Olympus E-M5 - máris modern klasszikus?

Képminőség II.

A nyers fájlok hívásakor mindkét Adobe szoftvernél a gyári beállításokat használtuk. Ezektől gyedül a GX1 némileg torz fehéregyensúlya miatt kellett eltérni, itt az Adobe Camera RAW „Basic” feliratú fülénél a színhőmérsékletet 4700 K-ra, az árnyalatot pedig -15-re változtattuk. Mivel a GX1 közismerten konzervatív fénymérést végez (azaz alulexponál), ezért 0,5 FÉ-vel korrigáltuk az expozíciót (Exposure csúszka). A beállítások a képminőségre semmiféle hatással nem voltak, csupán az összehasonlíthatóság növelése volt a cél. Továbbá az Adobe Lightroom és a PS CS5 Camera RAW szoftverek gyári értékeit használtuk zajszűréshez (szín 25%, luminancia 0%).

A nyers fájlok összehasonlítása során azt vettük észre, hogy az Olympus E-M5 a Panasonic DMC-GX1-hez képest körülbelül 2/3-1 fényértékkel nyújt jobb teljesítményt, tehát ISO 25600-on hozza azt, amit a GX1 ISO 12800 mellett. Az eredményeket ellenőriztük a Panasonic eredeti expozíciós értékei és fehéregyensúlya mellett is, de ugyanaz lett a végeredmény.

Kíváncsiak voltunk, mennyire tág az E-M5 RAW dinamikatartománya, mennyit lehet megmenteni egy bebukott képrészletből. Ehhez témánkat alulexponálva fényképeztük, majd az Adobe Lightroomban +4FÉ expozíciós korrekciót végeztünk, majd elmentettük JPEG-be a fotót. Mindenki döntse el maga, mennyire lett jó az Olympus új fotómasinája. A fenti kép eredetije megtalálható alábbi képmintáink között is. (Képmintáinkat majd még a hét folyamán bővíteni fogjuk).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés