Hirdetés
-
Elden Ring - Shadow of the Erdtree teszt
gp Több, mint két évet kellett várni az Elden Ring első, és valószínűleg egyetlen kiegészítőjére. Megérte vajon a várakozást?
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Szankciókat kapott az USA-tól a DeepCool
ph A vállalat elvileg tiltott termékeket értékesített Oroszország számára.
Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz _Voyage_ #34048 üzenetére
Egy m tömeggel rendelkező, egyenes vonalban, egyenletes sebességgel mozgó testnek a haladási kinetikus energiáját a következőképpen számíthatjuk ki:
ahol:
Et: a haladási kinetikus energia
m: a test tömege
vTKP: a test tömeg-középpontjának sebességeTehát 10 m/s sebességgel mozgó test mozgási (kinetikus) energiája 50 J/kg, 100 m/s-nál 5 kJ/kg stb.
hobizoli
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
_Voyage_
aktív tag
válasz tibi666 #34049 üzenetére
És van, aki egy 10 éves e merciből(amit fél évig csak dízel cls-re akart cserélni, majd megint jópár hónapig csak dízel gl mercire akart cserélni, majd pedig egy véletlen hiba óta egy benzines, turbós renault laguna-t akar) osztja az észt 24/7, miközben elvileg egy nemzetközi bankban elnökségi tag.
Kb annyian hiszik el, amit te itt fröcsögsz, mint ahányan elhiszik, amit én írok, szerinted.Megint személyeskedsz, inkább tényekkel cáfold meg, amit írtam, mint pl hobizoli tette egy 8.-os fizika képlettel, aminek az égvilágon semmi jelentősége nincs, mert kb 0 olyan eset van, amikor totál egyenes, sík terepen, mindenféle környezeti hatás(pl légellenállás, súrlódás) nélkül halad a kamion, vagy autó. Akkor lenne valamennyi értelme, ha a kamionnak is 4, 15"-os kereke lenne, ugyanolyan fékekkel, mint a személyautóknak van, átlagosan, és még a légellenállása is megegyezne
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
lajafix
addikt
válasz _Voyage_ #34048 üzenetére
voyage ha megengeded lefordítom amit linkeltél neked:
'először a motorféket, ' leveszed a lábadat a gázról, ez így van minden járműnél fékezéskor, és önmagában elég lehet, ha olyanok a körülmények
'majd az intardert (ha van) ' merthogy ha ez is elég akkor minek kopjon az üzemi fék
'végül pedig az üzemi féket aktiválva' ez az utolsó, de a legfontosabb, az elsődleges fék egy kamionban is. Ahogy egy személygépkocsiban is.
Szerintem az elsődlegest keverted össze az elsőre fogalommal.
Ha eléd lép egy mamika, akkor javaslom taposs a fékbe rögtön.
Rock'n Roll
-
_Voyage_
aktív tag
válasz lajafix #34055 üzenetére
Végre, te legalább kezded érteni, mire céloztam.
Nem padlófékről volt szó, azt nem említettem egy szóval se sehol, csak a nagy okos toyota fant próbáltam kizökkenteni az álomvilágából. SpeedR ugyanis ezt írta:Teherautóknál viszonylag ritka a 200-ról történő satufékezés, kisebb lassításokra pedig ott a retarder is.
Erre a főokos beírta, hogy de mindenki hülye, dobfék a király.
Én meg erre mondtam, hogy ok, elsődleges a motorfék, retarder, majd végül az effektív tárcsa/dobfék. És mivel nem az van kizárólag használva, hanem elsődlegesen a legtöbbet a motorféket használja minden teher, utána meg a retardert(már csak emiatt is kevesebbet használják a tehereken az effektív tárcsa/dob fékeket, mint személyautón), és a legkevesebbet az üzemi fék van használva, nem olyan fontos a kopás, viszont ha üzemi fék kell, akkor inkább erősebb legyen, minthogy kevésbé kopjon, úgy se az van legtöbbet használva.Erre zsid válaszolt, de nem olvasta el, mire válaszoltam én. Amit leírt, az igaz, csak pont nem arról volt szó.
Én leírtam, hogy mivel nagyobb felületen tapad a földhöz a kamion, meg a fék is több, erősebb, mint a személyautónál(súly is nyílván több, de egy pici számolással rá lehet jönni, hogy valamivel nagyobb a kamionoknál a fékerő kg-ra leosztva, mint szautónál), ő meg erre jött azzal, hogy de hát csak tengelyenként van fék. Na ja, de nem a tengely tapad az útra, hanem a gumi.
És végül jött a bankelnökünk, és szokásosan, nulla érveléssel személyeskedett egy jót ontopicba.
tibi666: Lehet, hogy net van, de ha te annyit lógsz a neten, amennyit csak a ph-n kommentelsz, akkor már hatlábbal rúgtak volna ki, mert kb semmit nem dolgozol, csak fórumozol.
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
_Voyage_
aktív tag
válasz VR6-Fan #34057 üzenetére
8.-os képlet sarkítás volt, de biztos, hogy 8 vagy 9 vagy 10.-ben volt már tanulva, idén még csak hasonlókkal sem foglalkoztunk, 11.-ben.
Kamionnál azért nem mindegy, ott egy fal megy a levegővel szemben...- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
VR6-Fan
veterán
válasz _Voyage_ #34058 üzenetére
nem nem, ez felső, kinetikát közép suliban se tanulsz.
lsc:mert ott is túl nagy a fék hatás és blokkolna a hátulja, de ha pl 200-ról kell reltíve kis táv alatt 100-ra vissza lasulnod akkor egyértelmű a tárcsa előnye, vagy ha minimális féktávval kell akár csak 100-ról állóra lassulnod (caa "lámpázol") többször egymás után.
illetve azt se feltételezném annyira biztosan hogy a hátsó tárcsa (1tonnas alsó kattos kocsit feltételezve) mivel azonos fékezési képességhez a tárcsának kissebb fékhatásra van szüksége, mint a dobnak.
(caa kevésbé kell nyomkodni a tárcsát mint a dobot)
szóval hogy hátul mi jobb, az igen csak függ a szgk súlyától és az adott sofőr vezetési stilusától!
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
_Voyage_
aktív tag
válasz VR6-Fan #34061 üzenetére
Márpedig mi ezt tanultuk, fizikából, és nem idén, hanem 1-2 éve, az biztos.
Valamennyire legalábbis biztos, bár az biztos, hogy nem annyira, mint felsőoktatásban, de ezt tanultuk, arra 100%-osan emlékszek.A főokosnak ezt továbbra sem sikerült elolvasnia és értelmeznie:
És még alapvető különbség a dobfék és tárcsafék esetében a
- hatásfok
- reakcióidő.Mivel csak tárcsaféknél oldható az ABS, az ASR és még a sok 3 betűs fékhatáson alapuló stabilizáló rendszer, alapból értelmetlen a kérdés, hogy tárcsa, vagy dob.
Azért kell elvenni hátulról a féknyomást, mert kb a kocsi súlyának 80%-a(még a nagyjából egyenlő súlyelosztású bmw-nél is) előre megy, hátul alig marad valami, és egy harmatgyenge fék is blokkolná a kereket, mert ugye dobnál nincs abs.
tibi666: Fejre is állhatsz, nem csak nálam, hanem legalább 4-5 emberről tudok, akinél már rég elvesztetted a hiteledet, a sok kamuzásoddal.
Ezentúl én már csak röhögök, mikor meglátom az avatarod a topikban, kb nagyívbe .... le a hszeidet.[ Szerkesztve ]
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
_Voyage_
aktív tag
válasz hobizoli #34063 üzenetére
ABS van, csak értelemszerűen a hátsókra nem hat, csak az elsők nem fognak leblokkolni.
Megtudod nézni, pl ilyen szuper időben, kimész egy enyhén lefagyott részre, nyomsz egy satut, valaki meg oldalról figyeli, hátsók blokkolnak, mint a frász.Astraban is van ABS, és hátul dobos...
[ Szerkesztve ]
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
tibi666
senior tag
válasz _Voyage_ #34062 üzenetére
jó érzés a fordfocus.hu-ról alátámasztgatni a mondókádat?
[link]legalább annyi bőr lenne a képeden, hogy nem szó szerint másolod le.
már ne is haragudj, de hogy te kamuzással vádolj bárkit is...mi értelme lenne egy hátul nem működő abs-el szerelt autónak? vezettél te már olyat, ami blokkolt hátul?
[ Szerkesztve ]
-
_Voyage_
aktív tag
válasz tibi666 #34065 üzenetére
Nagyon jó érzés.
Nem, nem szó szerint másoltam be, hanem jópár helyen alakítottam rajta, mert a főokos nem biztos, hogy megérti, vagy ha igen, abba köt bele, hogy kisbetűvel kezdem a mondatot.Képzeld, vezettem, mr bankelnök.
Melyek a tárcsafék előnyei a hagyományos dobfékkel szemben?
Huzamosabb ideig terhelhető, fékhatása kevésbé függ a hőterheléstől, azaz kisebb a "fading"-érzékenysége. Míg a dobfék hő hatására kúposan kitágul és így az átadott fékerő lecsökken (esetleg teljesen meg is szűnik), addig a tárcsaféknél megfigyelhető "harapófogó"-szerű fékbetét-féktárcsa kapcsolat miatt ettől nem kell tartani. A tárcsafék 800-900 °C-os tárcsahőmérséklet esetén is üzemképes marad;
Kiváló az öntisztulása, kisebb a csikorgási hajlama;
Finomabban, érzékenyebben reagál a fékműködtetésre (jó hatásfokú működtetés, kis hiszterézis);
A tárcsafékben nincs önerősítő hatás, így a belső áttétel bár kisebb, de sokkal stabilabb. A két oldalon egyforma fékhatásnak pozitív hatása van a kormányzásra és a járműstabilitásra is és természetesen sok, időt rabló fékjavítástól kíméli meg az üzemeltetőt;
A tárcsafék karbantartása, javítása egyszerűbb, kevesebb időt vesz igénybe;
A fékbetét kedvező geometriai alakja miatt gyártásához kevesebb kötőanyag szükséges, mint a dobfék fékbetétjéhez. Így a hő hatására elpárolgó és a súrlódó felületekre lecsapódó filmréteg súrlódást csökkentő hatása is kisebb lesz;
Működési paramétereinek és konstrukciós sajátosságainak köszönhetően hatékonyan működik együtt az elektronikus rendszerekkel (ABS/ASR, EBS, ESP). Mindezek mellett a mai haszonjármű tárcsafék- konstrukciók és az alkalmazott technológiák a dobfékekét akár meghaladó betét-élettartamokat tesznek lehetővé. Városi forgalomban közlekedő autóbuszok és tehergépkocsik esetén a várható betétcsere-periódus 100-200 ezer kilométer, távolsági közlekedés során pedig 200 ezer és 1 millió kilométer közé esik. A tárcsák élettartama általában a fenti értékek kétszeresét teszi ki.
Egyébként nem vádolok senkit kamuzással, szimplán megjegyeztem, hogy sok volt számomra a hazugságaidból, és én már csak röhögök az újabb hülyeségeiden.
Pont úgy, mint ahogy te csinálod.Jah és bankelnök úrnak, ha valóban az lenne, nem hiszem, hogy 22k-ért kellene 8800gtx-et venni-e a fórumon keresztül, apróhirdetésben, egy 14 éves sráctól, meg alkudozni a 22.000-es árból, amiben benne van egy 10k-s zalman hűtő. Legalábbis ha így van, akkor eléggé begyűrűzhetett oda is a válság, ha 2k-n cigánykodik egy bankelnök...
[ Szerkesztve ]
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
tibi666
senior tag
válasz _Voyage_ #34066 üzenetére
akkor bizonyára azt is tudod, hogyha hátul blokkol, az közel ugyanolyan szar, mintha elöl blokkol. tehát az abs értelmét vesztené az ilyen összeállításokon. de mivel az abs működik dobféken is (bevallom, eddig nem tudtam, de most utánaolvastam), ezért nem, nem blokkol a hátsó dobfékes autó.
az alkudozásra csak annyit, hogy örvendek, hogy te 19 évesen már nem az első autódat hajtod, és olyan számítógéped van, ami az adataidnál van feltüntetve, én azonban kemény tanulással és munkával jutottam oda, ahol vagyok, ezért meg tudom becsülni a pénzt. és nem fogok 100 ezer forintért videokártyát venni, ha nincs rá szükségem. újat sem vettem volna, a régi 6800-as tökéletes volt, de elromlott. továbbá megköszönném, ha nem túrkálnál a zsebemben, és az életemben, ha jól rémlik én mindig csak a baromságaidba kötöttem bele (és bele is fogok továbbra is), de mivel a szakmaiságodon nem tudsz/nem akarsz változtatni, ezért inkább személyeskedsz. off vége, többet ezügyben nem válaszolok. és ismételten megjegyzem, nem vagyok bankelnök.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Modik nem fognak örülni, ha ezt meglátják. Ne b@sztassátok már folyton egymást. Peace!
-
_Voyage_
aktív tag
válasz tibi666 #34067 üzenetére
Figyelj, próbálj ki egy elöl tárcsás, hátul dobos, abs-es autót. Fog csúszni a segge, mint a frász. Utána meg ülj be egy elöl-hátul tárcsás autóba, csináld meg ugyanazt a műveletet, nem csúszik sehova a segge, mivel a kerekek nem blokkolnak le.
Te, meg a főokos szokta mondani, hogy utánaolvasni lehet valaminek, énis utánaolvastam pár dolognak, amit ide is betettem, és olyanok, akik valóban értenek hozzá, pl VR6-Fan, vagy fekeandras, kijavítottak, meggyőztek, hogy az hülyeség volt.
Olvastam én is a fordfocus.hu-n, hogy hátul is van abs jeladó a dobfékben, ennek ellenére elolvastam most egy angol pdf-et, amiben kerek perec leírta, hogy a cantilever fékhez nem társítható abs. Keress rá, jobban megbízok egy cég hivatalos pdf prosijában, mint a fordfocus.hu-ban, annak ellenére, hogy onnan másoltam ki egy szöveget.Ahha, én nekem semmi közöm a te magánéletedhez, de te megtudod jegyezni, hogy nekem mindig mindennel kapcsolatban van ismerősöm, és tuti, hogy kamu, meg volt már olyan, hogy te is túrkáltál a zsebemben. De nekem nem szabad. Világos.
Ahhoz képest, hogy te orvosira jársz, ahhoz képest nagyon jól csinálod.
Nem én szoktam személyeskedéssel kezdeni, rögtön te, vagy lsc, a főokos jöttök személyeskedéssel, ahelyett, hogy cáfolnátok tényekkel, ha hülyeséget mondom, mint ahogy teszi 2-3 ember, akinek adok is a szavára.
Én többet nem szólok semmit a kamuzásaiddal kapcsolatban, nem személyeskedek, ha te sem.
lsc-nek nem sikerült felfognia, pedig privátot is írtam, nem olyan hangnemben, mint ahogy ide szoktam írni, neki emiatt továbbra is, csakazért fogom felhozni a gyökérségeit.
Ha valahol hülyeséget írok, konkrétan, akkor konkrét ténnyel támaszd alá az ellenkezőjét, és ha valós tényt tudsz felhozni, el fogom ismerni, hogy hülyeséget beszéltem.[ Szerkesztve ]
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
VR6-Fan
veterán
válasz _Voyage_ #34069 üzenetére
megesküdni nem mernék, de emlékeim szerint a G60 passat syncro, hátul dob (nem kicsi SZGK-hoz képest) és minden hol működik az ABS.
szóval azért a ford végett általánosítani nem kéne.
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
_Voyage_
aktív tag
válasz VR6-Fan #34070 üzenetére
Ford végett nem általánosítok, mert ott is volt, aki írta, hogy dobfékkel is van abs.
Egyébként a g60 sedanban hátul dob van, kombiban hátul tárcsa.
Astra is abs-es, hátul dobos, mégis blokkol, minden erőfeszítés ellenére.
Egy találkozón bármikor szívesen bárkinek megmutatom, ha nem hiszi.- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
tibi666
senior tag
-
_Voyage_
aktív tag
válasz tibi666 #34073 üzenetére
'81-ben volt először abs, ha jól tudom, és tárcsával, knorr-bremsenel legalábbis.
De ez viszont nem 100%.Mért lennék kíváncsi?
Tudom valakitől, akitől te vetted a 8800gtx-et, hogy orvosira jársz(jártál, pontosan nem tudom, hogy ez mikor volt).plömplöm: Ha dobbal csúszik, tárcsával nem, akkor mi miatt van?
[ Szerkesztve ]
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
plömplöm
őstag
válasz _Voyage_ #34074 üzenetére
"Ha dobbal csúszik, tárcsával nem, akkor mi miatt van?"
ha piros a fű és nem rózsaszín, akkor ez mi miatt van? gyk: ott tévedsz hogy dobbal csúszik, innentől fogva rossz úton jársz. szajkózhatod még a butaságaidat, de pld nekem a mostani egyik autóm a második olyanom, ami abs-es és hátul dobfékes.
egy dolog miatt csúszhat, ha nagynagy fékezés közben, ami miatt előre mozdul az autó súlypontja, azaz megemelkedik a hátulja, hátul nagyon kicsi fékerő is elég ahhoz hogy blokkoljon egy kerék. a hátul dobfékes autónál a kevésbé (nehezebben) adagolható fékerő miatt egy kerék megcsúszásakor mindkét kerékről elveszi a fékerőt, pont azért hogy ne csússzon, hanem forogjon, a fékhatás túlnyomó részre úgyis elöl tud csak hatni a fentemlített dolog miatt, a hátsó kerekeknek szinte csak megvezetési feladata van. van még kérdésed?All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
_Voyage_
aktív tag
válasz plömplöm #34075 üzenetére
Van. A tárcsás mért nem csúszik ugyanabban a helyzetben?
Többit elhiszem, nem vitatkozok vele, lehet, hogy így van, ennek ellenére, ezer+1 helyen, hivatalos doksikban is benne van, hogy cantilever fék nem működik együtt abs-el.[ Szerkesztve ]
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
VR6-Fan
veterán
-
tibi666
senior tag
válasz Integra #34080 üzenetére
ez az, hogy csak ennyit látunk, közben meg sokkal veszélyesebb az egész, és nem tudhatjuk, milyen káros hatásai vannak a modern dízelek kipufogógázának. én csak azt érzem, hogy fojtogat, ami kijön belőlük.
Voyage kolléga pedig meggyőződhetett róla, hogy összekevert valakivel.
-
aesir
veterán
válasz Integra #34080 üzenetére
A cikk lényege az, hogy minden dízel sokkal jobban rombolja az egészséget mint a benzinesek. Mindegy hogy régi, vagy új.
Ebben a PDF-ben link van egy táblázat, ami a német környezetvédelmi besorolásokat tartalmazza a matricákhoz. Szépen látszik eblőle, hogy az euro4-es 2006-os dízelnél fiatalabbak teljesítik azokat a normákat, amiket a benzinesek már 1993-tól.
Asszem nincs miről beszélni.
Mellesleg a 92-es Hondám egyedi elbírálás alapján (ha 93-as lenne akkor nem bírálnák egyedileg) zöld matricát kapott!
[ Szerkesztve ]
Van saját életem...
-
plömplöm
őstag
válasz _Voyage_ #34076 üzenetére
szétgugliztam a szemem, de "cantilever" féket csak biciGlivel kapcsolatban láttam megemlítve. nem lehet hogy rossz járművel vagy a topikban? forddal kapcsolatban van találat, de annak meg semmi köze az abs-hez...
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Integra
titán
őőő. remélem érzékelted az írásomban a cinizmust
bezúznám az összes dízelt a gecibe ha tehetném...
inti is megkapta a zöld matricát. egyébként nem lehet itt már lehúzott ablakkal közlekedni, mert megfulladsz utcán a dízelektől. de a legkeményebb a sok biciklista állat (nők is..), akik reggel munkába menet utánfutóban huzzák a gyerkőcöket a földön... én nem értem ezeket, hogy lehetnek ennyire hülyék..[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
lsc
nagyúr
válasz VR6-Fan #34061 üzenetére
Ebből :mert ott is túl nagy a fék hatás és blokkolna a hátulja, de ha pl 200-ról kell reltíve kis táv alatt 100-ra vissza lasulnod akkor egyértelmű a tárcsa előnye, vagy ha minimális féktávval kell akár csak 100-ról állóra lassulnod (caa "lámpázol") többször egymás után. ez a rész :többször egymás után. rendben is van, mivel a tárcsa jobb hőtűrő képességgel rendelkezik.
mivel azonos fékezési képességhez a tárcsának kissebb fékhatásra van szüksége, mint a dobnak. Ennek viszont ellentmond hogy akkor a fékerőszabályzó miért a hátsó dobfékről veszi el a nyomást ? Ez még nem bizonyítja hogy a dobfék gyengébb, még mindig várom erre a választ.Mod : Ez a csak elől van blokkolásgátló egy hatalmas baromság, nem kellene terjeszteni, aki írta azt letiltanám a billentyű használatról. A fékerőszabályzónak is pont az a lényege hogy a hátsók ne blokkoljanak, egy fejlettebb rendszer meg arra játszik ? Ehhez csak egy kis ész kell, semmi más.
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
_Voyage_
aktív tag
válasz plömplöm #34083 üzenetére
Hmmm, cantilever fékre, mert rákerestem, google dobfék, v-fék, u-fék találatot dobta, és volt benne említve abs is, pár szóval arrébb.
Elképzelhető, hogy félreolvastam. Ebben az esetben elnézést, de a hülye netes szótárak bolondítottak meg.
És akkor sorry az előbbi vitáért.tibi-vel pedig előbb beszéltem, és valóban félreinformálódtam, szóval visszaszívom az egészet.
Khelben: Mégis tele van vele a net, és nem csak egyetlen ford fórum, hanem előbb megtaláltam legalább 6-7 különböző helyen.
[ Szerkesztve ]
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
aesir
veterán
válasz Integra #34084 üzenetére
Pedig alapvetően a német és a francia autógyártás felelős ezért a helyzetért. És pont a németek és franciák tudnának tenni ellene, ha kicsit tovább néznének a pénztárcánál átmenetileg és bojkottálnák ezeknek a dízel szaroknak a vásárlását. Az autógyárak kénytelenek lennének kisköbcentis turbós benzineseket csinálni nagy tömegben, azáltal rászorítanák a finomítókat is, hogy inkább benzint csináljanak mint gázolajat, ezzel pedig valamivel csökkenne a benzinár is. 3-5 év alatt át lehetne állítani az autógyárak termelését is és a finomítükét is fájdalommentesen.
Dehát ennyire hülyék az emberek, fogyasszon 5 litert 3 évig, utána mehet a kukába az egész trágyakupac dízel azzal együtt, hogy sokkal több erőforrást emészt fel a dízelek gyártása, szóval mindenképpen jobban járnánk a benzinesekkel.
Van saját életem...
-
-
VR6-Fan
veterán
szabad tudni hogy mi módon sikerült itthon az elvileg sárga plakettes kocsit zöld plaketessé minősíteni?
lsc:ebben csak azzal tudnék érvelni hogy azonos tipusú kocsiból ami max a hátsó fék fajtájában tér el, néz meg 1-1 fékpados mérést., sokkal jobb lesz a hátsó fékhatásod, a tárcsával.
a valós életben meg azért kell a dobosokhoz a fékerő szabályzó/ABS, mert mint előttem is írták komolyabb fékezésnél gyak, minimális fékerő kell a hátsó kerekekre hogy ne blokkoljanak.
de ugyan akkor meg egy nagyobb sebességű fékezésnél avagy nagyobb terheltségű hátsó tengelynél egyből változik a hátsó tengelyre kiszabható máximális fék erő, és bizony bizony ilyen esetekben a tárcsa előnyősebben jön ki, mind a hő szempontjából mint a jobb fékhatás miatt.
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
SaNyEe
aktív tag
válasz tibi666 #34091 üzenetére
szerintem ezt egy-két éven belül meg fogod tapasztalni
Amennyi bajod volt a mercivel motorikusan, talán nem lesz több a turbós benzinessel sem.Aesir: ha jól emlékszem még a középsulis agytágításra akkor bizonyos hőmérsékleteken válnak ki a kőolajból az egyes párlatok, nem tudom az szabályozható-e, hogy akkor ebből a kőolajból ennyi ez meg az legyen.
Ha meg valamire nő a kereslet annak nő az ára, ha nő a kínálat akkor meg csökken. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy illúzió a benzinár csökkenés, ha meg senki se fogja tankolni a gázolajat (és úgy van ahogy emlékszem a kőolajos írásomban leírt dolgokra) akkor a kisebb kereslet miatt (de tekinthetjük túlkínálatnak is) csökkenne a gázolaj ára.-- end of transmission --
-
_Voyage_
aktív tag
Lehet, hogy 3-5 év lenne átállni, de rengeteg dízel autó van manapság forgalomban, és az nem 3-5 éve, mire elenyésző számúvá csökkennek, hanem inkább 30 év.
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
lsc
nagyúr
válasz VR6-Fan #34092 üzenetére
Fékerőszabályzó nélküli kocsinál nincs eltérés vagy csak nagyon minimális, fékerőszabályzósnál meg csak le kell terhelni a hátsó tengelyt és máris kicsit nagyobb fékhatás van mint az első tárcsán /hátsó dobféknél/. Még mindig várom hogy mitől lenne gyengébb fékhatású a dobfék, ezt már párszor leírtátok, de ennyi. Amit fentebb írtam ki lett próbálva fékpadon, volt egy ilyen vitánk az egyik műhelyben, ráértünk. Ráadásul ahogy írod hogy a hátsó tárcsa jobb fékhatást produkál, viszont tudtommal az "átlagosabb" kocsik hátsó tárcsája kisebb, tehát ez sem magyarázat. Nem lehet eltérő a fékhatás, főleg vegyes fékfelépítésnél, de tárcsánál sem.
Mod : 92-es és 94-es corolláim zöldkártyái alapból zöldek, nem kellett "könyörögni". Ez akkor most jó?
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
_Voyage_
aktív tag
Melyek a tárcsafék előnyei a hagyományos dobfékkel szemben?
Huzamosabb ideig terhelhető, fékhatása kevésbé függ a hőterheléstől, azaz kisebb a "fading"-érzékenysége. Míg a dobfék hő hatására kúposan kitágul és így az átadott fékerő lecsökken (esetleg teljesen meg is szűnik), addig a tárcsaféknél megfigyelhető "harapófogó"-szerű fékbetét-féktárcsa kapcsolat miatt ettől nem kell tartani. A tárcsafék 800-900 °C-os tárcsahőmérséklet esetén is üzemképes marad;
Kiváló az öntisztulása, kisebb a csikorgási hajlama;
Finomabban, érzékenyebben reagál a fékműködtetésre (jó hatásfokú működtetés, kis hiszterézis)
Nagyjából ez az alap.
Az csak hab a tortán, hogy nem olyan büdös, sokkal érezhetőbben fog, pl ha hirtelen beletaposol, akár kis sebességnél is, bármilyen dobfékes autónál imbolyog egy picit a hátulja, mert lassabban épül fel a nyomás, míg a tárcsánál rögtön.- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
lajafix
addikt
válasz _Voyage_ #34071 üzenetére
_voyage: ha megfogadsz 1 tanácsot, akkor vegyél vissza egy kicsit és energiádat fektesd a tanulásba.
Mivel európában csak abses új autót lehet forgalomba helyezni és vannak dobfékes autók ebből következik hogy hat az ABS a hátsó dobfékes kerekekre is. Különben nem lenne értelme, hisz nem tudnád jól irányítani fékezéskor...Rock'n Roll
-
aesir
veterán
válasz VR6-Fan #34092 üzenetére
Mitől lenne "elvileg" sárga plakettes? Itthon is zöld plakettem van.
Mellesleg nem "minősíttettem", hanem így sorolták be a németek. Teszem hozzá, akárminek minősítik a németek, fellebezésnek helye nincs. Onnantól az faktum.tibi666: A kérdés egyelőre nem az hogy mennyivel környezetbarátabbak, hanem az hogy nem mérgez mint a NO. A mértékét majd belövik akkor, amikor sokkal több lesz belőle és kevesebb dízel.
SaNyEe: Aránylag jól lehet játszani azzal, hogy egységnyi olajból mennyi benzint és mennyi gázolajat állítanak elő. Egy határig lehet egyiket növelni a másik rovására. Ha pedig valamire megnő a kereslet, akkor csak átmenetileg megy fel az ára... addig amíg nem termelnek belőle eleget, amint megvan a piac által felvenni kívánt mennyiség, azonnali árcsökkenést okoz. Tehát hosszú távon a kereslet növekedése mindenképpen árcsökkenéssel jár.
[ Szerkesztve ]
Van saját életem...
-
Mobi28
tag
válasz _Voyage_ #34096 üzenetére
Google használatból ötös . Amúgy azt megfigyelted már, hogy ha átcsap offolásba a topik az többnyire a te hozzászólásaidra vezethető vissza?
Mindenkinek: Ki lehet beszélni bármit, sőt én örülök is neki, hogy felvetődnek ilyen témák csak az offolós topikban kéne megvitatni mindezt nem pedig itt.
[ Szerkesztve ]
-
aesir
veterán
válasz _Voyage_ #34094 üzenetére
Ezeknek a dízeleknek elenyésző része lesz 30 éves. Egyszerűen nem éri meg fenntartani és szervizelni egy jól meghatározott kilométerfutás után. 6 éves autók kívülről még csinosak (persze ez ízlés dolga, én undorodom az európai "designtól"), de a motor/futómű stb. már egy határ szar.
Persze most minden európaimárkás tulajdonos topklátogató most nekemesik hogy az övé nem szar, meg különbenis, ezek természetesen mindig kivételek, de a nagy átlag az bizony szar.
Van saját életem...