Hirdetés
-
Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
it A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
-
Akciófigyelő: kedvezményekkel indít az Ulefone Armor tablet/telefon páros
ma Az Armor Pad 3 Pro és az Armor 26 Ultra árából sokat enged a gyártó.
-
Stray Gods - Orpheus központú DLC érkezik jövő hónapban
gp A musical játék hamarosan egy új kiegészítőt kap heteken belül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
simonjoe
senior tag
Nemúgyvanaz! Majd a Zasszony megnézi, h melyik a szép!! Kérem szépen, itt női szempontok a mérvadók.
De, valszeg én is Michelin felé hajlok, mindenki jót ír róla itt is, meg máshol is. Van belőle CrossClimate 2 és CrossClimate +, árban elég nagy, több mint 6eHUF a kettő közötti különbség.#65748blakey:
Köszi, ez viszont jóval olcsóbb mint a Michelin, a jelenlegi 24700HUF-az ára, ha drágább CrossClimate + nézem, annak kevesebb mint a felébe kerül. Ilyenkor azért több kérdés is felmerül bennem. A legfontosabb, h mi az az ok, ami miatt ekkora az ár eltérés??[ Szerkesztve ]
Joe
-
Qtya123
őstag
válasz dethroner #65739 üzenetére
Olyan teszt valóban jó lenne, ami 3-4-5-6 évesen mutatja, hogy ugyanaz a gumi mit tud. Ilyet sajnos nem fogunk találni.
A maximum amit tenni tudtam az a tesztek alapján az összehasonlítás, amit fentebb írtam. Az alapján nekem az jött le, hogy kiegyensúlyozott gumi a Crossclimate, de némileg jobb eredményeket tud hozni nála egy középkategóriás Hankook.
Viszont azzal is egyetértek, hogy sajnos a realitás az, hogy az utakon futó autók tulajdonosai közül sokaknak nem épp azon szempont szerint van fent a gumi, hogy húú Crossclimate legyen-e vagy másik, mert esetleg a másikkal 1 méterrel kisebb fékutat veszek a tesztek alapján. Sokan már azt sikerélménynek könyvelik el, ha a 10 éves bakelit keménységűt lecserélik egy 3 éves használtra. Meg kell nézni, hogy sok prémium is micsoda noname gumikon fut. És nem csak a 20 éves lefingott példányok, hanem sokszor az 6-7 évesek is, mert a gazdi akkor cseréli az első 285/40 r21 szettet a 4 évesen megvásárolt Q7-en és rájön, hogy ami rajta volt, abból az új darabja 110e Ft lenne, a kínai csoda meg 60e Ft.Amit írsz, hogy az öregebb 4 évszakos már gyengébb, nyilván igaz. Viszont mint említettem az EagleF1 nyárijaim is jó tapadásból átmentek korcsolyázásba, ahogy telt az idő.
Nekem továbbra sincs egyértelműen 100%-os bizodalmam a 4 évszakosban, de ellene sem!
Én most inkább úgy közelíteném meg a saját értékrendem szerint a dolgot, hogyha úgyis van már 8 felni, van hol tárolni, van hol cserélni és anyagilag is oké, akkor egyetlen szempont a 4 évszakos mellett a kényelem.
És így vizsgálva ha bármikor bármilyen helyzetben ha csak 50 cm-el kisebb fékút áll szemben a kényelemmel, akkor számomra már megérte ősszel és tavasszal felcipelni a kerekeket a tárolóból és kicserélni. Ez évi kétszer 1 óra munka, de ha cserébe mondjuk nyári vizes úton előbb megállok 50 cm-el a nyárival, amikor pont az az 50cm kell, hogy ne menjek neki valaminek/valakinek, akkor nekem már megérte. Szóval nálam végülis marad a 8 kerék. De csak azért mert egyedül a kényelem áll szemben a többi dologgal. Nekem nem elég ez az indok.
