- Milyen TV-t vegyek?
- Videós, mozgóképes topik
- Autóhifi
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- TCL LCD és LED TV-k
- Házimozi belépő szinten
- Megjött az Arctic Liquid Freezer AIO-k új nemzedéke
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
it A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Homeworld 3 - Amit a játéktól várhatunk
gp Akik a drágább verziót vették meg, már játszhatnak a teljes változattal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
válasz dobolan #65899 üzenetére
Azért ez nem fekete-fehér. Vadgázolás volt. Nem kell ahhoz ki se látva az autóból nyomni neki, hogy ez legyen.
Egy út széli bokorból simán kijöhet eléd egy kisebb testű állat (fácán, nyúl, róka, macska, stb...), ami eleve féktávon belül kerül a szemed elé, mert a bokor/gaz takarja és akkor rohan ki, mikor van vagy 2 méter közöttetek.
Még nem jártam így, de szemből jövő már kétszer is ütött el a szemem láttára így állatot. Esélye nem volt, megállni.A homokvihar más történet, ott látható volt, hogy épp bele fognak menni, erre nyomta mindegyik ugyanúgy.
[ Szerkesztve ]
-
dobolan
senior tag
-
Qtya123
őstag
válasz dobolan #65902 üzenetére
Autópályán szoktam azt látni, tapasztalni, hogy szakad az eső, de a belső sávban aki épp előz, arra ráesik Sietős Frici és beleáll a seggébe ugyanúgy 2 cm-re és az sem zavarja, hogy az előtte 130-140-el előző autó úgy önti a szélvédőre a vizet, hogy még gyors fokozaton is alig lát a jószág.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #65900 üzenetére
A kamionos aki feltette a dashcam videót? 42tonna és 90km/h-val fék nélkül bele... hivatásos C+E meg PAV sok, gratula, biztosa a bucsuban lőtte, két palcas lehetett...
Ebből is látszik hogy a papír mindent elbir...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AtHoS
nagyúr
válasz 2ozzmexy #65905 üzenetére
"Főleg hogy esőben 110 autópályán a max..."
He..? Én tavaly tettem le a KRESZ elméleti vizsgát, de bakker ilyen korlátozással nem találkoztam az elméleti online oktatás közben vizsgakérdések között sem akadtam bele ilyen kérdésbe
Itt sem találtam erre utaló infót [1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendeleta közúti közlekedés szabályairól]
[ Szerkesztve ]
read-only mode on the forum
-
Gyöször
senior tag
válasz dobolan #65899 üzenetére
Nem, ne kombináld össze. Most kapcsoltam ki a gépet, majd holnap feltöltöm a videót.
Közben ma a gumisnál megpörgettük a nyárikat, meséltem mi volt, rávágta, hogy nem a téesz bejárónál volt ez? Visszanéztem, pont ott volt, ahol a traktorok jönnek fel egy sáros útról. Pedig a máshol minket elkapó nagy eső lemoshatta már, ha itt a kisnyúlnál egyáltalán esett. De lehet itt csak annyi volt, elkente takonnyá a sarat.Ma még esett, sikerült benne egy jót motorozni. Helyette kocsival kellett volna menni és kipróbálgatni a gumit. Most nyilván fent is hagyom a têli szettet köv esőig, mert idegesít a sztori.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz ncc1701 #65900 üzenetére
Ezen sokat gondolkoztam, de te mit csinálnál a homokvihar előtt pályán? Megállnál, kiszállnál és belekiabálnál, hogy van bent valaki? Vagy 60ra lassítva óvatosan tapogatózva átgurulnál rajta?
Van egy gyanúm, hogy egy ilyen miatt volt az egész, mert ha mindenki áttolja kilónegyvennel bekötött szemmel hátrafelé nézve, akkor nincs se baleset, se hír.
Itt egy dolgot lehetett volna tenni, azonnal zárni a pályát és kiterelni mindenkit. Pláne előtte volt egy órával ugyan ott pukkanás.
Formúla egyben is volt ilyen, pld mikor Bottas a safeticar vonal előtt visszalassította a bagázst és 20ból 30 kocsi rommá tört.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz ugri77 #65906 üzenetére
Itt nem erről volt szó nem úszott fel a gumi a tempó miatt, az valami 80 lehetett, viszont a gyerek kezéből nem volt képes kiesni a telefon, azt se vette észre, hogy vészfékezek. Gyakorlatilag én se. Meg a kocsi se, mert nem kapcsolt be a vészvillogó.
Az előzendő autó használhatná éjszaka a távolsági fényszóróját addig amíg mellé nem érek.. utána felkapcsolom én. A nyuszi állt az út közepén, nem ment sehová.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Qtya123
őstag
válasz Gyöször #65909 üzenetére
Igen ez a homokvihar téma egy szívás, ha benne vagy. Tökéletes döntés nincs, szerencse kell akkor is, ha lassítasz. Tegyük fel, Te vagy az aki úgy megy bele, hogy még nem ütközött benne senki, szabad az út. Lelassítasz mondjuk 50-re, hiszen nem nagyon látsz és ilyen tempóban mész bele. Erre a gyökér beléd megy hátulról, mert ő 140el érkezik a homokba.
Olyan nem lesz, hogy mindenki 50re lassítva megy be, de olyan se, hogy mindenki 130-140-el tolja át rajta. És innentől kb garantált a baleset.Ja és az is milyen király, ha már benne vagy összeütközve. Muszáj kiszállnod és elfutni a korláton túlra, hogy nehogy satuba tegyen egy 40 tonnás kamion. Viszont amíg ezt megteszed, csak a szerencsén múlik, hogy valaki nem vasal ki, miután kiszálltál.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Gyöször #65909 üzenetére
Elveszem a gázt, kibaszom a villogót, és lassítok. Még jóval elötte, mikor látszik. Így nem 140-el csapódok beléjük, hanem mondjuk 60-al. Mert azért elég mssziről látszott, h szitu van.
Akárhogy csavarod, most itt nem jött ki a mondás, h buzi, aki elveszi.[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
Scross eseteben be lehet allitani, hogy nyitaskor kapcsoljon vilagitast? Vagy, hogy ajtot zarja indulaskor/bizonyos sebessegnel? Konyv szerint nem.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Gyöször
senior tag
válasz ncc1701 #65912 üzenetére
Van az a szitu, hogy főúton balra kanyarodik valaki. Kiteszi a jelzőt, lassít, mögötte látja az első autó, a második, tán a 3adik is, de ha jön egy negyedik aki agyatlan, kiteszi a jelzőt és nyom egy padlót, lendületből. A balra kanyarodó meg épp megkezdi a kanyarodást. Homokvihar se kell hozzá, számtalanszor megtörtént már ez, nyilván kisebb mennyiségű autó ütközik össze.
Most nem a buzi aki elveszi elv mellett érvelek, hanem annyit mondtam, hogy tuti biztos lesz aki tempóval gondolja áttolni a szakaszt. Ha lelassítasz akkor beléd megy hátulról valaki és azt állítom ez borítékolva van. Onnantól meg hólabda. A videón is látszódott, hogy senki nem próbált tapogatózva bemenni, holott már tucat autó bent volt, a leállóban kamionok álltak sorba. Az autós épp elhaladt padlón a kamion mellett stb. Mindenki azt feltételezte, hogy szabad a pálya. Ellentétes infó az utolsó 1 mpben érkezett.Ha az első ütközés nem történik meg, akkor mindenki átmegy gond nélkül. Ehhez autópálya zárás kellett volna. Azonnal és akkor első baleset sincs. De még az is megtörtént, utána sem tettek semmit. Ha kitesznek pár rendőrt vagy közutast 70es táblával, azok halnak meg. Le van írva, hogy aki autópályán gyalogol, statisztikailag 5 percig él.
Szemből a nézelődők közt nagy mázli kellett, hogy nem történt meg ugyan ez, ott 20ra lassítva bámészkodtak.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz Qtya123 #65911 üzenetére
Belegondolni is rossz ebbe a menekülésbe a csörömpölö autóroncsok közül anyukák gyerekekkel a szembejövő oldalra átmászva. Pfú. Egyáltalán hogy szedték össze magukat a beszorult ajtók kinyílt légzsákok, sérülések törött kéz láb. Nem tudom, hogy csinálták.
Ha van ilyen, egyet tudsz: jelenteni wazén, talán azt megláthatja pár ember. Pályán valaki áll, azonnal jelenteni, ha elmégy mellette.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Qtya123
őstag
válasz ncc1701 #65912 üzenetére
A realitás meg sajnos az, hogy kiteszed a blinkert, lassítasz, a barom meg már teszi is ki az indexet és előz téged a belső sávban, közben mondja magában, hogy nézd a csicska fostos mazsolát, hogy be van rezelve.
A homokviharos felvételnél is mi volt? Jött a láthatatlan rész, a kisautó meg épp ezerrel előzte a belsőben a kamiont, ami ráadásul szintén padlón, 90el ment bele a semmibe. Ha a kamion blinkerrel 50-re lassított volna, ugyanúgy mentek volna el mellette a hülyébb fajták a belsőben. Sok emberben egyáltalán nincs túlélési ösztön.
[ Szerkesztve ]
-
burgatshow
veterán
válasz szabonagyur #65913 üzenetére
Nem és nem. Nekem is hiányzik...
-
ncc1701
veterán
válasz Qtya123 #65916 üzenetére
Nem baj, előzzön, ölje meg magát nyugodtan, ez a része engem nem érdekel. Ha a kölső sávban még belátható szakaszon valaki lassít, akkor a mögötte levők is lassítottak volna, mert még látják. És akkor az történt volna, h nem 90-el tolja bele a kamion az autókat mindenkibe, hanem "csak" 50-60-al. Nem mindegy. Plusz egy idő után ha a külső sáv is lassít, akkor a belső is lelassít, mert biztos lesz, akinek eszébe jut, h wtf van.
-
Qtya123
őstag
válasz ncc1701 #65918 üzenetére
Igen. De ehhez kellene, hogy adott helyen, adott időben egyszerre jelen lévő mondjuk 10 autó közül legalább 3-4 sofőrnek helyén legyen az esze. Onnan már talán a többi is felfogja, hogy ja, lassítsunk. De sajnos ez nem mindig adott, hogy x ember egyszerre helyesen cselekedjen.
-
ugri77
tag
M1 homokviharban is 100 méter felett volt végig a látótávolság!
Csúszik az út mert vizes. De a plofi nem tudja miért csúszik a gumi.
Azt sem látja hogy vizes a burkolat
Mit varunk ilyen plofi úrvezetőktől. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz ugri77 #65921 üzenetére
Lehet hogy 100 méter felett volt, de egy ember így is meghalt, 19 autó ment a zúzdába, a felelősök pedig eltáncolnak a naplementébe.
Jah, tudom vis major, de ne mondja senki hogy erre nem lehetett számítani."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz simonjoe #65923 üzenetére
Igen, csak mindenki azzal takarózik hogy autópályán megállni tilos, tehát nem kell számítania arra hogy áll valaki a sáv közepén... ami igaz is lenne, de mint látjuk az élet nem olvasta végig a könyvet, hanem a felénél becsukta és eltette az éjjeli szekrényre.
Kellő magabiztosággal nagy gázzal és kis szerencsével, mert 42tonna 500LE átmegy bármin... vagy nem. Amúgy az összes érintettnek ott bevontam volna a jogsiját, tessék menni újravizsgázni.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ugri77
tag
válasz 2ozzmexy #65922 üzenetére
Aki nem látta hogy nem látja mi van az úton az ....
Út és látási viszonyoknak megfelelően haladt
Ha egy megriadt kutyuskaBABY lenne az úton azt is elgázolná mert nincs rajta szabványosított biztonsági mellény és oltási könyvét se mutatta be előre írásban .[ Szerkesztve ]
-
ugri77
tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ugri77 #65926 üzenetére
Voltam ilyenben csak köddel, megállt a völgyben én meg "beleestem" lassítva, csak a hámúszdé elején nem látszott a propeller... csak tippeltem hol a szalagkorlát, nem egy jó élmény... ott ha valaki állt volna a belsőben úgy telibeverem mint a huzat, arra nem voltam felkészülve én sem hogy az addigi 150-200m látótávolság leesik 5m-re, pedig hidd el van a lábamban méter bőven. Tavaly négyszer sikerült olajat cserélni a gépben, idén téligumit kell, mert a tavalyiról lejött a minta 3mm-re. Huppika.
Tudom, nagyobbat kellett volna fékezni."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ugri77
tag
válasz 2ozzmexy #65930 üzenetére
Charles Darwin - A fajok eredete (természetes kiválasztás útján) Typotex Kiadó, 2000
-
TommyY2
tag
-
Qtya123
őstag
válasz TommyY2 #65932 üzenetére
Nem lesz semmi gond, hogy nincsenek bent a csavarok. A Swiftben én vissza se tettem, mert úgy bele voltak gyógyulva, hogy féktárcsa cserekor irdatlanul szívtam velük.
A Crossban viszont benne van, sőt össze is voltak jelölve kék színnel, mint ahogy oly sok többi csavar is.
Nem tudom mi újonnan ez a spórolás, hogy gyárilag nem raknak bele. -
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #65925 üzenetére
Darwin díjasok vagyunk mi autóvezetők, valamennyien. Éjjel, amikor szembe jövő miatt tompítottal megyünk, lakott területen kívül 90km/h sebességgel. Másodpercenként megteszünk 25 métert, és az öreg H4 halogén jó esetben megvilágít 40 métert, akkor kevesebb mint 2 másodpercnyi utat lát a vezető. Általános gyakorlat szerint 1 mp a reakcióidő, tehát meglátod, agyad felfogja, elindul a lábad és kezed hogy valamit csinálj és már telibe is verted, bármi is legyen az úttesten.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
zsolt19900
őstag
ezek az "ugyan olyan a vetítési képe" azzal nincsen semmi gond, csak maga mikor szembe jön a búra csak úgy süt, mivel jóval nagyobb fénnyel világít és az is bőven bőven elég, hogy vakítson sajnos
Én is próbálkoztam a Passatban még ezzel azzal, de végül teljesen kibékültem egy új DEPO/TYC lámpapárral+emelt fényerejű izzóval
Ilyesmi led/xenon stb. max. projektoros lámpatestekben lehet jó és/vagy olyan LEDről is hallottam/olvastam már, aminek olyan kis fényvezető/terelő lapocskája van, ami közel hasonló utat képez a fénynek, mint amit egy H4.... de ezek még mindig illegálisak és egy vagy bizonyos szögben ezeregy százalék, hogy bevakítanak, hiába mindenFaragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
ncc1701
veterán
válasz zsolt19900 #65942 üzenetére
Néztem szemből direkt, plusz jött mögöttem anya éjjel, ha azt mondom, h nem vakít, azt lehet azért írom, mert tényleg nem.
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #65932 üzenetére
Még nem raktam fel a nyárikat, múltkori fékezős buli óta nem kellett menni sehová, illetve várom a mai esőt, hogy visszanyerjem a bizodalmam a téli gumijaimba. De rá fogok nézni enyém milyen. Úgy tudom nem egyforma tárcsákkal szerelik a miótónkat, nekem pld van a tárcsában meg a kerékagyban is csavarnak helye, csak a kettő nem fedi egymást így nem lehet csavart tenni bele ha akarnék se.
De ez tuti centír, nem a teótód rakta bele. Havanazenyémbeilyen, hanincs.
2ozz: múltkori aggályaim, hogy nem tekergetem a kormányt fékezés közben átírta a nyusszancs, szépen lehet tekergetni a kornyámt és az amtró arra is megyen egyből.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Franky74
tag
A régi off autómban teljesen jó működött az emelt fényerős OSRAM Nightbreaker.
A mostani Vitara ledes, nem vettem észre, hogy vakítaná a szembejövőt. Viszont én jól látok... -
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #65945 üzenetére
Na ha ezt a Ladaval csinálod nem engedelmeskedik a kocsi az iranyvaltasnak, el koll engedni az féket, tehát vagy manőver vagy fék van, kettő együtt nehéz főleg fos gumikon... olyankor csuszashataron kell tartani a féket és úgy tekerni a kormányt, csak ez pánik helyzetben szinte lehetetlen. A corollaban nem volt 2001ben, 2013ban voltam vele vezetestechnikain hát a rénszarvas manőver közben fogytam pár kilót, míg a többiek ABS+ESP autókkal vigyorogva fel kézzel megcsinaltak. Aztán jött a délután amikor kikapcsoltuk diagnosztikaval a harombetusoket, na hát lealaztam őket minden feladatban. a rantopadon is simán megfogtam, ok meg estek-keltek szóval sokat számít honnan indultál, könnyű úgy jampiskodni hogy 200loeros dízel automata passatnal rosszabb autó sosem volt a hátsód alatt, aztán amikor atkerulnek egy kevésbé premiumba akkor jön a szar Suzukizas meg a fos opelezes (hogy most a tobbit ne emlegessem), de igazából csak nem tudnak vezetni, mert a magasabb felszereltségű autó elektronikaja mindig kihuzta őket a bajból... és nyilván aki ahhoz van szokva annak ladaval egy sebességváltas is extrém sport. Nekünk megy mert ilyen szekereken tanultunk, a bimmer tavtarto tempomatja olyan kényelmet ad hogy el sem hiszed, lassít, gyorsit, visszavalt, savtarto meg tartja a gépet középen, szinte csak indexelni kell.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #65949 üzenetére
A Zsigulis, félig meddig csapatós években megszoktam, hogy el kell venni a fékerőt, ha már kezdett csúszni.
Aztán mikor ABS-es autóm lett, akkor időbe tartott megszokni, hogy mikor elkezd dolgozni az ABS, akkor reflexből ne vegyem el a fékerőt. Rendesen magamra kellett szólni, hogy el ne vedd, tapossad tovább.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- OnePlus Nord CE 3 Lite 5G: zöld erdőben jártam
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Gitáros topic
- Videós, mozgóképes topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen