Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Siriusb

    veterán

    válasz Pixa #2853 üzenetére

    Külföldön (nyugatabbra) minden költséget a bérlőre terhelnek. Információim szerint ami fizetési kötelezettség az idő alatt keletkezik, amíg bérli az ingatlant, mindent rányomnak. Ezzel én nem értek egyet, viszont az is igaz, hogy a bérlőnek is "haszna" származik abból, ha pl. felújítják a belső lözös részeket, a gázvezetéket stb.

    Szerintem nem feltétlenül kell a számlában tételesen feltüntetni mindent (legalábbis régebben elég volt annyit írni, hogy rezsi).

    A közös költségről a Társasháztól senki nem kap számlát, a közgyűlésen eldöntik, hogy m2-re mennyi legyen, és a jegyzőkönyvvel a tulajdonos megkapja a rá eső rész mértékét.

    Egyébként a bérbeadó nem is felel a bérleményen kívüli eszközök állapotáért, tehát ha a közös részen fel kell újítani az elektromos hálózatot, azt is a közös költségből fedezik. Ha nem újítják fel, lehet nem lesz áram a lakásban, s amíg ott laksz, te használod ezt a vezetéket is. Nem látom át, miként állapítod meg, szerinted mi az, amit jogosan neked kell fizetned, s mi az, amit nem.

    A kaució arra szolgál, hogy az ingatlanban, annak a felszereléseiben keletkezett károkat fedezze, ill. a ki nem fizetett közműveket, bérleti díjat, avagy bánatpénzként is szolgálhat.

    Kaucióról nem kell számla, különösen, ha benne van a szerződésben, hogy pl. aláíráskor fiezeted.

    Számlát vagy nyugtát szerintem mindenképpen kell (kellett volna) adnia. Ha szemétkedni akarsz, mondhatod neki, hogy akkor te is bemész a NAV-hoz a szerződéseddel és nézzenek utána, ő bevallotta-e a bevételét. Valószínűleg nem. Azért azt hozzátenném, hogy ilyen szerveknél telefonon semmit nem szabad elhinni, írásban kell kérni, hiszen már volt olyan eset, hogy egyik A-t mondott, a másik B-t.

    Azt, hogy emberileg megéri-e neked belemenni ebbe az egészbe, magadnak kell eldöntened.

Új hozzászólás Aktív témák