- Új kategóriát teremtett a PC-n belül a Microsoft
- OLED TV topic
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Gaming notebook topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Léghűtés topik
- Még idén hozza a Lunar és Arrow Lake-et az Intel
- A két Poco F6 mellett érkezik a Poco Pad is
- SSD kibeszélő
- Milyen videókártyát?
Hirdetés
-
Magyarországon is kapható a Honor 200 Lite, ennyibe kerül
ma Május 21-től megindul a Honor új középkategóriás készülékének hazai értékesítése független és szolgáltatói kínálatban is.
-
Egyszerűsíti termékportfólióját a HP
ph A cég úgy láthatja, hogy a túl sok márkajelzés nem tesz jót az átláthatóságnak.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
szebe
őstag
válasz samujózsi #49701 üzenetére
Ha kint a tiltás, akkor max a bringaút lezárása indokolja, hogy ne ott tekerj, semmi más.
Ha szerinted nem alkalmas outival való közlekedésre a bringaút, akkor keresni kell más útvonalat.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
philoxenia
MODERÁTOR
A legnagyobb baj, hogy gyakran nem jobb az út sem, a széle pedig pláne, ahová kerékpárral szorulsz. A kerékpársáv jobb megoldás, mint a kerékpárút de sokkal kevésbé átadásbarát és relatíve sokkal többe is kerül.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
samujózsi
tag
Ha tiltott a bringázás, akkor egyértelmű, oda nem megyünk.
De ha csak annyi, hogy van az út mellett kerékpárútnak kinevezett valami...
Nincs más útvonal sok esetben... főleg lakott területen kívüli utakra gondolok, de belterületen, életszerű alternatívát nem tudok pl. a Duna Plaza-Dagály strand közti szakaszra, ahol térköves, rossz állapotú "kerékpárút" van, illetve az eleje meg nem sokkal jobb aszfalt járda, relative sok gyalogossal.
Az egyelen alternatíva a Váci út, ahol az autósok nem túl lelkesek ha biciklist látnak.[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
samujózsi
tag
válasz philoxenia #49704 üzenetére
Ajánlom figyelmedbe Dunakeszin a 2-es utat Vác felé
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Mr.Csizmás #49697 üzenetére
Azért szép számmal láttam mostanában Magyar rendszámos "horrorkaravánt" amikor vitték az új autókat a kereskedésbe. Szerintem azokat sem ártana ellenőrizni. 1 autó a platón, plusz a 2 tengelyes utánfutón még 2 autó.
(#49706) samujózsi
Nekem ez a kedvenc kerékpárutam: Visegrád előtt a 11-es út mellett: [link] Van vagy 30 cm széles és erősen ajánlott veseköves betegeknek.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Szakbarbár #49707 üzenetére
ez is az volt
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz samujózsi #49706 üzenetére
Messze lenne oda menni bringázni Szolnok mellől... Itt most amúgy rengeteget javultak a kerékpárosok közlekedési lehetőségei, pláne a valamikorihoz képest, mikor hetente olyan minimum 200 km-t tekertem melóba és vissza, jórészt földúton, vagy mellékutcákban, kátyúk között....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
samujózsi
tag
válasz Szakbarbár #49707 üzenetére
Furcsa, a 11-esen nem emlékszem nagyon rossz minőségű kerékpárút utánzatra. Mondjuk ha Visegrád alatt van, akkor lehet, hogy azért, mert észre se vettem a létezését.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz kw3v865 #49683 üzenetére
Saját tapasztalatom szerint és a statisztikák szerint is sokkal veszélyesebb lakott területen belül az út mellett vezetett kétirányú kerékpárút mintha az úttesten tekernék az autók között pl az említett kerékpársávon. Főként a lekanyarodók figyelmetlenek, illetve aki jön ki az utcából és akik megállnak a kereszteződés előtt, pont blokkolva a keresztirányú kerékpáros forgalmat. Ha van párhuzamos, kisebb forgalmú utca, akkor inkább azt választom a bringaút helyett.
Lakott területen kívül szerintem nincs gond, ott ahol van szeparált bringás infrastruktúra azt kell használni.
Be akarják vezetni a "sportkerékpáros" fogalmát: akinek van versenyzői licence az nem köteles használni a kerékpárutat sehol sem. [link] Nem tudom lesz-e belőle valami.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
samujózsi
tag
válasz Szakbarbár #49711 üzenetére
Ez a cikk kiverte nálam a biztosítékot.
A versenyzői licenc semmi több, mint egy lehúzás, mert attól nem lesz senki versenyző, hogy kiváltja ezt a fecnit... ugye egy versenyzőtől elvárható lenne, hogy egy adott minimum sebességgel tekerjen stabilan, hosszú távon, amit én esetleg el sem tudok érni.
Akkor meg mi értelme?A másik: nem tudom, honnan vették, hogy a magyar nem szeret járdán biciklizni. Jó, vagyunk egy páran, akik kifejezetten tiltakozunk ellene, de sajnos a nagy többség a járdán teker. Nem az ott vezetett kerékpàrút helyettesítőn, hanem kifejezetten gyalogosoknak fenntartott jàrdán.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
félisten
válasz samujózsi #49712 üzenetére
Figyelembe véve, hogy az emberben működni kellene egy túlélési ösztönnek és törekvésnek a biztonságra, szerintem ezt a liszenszet azok fogják kiváltani, akik ismerik a kresz-t, tudatában vannak a lakott területen kívüli úttesten való kerékpározás feltételeivel és veszélyeivel és ezeket betartva és tisztelve fognak majd ott kerékpározni.
A probléma itt kezdődik: az emberben működni kellene egy túlélési ösztönnek és törekvésnek
Tapasztalataim szerint ez nagyon sok emberben nem működik. A kreszt nem ismerve/leszarva tekernek ahol és ahogy épp sikerül. Se mellény, se megfelelő (vagy semmilyen) kivilágítás, ittas kerékpározás (még ha esetleg szabályos is)stb stb. Gázpalack szállítása csomagtartón, gyenge/nem létező fék a kerékpáron, lityegő/lötyögő kerekek, repedt gumik, összességében hulladék állapotú kerékpárok tömkelege. Egyszerűen nem értem.
[ Szerkesztve ]
-
updog
senior tag
"Gázpalack szállítása csomagtartón, gyenge/nem létező fék a kerékpáron, lityegő/lötyögő kerekek, repedt gumik, összességében hulladék állapotú kerékpárok tömkelege. Egyszerűen nem értem."
Mert jóvanazúgy. A bontóból gumizó, kiégett/mókolt izzós, koromokádó guruló rozsdakupacot hajtó trógerek ekvivalensei."Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz samujózsi #49712 üzenetére
Az országúti kerékpárral közlekedők leginkább edzés céllal veszik igénybe az utakat, nekik pl olyan edzettségük és állóképességük van, hogy 30 km/h sebesség az még beszélgetős tempó és ez nem alkalmas érdemi edzésre. Ha komolyabb tempót szeretnének menni akkor a (városi) kerékpárút erre alkalmatlan egyrészt a sebességhatár/vonalvezetés/lámpák miatt másrészt a többi kerékpáros/babakocsis/görkorcsolyás miatt.
Az autós példával élve kb. mintha az 1-es főutat megfeleznénk szélességben és 60-70-el poroszkáló Suzukisok között kellene menned pedig ott van mellette az M1-es autópálya. Ja és néha-néha kiugrana eléd 1-1 kutya vagy babakocsis anyuka.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
samujózsi
tag
válasz Szakbarbár #49715 üzenetére
Ma, Magyarországon, a 20-as tempó már orosz rulett kategória a legtöbb kerékpárúton, ha outival mész.
A 30 egy olyan sebesség, amitől ugyan lóg a belem, de csakazértis megyek ennyivel, ahol csak tudok. De ez leginkább olyan helyeken van, ahol viszonylag frissen felújított út van alattam és az nem kerékpárút.
Saját tapasztalatom, hogy ha az ember félti a bringáját, akkor még országúton is alig van olyan, ahol stabilan lehetne 30-as tempóban vagy fölötte tekerni egy ilyen géppel.
Össztelós MTB esetében már lehetne, de ott meg általában az áttétel nem olyan, hogy ennél gyorsabban tudjon tekerni a biciklis.Ja... és pont a sok hülye bicikliző miatt kerülöm a kerékpárutakat, ahol csak lehet. Inkább kerülök két kilométert, de legyen normális út amin megyek.
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
válasz Szakbarbár #49715 üzenetére
És a közút alkalmas edzésre? Nem is kell jobb dolog az utakra mint a hatvannal száguldozó biciklisek.
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
szebe
őstag
válasz Szakbarbár #49715 üzenetére
A leírásod alapján a város sem alkalmas érdemi edzésre, szóval moderált tempóval, a gyengébb minőségű kerékpárúton is el lehet hagyni a várost, hogy aztán lakott területen kívül indulhasson az edzés érdemi része.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Jakuskacsa
senior tag
[link] Már tényleg mindenki így hajt...
A legszebb dolgok akkor születnek, mikor masoknak nem tetszik az, amit csinálsz!
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz patomi #49717 üzenetére
Igen, határozottan ott a helyü(n)k. Mármint nem a reggeli-délutáni csúcsforgalomban hanem pl hétvégén vagy hajnalban/estefelé. Én mondjuk jobban preferálom az alacsonyabb rendű utakat, főként a Pilisben szoktam tekerni vagy Dunakanyar-Szentendre-Visegrád részen. De pl messzire kerültem a Pomáz-Szentendre közötti szentendrei utat vagy a 10-es utat csúcsidőben. Keskeny, nyomvályús, és túlságosan forgalmas mindkettő és nem szeretem feleslegesen feltartani az autósokat mivel nincs normális padka ahová lehúzódjak. Élni és élni hagyni elvet próbálom követni. Ha mindenhol ilyen szélességű padka lenne sokkal kevesebbet zavarnánk az autósokat: [link]
(#49718) szebe
A városi szakasz bemelegítésnek pont ideális, utána ahogy írod kezdődhet az érdemi edzés.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
válasz Szakbarbár #49721 üzenetére
Sajnos nem ez a gondolkodásmód a jellemző. (Egyik oldalon sem)
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
samujózsi
tag
válasz patomi #49722 üzenetére
De, a hobbi- és vélhetőleg a profi sportolók közt igen. Csak kevesen vagyunk a tömeghez képest.
Aki rendesen beöltözve, felszerelkezve, jó állapotú gépen teker, az általában normálisan megy. Legalábbis én így láttam eddig.
De ez a kisebbség.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
dh66e
veterán
válasz Szakbarbár #49721 üzenetére
Pomáz és Szentendre között most csinálták meg a bringa utat.Kellett is nagyon mert én ott bringával nem mertem volna végigmenni pedig nem egy nagy távolság.
-
-
samujózsi
tag
válasz Elemental #49725 üzenetére
Nem azt mondom, hogy mind ilyen, de azért a legtöbb sportoló vagy messziről annak látszó(pl. én ) sokkal inkább kulturált közlekedés terén, mint a péniszhelyettesítőn tekergők és a biciklit szükséges rosszként használók.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
syberia
veterán
Tengeribeteg bringások előnyben. Amúgy láttam hogy elkészült. és legalább nem a semmiből visz a semmibe, amit sok helyen tapasztalni lehet.
https://howbad.info/
-
dh66e
veterán
Megint egy feleslegesen bekövetkezett baleset.
Tényleg ennyire hülye legyen egy két gyalog kakukk.Félelmetes.
Csóri mentős meg mehet raportra rosszabb esetben meg kirúgják. -
syberia
veterán
Nem gondolom hogy kirúgnák, mivel a szabályt a gyalogos szegte meg:
A KRESZ 42. §-a szerint a megkülönböztető jelzéseket használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását – félrehúzódással és a szükséghez képest megállással – lehetővé kell tenni.
https://howbad.info/
-
samujózsi
tag
Én meg játszom az ördög ügyvédjét (no nem AZT! )
Azért ebben a mentő sofőrje nyakig benne volt.
Az egyik gyalogos úgy ugrik fel a járdaszigetre, gondolom, mindketten a túloldalról jöhettek, csak az elgázolt valamivel lassabban, ki tudja, miért. Azért a mentősnek elég messziről látnia kellett volna. A megkülönböztető jelzés nem jogosítja fel, hogy ész nélkül hajtson.
Szerintem.(#49733) syberia
Minden járművel. A gyalogos az nem jármű. Más kérdés, hogy el kellene engednie, de nekem úgy tűnik, jóval előbb elindult a zebrán, mint ahogy a mentő észlelhető távolságba ért.[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
félisten
Véleményem szerint az ilyet rúgják is ki. Az úttesten szabályosan átsétáló gyalogost gázolta telibe. Nem is lépett le eléje, már ott volt. A mentősnek ezt látnia kellett volna. Lehet rossz a hallása/nem tudta felmérni pontosan honnan érkezik a szirénázó autó/megijedt stb stb. A mentőst is kötelezi a jogszabály, hogy meggyőződjön róla, az elsőbbségét megadják-e. Ez meg elüti az átkelőhelyen sétáló embert.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz samujózsi #49734 üzenetére
A gyalogosoknak sincs velük szemben elsőbbsége, ezt máshol írja a kresz (21§ /7.). Más kérdés, hogy a gyalogosnak erről tudomást kell szereznie, hogy érkezik ilyen jármű (hallania/látnia kell). Ha ezek nem valósulnak meg, vagy nem tudja hirtelen mit tegyen, előfordulhat ilyen helyzet. Éppen ezért van a mentős oldaláról az előbb említett kötelezettség. A gyalogosátkelőn átkelő emberbe belehajtani, nem semmi....
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Érdekes amit írsz. A villamospálya ott az úttestbe van beépítve. Ott a gyalogosátkelőhely tábla, gyalogosátkelőhely pedig csak úttesten kerül kialakításra. Ezen kívül a mentős a felfestésen áll.
[ Szerkesztve ]
-
-
félisten
A mentős mit csinált? Betartotta a rávonatkozó szabályt?
Az a gyalogos sétált folyamatosan, szerintem nem is jutott a tudomására az érkező mentő. És még csak nem is takarta semmi azt a gyalogost. Ilyen vezetőknek nincs helye az utakon, nem csak mentőben, máshol sem.
[ Szerkesztve ]
-
dh66e
veterán
Igen.
Arra ő sem gondolhatott hogy valaki belép elé.Vannak fényei van hangja olyan hogy megsüketülsz abban a távolságban is amikor felbukkan a képen.
Mások megálltak valaki meg szedte a lábát mertt észlelete.Lehet be volt dugva a füles.
Tartom, mocskosul nem figyelt a gyalog.[ Szerkesztve ]
-
félisten
Nem lépett be elé, hanem folyamatosan sétált. Rezzenés, sebességváltoztatás nélkül (ennek gondolom oka volt). A mentő és a gyalogos között nem volt semmi, ami ezt takarta volna a mentős látóterében. Ezt benézte nagyon. Nekem is van kollégám aki nem hall semmit. Na neki aztán szirénázhatsz. A fényeket meg nappal nem nagyon veszi észre.
dh66e Ok.
[ Szerkesztve ]
-
maajsz
senior tag
Valóban nincs, a 49§ is tárgyalja. (A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője - a rendőr és a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve - a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette.)
Ez kb hasonló a kislány vs buszos a zebrán esethez, ahol érvényes hogy a gyalogosnak elsőbbsége van ugyan minden esetben a zebrán de akkor is abban az esetben léphet le ha az nem balesetveszélyes. Ez vice versa érvényes, itt a megkülönböztetőnek is figyelembe kell venni a személy és vagyonbiztonságot, mivel mit érsz el azzal ha kiérsz ugyan egy embert megmenteni de közben párat kinyírsz.. Mindenesetre én nem biztos hogy azonnal kifeszíteném a sofőrt, leginkább a szakértőitől függ, milyen messze járt mikor a gyalog lelépett (féktávolságon belül volt e már?), használt e hangjelzést vagy csak fényjelzést (utóbbi esetben a gyalog nem biztos, hogy észleli) stb.
Ahogy én látom személy szerint lassítva, a fekete kabátos már elkezd rohanni, mögötte a fekete autós is már áll és észleli, ugyan csak a rózsaszín táskás csaj és mellette a fehér fejhallgatós gyerek is látja a mentőst, sőt premier plánból nézi végig az egészet, úgyhogy az a delikvens vagy süket vagy be volt állva vagy nagyon más helyen kalandozott, hogy így benézte.. Az is látszik, hogy a mentő kb 5m-re az eset előtt bólint be, úgyhogy vagy nem vette észre (de ez igen valószínűtlen) vagy a csóka szimplán begyalogolt elé. Ebben ez esetben inkább az utóbbi a valószínű, sajnos a mentősöknek (sőt minden megkülönböztetőnek) úgy kell vezetnie, hogy jóval előre tekintsen így a hirtelen bekövetkező közelibb események váratlanabbul érhetik, mint egy nyugodtan az orra elé figyelő vezetőt.
-
dh66e
veterán
válasz Mr.Csizmás #49746 üzenetére
Ezt én tudom jól.
-
updog
senior tag
válasz maajsz #49747 üzenetére
"Ez kb hasonló a kislány vs buszos a zebrán esethez, ahol érvényes hogy a gyalogosnak elsőbbsége van ugyan minden esetben a zebrán de [...] Ez vice versa érvényes, itt a megkülönböztetőnek is figyelembe kell venni a személy és vagyonbiztonságot"
Abszolút egyetértek. Bármennyire is fura, szerintem a gyalogosnak - főleg ha zenét hallgat, bármilyen módon elvonja a saját figyelmét vagy tudatában van valami fogyatékosságának - akkor pattanásig feszült idegekkel kellene átkelnie ilyenkor (minden nap arra járok, volt kép is, látszik a videón is hogy van kanyarodó forgalom is amikor a gyalogosnak zöld van, az elvárható minimum egy alapszintű koncentráció). A mentősnek meg hiába van szép kék villogója, nem kéne figyelmetlen/szerencsétlen gyalogosokat gázolnia, aminek előfeltétele hogy legalább a kereszteződéseket/zebrákat ésszel közelíti meg.
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
syberia
veterán
Elolvastam a vonatkozó jogszabályokat, belátom hogy a mentősnek is felelőssége van a beleset bekövetkeztében. Bár azt jó lenne a kormány mögül látni, hogy egy ilyen közlekedési szituáció hogyan fest. Most arra gondolok, hogy ha minden gyalogos elengedi a mentőst, de egy ember féktávolságon belül érkezik a vonuló jármű elé...szóval egy ilyet időben észlelni, talán nem is olyan könnyű feladat.
(#49735) Lauda: Ha hangosan zenét hallgatott, és így ment a mentős elé, akkor kicsit sem sajnálom. Ha ezért repül a jogsija, akkor a kislányt majdnem elgázoló buszostól is el lehet venni?
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
Új hozzászólás Aktív témák
- IPhone 14 128GB gyári független 2026.11.09. Apple garancia
- Gigabyte AORUS GeForce RTXTM 3070 Ti MASTER , 8GB GDDR6X, 256-bit GV- N307TAORUS M-8GD - Garancia
- iPhone 12 64Gb Fehér - Újszerű állapotban, 95%-os akkumulátor.
- Creative SFXI SoundBlaster X4 Külső hangkártya
- KIÁRUSÍTÁS! MINI PC : Intel Pentium J4205 - 8GB DDR4 - 256GB SSD
- Eladó Socket hibás Asrock Fatal1ty Z170 Gaming K4/D3 alaplap
- Gainward GeForce GT 1030 2GB GDDR4 64bit (426018336-4085) Videokártya,hibátlan állapotban,tesztekkel
- gran turismo 7
- Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti AERO OC V2 12G NVIDIA 12 GB GDDR6X Bontatlan!
- TOP ÁR! Új állapotú/ Makulátlan i3-10100F (10.Gen) Proci! Foxpost van!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen