Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Még több AI-generálta reklám jön a Facebookra és az Instagramra
it A Meta kiterjeszti az AI-képgeneráló ajánlatait a reklámok kapcsán.
-
3 milliméterrel szélesebb lehet a Galaxy Z Fold 6 kijelzője
ma Négyzetesebb külső panel várható a következő szétnyitható Samsungban.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Winchester95
őstag
válasz sityupityu #70845 üzenetére
Szia!
Nem a benzinszint vagy valami más volt az oka annak hogy 3/4 gázról megtorpant nem ment stb...
Írtad hogy hülyeség volt 78-ast 84 re kicserélni.(főfúvóka).
Pedig az volt a baj.
90-es főfúvóka kellett bele.
Nagyon jól gyorsul, és 80 a végsebessége.
Pöcc röff, szépen jár, hidegen melegen 1 rúgásra indul.
Km- órát beolajoztam valamiért megjavult.
Egyetlen egy bajom van vele.
Akksit belerakom és nem tölt vissza.
Elfordítom gyújtásra és ha rámérek folyamatosan megy le a feszültség, beindítva is.
Simsonnál ez 11.90v. (Az akksi üresen is ennyi). -
BlackPriest
őstag
ma megvolt a szívócső és karbi csere. a membárn jónak néz ki, a blokk szerintem volt már bontva, mert a tömítőpaszta mindenhol túl volt tolva. rendesen beállítani nem volt idő, de jól gyorsul, van alapjárat
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Winchester95
őstag
Még annyi hogy: Hidegen (Reggeli első indításkor) (Automata szivató)
Egy rúgásra pöcc röff.
Folyamatosan pörög a kerék. (Gondolom ez normális a szivató miatt) makd kb fél perc múlva már nem pörög a kerék. Ez így igaz, jól gondolom?Szép alapjárat stb...
Mikor elindulok akkor csutka gázt húzva vagy 3/4 gázt visszafogja valami az erejét kb 50m ig. És utána fasza minden, húz jó stb... Magyarul ki kell huzatni első indításkor.
Ez lehet az miatt hogy hideg még a motor?Továbbá alapjárat szép indul hidegen egy rúgásra.
Viszont leállítom meleg motornál várok 2percet, be akarom rúgni, akkor 2-3 rúgásra indul, vagy úgy indul elsőre ha húzok rá gázt. És akkor megmarad az alapjárat és nem áll le.Jól gondolom hogy az alapjárati levegőcsavart kellene egy kicsit betekerni?
(Ilyenkor viszont hidegen tuti fog pörögni a kerék 1perc után is.(szivató).)Nyugtassatok meg/Javítsatok ki ha tévedek.
Köszönöm előre is.
-
lbence
aktív tag
válasz Winchester95 #70856 üzenetére
de hideg motorral miért indulsz el csutka gázt húzva, ártott neked az a robogó?
szerintem azért van mert hideg a motor, az enyém is ezt csinálja, és nem csak 50 m-ig, inkább 3-400 m-ig. -
KisTé
tag
Na összeraktuk a robogót az új hengerrel, mostantól bejáratós lesz jó ideig, hogyan kell azt pontosan jól csinálni tudja valaki ?
-
KisTé
tag
Találtam egy ilyen cikket is :
E szerint ha jól szerelted össze be se kell járatni csak kicsit és jól fog illeszkedni minden a hengerbe, na most akkor hogy is van ez...
-
Bib
őstag
válasz Winchester95 #70856 üzenetére
Ha a levegő csavart betekered azzal levegőt veszel el alapjáraton ergo dúsabb keverék lesz. így is az ha csak gázzal indul melegen, de ez nem feltétlen baj.
-
lbence
aktív tag
válasz Winchester95 #70859 üzenetére
Nekem a Simson sem pörög fel rendesen, ha hidegindítás után szivatóval húzok egy nagyobb gázt.
-
Bib
őstag
Alapjáraton ne nagyon járasd, csak bemelegítéskor pici gázadásokkal. Elindulsz és mész. Kerülni kel a túl alacsony vagy túl magas fordulatot, bár robogónál csak magas van. Pár 100 km-t járasd, utána fokozatosan lehet húzni neki. Én tennék plusz olajat a benzinbe, de csak kicsit.( 30-60ml) Gondolom az előző henger tönkremenetelét előidéző hibát elhárítottátok, vagy szimplán elkopott?
-
Winchester95
őstag
Sorry kevertem az alapjárati rugós csavarral.
Szóval ha azt tekerem beljebb akkor levegőt adok neki igaz?
Tehát így jónak kell lennie melegen is.
Az a szép ha rúgásra indul gáz nélkül és bem is áll le.(Szerintem).Levegő csavarral az üzemanyagot szabályzom ha jól tudom.
Bár ha azt nézzük, mindkettővel.
Belezavarodtam eléggé szépen.... -
Winchester95
őstag
válasz lbence #70862 üzenetére
Simson nálam eléggé érdekes történet.(S51 4sebesség, enduro, 16n1 nagy súberes karbi).
Csak úgy indul hidegen ha:Szivató ráhúz, 2x 3x letapos. Szivató visszahúz.És berúgom, közben nagygáz és megy.
Nem tudtam rájönni mi a probléma vele. Néztem hogy a szivató menetes részét kijjebb/beljebb lehet tekerni.Lehet az a probléma, nekem teljesen be van tekerve.
Melegen fél rúgásra is pöcc röff. -
Bib
őstag
válasz Winchester95 #70864 üzenetére
A rugós nagy csavar emeli a súber tolattyút, így a főfúvókán a tűvel is benzint és a levegőn is nyit ezzel nő az alapjárat.
A levegő csavarral lehet levegőt állítani az alapjárathoz(betekerve elveszi a levegőt, tehát a keverék dúsul). Mindkettő összefügg ebben a kényes egyensúlyban.[ Szerkesztve ]
-
Bib
őstag
válasz Winchester95 #70865 üzenetére
Simson szivatónál egy lényeg van, hogy ha a szivató dugattyún tönkremegy a gumi, akkor már soha többé nem lesz jó, mert kapni ugyanolyan minőségűt nem lehet.
-
Winchester95
őstag
-
flegga92
senior tag
válasz Winchester95 #70872 üzenetére
A Stihl olaj nagyon jó láncfűrészbe meg fűkaszába, de azok 12-14000 fordulaton üzemelnek tartósan, arra van kitalálva az olaj. Nem hiszem, hogy a Simson 7-8e-nél többet forog. Én is használtam egy darabig, gond nem volt vele, de füstölt mint az állat. Én elég régóta Motul fél-szintetikus olajat használok, sose volt vele gond.
-
Bib
őstag
válasz Winchester95 #70872 üzenetére
Ez egy gyakori tévhit sajnos, hogy a stihl nevű olaj jó robogóba, pedig nem abba való.
-
perge666
veterán
Ezelőtt tizenpár évvel a Simsonba én is Stihl olajat kevertem,az első motorgenerálig,ahol a szerelő felvilágosított hogy nem ezekhez találták ki.
Ezzel csak arra akartam kilyukadni,hogy itt nálunk vidéken is beetettek ezzel minket hogy a drága Stihl olaj mindenbe jó. Ugyanúgy mint a WD40. -
Bib
őstag
válasz Laybee #70875 üzenetére
Persze, Itt van a repsol olajválasztó oldala, itt nagyon könnyen ki tudod választani, hogy robogódhoz melyik olajak jók.
Ha nem töltődik be akkor keress rá, hátha van más link is.[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
Sziasztok!
Sym robogókhoz lehet általában megfelelő/hasonló méretű alkatrészeket beépíteni (pl. Hondától, MZ-től), gondolok itt nem motorikus holmikra, hanem pl indexbúrára. Elég nagy a szórás a Sym robogók alkatrészellátásában, és nem feltétlenül többszörös áron, 1-2 hónapos átfutási idővel szeretnék hozzájuk jutni...
Most is szemezek egy ilyen kis géppel, kipróbáltam, nagyon jó.[ Szerkesztve ]
-
siti
senior tag
válasz MrChef #70881 üzenetére
persze hogy lehet, ha minden méret ugyan az, de hogy mennyi idő alatt találsz olyat, hogy a Sym index búrája helyettesíthető a simoéval, és ki az aki ezt megmondja neked, azt passzolom. motorikusan lesz olyan, hogy a benzin cső ugyan az a méret, gyertya is, légszűrő szivacsot is lehet táblából vágni, de hogy pont a külső, jármű/modell specifikus elemek legyenek mással csere szabatosak, azt kétlem. (az olaszban elterjedt és egytucat vespámra kétféle tükör megy fel adapter nélkül, egy gyári, meg egy utángyártott krómozott és ennyi. a krómozott is csak azért, mert előre rácsavarozták az adaptert és pont index búrából van indiai utángyártott bajaj márkajelzéssel, ami jó rá, mert ugyanaz a motor).
amúgy nyugatabbra elég népszerű a sym, én is ott láttam és nekem is megtetszett, szerintem ha nem valami belpiacos, akkor simán lehet EU-n belül alkatrészt szerezni, meg van hazai márka kereskedée is, bár az átfutási időket passzolom.
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
MrChef
aktív tag
Nézegettem Motowell-eket is. Hát kihagyom.
A Sym dadogók viszont guszta, jól összerakott darabok. Asszem lecsapok egyre.
Anno a Suzuki motoromhoz jó volt több MZ alkatrész (pl. visszapillantó), meg a Heidenau gumiabroncs, az M5-ös autópálya melletti boltban vettem. Időutazás... 2ütemű egykori NDK-s motorok új alkatrészei, bukósisakok. (Mofaker)[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz flegga92 #70846 üzenetére
A 4T-nél közel nem tudsz akkorát dobni egy nyitott dobbal (lehet az akrapovics vagy bármilyen gyártmány) mint 2T-nél egy rezonátorral. Sőt, sok esetben semmit sem, csak jobb hangot tudsz generálni vele mint a gyári dobbal.
A multivariátornak természetesen itt is van értelme, hiszen ugyanúgy működik itt is minden, azzal egyértelmű javulást tudsz elérni. A fogyasztásod nem lesz több ha ugyanúgy közlekedsz a multival. Ha jobban húzod neki, akkor elképzelhető némi többletfogyasztás, hiszen tágabb tartományban és másabb fordulaton dolgozik mint egy hagyományos variátor, ezért állandóan nyelezve több üzemanyag is kell neki. De ez elenyésző ahhoz képest amit nyújt. Ha felraksz egy nyitott dobot azzal sem lesz feltétlen több a fogyasztásod, sőt, talán még kevesebb is lehet.(#70848) KisTé Én autókba használok Mannol-t már hosszú évek óta, szerintem semmi gond nincs velük. Egy szerelő ismerősöm használja a 2T olajait is és dicséri. Szerintem itt is meg van ugyanaz a dolog, hogy márkán belül nem mindegy, hogy mit hova használsz, megvannak a különböző kategóriák. Autók-hoz is sokféle olajuk van különböző tulajdonságokkal. Nem mindegy, hogy mit hova önt az ember.
Henger: Azt nem mondanám, hogy mint márka a polini lenne a legdrágább (persze hatalmas múlttal rendelkező tuning gyártóról van szó), minden márkában megtalálhatók olcsóbb és nagyon drága darabok is. Itt (ha egy kicsi neve is van a piacon) a szint határozza meg az árat, hogy milyen kategóriát képvisel a márkán belül. Sima vashenger, öntöttvas utcai sporthenger, utcai aluhenger, alu sport, alu racing stb...ezek határozzák meg az árat."mekkora különbség van egy ilyen 10ezer meg egy 50ezres henger között ha valaki tudja?"
Hatalmas különbség tud lenni, hiszen tízezerért vehetsz valami kínai gyártmányú öntöttvas hengert nagyon tré kidolgozással és teljesítménnyel, és vehetsz 40-50 ezerért pl malossi sport-ot is ami még mindig csak egy öntöttvas henger, viszont a minősége összehasonlíthatatlan a kínaiéval. Jóval hosszabb élettartamú lesz, ráadásul a speciális vezérlésének köszönhetően nagyobb teljesítményre képes mint az ugyanolyan méretű kínai vagy gyári henger.
(#70858) KisTé Ez függ attól is, hogy milyen henger lett föltéve. De az oldal amit linkeltél tökéletesen leírja. Ha egy kicsit is jobb hengert raktunk fel, akkor mi mindig így járattuk be, nem kell neki több, soha sem volt semmilyen probléma a későbbiekben.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
KisTé
tag
Reggel bejárattam kb. 40 percet álló helyzetbe huzogattam a gázkart utána közepes gázadásokkal max 40el mentem vele. Minden nap ugyanígy fogom csinálni csak 15percet fogok állni reggel utána indulok majd ugyanez 200kmenként meg emelek 10km/ht a max sebességen. Remélem így jó lesz!
-
flegga92
senior tag
válasz sityupityu #70884 üzenetére
Köszi! Kipufogót nem is szerettem volna cserélni feltétlen, nem is szeretném reggel hatkor a szomszédokat terrorizálni.
Multivariátor akkor be lesz szerezve. Jól megy így is, de fogalmam sincs mikor voltak cserélve a dolgok benne, aztán ha szét lesz szedve akkor mehet bele. Ha jól tudom fehér rugót adnak hozzá, azzal össze lehet rakni? -
macilaci78
nagyúr
Az enyém 20 éves és hétvégén lépte meg a 6000 km-t. A miértet nem tudom.
Öcsémmel 14-15 éves korunkban kaptunk 1-1 robogót, indokolatlanul drágát szerintem. Annak az árában kijött volna egy új MZ, egy évet vártam volna a jogsira...
Vidéken nevelkedtünk, megyeszékhelyen jártuk a középiskolát, persze robogó nélkül, mert az milyen már... Egyetem alatt se volt igazán használva Szegeden, szóval teljesen felesleges. Van többet futott papucsom...Egy éve használom Budapest, bő 1000 km-t mentem vele azóta. Munkába járásra 3 sarok, gyalog, azon kívül a BKV-t váltom ki vele.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #70888 üzenetére
Mondtam, hogy nem lehetetlen .
De ugye ezeket kaptátok (bár akkor kidobott pénz volt ).
Minimális használatnál is beleszalad 1-2000 évente még a nem rendszeresen használt 50-esekbe is.
Ha meg hétköznapi ügyeletben van, akkor sokkal több is (és még nem a futárokra gondoltam, mert az megint más kategória). -
macilaci78
nagyúr
Na jó, csak ha eladnám, senki nem hinné el nekem, hogy a km-óra állása valós, garázsban (padláson) tárolt a gép. Na meg senki se fizetné meg.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
pellesmartin
tag
Hello!
CPI SM50,AM6-os blokk,80-as henger,eddig semmi baja nem volt,tegnap kicsit esett az megázott az esőbe,ma ezt csinálja:
[link]
Gondoltam a viz elkorrodált valami csatlakozót,megnéztem mindet jó a kontakt. Kevés levegőre gyanakodtam még,de egyik napról a másikra mért lenne kevés neki a levegő.. Karbi tisztitás megvolt,akárhogy állítgatom nem jó. Van mikor le is áll,nem indul hiába rugdosom,akkor néha puffog is a kipufogó,tolásra beszokott úgy indulni,de alig megy.. valami okosság? köszi -
suste
veterán
Annak elenére, hogy itt sokszor nagyon óvnak mindenkit a kínai/olcsó robogóktól, azért azok is elmennek új korukban 15-20000km-t simán probléma nélkül. Persze a burkolatok hamar zörögnek, de ez arányban van az árukkal . Szóval van létjogosultságuk a megfelelő (km) igény esetén.
Én Tauris Sambat vettem 150.000ft-ért újonnan, 10.000km-nél volt variárot+szíj csere, kisebb burkolatmegerősítések kellettek, de sem gumit, se fékbetétet, se semmi mást nem cseréltem, 13.000km körül adtam el, azóta is használják.
A jobb márkák már akkor is 300.000 fölött mentek..... -
Zin
senior tag
4T robogónál olaj szintet becsavart vagy nem becsavart nivóval kell nézni?
░▒▓█.:Itt a tél! Lassan lehet Core i-zni:.█▓▒░
-
blizzrd
aktív tag
válasz MrChef #70883 üzenetére
Szia!
En egy Sym Jet-et hajtok. Eleg vegyes az alkatresz ellatottsag. Idomokat, karosszeria alkatreszt normalisat csak elvetve talalni itthon, viszont arban jok. Motor, hajtas es egyeb alkatreszeket annal tobbet lehet itthon is talalni. Rengeteg alkatresz Honda gyari cikkszammal van, igy nem nehez a beszerzese -
yoli666
tag
Sziasztok!
Új vagyok itt és nemrégiben gyakorlatilag ingyen kaptam egy Yamaha Jog 3KJ-t. Nem egy nagy szám, de boltba szaladgálósnak, gondolom jó lesz egy darabig. Természetesen az állapota nem makulátlan és kb. 2 éve állt, mert nem indult az előző tulajnak.
Kérdésem az lenne, hogy mivel kezdjem a vizsgálatot?
Amiket már csinálok rajta:
-Első teleszkóp felújítás, picit folyik
-Új gyertya, légszűrő, akku
-Új benzinpumpa
-Régi benzin leereszt és tankot kipucolom, bár teljesen nem bírtam leereszteni (pici marad az alján)Szóval állítólag fel lett már fúrva és másik dugó került bele, bejáratták és jól működött aztán nehezen indult és nem vacakoltak vele ott állt a garázsban vagy 2 évet.
Első körben ha ezek után sem indul gondolom kompressziót kéne mérni, mennyi lenne a kívánt?
Valamint ha az kevés akkor dugó és hengerfej csere vagy a hengerfej maradhat?
Ami elég lényeges, hogy az olajozás működését hogyan tudom ellenőrizni?Minden hasznos tanácsot nagy köszönettel fogadok! Én annyira nem vagyok nagy tudója a robogóknak, de ha jobban bele kell nyúlni akkor ismerős van aki látott már 2 ütemű motort
Előre is nagyon köszönöm!
-
macilaci78
nagyúr
válasz pellesmartin #70892 üzenetére
Meglepne, ha egy kis eső másnapra korrodálna valamit is.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motoros topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Bemutatta a DisplayHDR 1.2-t a VESA
- Tanuljunk angolul!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest