- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Egyszerűsíti termékportfólióját a HP
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Radeon RX 6700 XT: a Big Navi közepe?
- Amazon Fire TV stick/box
- Bemutatta első Snapdragon X-re épülő notebookját az ASUS
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Steam Deck
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- 242 millió dolláros szabadalomsértési ügybe keveredett a Microsoft Cortanája
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
Hirdetés
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
MultiVersus - Íme a launch trailer
gp Az érdeklődőknek alig egy hetet kell már csak várniuk a teljes kiadás megjelenésére.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szakbarbár
aktív tag
Tegnap este nem számoltam, de rengeteg olyan autóval találkoztam, amelynek az egyik lámpája nem világított. A legjobb az amikor ködlámpa plusz helyzetjelző kombinációval közlekednek. Eddig 6 év alatt egyszer égett ki az első lámpám menet közben, de 5 km után félreálltam kicserélni, mert zavart hogy nem úgy látok, mint előtte. Mondjuk nekem tovább tart megkeresni az izzókészletet és kiszállni a kocsiból, mint kicserélni és szerencsére nem kell szervizbe sem vinnem ez miatt.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Kiváncsi vagyok a véleményetekre, tegnap volt egy "helyzetem" és nem tudom, hogy én néztem be valamit vagy a másik fél volt-e a hunyó.
(L:/dl/upc/2019-04/04/165902_ajp3tfh5lg2xhimi_img_0955.jpg)(/L)
Sikerült elkapnom egy olyan pillanatot amikor hasonló felállás van, mint a tegnapi, a fehér autó helyett egy kisbusz volt a másik szereplő.
A kerékpáros átvezetésen állok, a piros vonal az én nyomvonalam. A jobbról jövő autós megáll a gyalogátkelőhely előtt és int, hogy mehetek. A szemből érkező autós még messze van amikor elindulok. Amikor odaérek a felezővonalhoz, jelzem kézzel, hogy balra fogok kanyarodni, kb ekkor érkezhetett meg a kisbusz a kereszteződéshez. Amikor odaérek a becsatlakozó út felezővonalához látom, hogy a busz nem fog megállni, mert lassan gurult előre. Szerencsére nem ütköztünk, de nem sokon múlt.
Ez szerintetek egy kereszteződésnek számít és akkor én voltam a hunyú mert nem engedtem el a jobbra kis ívben kanyarodót vagy amikor elkanyarodtam balra akkor már én haladtam a védett úton és nekem volt elsőbbségem?
Egyáltalán szabályosan lehet-e kanyarodni balra/jobbra kerékpáros átvezetésből? Erre nem találtam választ.
Felrajzoltam egy zöld jellel, hogy milyen egyéb módon kanyarodhattam volna balra, ez vajon helyes lett-e volna?Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz mephi666 #47530 üzenetére
Elsőbbségadás kötelező és lakó-pihenő övezet vége tábla van oda kirakva.
Én is arra gondolok, hogy nem számított arra, hogy én kanyarodni fogok, holott időben jeleztem.
Ha simán két utca lett volna egymással szemben, akkor tiszta sor, mert egyértelmű a helyezet, először megy a jobbra kis ívben kanyarodó busz, majd én balra nagy ívben, utána az autó aki lemondott az elsőbbségéről a részemre.
Ezért nem szeretem ezt a szakaszt, építettek 150 m kerékpárutat, és ahelyett, hogy mehetnék tovább egyenesen kétszer is balra kell kanyarodnom, elsőbbséget adva mindenkinek.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz rushty #48393 üzenetére
Én ilyen tükröt használok kb 1 éve:
[link]
Az eggyik leghasznosabb újítás volt amit vettem a bringámra. Így szinte folyamatosan látom, hogy mi van mögöttem és le tudok húzódni az útról ha jön egy nagyobb autó, busz, kamion.
Nekem egyáltalán nem rázkódik és egy mozdulattal behajtható ha szűk helyre szeretnél beállni.
Az országúti bringámra sajnos nem tudtam feltenni csak a trekkingre, így ott marad a hátranézés.Vajon miből van kevesebb? Tükörrel felszerelt bringából vagy olyan bringásból aki megáll a pirosnál?
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz philoxenia #48406 üzenetére
Van, igen. De ugye az is számít, hogy ez alig pár centis vastag száron van és nem pedig hosszabb vékonyan mint a korábban linkeltek.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz mephi666 #48997 üzenetére
Csak megjegyezném, hogy ott fut az Eurovelo 6 kerékpárút és van kerékpáros átvezetés ami úgy tudom (lehet rosszul) nem minősül gyalogátkelő helynek és így pl kerékpárról sem kell leszállni mintha csak egy sima "zebra" lenne. Ezeknél az átvezetéseknél általában a kerékpárosoknak ki van téve egy elsőbbségadás kötelező tábla. Ha itt is kint volt a tábla, akkor egyértelmű a helyzet. Google maps szerint a Döbrentei tér felől van kihelyezve tábla, a másik oldalról viszont nincs.
"Ha sem a kerékpárúton, sem a keresztező úton nincs kitéve az elsőbbségadás-tábla, akkor ez egyenrangú útkereszteződés. Ilyen kereszteződésekben a legnagyobb óvatossággal hajts át, megadva az elsőbbséget a jobbról jövőknek, szükség esetén a balról jövőnek is."
[link]
Már nagyon ideje lenni tisztázni a dolgokat ezekkel az elektromos vackokkal és a kerékpáros átkelésekkel kapcsolatban mert ahány véleményt olvastam mind mást mondott.Egyébként igazán kiállhatna néha 1-2 rendőr a gyalogos/kerékpáros átkelőhelyekhez és büntethetné a tilosban átkelőket. Sokszor én érzem magam hülyén amikor megvárom a zöld jelzést mert körülöttem mindenki átmegy.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz nyikszi #49015 üzenetére
Bevallom és sem mindig szállok le, de mindig megállok átkelés előtt és csak akkor indulok el ha vagy nincs a közelben autó vagy már megálltak. Akkor is kb gyalogtempóban. De igazából nem is emlékszem mikor volt olyan amikor zebrán kellett tekernem.
A kereszteződésekben folyamatosan figyelem a forgalmat (nem úgy, mint a videóban a rolleres). A jobbkezes utcákat viszont utálom, mert ha nem ismeri az ember a környéket akkor csúnyán be lehet nézni 1-2 kisebb kereszteződést. Főként a kisebb utcákat preferálom ahol viszont sok ilyen van.
Nappal is használok lámpát illetve láthatósági táskahuzatot.
Hazavár a család szeretnék egyben hazajutni minden nap.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Szakbarbár #49008 üzenetére
Üdv! A múlt heti rollergázolással kapcsolatban kicsit frissítettem a KRESZ tudásomat (sosem késő) bevallom nem emlékeztem rá, hogy kerékpárútról nem lehet balra kanyarodni.
54. § (4) Kerékpárral:
a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá
b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad.
A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva – a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint – kell az úttesten áthaladnia.
Viszont én azt nem értem, hogy miért csak balra kanyarodásnál kell tolni, jobbra miért nem? Miért nem elég ha megállok körülnézek és utána átgurulok?
Itt egy kép a helyszinről, de sok más helyen elég furcsán van megoldva az átvezetés. [kép]Egyébként tegnap láttam két ilyen elektromos járművet Óbudán, mindkettőn bukósisak volt
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
-
Szakbarbár
aktív tag
Ezeket hívják Pedelec kerékpároknak. Csak akkor segít rá ha tekerik a pedált. És igen, tényleg drágák, legalább is a Tornádó, Lofty és társaikhoz képest. Azokon van “gázkar” és mennek emberi hajtás nélkül is. Illetve az újabb modelleken itt is van hajtás érzékelő pl Z-tech ZT-09. A családban ilyen van.
Van még egy S Pedelec kategória is, itt 45km/h sebességig segít a motor szemben a simával ahol csak 25km/h-ig.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Ma állok ki a parkolóból, az úton megáll egy autós, hogy kiengedjen. El is kezdek kitolatni erre megelőzi egy másik türelmetlen autós aki majdnem nekemjött. Ilyenkor kit hoznának ki felelősnek?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz MasterMark #49308 üzenetére
Mondjuk nekem eszembe sem jutna balról megelőzni valakit ha előttem megáll és balra indexel,hogy beállna egy parkolóba.
(4) Csak jobbról szabad elõzni
a) azt a jármûvet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelõen helyezkedik el
Csak itt jobbról nem fért volna el az illető.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Már többször előfordult, hogy állok bringával az Aranyhegyi úton a vasúti átjáróban és folyamatosan mennek át emberek bringával/gyalog/motorral a piroson, akár a vonat előtt is. Ma egy motorost dicsértem meg a mutatványa miatt és természetesen jött egyből a szokásos dumával, mi közöm hozzá nem vagyok rendőr. Ilyenkor úgy sajnálom, hogy nincsenek látótávolságban rendőrök.
Samujózsi: 1-2 kivételtől eltekintve én is ezt tapsztalom, ezért is szoktam lehúzódni a padkára/járdára ha van hely, hogy nyugodtan elmehessenek mellettem.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Mr.Csizmás #49697 üzenetére
Azért szép számmal láttam mostanában Magyar rendszámos "horrorkaravánt" amikor vitték az új autókat a kereskedésbe. Szerintem azokat sem ártana ellenőrizni. 1 autó a platón, plusz a 2 tengelyes utánfutón még 2 autó.
(#49706) samujózsi
Nekem ez a kedvenc kerékpárutam: Visegrád előtt a 11-es út mellett: [link] Van vagy 30 cm széles és erősen ajánlott veseköves betegeknek.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz kw3v865 #49683 üzenetére
Saját tapasztalatom szerint és a statisztikák szerint is sokkal veszélyesebb lakott területen belül az út mellett vezetett kétirányú kerékpárút mintha az úttesten tekernék az autók között pl az említett kerékpársávon. Főként a lekanyarodók figyelmetlenek, illetve aki jön ki az utcából és akik megállnak a kereszteződés előtt, pont blokkolva a keresztirányú kerékpáros forgalmat. Ha van párhuzamos, kisebb forgalmú utca, akkor inkább azt választom a bringaút helyett.
Lakott területen kívül szerintem nincs gond, ott ahol van szeparált bringás infrastruktúra azt kell használni.
Be akarják vezetni a "sportkerékpáros" fogalmát: akinek van versenyzői licence az nem köteles használni a kerékpárutat sehol sem. [link] Nem tudom lesz-e belőle valami.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz samujózsi #49712 üzenetére
Az országúti kerékpárral közlekedők leginkább edzés céllal veszik igénybe az utakat, nekik pl olyan edzettségük és állóképességük van, hogy 30 km/h sebesség az még beszélgetős tempó és ez nem alkalmas érdemi edzésre. Ha komolyabb tempót szeretnének menni akkor a (városi) kerékpárút erre alkalmatlan egyrészt a sebességhatár/vonalvezetés/lámpák miatt másrészt a többi kerékpáros/babakocsis/görkorcsolyás miatt.
Az autós példával élve kb. mintha az 1-es főutat megfeleznénk szélességben és 60-70-el poroszkáló Suzukisok között kellene menned pedig ott van mellette az M1-es autópálya. Ja és néha-néha kiugrana eléd 1-1 kutya vagy babakocsis anyuka.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz patomi #49717 üzenetére
Igen, határozottan ott a helyü(n)k. Mármint nem a reggeli-délutáni csúcsforgalomban hanem pl hétvégén vagy hajnalban/estefelé. Én mondjuk jobban preferálom az alacsonyabb rendű utakat, főként a Pilisben szoktam tekerni vagy Dunakanyar-Szentendre-Visegrád részen. De pl messzire kerültem a Pomáz-Szentendre közötti szentendrei utat vagy a 10-es utat csúcsidőben. Keskeny, nyomvályús, és túlságosan forgalmas mindkettő és nem szeretem feleslegesen feltartani az autósokat mivel nincs normális padka ahová lehúzódjak. Élni és élni hagyni elvet próbálom követni. Ha mindenhol ilyen szélességű padka lenne sokkal kevesebbet zavarnánk az autósokat: [link]
(#49718) szebe
A városi szakasz bemelegítésnek pont ideális, utána ahogy írod kezdődhet az érdemi edzés.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Mr.Csizmás #49800 üzenetére
Nálunk az autós jelentené fel a matricázókat önbíráskodásért.
Egyébként azt nem értem, hogy miért állnak a kocsi elé? Keresztben odatolnának 1-2 motort vagy valamit amin nem mernek átmenni a kocsival de a gyalogosok elférnek és máris meg van oldva a probléma. Csak az nem lenne ilyen látványos.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz samujózsi #49895 üzenetére
Szerintem pedig az elektromos roller menjen csak a kerékpárúton/kerékpársávon mert sebessége nagyjából hasonló a kerékpárosokéval. Járdára csak a hagyományos rollert engedném fel.
Más: jöhetnek a száguldozók a Kékestetőre is:
https://flowcycle.hu/uj-aszfalt-a-kekestetore-vezeto-uton/[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz samujózsi #49908 üzenetére
Napi szinten, Margit-híd - Pilisvörösvár között ingázok bringával. Néha Pomáz-Budakalász-Békásmegyer felé. A belvárosba nem szoktam járni, nem tudom ott mi a helyzet de ahol én járok ott viszonylag normálisan közlekednek a bringaúton. Lehet csak azért tűnik így mert alapból kevesebb (hülye)ember osztozik ugyan azon az útfelületen.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Erre csak azt tudom mondani, hogy hülyék mindenhol vannak. Viszont azt tapasztalom, hogy az ilyen és hasonló átkelőhelyeknél ha megállok az autósok nagy része átenged. Valószínűleg a gyalogátkelő miatt azt gondolják, hogy a bringásnak van ott elsőbbsége.
Egyébként ismerem ezt a helyet de az Árpád fejedelem úton szoktam ezen a szakaszon tekerni mert nem azért megyek bringával, hogy tologassam. Aki nem tudná, itt van a Tímár utcai felüljáró amit állítólag anno az eurovelo 6 miatt építettek de le vannak tiltva róla a bringások. A közteresek pedig előszeretettel büntetik azokat akik áttekernek.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz philoxenia #49918 üzenetére
Szerencsére nem csak Google útvonal tervező létezik [link] Kár, hogy a 10-es út mellett nincs kerékpárút, gyakrabban járnék arra. Autósok százai ülnek 1-2 órát araszolva Pilisvörösvár és Üröm között a dugóban nap mint nap. Pedig bringával akár 40 perc alatt bent lehetnének az Árpád hídnál.
Vagy akár mehetnének rollerrel isEz a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Sosem fogom megérteni az emberek Budapesten, hogy miért rohannak át tökön-paszulyon át amint meglátják, hogy jön egy busz/villamos. Pár perc és jön a következő.
Ma reggel a Flórián téren volt egy nő aki keresztben átvágva a 4 sávon és a síneken rohant a villamos után. Persze tilosban, mert az úgy divat.
[kép]
BKK futáron megnéztem 2 perc múlva jött a következő és még 4 jött a következő 10 percben. A legszebb amikor ugyan ezt csinálják babakocsival vagy kisgyerekkel.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz samujózsi #49938 üzenetére
Na jó, de ezt előre nem mindig lehet kiszámolni. Lehet, hogy azzal is lekésné amihez rohan. Így meg kevesebbet kellene várnia a következő csatlakozásra.Ilyenkor szoktak jönni a vidékkel, hogy ott jó ha óránként megy egy busz. Én is jártam már úgy, hogy késett a buszom és elment a csatlakozás, ácsoroghattam 2 órát a hidegben.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz tibcsiworld #50176 üzenetére
Ha jól láttam a képeket volt a buszban biztonsági öv. Kíváncsi vagyok a sérültek közül hányan voltak bekötve. Bár a bal hátsó részen ülőkön valószínűleg az sem segített volna. Nekem egyszer a munkavédelmi előadó azt mondta, hogy buszos baleseteknél azért van ennyi sérült mert szinte senki sem használja az övet és egymásra esnek vagy kiesnek az ablakon és maga alá gyűri őket a busz.
A távolsági buszon mindig furcsán néznek rám amikor bekapcsolom az övet (ahol van). Ültem már olyan buszon aminek menet közben kiesett a kereke.
A céges buszunknak volt pár éve balesete, ott is sok súlyos sérült volt, egyedül a sofőr volt bekötve, ő másnap már munkába állt.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Mr.Csizmás #50277 üzenetére
Elkezdtem írni a kommentet, de inkább töröltem mert még örökre kitiltanának miatta a fórumról. Sosem fogom megérteni azokat a szülőket akik nem kötik be a gyereket vagy nyáron a forró kocsiban hagyják őket.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Mr.Csizmás #50285 üzenetére
Csak nem a "hírhedt" 10-es út csoport?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
(#50582) t72killer
Más már írta, nem kötelező autót használni, én is járhatnék autóval dolgozni (2x18 km, kb 30 perc) de mégis inkább busszal és/vagy bringával járok. Az autó és bringa mellett van motorom, fizetem rá az adókat, biztosítást (a bringára is van). Szóval akkor az érvelésed alapján az utóbbi kettőt nem használhatnám mert kevesebb adót fizetek az üzemanyag után.
Mi van azokkal akik takarékos autókkal mennek? Ők is sokkal kevesebb adót fizetnek be. Vegyenek ők is benzinzabáló monstrumokat?
Azt kellene megérteni az autósoknak, hogy minél több ember ül át tömegközlekedésre, bringára, motorra, rollerre annál kisebb lesz a dugó a városokban. Azt én is tudom, hogy vannak olyan élethelyzetek, szakmák amikor muszáj autót használni, de nagyon sokan elkényelmesedtek és mindenhová azzal mennek.
(#50587) t72killer
"te meg intézz családot napi 3ésfél óra ingázással."
Miért is ingázol napi 3 és fél órát? Az egy évben több mint egy hónap. Tényleg kíváncsi vagyok rá.(#50590) dh66e
"Lehet arroganciának hívni,de én a KRESZ vizsgát is kötelezővé tenném a kerékpárosok számára,sőt országúton a láthatóságit is minden napszakban."
Attól, hogy lenne KRESZ vizsgája a bringásnak, gyalogosnak még nem fogja betartani azt amíg azt látják, hogy nincs szankcionálva. Sebességet mérni egyszerűbb a rendőrautóból, mint kiállni egy kereszteződéshez akár civil ruhában és büntetni a szabálytalankodókat.
A statisztikák szerint a bringások többségnek van valamilyen kategóriában jogosítványa.
A kötelező biztosítást én is támogatom ha olyan szinten lenne mint pl a motorokra. Mint pl 5000 Ft a Hello Bringás-nál. [link]
(#50606) Mr.Csizmás
"de 20 évig anélkül bicajoztam" Akár autót is vezethettél volna, mert szerintem elég kicsi az esély, hogy megállítanak egy közúti ellenőrzésnél. Minden héten jön valami hír, hogy X.Y. jogosítvány nélkül vezetett, esetleg bepiázva. Amíg nem ellenőrzik gyakrabban az autósokat addig ez nem is fog változni. Az elmúlt 18 évben összesen 5-6 alkalommal állítottak meg rendőrök közúti ellenőrzésnél ami elég kevés, hogy érdemben változzon a helyzet.
[link]Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz t72killer #50615 üzenetére
Azt hittem, hogy autóval 3,5 óra, mert az igazán durva lenne. Nálunk is van olyan kolléga aki Vácról jár be Pilisvörösvárra, szintén napi 100 km illetve Székesfehérvárról ami 150 km. Nem irigylem azokat akiknek ennyi időt kell utazással tölteni. Én szerencsés vagyok. Nekem napi 1 óra busszal, 2 biciklivel az ingázás. Mivel sportra nem lenne időm meló és család mellett ezért választom a bringát közlekedéshez. Legalább legyen valami haszna a munkába járásnak is Szerencsére van zuhanyzó ahol lehet tusolni.
(#50619) philoxenia
Suliba 4 évig vidékről jártam BP-re, 60 km, napi fél óra séta, 3-4 óra Volánbusz majd 1 óra BKV volt. Ha nem értem el a közvetlen járatot akkor plusz egy óra volt az átszállás félúton. Az ellenségemnek sem kívánom.
(#50616) szebe
Bármelyik véletlenszerűen kiválasztott kereszteződésben lehetne ilyen piroson áthaladós videót csinálni. Olyan nem lesz amikor a gyalogosokat büntetik? Néha rájuk férne egy kis fegyelmezés.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Szerintetek mikor fog eljönni az a pont amikor az emberek rájönnek végre, hogy lassan mozdulni nem lehet Budapesten a sok autótól? Ahogy néztem a KSH adatait az elmúlt 10 évben (2010-2018) csak Budapesten 86000 autóval míg Pest megyében majdnem 120000-rel nőtt az autók száma. Mivel már nincs hol parkolni egyre többször parkolnak zöld területre vagy járdára/kerékpárútra, stb.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Nagyjából hasonlóan gondolom én is. Tűnjön el az összes autó, persze az enyém maradjon.
Városban már most sem sokat használok autót, csak ha havi bevásárlás van. A napi vásárlást megoldom bringával. Tavaly májusban lejárt a műszaki a motoromon, nem újítottam meg de csak ritkán hiányzik. Nincs BKV bérletem szóval tömegközlekedést csak módjával használom.
(#51639) mephi666
"habár sok ember inkább parkolna zöldterületre, minthogy 200m-t kelljen sétálni a parkolóig"
Ez az egyik, a másik pedig inkább parkol tilosban, minthogy beálljon a fizetős parkolóházba.
(#51640) Reggie0
Én eltörölném a kerületi lakosoknak az ingyenes parkolási kedvezményt, viszont a parkolójeggyel ingyen lehetne használni a tömegközlekedést.Na és akkor most jöhet a kövezés mert a szerszámos ládát, a mosógépet, a nagymamát/szülő feleséget meg a gyereket nem lehet busszal/taxival szállítani.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
-
Szakbarbár
aktív tag
Ennek már nagyon itt volt az ideje: Lecsapnak a szabálytalan gyalogosokra a rendőrök Budapesten [link]
A gyalogosokra is ráfér némi pofátlan(tan)ítás.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Itt is ki lehetne osztani pár csekket a kedves autósoknak. [kép] Ma fotóztam.
Jobb oldalon 6 autós, megállni tilos táblánál, forgalommal szemben, bal oldalon “csak” négy autós parkol a bringasávon. Ilyenkor kár, hogy nincs közteres a közelben.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz rushty #53145 üzenetére
Kellett már egy ilyen is. Kár, hogy nem hallani a beszélgetést, kíváncsi vagyok milyen indokokat találtak ki. Utálom, hogy bringával legtöbbször csak egyedül állok meg a piros lámpánál (Mint a videón 1:27-től)
A következő remélem a gyalogosokról fog szólni.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Ma hallottam amint két gyalogos átment a piroson: “ Nekem egy 40 wattos izzó nem parancsol”
Mehet a híres utolsó mondatok vagy sírfeliratok közé
Mikor is lesz a gyalogos pofátlan(tan)ítás?Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz nyikszi #53555 üzenetére
Én még mindig hiányolom a gyalogosok büntetését. Szörnyű amit néha művelnek. Minap is már rég piros volt nekik a lámpa, nekem meg már zöld és pont indultam volna, de a telefonálás elvonta a csaj figyelmét és simán kisétált az éppen meginduló forgalom elé.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Csabex #55712 üzenetére
Csak egy dolgot kellett volna mindenkinek megtenni a buszon. Bekötni a biztonsági övet. Mivel kötelező a távolsági buszokon biztos itt is be volt szerelve. Sokan abba tévhitbe ringatják magukat, hogy mivel a busz nagy, így nem történhet baj. Én amikor ilyen busszal utaztak úgy néztek rám mint egy UFO-ra amikor bekötöttem magam.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Csabex #55719 üzenetére
Sajnos vannak olyan esetek amikor a biztonsági öv már nem ér semmit. Nekem oktatáson azt mondták, hogy buszbalesetnél a súlyos sérülések többsége akkor történik amikor oldalára borul és kiesnek a buszból, vagy kilóg valamelyik végtagjuk és maga alá gyűri a busz. Ha bekötné magát az utas, akkor ezeket nagy valószínűséggel megúszná mindenki. Csak a borulásnál sem mindegy, hogy alul vagy felülre kerül az ember, mert ha alulra akkor minden ráesik.
Más téma:
OBB Point-ot fog itt valaki gyűjtögetni vagy kipróbálni az alkalmazást? [link]Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
A konkrét balesetről semmi információm nincs, nem célom hibáztatni senkit. Nem tudom hol ültek az áldozatok, azt sem, hogy használtak-e biztonsági övet. Ezt csak a helyszinelők tudják megmondani.
Én csak azt mondom amit nekem mondtak, hogy a buszos baleseteknél nagyban csökkenthető lenne a sérülések száma és kimenetele ha az utasok használnák a biztonsági övet amennyiben az beépítésre került.
Nálunk pár éve volt a céges busznak balesete. 18 személyes kisbusz VS személyautó frontális ütközés. A sofőr be volt kötve, ő már másnap ismét munkába állt, míg a kollégáim közül senki és többen súlyosan megsérültek. Ők is valószínűleg megúszták volna ha bekötik magukat.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Pont most újítják fel ezt az útszakaszt, aznap fejezték be az aszfaltozást, de az útburkolati jeleket csak tegnap este festették fel. 40 km/h korlátozás volt azon a szakaszon.
#56024Lauda
Azért az autósokat sem kell félteni. Múltkor át akartam kelni az átkelőnél (gyalog, mielőtt valaki beleköt). A túloldalon már megállt az autó 4-5 másodperce és dudál, hogy induljak el, de balról meg még 3 autó elment előttem mire a 4. méltóztatott megállni.#56010Krogoth
KRESZ IV. RÉSZ - A járműközlekedésre vonatkozó szabályok
I. fejezet - A járműközlekedés általános szabályai
43. § Magatartás a gyalogosokkal szemben
A KRESZ módosítás után, 2010 január 1-től:
(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni.Viszont itt bejön a képbe a gyalogos felelőssége is:
A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Ugya ott ahol tegnap a rollerest, de most egy gyalogost ütöttek el:
https://szendre365.hu/2021/10/06/gyalogost-utottek-el-a-10-es-uton/Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
30 km/h-s korlátozást vezetne be az Európai Parlament lakott területen[link]
"Az Európai Parlament lakott területen 30 kilométer per órára korlátozná az autók sebességét, szerintük ezzel 2050-re megszüntethetők lennének a halálos közúti balesetek."Magyarországon az 50-et sem tartja be a vezetők 90-95 százaléka. Ha netán betartod a korlátozást akkor meg simán letolnak/ledudálnak az útról.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Szada85 #56052 üzenetére
Nekem az 1996-ban gyártott Suzuki motoromon már nem volt világítás kapcsoló. Ráadtam a gyújtást és azonnal világított a tompított. Sőt, a 4 éves Vitarán is ha ráadom a gyújtást egyből bekapcsol elöl a DRL.
#56053NoLF
Esős időben, lakott területen amikor tükröződik a vizes aszfalt akkor elég kicsi a különbség a fel vagy lekapcsolt tompított között.Engem inkább az zavar, hogy a lámpát nem állítják be, hogy normálisan világítson, vagy nincs automata fényszóró magasság beállítás aztán este a holdat világítják vagy a kocsi elé 2 méterre.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
Új hozzászólás Aktív témák
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Egyszerűsíti termékportfólióját a HP
- Politika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Radeon RX 6700 XT: a Big Navi közepe?
- Amazon Fire TV stick/box
- Jövedelem
- Bemutatta első Snapdragon X-re épülő notebookját az ASUS
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Macbook Pro 16 M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.augusztus 4.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó
- Asus V8460 Ultra ( Geforce 4 Ti 4600 )
- HP Prodesk 600 G5 DM, Tiny i5-9500T , 8-16GB DDR4 , 256GB NvME , 2 év gari , AAM számla
- DOBOZOS Lenovo ThinkPad T14s Gen 3:R7 PRO 6850U,32GB DDR5,2TB,vil.HU bill,Radeon680M,400nit 100%sRGB
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen