthető az NVIDIA szerveréről, illetve elérhető a GeForce Experience-en keresztül.

Az eszközillesztő a 64 bites Windows 10 (hardverfüggően a Fall Creators frissítéstől) és 11 operációs rendszerekre telepíthető, és a GeForce 700 (csak Maxwell architektúrájú GPU-k), 900, 1000, 1600 (Super), 2000 (Super), 3000 és a Titan szériás termékekkel rendelkező felhasználók hasznosíthatják. Ezenkívül az illesztőprogram tartalmazza a 9.21.0713-as verziójú PhysX drivert is. A mobil GeForce-oknál a notebookgyártók döntésétől függ, hogy az adott gépre telepíthető-e a hivatalos meghajtó.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés