Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Narancs #86522 üzenetére

    A Leader blokkosokat szokták dicsérni, amivel az utólsó években jönnek.
    Ha megkapja a kis odafigyelést, nagyon tartós szerkezet. A szerelővel beszélgettem garanciális szervizen, ő mondta, hogy nem végsebességre, hanem tartósságra készítik, tehát még nyélgázon sem pörög (relatíve persze). Olvastam 100 ezret futott példányról, bontatlan blokkal, ami jön-megy, jól van.
    AZ előző, karburátoros, Piaggio blokkosok sem voltak szerintem rosszak. Ha lehet, meg van rá keret, azt gondolom, az injektoros, leader blokkosokból kell választani. Kopó-fogyó alkatrészek olcsók, de ha bele kell nyúlni a motorba, aranyáron van a gyári alkatrész.
    Külföldről behozottakkal óvatosan, szorgos honfitársaink az Olasz kereskedők beszámított, lerúgott példányait ömlesztve behozzák, tekerik (vissza az órát) gányolják, aztán a gyanútlan vevőre rásózzák. Ki lehet fogni abból is jót, én a saját tapasztalataimból okulva említeném meg a dolgot.
    Vannak típusbetegségek, a kormánycsapágy hamar megadja magát (a mi útjainkon..), meg a blokkot a vázhoz rögzítő helyeken 4 görgő szokott kikopni, nem veszélyes a javítás ára.
    Szóval azt gondolom, ha van keret, érdemes minél fiatalabbat venni, de mindegyiket jól meg kell nézni. Ha sikerül jót kifogni, tartós szerkezet.
    Nekem Leader blokkos 2019 év végi van.
    Fogyasztás: 2,2-2,3 L/100km, hosszabb utakon. (kicsit, kb 10%-al több a japánokénál, de 2dl-ről beszélünk)
    Olajcsere periódus 10e km, vagy egy év. (Nem tartom, amúgy sem megyek annyit, de legkésőbb 4e. után ledobnám)
    Gyári szíjra 20e. km-es csere intervallumot ad meg a gyár.
    Olajcsere olaj szükséglete: 1,2L. Olajszűrő kb 2E ft.
    Végsebessége 90km/h körül lehet, nem próbáltam, órája szerint lazán, fél gázon erőlködés nélkül tartja ezt a sebességet, de gyanítom valójában ez kb. 82-83 km/h lehet.
    És hivatalosan is mehet bele az E10-es (95-ös) hatósági áras benzin, már amíg van.
    Hibának azt tudom felhozni, hogy az én 2,5 éves robogóm alja, az alváz, ami vizet sem látott, nemhogy sót... ;] Pláne a hegesztéseknél, elkezdett korrodálódni. SZáraz garázsban állva. El tudom képzelni mi lehet az 5-10 éves, éven át használt gépekkel. :)

Új hozzászólás Aktív témák