Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz AndrewTdi #39868 üzenetére

    írd meg mi nem működik tovább mert kijött belőle a füst ami hajtotta...

    Szereltem ma este vagy 3 órát a garázsban. Kivettem a xenont, a SpeedoHealert, a fordulatszámmérőt, és a hőmérőt...:( Lélekben már felkészültem a motorka eladására.:O Gyakorlatban meg simán lehet, hogy megtartom tavaszig, és szezonra felkészítve, jobb árban adom el.:DDD Télen úgy sem jönne senki megvenni, hiszen ki sem tudja próbálni, meg ilyesmi. Ellenben a Velvettel NEM várhatok tavaszig: max. "leparkolom" a Maját, ha a Velvet beválik.:B Ha meg nem válna be, még mindig eladhatom, és marad a Maja, jövőre meg keresek mást. Sőt, simán benne van az is, hogy már most elkelt a Velvet, vagy bármi egyéb problem, szóval meglátjuk, hogy alakul: hétfőn elvileg kapok fizut, akkor tisztábban fogom látni, mi merre hány méter... (2 motort párhuzamosan fenntartani luxus, de mondjuk téli tárolásra elrakva már nem kér enni. Csak a biztosítása ketyeg, az meg nem pénz.)

    Kicsit se nézett ki hülyén a Maja, amikor hazaértem péntek este.:D De így jobban látszott volna, ha valami (megint) füstöl...:R Az nagyon jó duma volt, amikor egy pirosnál megállapítottuk: "- Nem füstöl! - Nem füstöl? Akkor patika!":))

    Sajnos, vagy sem, a fenti szerelgetős fáradozás "jutalmaként" betoltam egy Monstert, tehát alvás helyett írtam egy ilyen kis szösszenetet... Aki álmos, az most "ugorgyon"! Én szóltam.;]

    - Figyelj, forr a vized! (???) FORR A VIZED!!!

    DigitXT a hőmérőre néz: alig indultak a kúttól
    60 fok sincs a víz, az nem lehet! De a szag...
    Amit már néhány másodperce is érzékelt, de nem
    tudta hova tenni. Na az mégsem petárda füstje,
    a motor füstöl. Látszik. De mi éghet ott elől?

    - Ez nem a víz lesz, szerintem valami ég! ÉG?!
    - Na akkor gyorsan álljunk félre oda szembe...

    Félregurulnak, át a járdára. A békés járókelők
    megrökönyödve figyelik, és igyekeznek távolabb
    húzódni. Az egyik motornak a hangjától félnek,
    a másiknak meg a füstjétől. Ahol füst van, ott
    tűz is van. Az meg nem jó ómen egy motornál...

    - A xenon lesz! (De nem is meleg a lámpatest?)
    - Nyissuk ki, és nézzünk bele! (Van szerszám?)

    Közben a füst csendesedik: egyértelműen valami
    elektromos oka volt. Nem szimpla túlmelegedés.

    - Te, ez a trafó rohadt forró - és elég büdös!
    - Akkor biztos az lesz az. Húzzuk le a tápját.
    - Néztem a tükörben, hogy csak az egyik lámpád
    világít, akkor hát azért! Add rá a gyújtást...
    - De vigyázz, azért az a 23000V meg ne rázzon!

    Az egyik ívfény lustán beröffen. A másik sötét
    marad. Telibe találták a hiba forrását, és így
    rögtön megoldották. Mert nem motor volt az ok,
    és nem is egy rossz bekötés, vagy rövidzárlat:
    egyszerűen a trafó halt meg 3 év többé-kevésbé
    folyamatos üzem után. Mindössze ennyi történt.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák