- OLED TV topic
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- iPad topik
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- MI applikációkra kihegyezett, érintőkijelzős mini PC jön a Minisforum járatával
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Melyik tápegységet vegyem?
Hirdetés
-
Android és iOS rendszerekre érkezik a Sonic Rumble
gp A május végére tervezett zárt bétára már lehet jelentkezni a hivatalos oldalon.
-
MI applikációkra kihegyezett, érintőkijelzős mini PC jön a Minisforum járatával
ph Az egyszerre négy darab 4K-s monitort kezelő, jól felszerelt típus a vállalat új brandjének a hírhozója.
-
Galaxy S22 One UI 6.1 frissítés: volt, nincs
ma Komolyabb hibák bukkantak fel, a Samsung a biztonság kedvéért leállította a frissítés közzétételét.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
suste
veterán
válasz sityupityu #68800 üzenetére
mindegy, most már jön a kontraszt rugó is
vesztenivalóm nincsen, bedobom a közepes kontrasztot meg a legerősebb kisrugókat, aztán majd mesélek (valami csak változik ) -
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #68793 üzenetére
Pill. Tudom, hogy nem szereted az injektorosokat.
Gondolom, nem is nagyon bütykölésztél ilyet. Nem rosszból mondom.Hagyományos megoldással csatlakoznak a csövek az injektorra, meg mindenhová máshova is. Az injektor tetején három csöcs van, amire rá kell húzni a gumicsöveket és mezei csőbilinccsel rögzíteni. Én a fékcsővel csak azért értetlenkedtem, mert tudtommal a fémfonatos fékcsövek nem szoríthatóak össze mezei bilincsekkel. Ezért is - meg persze a biztonságosság miatt is - vannak másképpen megoldva a csatlakozások. Meg azt hiszem, hogy annyira nem is hajlíthatóak meg, amennyire itt szükséges. A hely szűke miatt egy kb. 5 centi átmérőjű ívbe kell visszahajtani. A gumicsövek is egyébként zőmmel itt repedeztek ki. Dunsztom sincs, hogy a gyári csövek milyen gyártmányúak voltak, hogy kibírnak 5-10 évet, de ezek a csövek nem. Ha egy évet kibírna, már az is jó lenne. És, ha itt nem csak azt vesszük, hogy motorba kell, elszomorító, hogy ezek autóba - is - való benzincsövek. Ezt kapja a nép autósboltban. Ráadásul Semperit, akiket nem tartok a legrosszabb gyártónak, de ezek után lehet, hogy megváltoztatom a véleményemet. Amellett meg idegesít, hogy az autómba is raktam ezekből a csövekből.
Más: Tegnap megjött az 5 hónapja megrendelt Airsal alu hengerszettem. A kérdés, hogy ugye ennél is le kellene hogy legyenek törve a járatok élei? Mert ezen nincsenek, ami - ha egyébként le kell - eléggé elszomorító egy olyan gyártótól, mint az Airsal, hogy gyárilag nincsenek.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
válasz mumtaz #68802 üzenetére
Nem tévedsz, kb két ilyesmi motor volt nálam eddig és remélem több már nem is lesz.
Van egy ismerősöm aki otthon van az ilyen nagynyomású dolgokban, majd megkérdezem, hogy mit ajánlana ilyen célra ami nem túl vastag és bírja is.Ami a hengeren az éleket illeti hát igen, nem kéne, hogy legyenek. Akik igényesebbek és szeretnek még pluszban mókolni ilyesmivel, azok még pluszban szoktak leszedni belőlük vagy jobban elsimítani őket, mert gyárilag sem mindig tökéletesek. De az, hogy egyáltalán nincsenek eldolgozva az tényleg elszomorító. Csak úgy kíváncsiságból kérdezem, hogy a márkán belül melyik típusról van szó egyébként? Meg az sem semmi, hogy 5 hónapot vártál rá...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #68804 üzenetére
Mármint az Airsal márkán belül? T6. Jahh, 5 hónapot vártam rá. Még novemberben rendeltem meg SRacingnél.