Ha nem lenne hol tárolni, nem lenne 8 kerék, normális emelő, akkus kerékkulcs, nyomatékkulcs otthon, lehet nem így döntenék.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #65743 üzenetére
Van logikai alapja az agyalasodnak, csak nem így működik. A tisztelt nagyérdemű azt felejti el hogy a te szezonális abroncsaid 6 év alatt futnak annyit és kapnak annyi terhelest mint az ő negyevszakosaik 3 alatt, így nem sporolsz semmit vele, csak nem kell gumishoz járni és igenis a szezonális abroncsaid (pl a Nokian ami neked van) bizony teli/nyári körülmények között hatarhelyzetben odaveri a 4s-t. De neked ott ahol élsz én se tennék fel 4s-t...
Ettől függetlenül okosan állj bele a tobbiekbe
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz simonjoe #65751 üzenetére
Mielőtt erre esett a választásom, akkor az volt a válasz, hogy piacot akarnak szerezni, tehát nem azért olcsó, mert sz@r, bevállaltam, megszerettem első néhány száz méter után. Meg "csak" 1 évesek, nem tudom, hogy milyenek lesznek 4 évesen, a Quatracok már elég sz@rok voltak.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Qtya123
őstag
válasz szabonagyur #65754 üzenetére
Újonnan az erősebb prémiumok prémium gumit kapnak általában. Én arról beszélek, mikor ledobja róla a gyári Continentalt és megy rá a noname kínai.
-
bod101
aktív tag
válasz szabonagyur #65754 üzenetére
Szerinted a Continental az közép szint?
1-es golf, 2-es golf, ... (Bëlga)
-
tboldi
nagyúr
válasz bod101 #65763 üzenetére
Ne csak a márkát nézd, hanem a konkrét típust. Igen, az EcoContact nem éppen csúcs a Conti kínálatában, a PremiumContact család sokkal jobb nála.
Ahogy mondjuk olajoknál sem lehet kijelenteni, hogy mittudomén a Motul a legjobb, nekik is vannak alsó és felső polcos termékeik, ahogy minden más gyártónak is.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz tboldi #65745 üzenetére
Az általad belinkelt idézetben meglátásom szerint nincs olyan, mint a te írtál nekem. Én egy szóval nem írtam hogy a 4S gumi életveszélyes, csak azt hogy derítsük ki, mennyit ér forintban az emberi élet, ha már sokan spórolásból vesznek 4S gumit. Sőt, ezt írtam korábban: Mert lehet balesetezni téli/nyári gumival is, de ha csak fél métert nyer a fékúton egyszer valaki egy jó gumin, és ezzel nem gázol vadat, embert, nem megy betonoszlopnak, akkor majd kiderül hogy jó üzlet volt-e.
Melyik kérdésedre nem válaszoltam? A viccesnek szánt versenyfékbetét dologra? Van hozzá megfelelő tárcsáid is és Fittipaldi reflexeid?#65747ncc1701 Évente 25-30 ezret vezetsz és max 3 évig tolod egy szetten, te írtad. Én erre reagáltam hogy az bizony messze nem új gumi, de te ezt még vadiújnak mondtad.
Én csak okoskodok tapasztalat nélkül, ez pontosan így van. Én is úgy veszek gumit mint sok más ember, elolvasom a különböző német, osztrák teszteket és abból próbálom kitalálni hogy mit vegyek. És ha az új gumikat tesztelők megtennék hogy letesztelnék ugyanúgy félévente csak a dobogós 3 legjobb 4S gumit, már lenne egy viszonyítási alapom, mert valószínű ugyanúgy a határig elmennének a teszteken, így látszanának a másodpercek, fékutak hossza, stb. De az hogy valaki aki 4S gumit használ annyit mond hogy télen/nyáron f@sza, ez nem mond szinte semmit, mert nem tudom milyen körülmények között és milyen módon vezet. Ahogy már korábban is írtam, el lehet bármilyen gumival menni télen és nyáron is, ha elég óvatos és szuper reflexekkel rendelkezik.
Nem használsz te sem mindig friss prémium gumit, épp te magad jelentetted ki korábban ennek az ellenkezőjét.#65753Qtya123 Ahogy írod, a tesztek csak az új állapotot mutatják be. Másik agyatlan brigád a totalcar magazin, ahol négyévszakost tesztlenek [link] A cikk második felében van a "nyáriasnak" nevezett teszt, ahol leírják: Húsz fok közeli aszfalthőmérséklet Nem semmi nyár az, ahol húsz fokos az aszfalt, ez egy naposabb januárban is összejön. Szóval még az új tesztekkel is óvatosan kell bánni.
#657552ozzmexy Soha nem volt Nokian gumim És nekem a gumi és fék kérdés nem spórolási opció. 20 éves Xsara-ra megvettem az Ate tárcsákat és betéteket. Még a szerelőm is azt mondta ő nem venne a saját kocsijára ilyen drága és erős fékeket, ezeket sokszáz lóerős kocsikra rakná inkább. Mindegy, ha egyszer majd nyerek rajta mondjuk fél métert már sokszorosan visszajön az ára.
ott ahol élsz én se tennék fel 4s-t Ismét hangsúlyozom, szerintem nem kell hegyvidék ahhoz, hogy inkább téligumit használjon valaki. Hegyre miért kell inkább téli akkor ha így gondolkodsz? Mert nem bír elindulni emelkedőn egy kevésbé télies gumi? Abból nem lesz kórház, hogy nem indul a kocsi. De megcsúszni sík úton is ugyanúgy lehetA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
szabonagyur
félisten
-
bod101
aktív tag
válasz szabonagyur #65768 üzenetére
Valamit tanultam most is . Nekem Ecocontact 5 van és meg voltam vele elégedve de most megnézem a tesztjét kíváncsi vagyok milyen volt.
1-es golf, 2-es golf, ... (Bëlga)
-
bod101
aktív tag
válasz szabonagyur #65770 üzenetére
Még a gyári gumi a kocsin . Szerintem még ez az éve van aztán jövőre új garnitúra. Valószínűleg új irányba fogok elindulni (ilyet akartam venni nekem eddig nagyon megfelelt német autópályán nagy esőben, itthon nagy esőben nem éreztem rossz guminak kb. 70-80e km lehet benne de mint írtam mindig tanul valamit az ember). Négy évszakos irányba is gondolkoztam ezért érdeklődve olvastam a különböző véleményeket érdekes volt.
[ Szerkesztve ]
1-es golf, 2-es golf, ... (Bëlga)
-
MC Pite
veterán
válasz dethroner #65767 üzenetére
Van abban igazság is amit írsz, de nincs meg a teljes kép.
Ha valaki Ecocontact 6-al megy PC6 helyett (+5 méter vizes úton) az hogy áll? És a Sportcontact 6hoz képest a PC6?
És akik a harmad, negyed vonalas szezonális gumikat veszik, amik újonnan gyengék, 3-4 évesen nevetségesek?Sem gumin, sem féken nem sprórolok sem bringán, sem autón (drága mulatság, tudom). Nekem a biztonság a fontos.
Éppen ezért GY V4S g2 a téli szettem (második autón, lassan 10. éve mindig ilyet veszek, minden évben átnézve a teszteket), mert Alpokba, Tátrába és itthoni 'hegyekben' is jól vizsgázik télen havas utakon (előtte WinterSport 3D illetve WRD4 volt), ráadásul a klasszik téliket leiskolázza huszonfokokban (október, február, 3-4-5. hónapban is szokott lenni a fagy után).Drágább mint egy téli, és igaz, nyáron nem ezt használom, hanem PC6-ot, mert melegben nem túl acélos.
Viszont nejem 208asán 4S² (évi 20k mellett) illetve 2 év után (télen kezdett érezhetően romlani) CC2 (már inkább évi 10k mióta nem járok vele melóba) lett a kiválasztott abroncs. Könnyű autó, nem pályázunk vele, és idáig legalább olyan volt mint egy jó téli. A 4S² nyáron kb olyan volt mint a Dynaxer 3 (fékút a picit rosszabb, oldalirányban jobb), ezt a szintet várom el a CC2-től is.
A nagy autóra nem mertem meglépni, de most épp filózok azon, hogy egyik szettre feldobok CC2-őt, max télinek fogom használni (szintén október elejétől májusig) ha nyáron nem olyan, mint amit megszoktam, és akkor kap mellé egy EGP2-őt mondjuk.
Fékből még a nem belső hűtésű tárcsából is kikerestem a normálisat, mert szeretem ha jó minőségű a fékmechanika, és sem korrózió, sem melegedésnek nem akarok lehetőséget adni hogy elrontsa a bulit. Hogy brigán pl mennyit költöttem (3 lépcsőben) arra, hogy a Sparkon a Deore végre normális fék legyen, el se mondom, mert mások annyiért vesznek bringát. De végre nem szinesedik állandóan, jól adagolható és harap. Gumiból egyszer próbáltam ki az olcsóbb keveréket, 3 tekerés után inkább eladtam, mert nedvesen veszélyes volt.Úgyhogy van amire a 4S biztonságosabb (főleg az elborult időjárás mellett, és van olyan felhasználás -átlagautósnak főleg- amire legalább olyan jó a felsőpolcos 4S, mint két olcsóbb, urambocsá eco szezonális, amit 6-8 évig elegednek. Ráadásul a minimum a 2-3-4-10 hónapokban biztosabb választás.
Kisebb baj/hátrány van a 4S-ből pl nyáron, mint ha az átmeneti időben épp az ellenkező szezonos gumi van fent (októberi 25⁰, áprilisi havazás).Nem fekete meg fehér ez annyira
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz dethroner #65767 üzenetére
A GY 4S mint téli abroncsként való használathoz pont ilyen triggerem volt: Február, 23⁰, fekete aszfalt, egy gyökér miatt páran vészfékeztek. Az előttem lévő volvon nyári volt, a 2 autónyi távolságból közöttünk kevesebb mint egy méter lett a Dunlop téliekkel (a fékmechanikával ott se spóroltam, és a képen látható ES egy szezon után cserélve lett harapósabb gumira).
Sz@r érzés volt, és ezt nagyobb kockázatnak láttam, mintha havas/jeges úton (mikor mindenki vánszorog) csak egy jó, nem pedig egy csúcs téli papucs kvalitásaival rendelkezik a gumim.bod101: S-Crossos, Vitarás ismerősök kb fele (4 ember) panaszkodott az EC5-re, utasként nem tűnt jónak, meg katasztrófának sem. Ketten télies 4S (téli keréknek) után csak júniusban váltottak vissza rá, egyikőjük két nyár után inkább cserélte is. Egy EGP2 pl jó upgrade utána, átalános szempontok szerint.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
tacsk0
aktív tag
Úgy érzem itt mindenki a határon autózik a max 140LE 210NM el és ezért prémium kell. Srácok vegyétek ki a biliből a kezeteket nem a nurburg ringen vagytok! Egyes okoskodás már a szánalmas kategóriát súrolja. Általában az ilyen verebek csúsznak bele az árokba vagy éppen szánkáznak át a szembejövő sávban télen mert a mindenható gumi hitben vannak és nem az útviszonyoknak megfelelően vezetnek. Sok kéklámpás 4s csapatja és mégsem állnak fejre....
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
válasz tacsk0 #65774 üzenetére
..osztom a véleményed!! Olvasgatva a hozzászólasokat, elgondolkodtam, h xarul vezetek? 1986-ban kaptam meg a hivatásos jogsimat, azóta folyamatosan vezetek. Óvatos becsléssel három millió km-el a talpamban. Ez idő alatt sosem volt még olyan közlekedési szitum, h azt kellett számolnom, h miért is álltam meg ilyen gyalázatos hosszú fékúton, vagy mi lett volna ha ilyen-olyan guma lenne a felnin. Pl. sosem állok senki seggébe, ha engem tolnak inkább (Q..vára bosszant) kiállok és elengedem a parasztot. Van Suzuki is, van kicsit erősebb is (közel 200ló és négyszáz Nm) mindkettőt a helyén kezelem. Nem olyan rég az OFF autóra ajándékba kaptam egy új garnitúra Rotalla gumiabroncsot. Azt írták, h egy fos, csak a TESCO parkolóban használjam. Lebeszéltek róla, ennek ellenére elhosztam, lekezeltem, csomagoltam, elraktam. Kipróbálom majd, ahogy mi vezetünk a nejemmel, nem kizárt, h jó lesz. A mostani gumik is egy középkategóriát képviselnek, azokkal sincs semmi baj. Én két szezon alatt annyit megyek a nyári gumival, h ritkán rakhatom fel a harmadik nyárra. Nem mindegy, h alkalmanként mennyit adok egy garnitúráért. Egy közép és top kategória között közel dupla árkülönbség van. Tényleg nagyon nem mindegy, ennek ellenére mint írtam, sosem volt gondom. (lehet, h majd ezután )Téliből sem veszem meg a tetejét, igaz azzal többnyire kiautózom az öt szezont. Szerintem is egy kicsit túl toljátok.
Joe
-
burgatshow
veterán
válasz ncc1701 #65775 üzenetére
Persze, a vezetesi stilussal/tudassal sokmindent ki lehet potolni meg ugyesen meg lehet oldani, de azert a mechanikus tapadas az mechanikus tapadas. Es ezen a szinten mindegy, hogy egy 8 millas Scross vagy egy 70 millas EQS van a gumi felett.
Szoval igen, teljesitmenyt akkorat nem kell levinni az aszfaltra, de a gumik nem igy mukodnek. -
Qtya123
őstag
válasz tacsk0 #65774 üzenetére
Nézd, én azt mondom, hogy ez legyen a legnagyobb bajod. Inkább tegyék fel az emberek a 90 lóerős autóra a prémium gumit, meg az ate féket, még ha teljesen felesleges is, minthogy a másik végletben legyenek a jóvanazúgy, nem baj ha 11 éves a gumi, hiszen van még rajta minta gondolkodás legyen. Sajnos az utóbbi a több.
Megcsúszáshoz meg: én szoktam néha nézni, hogy kb mit tud a fék és gumi. Ezt ne úgy képzeld el, hogy úgy tesztelem, hogy a seggedben fogok menni 150-el és ha összejön összejön, ha nem nem. Üres úton, nagy placcon, különböző útviszonyokon néha megnézem, hogy kb milyen fékerő mellett kezd el dolgozni az abs, elhúzza e az elejét egy erős fékezés, kb milyen tempónál kezdi túrni az orrát, stb... Ez szerintem azért is jó, mert egy kicsikét jobban tisztába kerül az ember, hogy kb mire számítson, nem lesz legalább annyira ismeretlen az autó olyan viselkedése, ami nem az általánosan megszokott. Ettől nyilván nem lesz senki F1 pilóta, de még mindig jobb azoknál, akik azt sem tudják hogyan kell egy tisztességeset fékezni. És sok ilyen van. Az elővigyázatosság egy dolog. Amikor azt hiszed, hogy attól vagy elővigyázatos, hogy minél lassabban mész, az egy másik. Sok ilyen ember van, aki azt hiszi, hogy ő attól egy hudenagy tapasztalt és biztonságos vezető, hogy a 60-as táblával megjelölt kanyarban 30-al megy, mert esik az eső. Ez szép dolog, de nem csak ettől lesz biztonságos vezető, hanem attól, ha legalább egy kis fogalma is van arról, hogy mikor hogy viselkedik az autó. Vannak az általad említett "verebek" akik azzal rakják az autót az árokba, hogy mindenható a gumi, menjünk 140el hatmadrendű út kanyarban esőben. Meg van az a fajta veréb, aki de biztonságos vagyok, aztán mikor megcsúszik 40-el, akkor annyi a tudománya, hogy áll a féken és mereven szorítja a kormányt és nézi, ahogy jön az árok. Mert életében meg nem nézte, hogy kb mikor mit csinál az autó és kb hogyan kellene lereagálni. És kétszer annyira megijed és lefagy, szemben azzal, aki legalább már annyit érzett, hogy milyen az amikor darál az abs, vagy épp eltekered a kormányt és megy egyenesen a hóban az autó. Utóbbiból mennyi ilyen van, mikor leesik egy kis hó. És nem csak a tapussuk neki barmok, habem a Mr. Megfontolt is 20-al a havas Tesco parkoló kijáratnál. És őket látod betétlapozni a 2 cm-es hóban öten egymásba csúszva 10 km/h-val.
Mikor meglett anno a Ladám, mint első autóm, após az első télen kivitt a hóba és pl azt mutatta, hogy óvatosan váltsak vissza, mert ha nem és túl sok lesz a motorfék, akkor be tud blokkolni a hajtott kerék és a jeges havon máris megcsúszik. Utána ki is próbáltuk, hogy milyen. Meg is jegyeztem, tapasztaltam rögtön. Ezek jó dolgok szerintem. Nem csak annyi hogy A-bo B-be és az autó nem is érdekel, majd lassan megyek és kész.
Én pl örülök neki, hogy az ilyen néha nézzük meg mi van dologgal felfedeztem, pl hogy az eagle f1 idősödve lényegesen rosszabbul tapadt. Máris ott volt az agyamban, hogy na itt egy kanyar, víz is van, óvatosabban, mert már nem olyan a gumi. Plusz az, hogy ideje cserélni, pedig nem vészes öreg. És láss csodát így nem éles helyzetben kellett bambulnom, hogy hát de ez miért viselkedik így, hisz múltkor semmi gond nem volt.
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
válasz Qtya123 #65780 üzenetére
..saját tapasztalatból írtam. Itt lakom a Drivingcamp "falujában". Nagyon nagy mellénnyel mentem, és az első tíz perc után kisebb lett az arcom. Mindhárom (alap, haladó és intenzív) tréninget végigcsináltuk a nejemmel, azt tudom javasolni, h (már az alap is odab@...szós) akinek van lehetősége, érdemes megcsinálni. Úgy váltunk el minden alkalommal az instruktortól, h ez sem minden.
"az haladás lenne, ha egy vészfékezés menne normálisan."
Ezzel kezdődik az oktatás. Fékezést tanítják vészhelyzetekben.Joe
-
ncc1701
veterán
válasz burgatshow #65777 üzenetére
Persze, de akkor már ha ennyire centized, akkor miért nem vezetsz egy ferrarit, karbon fékekkel? Azzal biztos jobb a féktáv. Max belédszállnak hátulról.
Nem akarok itt senki lelkébe beleállni, de a suzuki egy alsó kategóriás, olcsó autó. A gyártó ennek szánja, a magyar valóság egy másik dolog. Érdemes a helyén kezelni a dolgokat, lehet pimpelni, csak esetleg felesleges rá az a gumi, amit a legjobb sportkocsikra szánnak.
-
burgatshow
veterán
válasz ncc1701 #65784 üzenetére
Nem ezt mondtam. Azt mondtam, hogy az elmelet miszerint olcso kocsira pont jo lesz az olcsobb/gyengebb minosegu gumi rossz szemlelet mert a fizika az fizika es mindegy hogy olcso vas van 1,2 tonnaval a gumin vagy draga nemet, ugyanolyan nehez.
Ergo egy jobb minosegu gumi egy alsobb kategoriaju auton is jobb, fuggetlenul attol, hogy “megerdemli” vagy sem.
Es nem azt mondtam, hogy tegyel ra semi slick gumit nyaron, de egy csing-csung nyari es egy markasabb kozott azert boven van kulonbseg. Ezt asszony matchbox Picantojan is erezni a korabbi tokom tudja milyen nyari gumi vs. Vredestein kozott.
[ Szerkesztve ]
-
burgatshow
veterán
De latom ezt a forumot is sikerul teljesen megolni a fillerb*szassal meg az ideologiai haborukkal.
-
ncc1701
veterán
válasz burgatshow #65786 üzenetére
Ha valaki olcsón vesz autót, az nem prémium gumit fog választani. És itthon sajna az sem, aki drágán veszi a kocsit, nézd meg a sok prémiumon a linglong, meg nanking kerekeket, sosem tennék ilyet a 10 éves szaros insigniámra..
-
burgatshow
veterán
válasz ncc1701 #65788 üzenetére
Ezert irtam, hogy ne ez legyen az altalanos felfogas, olcso kocsira olcso gumi mert a dragabb nem eri meg. De, megeri. Mert ha valakinek akad 10-20 ezer forintja pluszban egy jobb gumira amit hajlando is elkolteni, sosem keso es igen, jobban fog vele jarni.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz burgatshow #65789 üzenetére
Vagy sosem fog olyan szituba kerülni, h kiderüljön a diffi, sosem tudhatod. Van olyan is, h ár/teljesítmény. Nem vitatom, h a prémium jobb, csak van akinek felesleges.
Ne érts félre, én megveszem az aktuális teszt győztest, pénz nem számít. De el tudom fogadni, h vki hankookot, vagy klébert vesz. Plö.[ Szerkesztve ]
-
tacsk0
aktív tag
válasz Qtya123 #65778 üzenetére
Valahogy mindig sikerült az útviszonyoknak megfelelően közlekednem és sosem kellett ezen gondolkoznom, hogy mit bír a gumi és hol vannak a határok.... Totálisan nem érdekel mert sosem fogok a határon autózni. A műgyantás felvizezett agyonhájpolt tréningek meg kész vicc. Az életszerű megcsúszás 4 kerékkel tükörjégen vagy a mindig ugyan ott ugyan akkor dob meg a pálya... arról nem is beszélve, hogy a pálya szélessége alkalmas egy 777es leszállásra. Gondolom az esetek 90%ban a nyíl egyenes úton fogok 4 kerékkel megcsúszni. A többi feladatot meg 20p után egy csimpánz is megcsinálja! Kérdés az hogy a fél napos bohóckodás után, 2-3 évvel később a "meleg" helyzetben is menni fog?
Gyanítom nem és a résztvevők 95% képtelen lesz rá mert nem tudni kell a manővert hanem reflexből gondolkodás nélkül alkalmazni, ami nem 2x2nap után fog bekövetkezni! El lehet adni színes szagos marketing csomagolásban, hogy milyen jó lesz de nem lesz jó mert csak bátrabb leszel a semmire!5 év alatt sikerült túlélnem a teleket egy kormoran snowpro b2-vel... Sosem éreztem magam veszélyben és aki mellettem ült az sem. Egy percig nem gondolom, hogy majd egy AAA+ gumi fogja megmenteni az életemet mert a tesztek alapján 1,5m-el rövidebb a féktávja, ami értelmezhetetlen egy balesetnél....
-
burgatshow
veterán
válasz ncc1701 #65790 üzenetére
Ha valaki ezzel tisztaban van, nem futja ra /nem akarja es ennek tudataban kozlekedik, tok oke. En tenyleg csak annyit akartam kozvetiteni, hogy nem rossz dolog jobb gumit venni olcsobb autora is akar, mert megeri es a fizika ugyanugy mukodik a draga meg az olcso kocsin is.
En is megveszem mindket kocsira amit a tarcam elbir, szinten nem kerdes.
-
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #65788 üzenetére
Ezt se lehet szerintem általánosságban kijelenteni. Új, drága kocsira lehet nincs valakinek sok milliója, de 4 db normális gumit venni rá kb 100-150 ezerért még belefér. Pl én is a 20 éves xsara-t 330-ért vettem, persze szétfosott gumikkal, de nem sajnáltam UG9+ gumit venni télre. Kocsira nem volt akkor épp több pénzem, de prémium téligumira mindig lesz, ha a benzin árából spórolom meg, akkor is
Vagy pl a swift új korában kapott az akkor tesztek legjobbját, Dunlop Winter response 2-t. Pedig az is csak 90 lóerős, kevesebb mint 900kg, de mégis csak a csajom vezeti, akkor mit vegyek figyelembe? Hogy milyen pici és gyenge a kocsi? Inkább hogy a tőlem telhető legjobban adjam rá, mert fontos számomra az aki vezeti.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
simonjoe
senior tag
Mindenki mantrázza a magáét, és senki sem akar engedni. Mindenkinek igaza van valalahol és vannak hol nincs. Az a baj, h nincs egzakt bizonyíték tök egyforma esetekre, különböző abroncsokkal. Miért? Mert szinte lehetetlen. Addig is jönnek a hipotézisek. Az, h ki mit érez, gondol és tesz az az ő szuverén joga. Azt is látom, h lenne igény jobbra, újra csak sok embernél pénz nincs, sajnos. És ez nem korlátozódik az feszegetett tárgyra. Itthon még mindig "dübörög" a külhonból behozott használt abroncsok piaca, azt gondolom nem véletlen. Lehet ezt ragozni akár évekig, de mondjtok meg, minek? Van értelme? Mindenki hoz egy döntést, annak vagy tisztában van a következményével és a szerint él, cselekszik. Ha meg nincs, úgyis mindegy. De, ne akarjunk már más helyett dönteni, főleg megmagyarázni, h döntése ostobaság, fillérb@...szóság. Sokszor teszik azt úgy, h semmiféle háttérinformáció, válasz nincs a miértre.
Joe
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #65767 üzenetére
Az Ate márkájú fék még önmagában nem jelent semmi erőset, meg sokszáz lóerőre valót. Ahogy a #65764-ben írtam, minden gyártónak vannak különböző kategóriás termékei, legyünk már egy kicsit pontosabbak!
Nekem ahogy említettem, EBC fékeim vannak a Hondán, de ez még nem elég, lehetne Green, Red, Blue, Black vagy Yellowstuff betét, mindegyik másfajta felhasználásra való, valamint tárcsákból is van Premium, Turbo Groove, Ultimax Groove, stb. Aláhúztam, amim van, így már kézzelfoghatóbb az infó. Legszívesebben UG tárcsát vettem volna a Jazz-re, de arra pont nem gyártanak. Az Alfára viszont igen, előbb-utóbb meg fogja kapni, bár a középszar Textarral is elég jól fog a négydugattyús monoblock Brembo, csak a 7+ éves, felemás téli gumik jelentenek szűk keresztmetszetet.
A többire inkább nem reagálok, abszolút nem vezet sehova.
[ Szerkesztve ]
-
AtHoS
nagyúr
Valaki véletlenül nem "tuningolt" SX4 aka 2013-as Fiat Sedici rádiót véletlenül?
Jack csatlakozó kivezetés nincs a konzolon, de elképzelhető, hogy magán a rádión hátul ott lehet hozzá kivezetés?Egy BT-Jack átalakítóval hátha lehetne picit "okosítani" a rendszert
Ha ez nem járható út, akkor fejegység cserét kell majd beterveznem valamikor[ Szerkesztve ]
read-only mode on the forum
-
btotyi
tag
A gumiháborún túl, a Vitara kulcsa simán kibírt egy mosás szárítás ciklust. 😀
-
tboldi
nagyúr
válasz burgatshow #65787 üzenetére
Ha esetleg félreérthető lettem volna, én nem spórolásból használok 4 évszakost, hanem mert a felhasználási szokásaimhoz remekül passzol. Sosem sajnálok költeni az autóra, képes vagyok olyan marhaságokra is egy valag pénzt kiadni, amiknek semmi értelme, pl. 35k-ért fém váltógomb vagy most legutóbb 60k-ért a tócsapilács. Mindkettőre van filléres alternatíva az AliExpressen, de nekem fétisem a gyári, opcionális kiegészítők.
De lehet, hogy ezt az inget nem kellett volna magamra vennem. 🤷♂️
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz tboldi #65795 üzenetére
Te kérdezted
[első tárcsa] [hátsó tárcsa] [első betét] [hátsó betét]De hogy egy kis topik téma is legyen már végre, kérdésem, hogy mi a 2019-es swift mankókerék pontos méretei?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #65799 üzenetére
Nem írtam én egy kérdőjeles mondatot sem.
Ezek "sima" alkatrészek, ugyanez a termékcsalád van a WagonR-ünkön is. Van az Atének komolyabb is, a betéteket Ceramic, a tárcsákat pedig PowerDisc néven találod meg. Eléggé túlzott a szerelőd.
Ne érts félre, nem a le/beszólás a célom, a Suzukin mi is baromi elégedettek vagyunk ezzel az "egyszerűbb" Ate szettel, egy kommersz PKW-re tökéletesen megfelel ez is, de azok az állítások nem állják meg a helyüket.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Hálózati / IP kamera
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Filmvilág
- Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
- Parfüm topik
- Bestbuy játékok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- plevips: Pár kép a Fóti Homokbányáról
- Mobil flották
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen