Hirdetés
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Computex 2024: Mindenes svéd gamer fejhallgatót otthonra?
ma Bővíti termékkínálatát a Fractal, az új, Scape nevű fejhallgatójuk pedig számítógépes perifériaként és multimédiás kiegészítőként is jónak tűnik.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Aktív témák
-
_Voyage_
aktív tag
Próbáltam pár tempomatos autót, anyámét is, apámét is, tudom, hogy más, hogyha a + gombot nyomom, mintha rátappanok a gázra, fed.comp. is mást ír.
Persze, lehet dombon felfele lábbal menni, éppen simogatva, akkor lehet, hogy kevesebbet eszik, de nem is tartja a sebességet.
Tempomat alapvetően pályára van kitalálva, oda meg tökéletes, és kevesebbet eszik, mint lábban gyorsítás-lassítás esetén. Ha nem lehet előzni, de van valaki, akkor 0-ra kapcsolás, ha lehet menni, akkor előző sebesség visszanyomása, és ennyi. Persze nem arra való, hogy legyorsuljunk vele bárkit, de fogyasztásban sokkal kedvezőbbre jött ki eddig mindig a tempomatos használat, mint anélküli használat.
Fater már jópár ezer km-et beletett tempomattal, meg anélkül, anyu szintén, és eddig 100%-ban mindig kevesebbet evett tempomattal, mint anélkül.
Benzines autókról tudok nyilatkozni, dízelnél gőzöm nincs, miben lehet másabb, elképzelhető, hogy annál nem így működik. De automata váltó mellett, tempomattal, benzinnel a tankban ez tapasztalat.Már ne is haragudj, de ha te a gázpedállal konstans tartod a sebességet, akkor miért fogyasztana többet, mint tempomattal?
Úgy nem fogyaszt többet, de ha jobban rálépsz a gázra, mert ugye nem nagyon tudod mindig pontosan ugyanúgy lenyomni a pedált, akkor nem ugyanaz máris, mintha a tempomat gyorsítana. Az ugyanis 100%-ig mindig ugyanolyan mértékben "nyomja a gázt", egyenes útszakaszon.
És ugye távolságtartó tempomat esetében abszolút tök8, hogy a vezető mit csinál, ha nem nyomkodja össze vissza a gombokat.
[ Szerkesztve ]
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
neduddki
nagyúr
válasz csaba54 #34507 üzenetére
HI!
Igen az akerdes a tudas, de ha aszondo akkro elhiszem en utanna nem megyek keresgleni kompexben aqzt meghagyom a jogaszaimank:-)
idv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
anjani182
őstag
válasz _Voyage_ #34553 üzenetére
Egyetértek, mivel dimbes-dombos környéken lakok, csak megerősíteni tudom, hogy a gázpedált én sem tudom 100%-osan úgy megtartani, mint a tempomat, főleg nagy emelkedőknél, általában hajlamos túlnyomni az ember emelkedő előtt/közben...főleg a kis ccm-es kocsiknál jellemző, különben visszagurulna.
[ Szerkesztve ]
Forever and ever, let's make this last forever.
-
KrAt
veterán
-
ABE
őstag
válasz _Voyage_ #34553 üzenetére
Nem hiszem, hogy lenne értelme még részletesebben válaszolnom, mert láthatóan te elméleti síkon mozogsz, és nincsenek értékelhető tapasztalataid a tempomatos vezetéssel kapcsolatban. Maradjunk annyiban, hogy aki nem csak "próbálta" a tempomatos autókat, az tisztában van azzal, hogy önmagában a tempomat egy buta szerkezet, épp ezért az előnyei kiaknázásához szükséges a megfelelő használata is.
-
anjani182
őstag
válasz Khelben #34556 üzenetére
Guglizz rá, Auto2 2002-es számában tesztelnek alap Corollát, Golfot meg 307-est, mindnek hasonló a gumimérete...alapkivitelben! Manapság 16" az alap szinte minden kis ccm-es alsó közepes kocsin, nem nagyon hihető a 14", még 2002/2003-ban sem....
De mindegy, ezen nem veszünk össze, szerintem akkor is virsli gumi van az új Swiften is...
[ Szerkesztve ]
Forever and ever, let's make this last forever.
-
SpeedR
őstag
Nem akarok belefolyni a vitába, de én is úgy tapasztaltam, hogy tempomattal sík úton egy picivel kevesebbet fogyaszt az autóm.
anjani182
Az swift2-nek köze nincs a swift1-hez. A régi berögzült sztereotípiák többsége nem igaz rá. Szvsz simán oda lehet állítani egy yaris vagy corsa mellé.[ Szerkesztve ]
-
_Voyage_
aktív tag
Erről pont nem elméleti síkon beszélek, hanem tapasztalat.
Nyílván, aki tempomattal offroadozik, annak nincs ki mind a 4 kereke, de az már más tészta.- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
Tothgera30
Ármester
válasz Uzmany #34548 üzenetére
Én a régiről tudnék írni-ezt azt. Tehát a történet úgy kezdődött hogy kellett papámnak egy kis terepjáró és a Niva helyett sok keresgélés után lett egy kis zöld Vitarája. Kis 1.6-os benzines motorral, és csak 40 ezer km-t futott, és azt hiszem 2002-es évjáratú, 5 ajtós és a "legfelszereltebb" kivitel, klímával, rádióval, légzsákkal. A használatáról annyit tudnék regélni hogy mivel ő nem nyomja neki, mondjuk azt hogy nem is használja, így nem nem is eszik sokat, mindössze 7 litert, és nem is megy, de azért a stabil 70km/h óra szinte már magától beállna (azt már megszokta), de attól a sebességtől egyszer ment gyorsabban, az is 80km/h volt, de csak egyszer! Általában közúti használatban van, vagyis az életének eddig 70%-át garázsban, 20%-át közúton, és a maradék 10%-át dimbes-dombos, füves réteken, vadászmajálisokon tölti. Szervizelése egyszerű, nem kell hozzá semmi extra szerszám, akár "a szomszéd Józsi" is meg tudná javítani, de azért mindig szervizbe vittük, ha gondja volt. A hibalistára a kopó-fogyó alkatrészeket írnám fel először, azután meg beázott az elektronika, és a gyújtással voltak gondok, de egy szétszedés, szárítás és takarítás után rejtélyes módon helyreállt. Eddig ennyi, remélem még sokáig rója a km-eket papám alatt. Az új Grand Vitarához még nem volt szerencsém, tehát még nem ültem benne, de ahogy láttam anno 1.6- os motorral is adták, hát azzal inkább ne vedd meg, mert akármelyik "elektromos bicajos nyugdíjas" leelőz. Amúgy ha olyan jól csinálták meg mint a régit, de gondolom még javítottak rajta, akkor csak jó lehet, de lehetőleg 2.0-es benzines vagy diesel aggregáttal.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
ABE
őstag
válasz SpeedR #34560 üzenetére
A helyzet az, hogy az utak nem csak zavartalan forgalmú sík egyenesekből állnak, és az emberek sem egyformán tudják kezelni az autót, eltérőek a vezetéstechnikák, és eltérőek az általuk használt autók tulajdonságai is. Ezért írtam, hogy önmagában a tempomat még nem garancia a fogyasztás csökkenésére. Az eredeti kérdés ez volt: "tempomat városban felejtős, de hosszabb utakon ugye csokkenti a fogyasztást?" Erre kategorikusan olyan választ adni, hogy igen, az egyszerűen hibás válasz. Több paraméter függvénye, hogy tempomattal tudsz-e ténylegesen csökkenteni a fogyasztáson.
_Voyage_
Igen, így korrektebb a válasz.
[ Szerkesztve ]
-
_Voyage_
aktív tag
Akkor hogyha nagyon akarok pontosítani, a helyes válasz: Igen, csökkentheti, de nem minden esetben.
Remélem ez már megfelel.- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
anjani182
őstag
válasz SpeedR #34560 üzenetére
Oda lehet állítani, ugyanígy oda lehet állítani egy Hyundai i30-at meg egy KIA Ceed-et egy Auris vagy Civic mellé, értelme nem sok van, a kettő (sőt inkább az Aurist meg a Civicet is külön szedném) vásárlórétege más...
Szerintem ezt már régebben mondtam itt, az ufo Civicek között 10-ből 8db 1.8-as, nézz meg egy Aurist vagy Hyundait vagy KIA-t, inkább az jellemző, hogy 10-ből 8db 1.4-es...
És ez mindent elmond! Nem szabad ezeket összehasonlítani, nem hinném, hogy egy Yaris vásárló Swiftet venne....
[ Szerkesztve ]
Forever and ever, let's make this last forever.
-
_Voyage_
aktív tag
Mindenben?
Alapból ott kezdődik, hogy jóval kevesebb Yaris fut az utakon, nem mindenki hitelre veszi, sőt, elég kevesen, és általában nem full fapad, mint a swift.
De egy swift tulajnak hiába mond bárki bármit, úgyis a swift a király. Amikor meg az első fára felkenődött, és ott is maradt, akkor meg már nem lesz aki magyarázzon, úgyse fogja fel addig.- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
anjani182
őstag
Én hiszek az Auto2 tesztnek, meg csak tudom mi van a cégesen, ami alap verzió + klíma.
Az új Civicekre is rámegy a 15", szóval most elbeszélgethetünk erről...de nem érdemes!
Inkább akkor mutass használtauton egyet, vagy tesztben, vagy bárhol, ahol 14-es gumi van egy ilyen Corollán! (mondom más az, hogy rámegy, meg mondjuk valamikor hivatalosan ki volt adva, hogy rá lehet tenni, de szerintem soha nem adták vele a kocsit itt Magyarországon)
t1: a Swiftek 70%-a hiteles autó, gondolom 0-10-20% önrésszel, a Yarisnál ez fordítva van (mármint 70%-uk kp, most hasamra ütöttem, de messze nem annyi hiteles Yaris van meg kis kezdős, mint Swift)
[ Szerkesztve ]
Forever and ever, let's make this last forever.
-
t1
addikt
-
anjani182
őstag
Hidd el, igazat beszél Voyage, egyet kell értsek vele...statisztika ez, nem kitaláció!
A Swiftet fűnek-fának adták annak idején, ezért is van belőle sok, maga a vételár olcsó volt, felvette 10 évre a user, 2x annyit fizet/fizetett vissza/vagy vitték a kocsit.
A Toyota fűnek-fának sose adott hitelt, soha nem volt 0-10% meg hasonlók. És az ára miatt jóval jóval kevesebb van belőle, mint Swift, de annál több készpénzes.
[ Szerkesztve ]
Forever and ever, let's make this last forever.
-
t1
addikt
válasz anjani182 #34571 üzenetére
Amúgy menj csak fel a Toyota.hu-ra és nézzd meg, hogy a Yarist 165/70R14 adják alapáron?
Ez is virsli...Csak azt nem értem miért lényeges az, hogy kinek adtak hitelt kinek nem? A lényeg meg a vita arról szól, hogy miért fényévekkel szarabb szerintetek egy új Swift mint egy Yaris vagy akár a Toyota... azt,hogy a Suzuki 0% is adott hitelt az a saját baja már.
[ Szerkesztve ]
-
anjani182
őstag
-
SpeedR
őstag
válasz anjani182 #34565 üzenetére
A Ceed az Auris és a Civic nem a Swift2 méretkategóriája, így ezeket nem lehet melléállítani.
Civicből ha jól sejtem azért adtak el több 1.8-ast, mert nem volt akkora árkülönbség a kisebb motorosokhoz képest mint a többi márkánál. Ez a 10-ből 8 nem tudom honnan jött, netán hasraütéses módszerrel?
"És ez mindent elmond! Nem szabad ezeket összehasonlítani, nem hinném, hogy egy Yaris vásárló Swiftet venne...."
Pedig nyugodtan vehetne."Valószínűsítem, hogy mivel kicsi és könnyű, illeg-billeg, ráadásul virsli gumi van rajta, a szél is dobálja, és ezek még csak a méret és a súly sajátosságai, minőségbeli különbségekről még szó sem esett..."
Egy kis idézet az a2 2005/6. számából, amiben a Swift2-t, a Fabiát, a Kalost és a Yarist hasonlították össze. Ezt írták a Swiftről:
"A futómű viselkedése kiemelkedően a legjobb összhatást kelti a négy autó között. A kicsit több mint háromfordulatos, tisztán elektromosan rásegített kormány szinte sportosan közvetlen. A rugózási kényelem és a terhelésváltási reakciókkal szembeni érzéketlenség jól összehangolt. A felfüggesztések az úthibákat hatékonyan dolgozzák fel, a hirtelen kormányzásra nem válaszolnak alattomos reakciókkal. Ilyen rövid tengelytávolságú és kis tömegű autók között ez a tulajdonság ritka, de még a nagyobb kategóriában is annak számít."
[ Szerkesztve ]
-
_Voyage_
aktív tag
válasz VR6-Fan #34569 üzenetére
Pont nem érdekel a széria hiba, mikor az egész egy műanyag doboz.
Egyszer voltam a suzuki benkőnél, nézegettem az sx4-et, meg a swift-et. Kinyitotta az eladó a swift ajtaját, erre kiesett a gumi géder, nagynehezen visszanyomta, majd becsukta az ajtót. Kb mind egy budiajtó, a recsegős fajtából. Belül full igénytelen, olcsó műanyagok, kényelmetlen ülés, ronda belső. Ettől függetlenül olcsónak olcsó, megbízható, városi autónak tökéletes, ha valakinek új kell, és nincsen semmi igénye. De aki egy picit is igényesebb, az nem vesz suzukit. Max Grand Vitara-t, vagy esetleg talán-talán SX4-et.- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
VR6-Fan
veterán
válasz _Voyage_ #34575 üzenetére
mert a yaris és a többi kategória társ nem az ?
vicces srác vagy ám...nekem az összes ebben a kategoriában lévő kis kocsi még ha kulturáltan csukodik az ajtaja, akkor is egy match box, amivel nem is lenne problémám, ha nem egy olyan szinten trágya belső teret raknának bele amilyet, egy 20évvel ezelőtti kocsinak sokkal kúltúráltabb a beltere mint ezeknek (kivétel japánok, sry).
eredeti témához: 1,5m egy új stiftért sok, szerintem, de ha valaki kimondottan ilyet akar, akkor váljék egészségére.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
_Voyage_
aktív tag
válasz VR6-Fan #34577 üzenetére
Yaris egy fokkal jobb, mazda 2 szintén, többi egy hulladék, akárcsak a swift.
Egyetértek, inkább használt, de nagyobb autó, mint új, de kis szar.
1.5M-ből vennék egy honda cr-v-t pl, az szuper kis autó, és mindenre jó.Tothgera30: Suzuki tulajok azért maradnak a márkánál, mert nincs pénzük jobbra, vagy mert nincs igényük jobbra.
Több milliárd légy szart eszik, akkor biztos nem lehet olyan rossz...[ Szerkesztve ]
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
tibi666
senior tag
válasz _Voyage_ #34578 üzenetére
a nincs pénzük jobbrával vitatkoznék...
toyota.hu, megnézed a yarist, gyakorlatilag egy árban mennek. terra+ és glx ac cd felszereltséget összehasonlítva pl.szvsz azért viszik annyira a suzukit, mert a mi autónk.
végülis nincs vele gond, átlag embernek átlag célokra tökéletes. mondhatni a magyarok volkswagenje. -
_Voyage_
aktív tag
válasz Khelben #34580 üzenetére
Azért ezt így gyorsan el is felejthetnéd...
G Astra csak addig van meg, amíg meg nem találom az autót, ami kell, illetve megfelelő pénzmag nincs meg.
A cél a Golf 6, Insignia, J Astra, új Mondeo.
G astra 1 misiért tökéletes, ha jól állapotban van, de sokáig nem tartogatnám meg magamnak, hanem vennék egy másikat, de mivel nemsokára úgyis új autó lesz, addig nem foglalkozok az eladásával, mert csak buknék rajta.tibi666: Hát akkor meg elég szomorú, hogy sokan suzit vesznek.
Mondjuk nem hiszem, hogy a swiftek túlnyomó többségét a glx felszereltség tenné ki(hanem szerintem a full fapad+klíma).[ Szerkesztve ]
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
t1
addikt
válasz _Voyage_ #34582 üzenetére
Miért felejtsük el? Te pofázol itt állandóan, hogy te ilyen szar fos kocsikba be nem ülnél meg ha nincs annyi pénzed inkább jársz busszal. Erre egy alsó kategóriás viccbe ülsz és onnan osztod állandóan az észt. Mégis büdös busszal járni? Vagy csak anyucinak meg apucinak ennyi pénze volt,hogy a bájos kölöknek ne kelljen buszozni?
[ Szerkesztve ]
-
_Voyage_
aktív tag
válasz Khelben #34583 üzenetére
A G astra még a régi swiftnél is igénytelenebb, úgyhogy miről beszélünk?
Év vicce!
Igen, megvettem, mert kellet gyorsan egy kocsi, amiben nem halok meg nulla eséllyel, ha szembejön egy molylepke, van benne klíma, éppenséggel megy is valamennyire, eladható bármikor, nagyobb értékvesztés nélkül.
t1: Szerintem alsó kategóriás viccbe kettőnk közül te ülsz. Úgyhogy addig szerintem ne is nagyon pampogj.
Igen, az astra egy rakás szar. Tudom, tény, ez van, most nincs pénz jobbra.
Amint lesz, le lesz cserélve az első adandó alkalommal. Aki autót akar venni, nem akarom, hogy belefusson egy rakás szarba, ezért mondom sokra, hogy azt inkább ne. Én nem olyan vagyok, mint itt egyesek, hogy a másiknak direkt rosszat akarok, direkt dögöljön meg, vegyen swiftet, és nem vagyok irigy arra sem, akinek van pénze rendes kocsit venni. Egy szóval nem vagyok magyar mentalitású.Mégis büdös busszal járni? Vagy csak anyucinak meg apucinak ennyi pénze volt,hogy a bájos kölöknek ne kelljen buszozni?
Tudod, te tényleg hülye vagy, és gőzöd nincs mit pofázol, de azt a hülyeségedet nagyon.
Képzeld, busszal járok elég sokat, a kocsi mellett.
Csak volt egy olyan munkám, amihez kellett a kocsi, mert nem megy a busz háztól-házig pesten belül, időre, márpedig bkv-val nem egyszerű közlekedni mindig. Mikor nem dolgoztam, akkor érdekes módon tudtam busszal menni, metróval, villamossal, trolival. Nekem nem büdös ezzel járni.[ Szerkesztve ]
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
anjani182
őstag
válasz tibi666 #34579 üzenetére
Ezzel meg én vitatkoznék...vitték, amikor szinte ingyen vágták hozzájuk, és 10 év alatt 2x annyit fizettek vissza. Már nem viszik!
A Toyotát meg sosem adták könnyelműen...ezért be se ment a szalonba, bedőlt a reklámnak és ment venni a buzukit...
Forever and ever, let's make this last forever.
-
_Voyage_
aktív tag
válasz VR6-Fan #34590 üzenetére
Nem találom most, hogy hol volt a kérdés, egy linknek örülnék.
Mobi28: Szerintem meg süt a nap.
Személyesen összefuthatunk, aztán majd akkor jöhet, hogy szerintem meg kamuzol duma, miután megvilágosodtál, hogy nem kamuzok.[ Szerkesztve ]
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
Tothgera30
Ármester
válasz _Voyage_ #34578 üzenetére
Hidd el van akinek van pénze jobbra, és mégis Suzukit vesz, és van olyan jó mint a kategóriatársai, de mostanában az új autó árak el vannak szállva egy kicsit. A legyekről ne ejtsünk témát inkább, de ha nem jöttél volna még rá, te ember vagy, és a gyorskajáldákban tömöd magadba a sz@rt!
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Khelben
nagyúr
válasz Tothgera30 #34593 üzenetére
"A legyekről ne ejtsünk témát inkább"
Ejthetünk, a legtöbb autó a magyar utakon még mindig opel, úgyhogy öngól
-
Szplöttyy
senior tag
Ez ami itt megy? Vicc! Az önigazolás nagy mánia itt akármilyen szart is vesz, akkor is az a legjobb... Ez meg hogy ki mibe ül? Miért fáj a másiknak ez? Legyen csak nyugodt az ember,ha nekemjön úgyis meghal,tudjuk. Csak nehogy egyszer meglepődjön...
Smoke & Torque
-
KrAt
veterán
Na, holnap 18óráig béke lesz a topicban