Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz csongi #31260 üzenetére

    megtanulható
    Persze, a fokozatok váltása megtanulható, nem nagy kaland! (Pláne,
    hogy a kolléga autót is vezet - bár még a Trabi után is fájóan gyenge
    lesz egy 50-es gép ereje.) De hasonlítsd, kérlek össze azt, hogy van
    5 vagy 6 db diszkrét fokozatod, és a motorodnak a nyomatékgörbéje,
    amit össze kéne kapcsolni az adott terheléshez, adott sebességhez.

    Vagy van egy fokozatmentes (CVT) váltód, ami automatikusan képes
    mindig a nyomatékmaximumot hozni. Szerinted melyikkel könnyebb
    felmenni az emelkedőn? Teszem azt 3-asban mész az emelkedőn az
    enduróval, fogy a sebesség: visszadobod 2-be, ott még nagyon pörög.
    Egy 2,5-es fokozat lenne az ideális épp, de azt meg nem tudsz dobni.

    ilyen terhelésnél állandóan alkatrészt kellene cserélni
    Azért, mert munkából hazafelé jövet naponta egyszer felmegy egy
    emelkedőn?:F Szerintem annyira nem kéne misztifikálni a dolgot.:)

    Ennyi erővel az 50-es váltós motort sem arra a célra tervezték, hogy
    emelkedőkön menj fel vele, mert nincs hozzá elég ereje. Ill. pörgetni
    kell, akkor lehet, de az meg ugye a tartóssága rovására megy, illetve
    a fogyasztásnak sem tesz jót: nem véletlen említettem a kihegyezett
    2T-t, ami lehet, hogy felszalad a Mount Everestre is, csak éppen alsó
    hangon benyel 6-7L-t százon. Akkor már inkább 125 ccm. Szerintem.

    fesii: erről van nagyba' szó. Ha tolnak közben az autók, amikor 30-nál
    véged van, az kellemetlen, meg veszélyes. (Ellenben egy kis forgalmú
    utcában "felkúszni", amikor épp hazaesel, este, nem olyan vészes.:N)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák