Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Harness

    csendes tag

    Többször végigvittem a S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyatot, mivel nem egyedül voltam otthon, nem éreztem a magány nyomasztó súlyát vállamon. Nem célom magányosnak lenni. Sok játékost szeretnék látni magam körül a Sztalker világában immáron online.

    Egy játéktervet vázolok fel neked, ami ötvözi a Sztalker lehetőségekkel teli szabad játékmenetű poszt apokaliptikus világát az MMO játékok hús-vér emberekkel teli mezejével.
    Nem zombik után kutatva futsz a térképen, eleven játékosok csapatba szerveződve törnek életedre.

    A kitörések után hajóról kalandra induló békés Sztalker csapatok helyét átveszik életet nem kímélő játékostársaid! Egy hajón, mely a kiszáradt folyó medre alján pihen nem fogtok megférni, több bázis nyújt gyülekezőhelyet. Nem csak a kitörésekkor nyújt menedéket, de játékostársakkal csevegve előkészülhettek távoli zónába való kalandozásra, ahová egyedül nem jutnál el. Összefoghattok egy másik csapat ellen, akiket legyőzve megszerezhetitek felszereléseiket. Fegyvereiket, eszközeiket, pénzüket, védőruhájukat.

    Mindez rajtad múlik, immáron online játékos!

    A zónák különböző játékosokat vonzanak. Idegen puskaropogásokkal teli komor zónába egyedül is vándorolhatsz, megismerheted környezetét, mentalitását, a zóna játékosait.

    Szívesen fogadom építő hozzászólásod, véleményed.

    Ha szeretnél részt venni röviden bemutatott világ kidolgozásában, szívesen elküldöm pár oldalas vázlatom, amivel lefektettem a főbb irányvonalakat.
    Gyere és dolgozzuk ki együtt, e világ részleteit!

    Harness

  • sviba

    tag

    válasz Harness #1 üzenetére

    Mióta elolvastam azt a mondatot a stalker megjelenése előtt, hogy "Mi nem azt akarjuk, hogy a statjaid, vagy az életerőd növekedjen, és aztán elmehess a nehezebb területekre. Mi azt akarjuk hogy te magad fejlődj, légy ügyesebb a célzással fegyvereiddel, taktikáddal, és bírkózz meg a nehezebb területekkel", azóta agyalok egy ilyen mmofps-en.

    Az hogy elvedd a másik játékos cuccait, és így szerezz lootot... sehol sem jött be igazán. Ln2-játékosok tudnak erről beszélni.

    [ Szerkesztve ]

    A nyuszika megy az erdőbe, és egyszer csak leesik...

  • Harness

    csendes tag

    válasz sviba #2 üzenetére

    > azóta agyalok egy ilyen mmofps-en
    Talán vannak akik már készítik, mikor mi ezen gondolkodunk.

    Amit ismerek: Crysis, Sztalker, Call of Duty 4, a többi játékkal jó pár évvel ezelőtt játszottam, kiemelkedő a Diabló első része. Második részét túl bonyolultnak találtam.

    A játékosoktól függ, lootolnak-e. Ez emberi kérdés, a több zónából álló világ lehetőséget ad rá. Egy lootbiztos zónában a játékosok nem lootolnak. A játékosoknak maguknak kell foglalkozniuk a szabály betartatásával, mikor ilyen zónát szeretnének.

    Senki sem szereti, ha elveszik ami az övé. Légy egy csapat tagja védjétek meg egymást a lootolókkal szemben! Védd meg a tulajdonodat!

    A Sztalker lootolásra és vásárlásra épít. Egyedül a vásárlásra építeni egyhangúbb lenne, az árusokra kiktől, fegyvereidet felszereléseidet veheted.

    Lesznek biztonságos tárolók, amit viselsz arra vigyáznod kell, akár a Diablóban, azzal a különbséggel, hogy nem lesznek akkora értékek. Nem kell 100 órákat kutatni egy fontosabb unique itemért.

    Elképzelésem: sokkal jobban vigyázol értékeidre, ha nem csak a pár másodperces büntetést kell bosszankodva megvárnod, amiért huszadjára is meghaltál.

    ... e mellet visszatérnénk a tápolós mechanizmushoz. Nem szeretnék tápolást. Lehet fejleszteni, idővel azonban elhasználódnak tárgyaid, teljesen új állapotba hozni nem lehet, akár az életben. Egy poszt apokaliptikus világban...

  • Tv

    senior tag

    Nekem a Stalker játék bődületes csalódás volt. Maga a hangulat szerintem teljesen nulla, !!ahhoz képest!! amit ki lehetett volna hozni belőle. Eleve irreálisan sok katona van a zónában, pedig sokkal parább lenne sztem ha épphogy néha lehetne csak összefutni benne emberekkel. Persze nekem az a gondom, hogy mást vártam, nyilván ettől még jó játék, csak nem így kpézeltem el :(

  • Scholes9

    nagyúr

    válasz Tv #4 üzenetére

    Ízlések és pofonok ugye, szerintem a Stalker az utóbbi évek egyik leghangulatosabb és legatmoszférikusabb játéka, brutális élethűséggel "ültették" át a zónát a monitorra...sok kiadó példát vehetne tőlük..szerintem elég parás is, sétálgass egyedül Pripyatban a sötétben, amikor esik az eső és villámlik, ajánlom ehhez a Call of Pripyat című részt megtekinteni, brutálisan komoly a hangulat és az atmoszféra ilyenkor....

    PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C

  • romero28

    senior tag

    válasz Scholes9 #5 üzenetére

    "sétálgass egyedül Pripyatban a sötétben, amikor esik az eső és villámlik, ajánlom ehhez a Call of Pripyat című részt megtekinteni" ezzel telibe találtad a szöget :C :C annyit tennék hozzá , hogy ha már pripyat és sötétség és eső meg villámlás , akkor a kórház környékét sem szabad kihagyni , hátha épp arra kóricál egy kiméra :D :DD :DDD ja és mindezt egyedül a szobában és persze a valóságban is legyen koromsötét . na ha itt valakinél nincs fíling , akkor sehol...

    [ Szerkesztve ]

  • westcoastog

    veterán

    Ha jól értem, egy saját stalker féle mmo készítésébe szeretnél fogni? Stalker rajongóként érdekel ez az ötlet, de nem tudom így mit lehetne ilyenből kisütni amatőrként.

  • westcoastog

    veterán

    válasz westcoastog #7 üzenetére

    De ha van eredeti shadow of chernobylod, vagy clear skyod akkor multizhatunk. ;)

  • Tv

    senior tag

    válasz Scholes9 #5 üzenetére

    Így van, ezért is montam, hogy (talán csak az én) számomra csalódás. Tényleg parás, meg én amúgy is nagyon bele szoktam élni magam a játékokba (filmekbe is általában). Nem is ezzek van a gond, csak valamiképp én nyomasztóbb hangulatra számítottam kevesebb akcióval ( bár ez egy fps-ben elég furcsa lenne). Én legtöbbet az első résszel játszottam ( a többi nem is menne a gépemen), de azt sem vittem végig, mert illúzióromboló volt. De mint mondtam ez mind azért mert teljesen mást vártam. Az játék eleje nagyon tetszett, ahogy el kell hagyni a "biztonságot" adó területet és tök para mindenfelé. Aztán katonák mindenfelé, questek :F , de ami a leginkább zavart, hogy végig "hőst" kell benne játszani, ahelyett hogy az ember a legrövidebb úton-módon menekülne a helyről. Talán emiatt nem tudtam igazán beleélni magam a főhős szerepébe. Tehát összefoglalva én inkább túlélőhorrort szerettem volna szuperhőshorror helyett. Ennek ellenére eljutottam benne elég sokáig, de nem köttöt le annyira, pedig szó szerint évek óta vártam a gamét. Még anno egy sokéves számgépes újságban volt egy cikk, hogy készítenek egy ilyen játékot és már akkor gondoltam, hogy ez jó lesz. A Rossznak azért semmiképp nem nevezném a játékot.

    [ Szerkesztve ]

  • Harness

    csendes tag

    válasz westcoastog #7 üzenetére

    Nem, semmiképp. A kitűzött cél egy elképzelt MMOFPS világ bemutatása, ami a Sztalker alapjaira épül. Ezek között szerepel a fegyverek védőruhák fejlesztése, különböző tárgyak keresése (Sztalkerben ilyenek a képződmények), egymás között való kereskedés, tárgyak elhasználódása, javítása, szabadonfutás (nincs jármű).
    Ami nem szerepel a sztalkerben és az alapokat adja: NPC-k minimalizálása, végleges elhasználódás, élelemszerzés (röviden: ne csak egymást gyakjuk), zónák közötti nagy távolság ami több 10 perces gyaloglással jár, nincs előre megadott feladat, a játék teljesen nyitott kizárólag a játékosok alakítják ki a játékot, nagy az egymás közötti interakció mértéke elsődleges mozgatórugó a túlélés. Védekezni kell az eléhezés és az állatok ellen. A játékosok alakítják ki a biztonságos területeket, megvédve magukat a vadon lényeitől.
    Harc: FPS rendszerű, a felek lehetnek (szerveződés szerint): egyedüli játékos, csapat(összefogás), egyéb élőlény (NPC; magányos, vagy rajban; lehet ehető, nem ehető), zónaháború.

  • westcoastog

    veterán

    válasz Harness #10 üzenetére

    Na várj, akkor képzeljük el a stalkert jóformán npc-k nélkül, töltések nélkül bejárható területekkel, multiplayerben, erre gondolsz? Csak ha ezt meg akarod játszható játékká valósítani oda kell egy kis csapat aki bele vág a modba, én is belevágnék szívesen, szerver miből honnan. Vagy még írj bővebben, mert számomra a világ bemutatása mondatodból még mindig nem derült ki teljesen hogy most végül is mi a célod vele, az oké hogy bemutatod, de tovább?

  • Harness

    csendes tag

    válasz westcoastog #8 üzenetére

    Multizni MMOFPS hiányában a COD4-emmel szoktam interneten, vagy beteszem a lemezt egy kis single playerhez. Neten csak mod nélkül játszok, főleg bejáratott külföldi szervereken ahol nem állítják a paramétereket.

  • Harness

    csendes tag

    válasz westcoastog #11 üzenetére

    A moddolási ötleted igen remek, ha így meg lehet valósítani az nagyszerű.
    A két témát válasszuk szét. Sztalker moddolva valóban ad egy MMOFPS-t, kérdés megvalósítható-e az elképzelt világom, amit folyamatosan kifejtek itt a fórumon.

    Nagyon jól látod az elképzelésem, ahogy írod egybefüggő terület, biztonságos helyek között több 10 percnyi séta, no NPC kivéve az állattvilágot ami miatt nagyon nem biztonságos zónák között egyedül mászkálni (elfogy a skuló, hiába van rajtad hatvan kiló, vagy el se fogy...), és NPC kereskedőket.

    A világ, illetve megvalósítva játék erejét a játékosok "éppen online" nagy száma adja, aminek alsó határa ha szerények akarunk lenni is minimum 1000 legyen, így tud stabil szociális szféra kialakulni.

    "Vagy még írj bővebben, mert számomra a világ bemutatása mondatodból még mindig nem derült ki teljesen hogy most végül is mi a célod vele, az oké hogy bemutatod, de tovább?"

    Egyelőre ennek a világnak az ábrázolása a célom, amit játékfejlesztők tudnak felhasználni, ettől függetlenül önmagában is megállja a helyét. Számomra a világ megalkotása a cél, ha lehet csapatban.
    Ha valaki szeretné megvalósítani, szívesen konzultálok vele.

  • westcoastog

    veterán

    válasz Harness #13 üzenetére

    Figyelj, ha ez a projekt adjisten beindul, kell még jó pár lelkes modder, először is fel kéne fedezni hogyan lehetne azt megoldani hogy az egész mapot hasznosítani lehessen, hogyan lehetne megoldani hogy minden játékos cuccát, utolsó helyét mentse a rendszer automatikusan, aztán ott van a szerverbérlés kérdése, ki fizeti, mennyi a fenntartása, 1000 emberhez és laggmentes játékhoz azért kell vas és egy nem gyenge netkapcsolat, kell ehhez egy kliens rátelepítve amin fut a játék a moddal és még sok száz gondolkodtató dolog. Mintha egy teljesen új játékot készítenél úgy gondolj bele, ergo a nehézségébe is.
    Területbejáráshoz pedig, van olyan mod amivel sokkal több helyen lehet járkálni a pálya részek között, de szerintem az egybefüggő töltés nélküli map nem hiszem hogy meg oldható.
    Na igen, a stalker multiban játékmódok vannak, ugye a tdm, dm stb, nem tudni hogyan lehetne megoldani hogy egy modolt játékmód működjön. Bár ha a san andreas multiplayerből indulok ki, ott is vannak rpg szerverek nagyon jól megcsinálva.
    Vagy ha van olyan jó angoltudások, fel lehetne venni a kapcsolatot a gsc game world-el. Nagy durranást lehetne ebből csinálni, ha meg pénz kell majd reklámot kell tenni a játékba de ne legyen túl zavaró. Érdekel a dolog, de sok mindent meg kell tanulni még ehhez. :)
    Nézegesd. :K
    http://stalker.filefront.com/

    [ Szerkesztve ]

  • westcoastog

    veterán

    Van software development kit, csak nem tudoma clear skyhoz van e már, ha van akkor a clear sky map-hoz soc-os maprészeket is hozzálehetne tenni, azt hiszem map editor is van.
    stalker mod portal.
    Nem lesz egyszerű a dolog, lehet tényleg írni kéne a fejlesztőknek.

    [ Szerkesztve ]

  • Harness

    csendes tag

    válasz westcoastog #14 üzenetére

    Eredeti főcél:
    1. Egy elképzelt MMOFPS világ bemutatása, részletes kidolgozása, mely Sztalker alapokra építkezik.
    2. Egy elképzelt MMOFPS játék bemutatása.
    3. A világ és a játék közötti különbségek összefoglalása.

    Amire következtettem, ebből játékot lehet készíteni.
    Amire nem következtettem: moddolással is át lehet alakítani.

    Ötleted alapján új cél merül fel:

    4. MMOFPS játék létrehozása Sztalker moddolásával, átalakításával.

    Ehhez szükesége: moddoláshoz értő személy nehézségtől függően több személy akár egy csapat is. Ha nem oldható meg kizárólag moddolással és van SDK, át lehet alakítani, akár az első részt alapul véve (személyesen egyedül a Call of Pripyatot ismerem).

    Játéktér töltése
    Maga a világ egybefüggő, a megvalósításnál is ezt szeretném. Ettől függetlenül fel lehet osztani területekre. A területek közötti áthaladáskor nem probléma ha tölt, ettől nem sérül sem a világ egybefüggő térképe, sem a megvalósított térkép. A feltétel, hogy egy biztonságos védett terület elférjen, amit ellenséges csapatok megtámadhatnak, ez pedig teljesül CoP-nál, elég nagy terület, lehet több száz fős támadást indítani egy objektum ellen (a terület szempontjából).

    A San Andreas multiplayernek utánanézek mit takar. Engem főleg a világ érdekel, a megvalósítás technikai részében inkább tanácsokkal szolgálok (4 évig voltam szerveroldali programozó C, C++, Java, SQL, ESQL, jelenleg a Gépészethez szeretnék visszatérni, emellett foglalkozok írással, jelen esetben az 1. pontban említett MMOFPS világ létrehozásával).

    Azt tudom, hogy arra alkalmas beállítottságú szoftverfejlesztő idegen kódban is gyorsan eligazodik, amennyiben érdekli a téma, de ez már nem a jelenlegi területem.

    A programozási részéhez vagy egy jó programozóra, vagy egy vezetőre van szükség, ez valóban nagy téma, részemről a kooperációt tartom a megvalósítókkal.

    A szerverbérléssel egyetértek, nem lehet otthon sufnizni. Üzemeltetés és fejlesztés két kérdés, ezt az üzemeltetésre írtam, fejlesztést betársulókkal lehetne megbeszélni.

  • westcoastog

    veterán

    válasz Harness #16 üzenetére

    Ambíciózus vagy látom, ha érdekel beszállok, programozni ugyan nem tudok még, de a map és az egész játék fejlesztésébe beszállnék, legelsőnek azzal kezdeném hogy valahogyan megszerezném a clear sky sdk-ját, és megpróbálnám a mapot multiplayer mappá konvertálni, viszont még azt sem tudom hogyan lehetne a mapot kiszedni a játék fájljaiból.
    Szerintem fölveszlek msn-re. :)

  • Harness

    csendes tag

    válasz Tv #9 üzenetére

    ...az ember a legrövidebb úton-módon menekülne a helyről.
    Ez tetszik. :-)

    Első posztod érthető szépen fogalmaztad meg a véleményed akár a másodikban, nem lehet rá panasz figyelmesen végigolvasva.

    Amit elképzeltem világot, a terület nagy része vadon, a bázisok közötti hosszú, 10-20 percet igénylő vadont átölelő sétákkal. Az ilyen természetben való utazás igazi kaland, hébe-hóba látni embereket, utadba eső ellenséges lényekkel percenkét találkozni. Emiatt a bázisok között ritka a forgalom, igazi kalandornak való küldetés amit főként csapatba szerveződve lehet túlélni.

    Mint írtam elsősorban világot szeretnék kreálni, Sztalkert, mint kiindulópontot említettem.
    A két vilgában közös a posztapokaliptikus "helyzet". Elsősorban nem a kezdeti, inkább a kialakult posztapo amit létre szeretnék hozni.

  • Harness

    csendes tag

    válasz sviba #2 üzenetére

    ...azóta agyalok egy ilyen mmofps-en.

    Bízom benne elterjed az MMOFPS játékkategória, ahol elsősorban önmagadat fejlesztheted, karaktered pedig eszközül szolgál hozzá.

  • Harness

    csendes tag

    válasz Scholes9 #5 üzenetére

    S.T.A.L.K.E.R. hangulatát igazán eltalálták, a METRO 2033 áll nagyon közel a stílusához, viszont Sztalker után kényelmetlenül szoros a vezetett játékmenet. Legfélelmetesebbnek ALIENt találtam, aztóta sem vettem elő.

Új hozzászólás Aktív témák