- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
PROHARDVER!
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Auratech
őstag
A csákónak abban igaza van, hogy nem a bit feloldás a felvételek legnagyobb rákfenéje.
Rettentő könnyű olyan a-b felvételt produkálni, ahol a 16 bit simán elvérzik. A halk zenei részletek feloldásában, terében. A zenekari pianissimo és fortissimo közt lehet 70-80 db dinamikai átfogás. Ravel-Bolero pld. 16 biten nem lehet kompresszor nélkül cd-re tenni. Felül- vagy alul csonkolni kell a dinamikát 5-6 db vel.
Amikor leheletfinoman seprűznek a dobon és a gitár húrjain finoman mozdul a kéz, az énekes felsóhajt, a lábgép is csak mozdul a bőrön. Mindezt kb.-50 db jelszinten a csúcskivezérléshez képest, akkor a 16 bites felvételt normalizálva hallhatod a kvantálási zajokat, amik a mélyebb hangoknál különösen kilógnak. A csóka dupla mintavételt favorizál. Az megint nem gyakori a lejátszáskor.
A zenét a csendek teszik széppé. Az átmenet a csendbe és a csendből.
A tranziens jelek meredekségét nem követi le jól a 16 bit. DAC és a mögé tett művészi elektronikák afféle anti aliasing-ként reprodukálják az eredeti jelalakot. A 16 bites felbontás egy kockás füzetlap, ahol szögletek besatírozásával kicsi kört nem tudsz, csak négyszöget ábrázolni.
A 24 bit ehhez képest egy mikroszkopikus rácsozatú felület, ahol csíkokat nem, csak halvány szürke tónust látsz. Vonalakat csak nagyítóval. Ha itt ugyanakkora kört satírozgatsz be, normál észleléskor körnek látod. Az sem kör, de látásod felbontása nem képes különbséget tenni. Egy sas kilométer magasról látja, hogy a nyúl vemhes, vagy beteg. Mi egy darab fehér pöttyöt látunk onnét vagy azt sem.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
válasz #56474624 #13047 üzenetére
A lemezen lévő felvétel a ludas. Ha A-B mikrofonozással készült felvétel van rajta, vagy kevert, panorámázott sztereó, a fázis forgatás a magas tartományban nem okoz tér problémákat, csak a hangszínek változnak finoman. Ha X-Y, M-S (koincidens) mikrofonozással készült felvételt digitalizálnak, akkor ott a tér sérül, hiszen a sztereó különbségi jelei a fázismenet különbségéből adódnak.
Az ok lehet pszichológiai is. Egyszerűen a figyelmük még a jel-zaj viszonyra és sávszélességre volt fókuszálva. A végén azért kezdték kapisgálniAuratech Field Recording
-
PuMbA
titán
válasz Auratech #13051 üzenetére
1. 120dB nem elég a Boleronak? és akkor ehhez kapcsolódóan még itt vannak ezek is:
1/1. "If the full dynamic range of a CD was actually used (on top of the noise floor), the home listener (if they had the equipment) would almost certainly cause themselves severe pain and permanent hearing damage"
1/2. no DACs on the market can output the 144dB dynamic range of 24bit (so they are not true 24bit converters), almost no one has a speaker system capable of 144dB dynamic range and as said before"
2. "Can I suggest a classical sample like Ravel's Bolero or Copland's Appalacian Spring - a good recording of both are very dynamic with very quiet sections and very loud sections. I have tried 16 versus 24 before and failed, but I think samples like these might be useful."Tehát akkor hogy is van ez? Értem én, hogy a Bolero nem fér bele a CD-be, de a leírás szerint az már akkora hangerő lenne, hogy halláskárosodással járna.
[ Szerkesztve ]
-
Auratech
őstag
A hallás feloldása dinamika átfogásban kb 20 bit. A 144 bit felbontás természetesen nem lineárisan szükséges. -140 bit környékén már a levegő molekulák brown-féle mozgásának hangjait "hallod". a 24 bit értelme abban van, hogy a hallásnak vannak olyan tartományai a sektrumban és a fázis változásaiban, ahol mondjuk az 6-és a 12 khz közti tartományban is képes 16 bit-nyi felbontást hasznosítani.
Nem egyenletes az érzékenység. Vannak sűrűsödések (a zenei alaphangok-felharmonikusok tartományában, különösen a beszéd-ének sávjában 300-6000hz. Ez teszi lehetővé a koktélparti effektust, hogy a zsongó tömegben tőled tíz méterre lévő barátoddal beszélgetni tudsz, miközben a hangja messze az alapzaj szintje alatt van. Itt egyfajta idegi túlmintavételezés van, ami töredék információból képes egészet rekonstruálni. Ez ugyanolyan csoda, mint a denevérek, delfinek hallása. A cd16 bitjét is ez teszi elfogadhatóvá. Olyan komponensek jelennek meg a teljes hangtér információjából, (ha jó a cucc!-és ehhez kell a hi-end) amik a fülednek-agyadnak-hallásodnak szükségesek a hangtér észleléséhez. Ekkor mondjuk, hogy jól zenél a cd-s hanglánc a 16 bit ellenére. Jobban mint egy műszakilag 24 bit/192khz techsound dvd.
A 24 bit használata önmagában nem oldja meg a zeneiséget, ugyanúgy mint egy 14Mp-s telefon képe sem hasonlítható egy 8Mp-es DSLR kameráéhoz. A lényeg a mintázat, amit értelmez a tudat. Egy macska hallása igen jó, mégsem lehet becsapni fejhallgatót rátéve, hogy máshol van. Neki ez triviálisan hamis. Mi megtanultunk hallani azt amit mások hallatni szeretnének.Auratech Field Recording
-
zoltanz
nagyúr
válasz Auratech #13057 üzenetére
"A cd16 bitjét is ez teszi elfogadhatóvá. Olyan komponensek jelennek meg a teljes hangtér információjából, (ha jó a cucc!-és ehhez kell a hi-end) amik a fülednek-agyadnak-hallásodnak szükségesek a hangtér észleléséhez."
Nálam már egy Hig-End hangfal meghozta a változást méghozzá annyira szépen szól, hogy egy jól kódolt MP3 is magávalragadó.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
PuMbA
titán
válasz Auratech #13057 üzenetére
144 és 140 bit helyett az ott dB, nem? Tehát minél jobb cuccon hallgatod a CD-t annál jobb a hangja? És ebből következik az, hogy pl. egy 10 milliós stúdió cuccon nincs hallható különbség a CD és az SACD között?
zoltanz: Ezt én is olvastam már valahol. Nagyon jó rendszeren egy MP3 is "odavág".
[ Szerkesztve ]
-
Auratech
őstag
az db természetesen..
"tehát minél jobb cuccon hallgatod a CD-t annál jobb a hangja"
igen..
"ebből következik az, hogy pl. egy 10 milliós stúdió cuccon nincs hallható különbség a CD és az SACD között"
nem..van..
Hangláncnak hívják a lehallgatási rendszert. Erről szól a hifi és a hi-end.Egy 24 bites forrásra épülő korrekt rendszer kb. 110db jel zaj viszonyú, vagy kicsit jobb.
Egy 16 bites forrásra épülő, hasonlóan korrekt rendszer technikai jel-zaj viszonya szintén lehet 110db körüli. Ebből a CD ki tud használni elméletileg 96db dinamikát. Gyakorlatilag 90db körüli a max. dinamika amit rá tudnak kódolni egy cd-re, ami még felismerhető jelet produkál a lejátszó kimenetén.
Ditherezéssel, zajformálással, túlmintavételezéssel... lehet finomítani a zenei tartomány felbontását. A jó hanglánc szintén hozzáadja jóságát.A 16 és a 24 bit felbontás között azonban azonos leképzési alaposság mellett határozott, konkrét, mérhető, hallható különbség van spektrális, tranziens, fázismenet paramétereiben.
Ezek a különbségek a halk részek dinamikai feloldásában a tér lecsengésének mozgásaiban, irányfelbontásban, hangszínek finom modulációiban jelennek meg hallhatóan.[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
PuMbA
titán
válasz Auratech #13061 üzenetére
Ha van hallható különbség akkor ez miért nem jön ki a teszteken?
"I never said that 16/44.1 & 24/96 always sound identical. This thread was origianlly about 16 vs 24bit. At any sensible hearing level, they cannot be told apart. Under some test conditions is possible to hear the difference but you need very high levels, which precludes listening to material at a normal level as it would be way too loud."
"In 44.1/16 vs 24/96 tests, the audibility of the quantisation noise have been reported, but at unusual listening levels."
"Using a noise-shaped dither should make the dither noise much less dectable, very close, if not identical to the noise on the 24bit original, even at very high listening levels."
"Of course perception is very different to hearing. Anyone could percieve 200dB of 30kHz signal, they would percieve a great deal of pain or death!!! Unless we can actually hear beyond 20k though is it really relevant? The question is; how much program material is present at 20kHz+, how much of it can we record and how much can be heard above the noise floor. "
"Most good studios use good quality ADCs though, so in most commercial releases it is extremely unlikely (but not provably impossible!) that the anti-alias filter at 44.1kFs/s is going to have any noticeable artifacts which could be improved by the smoother filters in 96kFs/s."
[ Szerkesztve ]
-
Auratech
őstag
válasz zoltanz #13062 üzenetére
Ha a különbség a fontos, akkor az reprodukálhatóan hallható. Egyébkét sokkal jobb belefeledkezni a zenébe.
Volt rá példa, hogy bizonyítani kellett a 16 és 24 bit közti különbséget a megrendelőnek, hiszen az árképzés más a felvételi eszközök sztenderdjei miatt. Jobb mikrofonok, zajtalanabb előfokok, keverő... AD konverzió, mastering, autorizáció...
A zenei rendező a megrendelővel szépen beült és demonstráltuk nekik saját felvételük 16 és 24 bites eredeti felvételeivel, amit akkoriban referenciaként csináltunk meg nekik ingyé.. Akkor cd lett a 16 bites felvételből.Olyan dolgokat figyeltek meg, amit mi nem is vettünk észre. Ők nyilván hangjegyenként ismerték a darabot. Volt, hogy a nagy felbontás előny lett. "A pianissimók intonációi értelmezhetők, nem fedettek". Volt hogy feltűnt a hiba a belső arányok elcsúszásában, ami a 16 bitesen egyszerűen nem jelent meg. Vakteszt volt. Elmondtuk, miben lehet felfedezni a különbséget. Azután simán hallották mindig, mikor mi szólt....
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Ez egy fas@ság. Aki 200 db-ről beszél, meg 300khz-t emleget az hölye.
Az isten szerelmére: A különbség a halkabb részek felbontásában van. Ebben a tartományban csitulnak el a finom lecsengések. Ez ritkán hallható direkte, de hat, működik, mint a mosoly az eladópultban.
Egyszerűen vastag cerkával nem lehet vékony vonalasan satírozni és klopfolóval sem tudsz rendesen megfésülködni.
Inkább hallgass zenét.Auratech Field Recording
-
PuMbA
titán
válasz Auratech #13067 üzenetére
Tovább olvastam a topikban és hűha, ezeket csekkold (azt írja, hogy ezeket Bob Katztől én Nika Aldrichtól tanulta - "Both Nika Aldrich and Bob Katz are esteemed experts in the field of digital audio" - Wikipedia)
"But once we get to 16bit 44.1kFs/s, we have reached the limits of analogue equipment to reproduce it and the limits of a human being to hear it"
"The only way to get extra loundness is with the use of compression. More bits just allows for a larger dynamic range and nothing else. As compression reduces the dynamic range, so it makes absolutely no difference whether you're using 16bit, 24bit or 500bits. All you are going to get is more and more empty bits or bits containing only noise."
"As far as I can tell, the Beyerdynamic DT770 have a range of 96dB. This is not even enough to hear the full potential resolution of CD, let alone 24bit (144dB). I'm not questioning you are hearing an improvement with your DVD-A recordings, I'm just informing you that the improvement is not related to the higher bit depth. It is some improvement in mastering or production, not the increase in bit depth."
"The theoretical dynamic range (SNR) of CD is 96dB, perceptually using noise-shaped dither this figure is increased to 120dB. Vinyl has a maximum dynamic range of 80dB. Also, 96dB (let alone 120dB) is way more dynamic range than any recording ever released (analogue or digital). This 120dB dynamic range is well beyond the capabilities of vinyl, probably at the limit of the best playback equipment and well beyond safe listening levels. The closest thing to vinyl would be 16bit 44.1kFs/s but the sound signatures of analogue and digital are so different that any direct comparison is very difficult."
"- I tried converting my 24/96 vynil encodes to CDDA and the crackles became much more audible....it seemed pretty clear to me that the audio resolution downscale worsened the SQ
-It can't really be the higher sample rate either. The only option is that there is a fault or some very poor coding going on in the software of what ever you used to do the conversion."
"Of course, 24bit handled properly should not sound worse than 16bit but not better either. As a general rule, a sample rate of 192kFs/s should sound worse than a sample rate of 96kFs/"
"Oversampling works well for some DAC manufacturers but better implimentation of 44.1kFs/s filters works better for others. "
"There is no direct comparison between 24bit and 32bit because 24bit is integer and 32bit is floating point. There is absolutely no noise floor benefit of 32bit over 24bit, in fact the opposite can be true"A topik közepe előtt egy kicsivel egyébként már mindenki egyetért vele, miután belinkelt egy olyan PDF-et, hogy ránéztem és azt sem tudtam, hogy amiről szó van azt eszik-e vagy isszák. Mindjárt szétmegy az agyam, úgyhogy megyek zenét hallgatni és ezt a témát hanyagolom. Auratech még egy utolsó véleményt ezekről tudsz mondani?
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Egyébként elég keményen beszól néhány embernek. Elmondja, hogy amikor a hsz író 3 éves volt, ő már benne volt a digitális hangtechnikában stb. Mondja, hogy menj veszekedni Bob Katz-zel, keresd meg az AES (Audio Engineering Society) tagjai közül ezt meg ezt az embert és beszéld meg vele. Hihetetlen ami a topikban van... Egyszer érdemes elolvasni
[ Szerkesztve ]
-
orbano
félisten
nekem ez az Auratech vs. Cikkíró képzeletbeli "vita" kb. úgy jön le, mint ha két programtervező matematikus azon vitatkozna, hogy:
A: a 64 bites lebegőpontos számábrázolás az XY feladatban jó, mert a nagyon pici számokat jobban ábrázolja, ezért extrém esetekben megmarad a numerikus stabilitás, jobban, mint bizonyos trükközésekkel 32 biten.
C: baromság a 64 bit, mert nincs szükségünk olyan nagy számokra, 32 biten is ábrázolhatóak a numerikus modellben ábrázolható legnagyobb számok. Nagyobbaktól lefagyna a program.A vér nem válik VAZZE!™
-
szoti27
tag
sziasztok lehetnem ide kéne irnom de nemtaláltam más topikot :S és egyetértek ha törlitek a hozzászolást. Az lenne a kérdésem hogy a sony mhc rg22 es hi-fi-t rá tudom-e kötni a gépemre?És hogy?Mikell hozzá? Köszönöm mindenkinek, és elnézést még1x
-
eclipse006
őstag
Valaki tudna egy kis segítséget nyújtani abban, hogy mire kell odafigyelni a műveleti erősítő cseréjénél. 2 LM833n akarok lecserélni, BB OPA2132-re.köszi előre is.
https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
eclipse006
őstag
válasz szoti27 #13072 üzenetére
Gondolom van a hifid hátulján aux/video bemenet, piros, fehér rca csatlakozó egymás mellet. Venni kell egy olyan kábelt aminek az egyik végén 3,5 mm stereo jack csatlakozó van, a másik végén pedig 2 RCA. A Jack dugó megy a gépedbe a 2 RCA értelemszerűen a hifid hátuljába, szín szerint. Ezek után a hifiden kell megtalálni az aux funkciót, és működik elvileg. Ha nem megy írj nyugodtan.
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
szoti27
tag
válasz eclipse006 #13074 üzenetére
Köszönöm szépen!
-
eclipse006
őstag
válasz szoti27 #13075 üzenetére
Várj, közben megtaláltam a hifidet szerintem. Ez az? mert ha igen akkor nem a hátulján van hanem ott az elején bal szélen 3 csatlakozó egymás alatt. oda kell csatlakoztatni a fehérhez ill. piroshoz.
És a Game gombot nyomd majd meg szerintem a bekapcsoló gomb alatti funkciók közül.[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
KMT
addikt
Jó pihent lehetsz, hogy ilyen sz.rokat olvasgatsz.
"- I tried converting my 24/96 vynil encodes to CDDA and the crackles became much more audible....it seemed pretty clear to me that the audio resolution downscale worsened the SQ"
Ehhez csak gratulálok, látszik, hogy "érti" a dolgát.
-
szoti27
tag
válasz eclipse006 #13076 üzenetére
Igen Igen ezaz köszönöm és nagyábbol mennyi 1 ilyen kábel?
-
PuMbA
titán
Az egy párbeszéd és azt nem ő írta, csak a második felét.
"Jó pihent lehetsz, hogy ilyen sz.rokat olvasgatsz."
Én behaltam rajta, olyanokat állít amit sose gondoltam volna. De valahogy csak meggyőzött mindenkit. Annyira nem tudom, hogy mi van, hogy mostantól nem foglalkozok vele
[ Szerkesztve ]
-
szoti27
tag
válasz eclipse006 #13080 üzenetére
Köszönöm szépen minden segítséget elmegyek szerzek 1 et aztán ha gond lesz privibe írok.
[ Szerkesztve ]
-
Auratech
őstag
Szerinted melyik jobb nő. Megan Fox, vagy Jessica Biel? az egyik szebbb? a másiknál?
Az szebb, amelyik engedi, hogy a szemébe nézz...
A cikk írója a cd szabványon lovagol, mint imádott vesszőparipáján. Szerintem meg a harminc éves digitális szabványt anno az analóg technika csúcsával elfogadhatóvá tették a jó DMM LP-hez képest. Ma már kicsit változtak ezek a digitális szabványok.
Az Atari Falconom 16 mhz-es és szertem, mert kihozták belőle amit lehet. Ez van a cd-vel is. Van Maranz cd67semkII-m. Szépen muzsikál. De van 24bites DAc- is a zsebben.
Viszont a telefonom 1200mhz en megy és hazafelé biciglizve is be tudom állítani, hány fok legyen a suliban - táveléréssel a hőközpont vezérlését. Ma. Ide süllyedtünk..
86-ban a cocom listás C64-en láttam embert könyvelni és közben cd-t hallgatott.Ha valahol, a digitális technikában van fejlődés. A zenekultúrában nincs.
Egyébként pont modifikált DT990-es fülesem van, amivel(Dt770) példálódzik a fenti ember.
Nem akarlak elkeseríteni, de a fülessel egy CD-t hallgatva a 24-bites láncon és ugyanazon felvétel 24 bites változatát hallgatva sajnos van különbség. Pedig a füles csak 96db dinamikájú.
Ha nem hiszed, gyere el, hozd a bobkaccot, meg a haverjait hozzám zenét hallgatni.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Köszi az invitálást! a suliból van nekem elég...
jó kis szeánsz lehet és jó ötlet a füles-fesztivál. Nagyon jó! Praktikus és szolíd.
A suliban nekem akg hearo 777 van, hogy tudjak hídba menni a hülye kérdések hallatán. Otthon beyer DT990 pro(linearizált), AKG 301, Senheiser cx680-Moto-Defy, Akg K271- ez a mindenes, mert minden meghajtja (75ohm).
Vizsgaidőszak és digitális tábla őrület időszak van. Húsvétig nincs megállás...Csak alvás.[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
PuMbA
titán
válasz Auratech #13083 üzenetére
Utolsó kérdéssorom:
1. Miért hiszik ezt el a hydrogenaudion és az ilyen teszteken miért nem jön ki a különbség?
2. Vajon ő miért favorizálja annyira CD-t?
3. Aki ennyi ideje benne van a digitális hangtechnikába, hogy mondhat ilyeneket?
4. Egyszer azt írta, hogy hangmérnök hallgatókat vont be egy tesztbe, hogy ki meddig hall és senki sem hallott 20kHz felett már 20 évesen se, azt írta, hogy a felett csak max. gyerekek hallanak. Ez igaz?Mostmár én is kiváncsi lennék a hallható különbségre.
[ Szerkesztve ]
-
dudika10
veterán
4. kb reális, de elég eltérő, hogy kinek milyen mértékben, milyen gyorsan romlik a hallása, biztos, hogy vannak 20 év körüliek akik hallanak 20-21kHz körül is. Viszont amit nem hallasz azt még érezheted attól függetlenül.
[ Szerkesztve ]
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
Auratech
őstag
...Mert a hidrogén nagyon rosszul vezeti a hangot.
...mert karácsonyra kapta az utolsó barátnőjétől
...mert már belefáradt
...nem igaz. én asztmás voltam és oldalanként 4-6-szor fölszurták a fülem és hallom a kutyasípot, meg a győri iparkamara tetején a kibaszott rágcsáló-riasztó sípolást minden reggel de ez csak véletlen. Lehetnék ilyen erővel töksüket is 42 évesen. Edzeni kell az agyat és néha reinstall.[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
PuMbA
titán
Úgy látszik, hogy egyáltalán nem érdemes más fórumokat olvasnom. Ti kiválóan tudtok mindent,simán lekörözitek a legjobb fórumokat is, nagy riszpekt mindenkinek a topikban.
Ma átrendeztem a szobát (2mx6m) úgy, hogy a hosszanti irányba "szól a hangfal" tehát most a hangfal és a hátsó fal között lényegesen nagyobb lett a tér. Az oldalsó fal és a hangfalak között 40 centi van, a hangfalak mögött pedig 10. A hangfalak között van 1,2m és a háromszög szabály alapján vannak beforgatva. Lehet ezen még valamit javítani? Esetleg kijebb lehet fordítani a hangfalat és akkor a szoba közepéről lehetne hallgatózni? Vagy mindent nekem kell kitapasztalnom? Még nem hallgattam meg a rendszert, mert már este van, de biztos javulhatott valami (pl. tér). Majd holnap kiderül.
[ Szerkesztve ]
-
KMT
addikt
válasz Auratech #13090 üzenetére
Köszi. Ez azért csinál egy két csúnyaságot a fázisban, nem?
(#13092) PuMbA:
"háromszög szabály alapján vannak beforgatva"Aszerint elhelyezni kell, nem beforgatni. Semmiképp se legyenek úgy beforgatva, hogy a zagyad közepén találkozzanak a dobozok képzeletbeli tengelyei. Inkább hátrébb.
Bár az első bekezdésed után nem tudom, hogy minek írok.
-
PuMbA
titán
"Bár az első bekezdésed után nem tudom, hogy minek írok. "
Én nem mondtam, hogy Ti nem mondtok igazat. Csak én máshonnan is szerzek információt és ezek szerint azokban nem lehet mindig megbízni. Itt mindig pontos információkat kapok és úgy gondolom, hogy ebben verhetetlenek vagytok Ti. Mindenki tévedhet vagy valamit rosszul gondolhat, még a leghozzáértőbb emberek sem tudnak mindent pontosan. Szóval értitek... Ha nem akkor meg nem tudok mit csinálni.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Ha valaki azt mondja nekem, hogy XY így van, más meg, hogy XY nem úgy van akkor honnan tudjam, hogy melyik az igaz, ha én nem értek annyira hozzá? Lehet, hogy más szemszögből nézik a témát, lehet hogy valamelyikük információja nem tejlesen korrekt, de ettől még jót akarnak mindketten és a lehető leghasznosabb információval akarnak segíteni engem. Szerintem senki sem tud mindenki mindent hibátlanul, mindig van olyan ember aki egy résztémában kicsit többet tudhat, de a másik meg a másik résztémában jobb. Olyan nincs, hogy csak egy ember tud mindent aztán a többiek meg semmit.
KMT: Olyan sokáig írtam ezt a hsz-t, nem vettem észre, hogy már írtál
[ Szerkesztve ]
-
Auratech
őstag
A fontos, hogy a hallgatás helye a sugárzóktól ne legyen messzebb, mint a jobb/bal oldali hangszóró legkisebb távolsága a bal/jobb oldali faltól. (ha távolabb van; oldalra elnyelő felület kell) Az első hullámfront törvénye miatt ilyenkor még a direkt hang elnyomja az oldalsó visszaverődést és nem ront a lehallgatáson. Persze ez függ a sugárzóid irányítottságától a frekvencia függvényében.
Keskeny a szobád. A sugárzók mellett a falon üdvös valami diffúzor/elnyelő felület, ha jobb hangzásra törekedsz. Falsíkonként 3db emelés van a mély hangoknál. Sarok +9db, falélben +6db, falon +3db. Ügyesen pozicionálva a sugárzó mély hang gyengeségét bizonyos frekvencián ellensúlyozni tudod.
A próbálgatást meg nem lehet megúszni, mert nem lineárisak a változások a változtatásokhoz képest. Viszont csak egyszer kell megcsinálni. Vesszőparipám a piciny aszimmetria a szoba alaprajzához képest. (állóhullámok gyengülnek)
.
A sugárzók magassága olyan legyen, hogy a magas-közép közti pont a füled magasságában legyen, vagy oda legyen irányítva/döntve. A hátsó fal ne legyen közelebb a hallgatási pozícióhoz, mint a sugárzók, vagy ha igen; elnyelő felület kell mögé.[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
PuMbA
titán
válasz Auratech #13097 üzenetére
"A fontos, hogy a hallgatás helye a sugárzóktól ne legyen messzebb, mint a jobb/bal oldali hangszóró legkisebb távolsága a bal/jobb oldali faltól."
Ez nem jön össze, a hangfalak ~1,1m-re vannak egymástól, közelebb rakni nem tudom, de szerintem már nem is lenne jó."A sugárzók mellett a falon üdvös valami diffúzor/elnyelő felület, ha jobb hangzásra törekedsz."
Pont mellette? Az miért jó? Mögöttem egyébként van minden ami szétveri a hangot: szekrény, polc stb."Falsíkonként 3db emelés van a mély hangoknál. Sarok +9db, falélben +6db, falon +3db"
Minél hátrébb megyek a hangfaltól annál erősebb a basszus. Ahol hallgatom ott a legkevesebb."A sugárzók magassága olyan legyen, hogy a magas-közép közti pont a füled magasságában legyen, vagy oda legyen irányítva/döntve"
Ez megvan."hátsó fal ne legyen közelebb a hallgatási pozícióhoz, mint a sugárzók, vagy ha igen; elnyelő felület kell mögé."
Ez is, a hátsó fal 3-4-szer távolabb van.Ezzel az átrendezéssel most megint olyan hangot kaptam, mintha más rendszerem lenne. Magasak még visszább húzódtak, mostmár nem bántja a fülem a magasabb női hang egyes esetekben. Tér jobban pozicionált és még szélesebb is. Közép, de inkább középmély hangok részletesebbek és jobban elkülönülnek.
[ Szerkesztve ]
-
KMT
addikt
Szorri, hogy beleszólok.
"Ez nem jön össze, a hangfalak ~1,1m-re vannak egymástól, közelebb rakni nem tudom, de szerintem már nem is lenne jó."
Nem is kell közelebb rakni, te ülj közelebb, ha kell."Pont mellette?"
Nem, az elsődleges tükröződési pontokon.Húzd el jobban a szemben lévő faltól a dobozokat.
-
PuMbA
titán
"az elsődleges tükröződési pontokon."
Tehát amerre néz a hangfal? Mindkét hangfal úgy van beállítva, hogy az ~5m-re lévő sarkokra néz, de nem jut el oda minden, mert a szekrényszélek belelógnak ebbe az "útba". Meg ott van 2 függöny is, mert ott az ablak."Húzd el jobban a szemben lévő faltól a dobozokat."
Ha oldalt ~40centi a távolság akkor a szemben lévő faltól mennyire kell? 20-25?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...