Mondjuk most majd megint hangolgathatok, mert a gép már be volt lőve a kínai 70-es hengerszetthez. Most jöhet megint a hangolgatás.
Hengerfejet épp ma alakítottam át az Airsal hengerhez, mert injektoroshoz nem gyártanak hengert. Pontosabban gyárilag a karbis és az injektoros hengere teljesen megegyezik, ezért lehetett rárakni a kínai szettet is. Az airsal hengerszettel viszont az a "baj", hogy a tömítés helye a hengerben van kialakítva. Gyárilag viszont a hengerfejben van. Az airsal ugyan adja a hengerhez passzoló hengerfejet is, de az uyebár karbis hengerfej. Ezért most az egyik injektoros tartalék hengerfejemben a tömítés helyét feltöltöttem kétkomponensű, tűzálló kemény műgyantával. Jó cucc, fémkemény, de mégis kicsit rugalmas. Megkötés után meg síkoltam a hengerfejet.Igazság szerint talán nem ártana főtengelyt is cserélni már ehhez a hengerszetthez, de ez most nem fért bele. Ebből kifolyólag, mikor felrakom a hengerszettet, akkor azért picit korlátozni fogom a teljesítményt, hogy csökkentsem a főtengely terhelését elővigyázatosságból. Plusz még meg kell néznem, hogy rábírom-e kötni a régi jetforceomból megmaradt olajpumpát párhuzamosan a meglévővel. Szeretnék plusz olajat adni a motornak, de mivel ugye elektronikusan szabályzott, ezt nem tudom állítani. Majd meglátjuk. Remélem az ECU nem figyeli ennyire részletesen. Ha igen, letiltja a gyújtást és a befecskendezést. Akkor viszont más megoldás kell a plusz olajnak.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz mumtaz #68806 üzenetére
Illetve bocs. Ez nem T6. Cikkszáma: 010255476 Egy gyűrűs "Alu-Sport"
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz mumtaz #68807 üzenetére
Kicsit kavarodás van a hengerszett kivitelével kapcsolatban, hogy ez most voltaképpen melyik is akar lenni. Neten webshopokban írnak mindenfélét.
Ami biztos, hogy ez egy gyűrűs és három kipufogónyílása (2 pici, 1 nagy) van. A formai kialakítása megegyezik a gyári hengerével, tehát nem a hatszögletű.
Nekem meg pont az volt a lényeg, hogy az alakja megegyezzen a gyári hengerfej miatt.
Nem is annyira a teljesítmény a lényeg, mert abból bőven eleget nyújtott a kínai is. Inkább az a lényeg, hogy minőségibb legyen. Bár a kínai hengerrel nem is volt baj, de a gyűrűk és a dugattyú botrányosan sz@r.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
martillo
tag
Sziasztok,
Vegul csatlakozom a kozosseghez, elso korben inkabb csak passziv olvasokent, aztan idovel biztos lesz kerdesem nekem is egyre tobb.
Tegnapelott beruhaztam egy uj Keeway RY6-os robogora szalonbol, 2 ev garanciaval, ajandek hatso dobozzal. Jovo het elejen, kozepen szallitjak hazhoz, uzembehelyezes utan.Sokat vacilaltam, orlodtem, hogy mit es honnan vegyek a velemenyeitek, javaslataitok alapjan, aztan vegul lett ez a dontes. Mivel hasznalt robogo vasarlasban semmi rutinom, helyem, eszkozom, tapasztalatom nincs szerelni, igy vegul ez a megoldas tobb nyugalmat sejtetett a jovoben. Nem akarom lecsavarni a fulet, nem akarok kaszkadorkodni vele, csak reggel bejutni meloba, delutan meg haza, ezt a szerepkort remelem hosszan ellatja es jol elleszunk egyutt.
Majd osztok kepet is, ha nem banjatok, ha hazajott a kicsike
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Két buta kérdésem lenne:
1. Ti szoktatok kicsi tömítőpasztát kenni a gumi hengerfejtömítésre?2. Szerekezeti stabilitás miatt kellene még a hengerfejre felvinnem egy kis műgyantát. Ez egy kemény réteg, amire a gumitömítés feküdne fel. Viszont "csak" 260°-ig hőálló. Hány fok érheti az égéstér körüli gumigyűrűnél? Vízhűtés, alu szett.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
tween
őstag
Szakmai segítség kellene. Már a második új automata benzincsapot cserélem, de nem az a baj. Álló helyzetben csöpög a benzin, főleg ha tele van a tank. Karburátorhoz nem értek, 17-es Dellorto van a kör SR-emben. Gondolom ez a tettes, de szét nem merem szedni az megoldás, ha veszek egy zsír új 17-es Dellorto-t a helyére és csak puff belerakom?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Azért a biztonság kedvéért én tennék egy olyan próbát, hogy lehúznám a karbiról a benzin és a vákumcsövet és megnézném, hogy így mi történik. Lehúzva a két csövet egy jól működő vákumcsapnál nem szabad csöpögnie a benzincsőnek. Csak akkor engedhet üzemanyagot ha megszívod a vákucsövet. Bár ugyanez a szitu akkor is ha rá vannak kötve ezek a csövek a karbira, csak így könnyebb leellenőrizni.
Ha jól működik minden (jó a vákuumcsap), akkor a karbi csak akkor kaphat üzemanyagot ha jár a motor, önindítózol vagy épp a berúgókart rugdosod. Egyébként nem.
Vagy az is egy megoldás, ha járó motornál csak a vákumcsövet húzod le a karburátorról. Ha jól működik a csap, akkor rövid idő múlva le kéne állni a motornak, mivel a lehúzott vákuumcsövet nem szívja semmi, az nem nyit, és ezáltal a karburátor nem kap benzinutánpótlást.
Nem nem érdemes ez miatt új karbit venni.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mufflika
tag
Sziasztok. 4ütemű kínai robogó olyat csinál, hogy ha hirtelen gázt adok akkor megtorpan és leáll. valamint nehezen indul be és nincs alapjárat.. Karburátort kitakarítottuk de, semmi nem változott.. Ötletek? Köszi!
-
tween
őstag
válasz sityupityu #68814 üzenetére
Mindehhez bonthatom le a burkolatot... Köszönöm
-
Topikgazda
-
mufflika
tag
válasz sityupityu #68817 üzenetére
Csak egy csavar van rajta amivel lehetne, de arra nem nagyon reagált semmire..
-
adam_454
tag
Sziasztok!
Végre eljutottam odáig, hogy megbontsam a Peugeot Elyseo 125 4T motorom, lekerült a szelepdekli.
Az a kínja, hogy nagyobb fordulatszámon egy idő után a légszűrőbe folyik egy csomó olaj. Eddig arra gyanakodtam, hogy az olajvisszafolyó járatok el vannak tömődve. Viszont miután megbontottam, kicsit elbizonytalanodtam. Ahogy látom itt a vezérlés mellett folyik vissza az olaj, és középen azon a kicsi lyukon tolja fel. Viszont így nem értem, hogy egyáltalán miért tud kifolyni. elvégre eléggé nagy helye van, hogy visszafolyjon. Ráadásul szereztem egy bontottat, de eddig csak annyit csináltam vele, hogy brigéciolban úszott vagy 2-3 hétig, most mind a kettőnek a cső csatlakozásába belefújtam, teljesen ugyanolyan erővel, ugyanazokon a lyukakon távozott a levegő.Szelepek
Szelepdekli belső oldala
Szelepdekli külső oldala, cső csatlakozássalA motornak jó a kompressziója, pár száz kilométerrel ezelőtt lett felfúrva, kapott új dugattyút, gyűrűket. Kipufogójának sincsen olajos színe sem szaga.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz adam_454 #68819 üzenetére
Egy négyütemű motorban semmiképp sem juthatna vissza olaj, de még üzemanyag, vagy levegő sem, hacsak nincs valami gond a szelepvezérléssel. Bár autóból indulok ki, de 4 ütem az 4 ütem. Ott visszafelé semmi nem mehetne, mégha zabálja az olajat, akkor sem. Legfeljebb elégetné, de nem pöföghetne vissza. Legfeljebb akkor, ha nem zár időben, vagy korán nyit a szívószelep. Autónál autója válogatja, hogy erre, vagy arra eltolt vezérléssel történik-e fiziksi sérülés. Például, hogy a dugó belever a szelepbe.
Ilyen irányú tapasztalataim alapján meg kellene nézni, hogy járó mptornál valóban csak szív a szívótorkon keresztül, vagy visszapöfög.Mondjuk nem ismerem a motor elrendezését, de lehet akár tömítetlenség is, esetleg a fentebb vázolt gonddal együtt. Esetleg lehetne még kicsit gyenge szeleprugó, ami miatt magasabb fordulaton már nem zár időben a szívószelep.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
adam_454
tag
válasz mumtaz #68820 üzenetére
Biztosan a szelepdeklin lévő gumicsövön keresztül tolja ki az olajat, ha lehúzom a másik végét a légszűrőről, akkor simán összeolajoz mindent. Csak nagyon nem vágom, hogy hogy lehet az, hogy a szelepdekiben annyi olaj van, hogy a majdnem a legmagasabb pontján lévő csövön keresztül elkezd kifolyni, kvázi mint egy túlfolyón. Amennyire tudom az arra van, hogy kartelgázt elvezesse, de attól még nem kéne ekkora olajszintnek ott lenni. Pláne hogy a vezérműláncnál kb kádnyi hely van, ahol simán le tud folyni.
-
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #68822 üzenetére
Hajjaj, de még hogy tud pöfögni. Főleg kopott gyűrűnél. De az mondjuk itt nem áll fenn.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
suste
veterán
válasz sityupityu #68822 üzenetére
Persze mert összebeszéltek az olajjal
Bocs, nem hagyhattam ki, de gondolom egy jó kis szövegjavitó belerondított.... -
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
Felkerült az Airsal. Találtam újabb nagynyomású gumicsöveket is. Egyszer mondjuk vissza kellett vennem a hengert, mert azt hittem, hogy beleér a dugó a hengerfejbe. Ez azért idegelt fel, mert többször is lepróbáltam és megnéztem a préstávot, meg minden mást is, hogy véletlenül se legyen baj. Ennek ellenére, ha kivettem a gyertyát és tekertem önindítóval, olyan hangja volt, mintha kopogna. De nem. Beletekertem egy új gyertyát, amivel még csak nem is pöffent. Gondoltam, hogy valami baj van. Beletekertem egy régebbi gyertyát, amin még az előző hengernél kisebbre vettem az elektródahézagot. Ezzel kicsit nyögve nyelősen, de beindult. Persze járattam egy kicsit, hogy kiégjen belőle az a rengeteg olaj, amit szerelésnél használtam. fél óra járatás után leállítottam, 10 perc múlva pöccre indult. Az új gyertyával viszont semmi, egy pöffentés se. Hengeren kívül pedig olyan szikrája van, amilyennek lennie kell.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #68827 üzenetére
Igen. Picit lesarkaztam és dremelel kicsit le is políroztam.
Nagyon harapós. Kicsi gázfröccsöt akartam adni neki járatás közben, de úgy ugrott fel alapjáratról, mint a franc. Ég és föld a korábbi hengerekhez képest.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #68829 üzenetére
Az tuti.
Majd, ha már mentem vele egy jó 100-ast, leveszem a hengerfejet és megnézem, hogy mennyire lett jó a hengerfej kitöltése. Nem tartom valószínűnek, hogy bármi gond lenne. Ha meg igen, az 100km és jó pár hidegindítás és bemelegedés után látszani fog.
Légszűrővel kellene még valamit kezdenem. Gyári megoldást szeretném meghagyni, de ebben hivatalosan nem lehet betétet cserélni. Extra, hogy a légszűrőház egyben sárvédő is. Papírbetét van benne. Összehegesztett műanyag. Majd ki kell rá találnom valamit.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
Most a gyári kipufogó van rajta, de előkaptam a gianelli extrát. Ugyebár ezt úgy adják gyárilag, hogy fojtva van, hogy utcán is lehessen használni. Ez egy alátét volt a leömlőben, amit még akkor kitörtem, mikor a kezembe került. Viszont most, hogy nézegettem a rezonátor egyik oldalán találtam két ponthegesztést, amikkel valamit a dobon belül rögzítettek. A közelükben nincs semmi - legalábbis kívül -, ami indokolná. Lehetséges, hogy a dobon belül odapöttyöltek még valami fojtást? Mert tudtommal a rezonátorok belül üresek.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
válasz mumtaz #68831 üzenetére
Biztos, hogy semmiféle más fojtás nincs a rezo-n belül. A legtöbb esetben csak a leömlőnél van amitől te már megszabadultál, és nagy ritkán még a hangtompítóba szoktak tenni, de ez csak kevés típusnál van jelen.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #68832 üzenetére
Gondoltam, hogy nincs. Tompítóban sincs. Csak ezt a két hegesztést nem értem. Kívül nincs a közelében semmi és csak a rezo egyik oldalán van kettő pötty tengely itányban egymástól kb 8 centire. Tuti, hogy valami a rezón belül van ott, de mi lehet? Elvileg semmi nem lehet belül.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
válasz mumtaz #68833 üzenetére
Nem tudsz képet felrakni róla? Amúgy legyen bármi is az, de teljesen biztos, hogy nem fojtás van ott.
Egyébként találtam régebbi képeket, a hangtompítóban lévő szűkítés így néz ki:
Kiszedve megy ilyen:
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
tween
őstag
válasz sityupityu #68834 üzenetére
Gianelli silencer kipufogóm van, esélyes, hogy van benne valami ilyesmi?
-
Topikgazda
A Gianelli-nál még nem hallottam, hogy lenne ilyen fojtás. De fogod, kilazítasz 3 csavart és láthatod, hogy mi a helyzet vele. Bár ha lenne benne az nagyon érezhető lenne. Ilyenkor ha a leömlőnél ki is van szedve a szűkítés, ez a másik a hangtompítóban kb ugyanúgy visszafogja a motort. Mondom, nagyon ritka, hogy még ide is beletesznek egyet. Eddig én azt hiszem, hogy csak a doppler-nál találkoztam ilyennel, a képen lévő szűkítés is abból való volt. Először én sem vettem észre, hogy van benne, mert a legtöbb gyártóval ellentétben doppler úgy szállítja a rezonátorait, hogy már rá van szerelve a hangtompító. Csak akkor esett le, hogy valami még mindig nem stimmel, amikor a leömlőnél már ki lett véve a szűkítés, de még mindig olyan volt a cső mintha ki sem lett volna véve belőle.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
dtsdexter
csendes tag
Sziasztok gyors kérdés, olyannak aki már szedett szét Malaguti Ciak (125) blokkot. (vagy Kymco Dink, F18, stb)
Szóval megbontottam, hogy megnézzem mi újság az olajpumpánál. Az olajpumpát vezérlő lánc, kb 1cm-t lötyög (gondolom nem túl jó) viszont nincsen rajta láncfeszítő. Ez akkor most normális vagy kuka a lánc? Ennyire megnyúlhat?
ui.: (Elvileg fordulaton feszít)
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
siti
senior tag
válasz adam_454 #68821 üzenetére
Két tippem van: sok benne az olaj, vagy valamelyik járat el van tömődve és nem folyik le, csak kinyomja a "kartell" csövön.
Ha lehúzod a csövet a légszűrőről és jár a motor akkor mi történik? Belepufog, fröcsög az olaj, vagy csak szépen kicsorog csendben?[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
adam_454
tag
Ha lehúzom semmi, sőt ha forgatom sem történik semmi. Gyakorlatilag ha kb. 70-nél gyorsabban megyek pár kilométert akkor már folyik a légszűrőházból. Az olajbetekintő szerint háromnegyedig töltve is csinálja, egészen a betekintő alá csökken a szint amikor úgy-ahogy abbahagyja. Gyakorlatilag 70-es tempóval megcsináltam egy Miskolc-Balaton oda-vissza távot egy csepp olajfogyás nélkül (felfúrás után, bejáratásként), majd utána mentem vele egy 90-es tempót kb. 10 km-en keresztül (erőlködés nélkül vitte) és már el is tűnt az olaj, szépen csordogált a légszűrőből.
Nekem is az volt a gondolatom, hogy el van tömődve valami, csak azt nem tudom, hogy mi. A kép amit belinkeltem, úgy gondolom, hogy a vezérműlánc mellett folyik le az olaj, más furatot, járatot nem találtam, kivéve azt az egyet a vezérműtengely közepénél, de ott viszont megjelent az olaj kb 1 másodperc indítózás után (nem akartam mindent összeolajozni, úgyhogy nem próbálkoztam tovább).
Egyébként ha lehúzom a kartergázcsövet, az odarakott zsebkendőt nem is zargatja alapjáraton, szóval nem pöfög mintha kartergázos lenne.
A szerelők akiknél egész tavalyi szezonban pihent a motor végül tettek egy egy szűrőféleséget, aminek van egy meghatározott áramlási iránya, és szerintük a gázokat átengedi, az olajat nem. Valóban, semmi sem folyt ki belőle, viszont szerintem az a megoldás csak cigánykodás, rendesen meg akarom csinálni.
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #68834 üzenetére
Mondjuk azt marhára nem értem, mi értelme az egész hangtompítón végig tolni egy csövet. Úgy gyakorlatilag a hangtompító meg is szűnik hangtompítónak lenni.
Mai téma, hogy a Jetire a burkolatokat ugyebár nem tettem vissza, hátha valamihez még hozzá kell nyúlni.
Ahogy hazaértem munkából, be akartam indítani, de nem indult. Gyújtás volt, de csak kb. Annyira, hogy az égés rásegített az önindítóra, de ténylegesen nem indult be. Volt már hasonló és akkor egyszer szimering csere, egyszer meg a kompresszor tömítés, illetve injektorház tömítés cseréje oldotta meg. Levettem az injektort és akkor már gondoltam, leveszem a hengert és hengerfejet is, hogy megnézzem, mennyire vált be a hengerfej átalakításom. Az bevált, viszont van valami, amit nem tudom, mennyire normális, mivel egygyűrűs szettem még nem volt. Ez pedig az, hogy a gyűrű illesztésénél a dugó oldalán egy kb. 1-1,5 négyzencentiméteren egy koromfolt van, ami az illesztéstől indul ki. Hogy korom, az ok, mert sok olajat kapott, de mit keres az ott? Mennyire normális, hogy így "átfújt" az illesztésnél egy zsírúj, minőségi hengerszettnél? A gyűrűhézag látszólag normális.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
válasz mumtaz #68840 üzenetére
Mondjuk azt marhára nem értem, mi értelme az egész hangtompítón végig tolni egy csövet. Úgy gyakorlatilag a hangtompító meg is szűnik hangtompítónak lenni.
Értelme csak annyi, hogy második, dupla fojtásként funkcionált az a cső. Magához a hangtompításhoz semmi köze nincsen.
Ha egészen minimálisan átereszt egy ilyen gyűrű az természetes, de nagymértékben csak akkor lenne normális ha már sok-sok km lenne benne. Nem fényképezted le?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #68841 üzenetére
Nem fényképeztem le. Képzelj egy mondjuk egy gyomrot. Az illesztéstől indult ki egy határozott koromcsík, és abból lett az a folt. Tehát egyértelműen ott jött át a cucc. A folt kiterjedése kb 1 centi a dugó kerületén és 1 centi lefelé.
Azért egy Airsal szettől nem ezt várnám. Bár, ha azt vessük, hogy a hajtókar sem fért be a dugó azon részei közé, ahol a csapszeget átnyomom...
Tudod, mire gondolok. Nem fért be a tűgörgő a dugóba. Le kellett reszelnem. 44000-ért egy Airsal-tól nem ezt várnám.
A kipuffhoz meg értem, hogy a hangtompításhoz ninca köze, de ha átnyomsz egy nem perforált caövet a hangtompító teljes hosszában, akkor a gáz (és hang) egy az egybe átmegy a hangtompítón. Szóval a hangtompító nem caibál semmit, csak van.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
válasz mumtaz #68842 üzenetére
Bár, ha azt vessük, hogy a hajtókar sem fért be a dugó azon részei közé, ahol a csapszeget átnyomom...
Hát az baromi érdekes, ott már valami árulás van a dologban. Vagy legalább is én ilyennel még nem találkoztam. Már az elején eleve az is fura volt nekem, hogy nincsenek az élek eldolgozva semennyire sem.
Ezt csak egy ideiglenes valaminek szánták a hangtompítóban. Nem arra szánták, hogy benne maradjon hanem, hogy könnyen kivehető legyen, és addig is a legfőbb célja az, hogy fojtsa az egész rendszert.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #68843 üzenetére
Én is csak most találkoztam vele. Majd töltök fel képet róla.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz mumtaz #68844 üzenetére
Nem töltök fel, mert nem tudom úgy lefotózni, hogy látszódjon.
Közben egy-két hülyeségemre rájöttem.
Az egyik, hogy az alap 50-es hengerfejemet alakítottam át síkra és nem azt, aminek az égésterét 70-eshez átakaítottam anno. A másik, hogy előkapartam a 70-est és elejtettem. A hűtővíz csőcsonja eltört.Ugyanakkor nem vettem számításba, hogy a kínai hengereknél úgy lőttem be a préstávot, hogy a legalsó szívócsatorna aljánál legyen a dugó teteje az alsó holtpontban. Ok, ezt az Airsalnál is megtettem, csak nem számoltam azzal, hogy a kínainál a henger és a hengerfej közé még jött egy fém hengerfej tömítés is, ami picit megemelte a hengerfejet. Na az itt nincs és a dugó ugyan nem ért bele a hengerfejbe, de a dugón és a hengerfejen is van körben egy sáv, ahol nincs korom. Tehát a dugó baromi közel volt.
Na mindegy, már tudom, hol hibáztam. Ezt rendbe kell raknom, meg át kell alakítanom az égésteret is.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Rivaul
addikt
Úgy néz ki most rendben van a kis Tact. Nagyon köszönöm az itteni sok segítséget. Most elégedett vagyok és ezt nektek köszönhetem. Új görgőket kapott és sokadjára de a karbit is sikerült beállítanom. A szíj ami sajnos nem jó, hiába hézagoltam amíg lehetett de az első indulásnál kicsit "akad". Gondolom kicsit éjjel beékelődik a varióba. Viszont pár méter után a helyére kerül és végig szépen megy, hagyom ahogy van. A külsejét még rendbe akarom rakni de az már egy másik történet. Csak szerettem volna megköszöni az ittenieknek a segítséget annak ellenére is hogy amatőr dolgokat kérdeztem, mindig korrektül el volt magyarázva minden. Ritka jó kis topic vagytok. Pedig 4240+ nap alatt megjártam már egy párat
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
válasz mumtaz #68845 üzenetére
Akkor lehet, hogy most csináltál ennél a hengernél egy "verseny préssávot". Baja biztos, hogy nem lett, mert akkor már jelentkezett volna. Egyébként jobb vashengereknél 0,9-1 mm az optimális, aluhengernél nyugodtan csinálhatsz kb 0,6-07-es préssávot. A 0,4 környéki már ott is extrémnek és veszélyesnek számít.
Egyébként én sem vagyok feltétlen boldog, mert én meg ma eldobtam a nagymotoromat.Rivaul Örülök, hogy tudtunk segíteni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
dtsdexter
csendes tag
válasz sityupityu #68847 üzenetére
jobbulást neked/motornak ... még azért hideg az aszfalt, sajna, várni kell még egy hetet
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #68847 üzenetére
Uhh. Na az nem olyan kis probléma, mint az enyém.
De remélem, Te legalább ép bőrrel megúsztad.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
Hála istennek én úgy néz ki, hogy megúsztam egy bokahúzódással, meg fáj a jobb hüvelyk ujjam. A motoron lesz mit javítani.
De köszönöm.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Noble Chair EPIC
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest