Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MC Pite

    veterán

    válasz tboldi #65698 üzenetére

    Pár napja mentem Bajna Héreget meg ma Dobogókőt a CC2-vel, se a nyári, se a téligumisok nem voltak pariban ;]

    4S-ek hangolása, példa: [link]

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz Qtya123 #65730 üzenetére

    Ott inkább AllSeason(egyszerűbb, nyáriasabb) a jellemző az enyhébb éghajlaton, errefelé inkább 4Season van, de igen, ott azzal adják át az új autókat.
    Jönnek is anvideók hogy csúszkálnak a havon ha mégis van.

    Sajna itthon sokan járnak egész évben télivel - nem hogy nyáron sokkal rosszabb, de még itthon télen is rosszabb mint egy normális négy évszakos!

    SirKero: Tudtommal AA update volt, főként a UI-t érintette.

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz dethroner #65767 üzenetére

    Van abban igazság is amit írsz, de nincs meg a teljes kép.

    Ha valaki Ecocontact 6-al megy PC6 helyett (+5 méter vizes úton) az hogy áll? És a Sportcontact 6hoz képest a PC6?
    És akik a harmad, negyed vonalas szezonális gumikat veszik, amik újonnan gyengék, 3-4 évesen nevetségesek?

    Sem gumin, sem féken nem sprórolok sem bringán, sem autón (drága mulatság, tudom). Nekem a biztonság a fontos.
    Éppen ezért GY V4S g2 a téli szettem (második autón, lassan 10. éve mindig ilyet veszek, minden évben átnézve a teszteket), mert Alpokba, Tátrába és itthoni 'hegyekben' is jól vizsgázik télen havas utakon (előtte WinterSport 3D illetve WRD4 volt), ráadásul a klasszik téliket leiskolázza huszonfokokban (október, február, 3-4-5. hónapban is szokott lenni a fagy után).

    Drágább mint egy téli, és igaz, nyáron nem ezt használom, hanem PC6-ot, mert melegben nem túl acélos.

    Viszont nejem 208asán 4S² (évi 20k mellett) illetve 2 év után (télen kezdett érezhetően romlani) CC2 (már inkább évi 10k mióta nem járok vele melóba) lett a kiválasztott abroncs. Könnyű autó, nem pályázunk vele, és idáig legalább olyan volt mint egy jó téli. A 4S² nyáron kb olyan volt mint a Dynaxer 3 (fékút a picit rosszabb, oldalirányban jobb), ezt a szintet várom el a CC2-től is.
    A nagy autóra nem mertem meglépni, de most épp filózok azon, hogy egyik szettre feldobok CC2-őt, max télinek fogom használni (szintén október elejétől májusig) ha nyáron nem olyan, mint amit megszoktam, és akkor kap mellé egy EGP2-őt mondjuk.
    Fékből még a nem belső hűtésű tárcsából is kikerestem a normálisat, mert szeretem ha jó minőségű a fékmechanika, és sem korrózió, sem melegedésnek nem akarok lehetőséget adni hogy elrontsa a bulit. Hogy brigán pl mennyit költöttem (3 lépcsőben) arra, hogy a Sparkon a Deore végre normális fék legyen, el se mondom, mert mások annyiért vesznek bringát. De végre nem szinesedik állandóan, jól adagolható és harap. Gumiból egyszer próbáltam ki az olcsóbb keveréket, 3 tekerés után inkább eladtam, mert nedvesen veszélyes volt.

    Úgyhogy van amire a 4S biztonságosabb (főleg az elborult időjárás mellett, és van olyan felhasználás -átlagautósnak főleg- amire legalább olyan jó a felsőpolcos 4S, mint két olcsóbb, urambocsá eco szezonális, amit 6-8 évig elegednek. Ráadásul a minimum a 2-3-4-10 hónapokban biztosabb választás.
    Kisebb baj/hátrány van a 4S-ből pl nyáron, mint ha az átmeneti időben épp az ellenkező szezonos gumi van fent (októberi 25⁰, áprilisi havazás).

    Nem fekete meg fehér ez annyira :R

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz dethroner #65767 üzenetére

    A GY 4S mint téli abroncsként való használathoz pont ilyen triggerem volt: Február, 23⁰, fekete aszfalt, egy gyökér miatt páran vészfékeztek. Az előttem lévő volvon nyári volt, a 2 autónyi távolságból közöttünk kevesebb mint egy méter lett a Dunlop téliekkel (a fékmechanikával ott se spóroltam, és a képen látható ES egy szezon után cserélve lett harapósabb gumira).
    Sz@r érzés volt, és ezt nagyobb kockázatnak láttam, mintha havas/jeges úton (mikor mindenki vánszorog) csak egy jó, nem pedig egy csúcs téli papucs kvalitásaival rendelkezik a gumim.

    bod101: S-Crossos, Vitarás ismerősök kb fele (4 ember) panaszkodott az EC5-re, utasként nem tűnt jónak, meg katasztrófának sem. Ketten télies 4S (téli keréknek) után csak júniusban váltottak vissza rá, egyikőjük két nyár után inkább cserélte is. Egy EGP2 pl jó upgrade utána, átalános szempontok szerint.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz simonjoe #65779 üzenetére

    Így van, baromi hasznos, évente járok a rövid tréningekre, már bő tíz éve :K

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz csaba1203 #65809 üzenetére

    Gumis topikban érdemes megfutni ezeket a köröket; Hankook közepesen bírja, Kumho se jobban. Általában Michelin, Conti, GY és ott is a nem eco (hanem touring) gumijaik amik jobban bírják.
    Milyen nyomással volt használva?

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

Új hozzászólás Aktív témák