- Silicon Power XS75: Játékosoknak, DRAM nélkül
- VR topik
- Bluetooth hangszórók
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen monitort vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- TV antenna és jelerősítés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- BIOS frissítés
Új hozzászólás Aktív témák
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
ellington #24 üzenetére
A Shader orientált játékokban mint pl. a CoH, ott bőven van előnye a 2600XT-nek. Egyébként tuningal nem állank rosszúl, most 25k-ért gyárilag tuningolt karit kapsz, szóval semmi szégyenkeznivalója sincs ezeknek a kariknak, alapfreki 700/700, de van gyártó, aki pl. 830/valamennyivel árúlja a karikat...
-
ellington
tag
igazából kétezer forint lenne a különbség a 8600GT és a HD2600XT közt. dx9-es játékokkal játszom, ezekben nem marad nagyon alul az ati? a tuningot mennyire szeretik?
-
kill_bill1
tag
Egy kis off:
Folyamatosan érkeznek az újabb részletek a két gyártó őszi terveiről. Mind az nVidia, mind pedig az AMD újabb középkategóriás kártyát dobna piacra, utóbbi pedig saját játékoldalt indított és linuxos meghajtóit javítgatja.
A hónap elején már beszámoltunk arról, hogy az nVidia novemberben mutatná be a GeForce 8-as sorozat újragondolt, frissített példányait. Ezek között két fontos grafikus chip érkezik majd, a G92 és a G98, előbbi felső-középkategóriás, utóbbi pedig belépő szintű változatként. Most az Inquirer jóvoltából újabb pletyka bukkant fel, amelyben már a konkurencia terveiről is említést tesznek.
Eszerint novemberben nemcsak a GeForce 8700 GT/GTS jelenik majd meg, hanem a rivális Radeon HD 2700 GT/XT is, amely természetesen az új fejlesztés első számú ellenfeleként érkezik. Mindkét versenyző 512 MB memóriára támaszkodhat, a cél pedig a 10 ezres álomhatár átlépése a 3DMark06-ban. A csúcskategóriás fejlesztések várhatóan csak 2008 első negyedévében, talán az év legelején jelennek meg, addig be kell érnünk a fenti példányokkal. Más források szerint a G98 64 bites buszt kap, és a GeForce 8400 GS kártyákat váltja majd le, míg a G92 nagyjából a 8800 GTS-nek felel meg, ám a 65 nanométeres gyártástechnológia révén beéri egy egyszerűbb, egyetlen bővítőhelyet elfoglaló hűtéssel is.
Az AMD egyéb újításokkal is igyekszik meghódítani a játékosok szívét. Ennek reményében indították el saját játékportáljukat, amely természetesen a cég termékeivel együtt reklámozza a népszerűbb fejlesztéseket, igyekezvén rábírni a látogatókat AMD hardverek vásárlására. Meglátjuk mennyiben járnak sikerrel azon jelszóval, miszerint az újabb játékok is gyorsabban futnak az Athlon 64 chipek alatt.
A vállalat eközben a Catalyst meghajtók linuxos válfaját is igyekszik javítani, amelyet a múltban sok kritika ért. Ennek érdekében több nyílt forráskódú közösséggel közösen javítgatják a meghajtókat, az első eredményeket pedig a szeptemberi, azaz 7.9-es verzióban vehetik majd szemügyre az alternatív platform használói. Első körben a HD 2xxx-es kártyák támogatása válik elérhetővé, a jövőben pedig az ígéretek szerint javulni fog a linuxos meghajtok teljesítménye.
Ezt egy forumon olvastam, a forrás nem volt megjelölve. -
Liberator
tag
Én Pro sonicot akarok venni, az is megéri? Mert olcsóbb és eléri az olcsóbb XT-k szintjét.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Jelenlegi BEST-BUY 2600XT: [link] (xpertvision sonic 256mbGDDR3, 800MHz/800MHz, 25k)
Ellington: DX10-re jobb választás a 2600XT, dx9-re meg az, amelyik olcsóbb... egyébként GDDR3-as ramokkal szerelik ezeket a karikat, nem DDR3-assal.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
ellington
tag
sziasztok!
a segítségeteket szeretném kérni. szerintetek melyik a jobb kártya, és miért?
a 8600GT 256DDR3 vagy egy HD2600XT 256DDR3 -
belaazallat
addikt
Szomorúan vetem észre elindult fölfele a Sapphire HD2600XT Full ára a PH!-s fórumokba. Ma megjött a fizu és rendelném...
Nem várt plusz kiadás!
-
Liberator
tag
Nekem tuti halk lenne
Celeron gyári hűtő mellett. Na de már leszabályoztam 1300 Rpm-re, és így is 30 fokos
-
AMD Power
titán
válasz
VaniliásRönk #5 üzenetére
Ez persze nem mintha probléma lenne.
De kicsit ''furcsa'' ahhoz képest amit vártam tőle.
Lehet , hogy a házam miatt nem hallom annyira?
[Szerkesztve] -
CPT.Pirk
Jómunkásember
Őhm, nemtudom, nemvagyok hallás orvos, de lehet egy fürdés segít..
.
-( ha kérhetném addig nefürgyééé, le)
Komolyra fordítva a szót, még nem volt alkalmam hallani 2600-ok hangját, mert bizony még melózok, h. meglegyen a lóvé...
Egyébként ez meg relatív, pl. nem halottam ciceregni a tápomat, amíg nem raktam be szabályzó áramkört a ventikre... Ezért beépítettem az egész nyavajás gépet az íróasztal szekrénybe.
[Szerkesztve] -
MaTTeS
senior tag
Off: LVL UP --> Ujoncbol lelkes ujonc
Sapphire hütését sok helyen dicsérték és volt szerencsém hallani, bár hogy kinek mia halk az relatív mível akinek zalman házva van 800 as venti fordualtokkal annak lehet hangos de akinek 2-3000 ren pörögnek a ventik annak halk -
Atlantis
veterán
Előzmény: [link]
2007 júliusban jelentek meg az AMD-ATi DirectX 10-kompatibilis videokártyái, melyek az RV630 jelölésű magot kapták. Ezekre három típus épül, a HD2600Pro, és a HD2600XT GDDR4 és GDDR3 memóriával ellátott változatai. Az RV630 az R600 ”megcsonkított” változata, amely már 65nm-s gyártástechnológiával készül, ezért kevesebbet fogyaszt, így kevesebb is a hőtermelés. A kisebb csíkszélesség mellett az AMD másik újdonsága, az UVD, azaz Unified Video Decoder. Ez a HD DVD és Blu Ray videók (MPEG-2, VC-1, H.264) hardveres gyorsítását jelenti, így tehermentesítve a CPU-t.
A DX10 kompatibilitás a következő fő pillérekre épül:
Nagy számú shading thread párhuzamos kezelése és magas fokú latency hiding
A hatalmas regisztertömbnek, az ügyesen elhelyezett cache-nek és az X1900-széria továbbfejlesztett ütemezőjének (dispatch processzor) köszönhetően a HD2000-es kártyák több ezer shading szál (thread) ''észbetartására'' képesek. Ezzel egyrészt egyszerűvé válik a különféle, pl. memória-hozzáférésből adódó késleltetések kiküszöbölése (latency hiding), másrészt a DX10 geometry shaderének várhatóan sok párhuzamos szálra lesz szüksége, így ennek kiszolgálása sem okoz majd problémát. A dispatch processzor órajel-veszteség nélkül képes a szálak között váltani.
A fentiek igazak a HD2000-széria minden tagjára - az első igazi DX10-es játékok megjelenéséig viszont még várnunk kell arra, hogy a fenti stratégia igazolást nyerjen.A hardware MSAA megszűnése
Mivel a DX10 megköveteli az egyéni algoritmusú antialiasing kezelését (custom resolve AA), az ATI úgy döntött, hogy a hardware-es MSAA-t megszünteti a kártyáiban, és az MSAA algoritmust bármilyen egyéb AA-hoz hasonlóan egyéni shader-kóddal valósítja meg. Úgy tűnik, ez öngól volt - míg a HD2900-as kártyákon ez a megoldás ''csak'' érezhetően fáj, a HD2600-asokon a 4 ROP-pal kombinálva egy 4xAA bekapcsolásával drasztikusan esik a teljesítmény. Amíg a hagyományos MSAA marad a domináns AA forma, addig a HW-rel megtámogatott nVidia kártyák ezen a területen vezetni fognak. Megoldást jelenthet a feltörekvőben lévő edge detect AA (megjegyzés: erről írna valaki pár szót?) - meglátjuk, mit hoz a jövő.Magas ALU:TEX arány
Az ATI már régóta hisz a számítási műveletek (ALU) és a textúra-műveletek (TEX) arányának rohamos növekedésében - erre épített már az X1900XT 16 textúrázó egységéhez társított 48 pixel shaderrel is. A változás egyelőre korántsem olyan mértékű, mint az ATI várta, ezért a HD2000-es kártyák teljesítményét sok esetben jelenleg is a textúrázók teljesítménye limitálja (összehasonlításképpen: a HD2600XT ALU teljesítmény duplája a 8600GT-nek, míg a TEX kapacitás terén csak 75% az ATI kártyája). A DX10-ben érkező Shader Model 4.0 biztosan fog hozni ugrást ezen a téren - már csak az a kérdés, hogy a játékgyártók milyen gyorsan fogják az SM4.0-t adaptálni.Szuperskalár shader egységek
Míg az nVidia a 8000-es szériában egyszerű skalár (egy forrásadat(csomag)on egy műveletet végrehajtó) végrehajtó egységekre épített (ezek a stream processorok), és a különféle adattípusok kezelését a schedulerrel igyekezett megoldani, az ATI általános shader egységeket készített, amelyek (elvi síkon) tetszőleges adatformátummal képesek megbirkózni. A HD2600-as kártyákban 24 ilyen szuperskalár (több forrásadaton több műveletet végrehajtó) egység van, amelynek mindegyike 4 ''egyszerű'' MADD ALU-t, valamint egy komplexebb, MADD és speciális műveletek elvégzésére egyaránt képes ALU-t tartalmaz. Mivel a komplexebb ALU pl. a trigonometriai műveleteket (sin, cos és társai) is egy órajel-ciklus alatt végzi el, ez a felépítés különösen kedvez a geometriai műveleteknek (vertex shader és geometry shader). A tipikusan kétdimenziós pixel shader műveleteknek már kevésbé - itt a shader compiler "ügyességére" van ahhoz szükség, hogy az 5-dimenziós egységnek ne csak a 40%-át, hanem a 80%-át kihasználja a pixel shader kód.
Bár a fenti megoldás műszakilag nagyon szép, a jelenleg jellemző shader-kódok egy részével sajnos nagyon megszenved. Változni fog a kép akkor, ha a shader-programozók áttérnek a párhuzamosítható shader-kódokra - ekkor szinte bármilyen shader-kód maximálisan ki fogja tudni használni a HD2000-esek ALU teljesítményét. Már csak az a kérdés, hogy ez mikor következik be...A fentiekből látszik, hogy az ATI a HD2000-es családban a jelenkor játékai tekintetében több áldozatot is hozott, annak érdekében, hogy a jövőben megjelenő játékok várható felépítéséhez jobban igazodjon. Emiatt minden egyes nap fáj az ATI-nak, amivel a nagy dérrel-dúrral beharangozott új játékgeneráció késik - úgy tűnik, Karácsony lesz, mire a HD2000 széria igazán meg tudja mutatni, mire képes. Kíváncsian várjuk!
A HD2600XT FELÉPÍTÉSÉRŐL:
RV630, 65nm
390 millió tranzisztor
120 SP / 8 textúrázó / 4 ROP
800 MHz-es GPU órajel
Shader model 4.0
128 bites Ring Bus memóriavezérlő
700–800 MHz (GDDR3) / 1100 MHz (GDDR4) memória órajelA HD2600Pro FELÉPÍTÉSÉRŐL:
RV630, 65nm
390 millió tranzisztor
120 SP / 8 textúrázó / 4 ROP
600 MHz-es GPU órajel
Shader model 4.0
128 bites Ring Bus memóriavezérlő
400–500 MHz (DDR2) / 700 MHz (GDDR3) memória órajelA HD2600Pro videokártyák kaphatóak DDR2 és GDDR3 ramokkal is, de a GDDR3-as ajánlott, mert gyorsabb mint a DDR2-es, de nem sokkal drágább. Illetve előfordulhatnak olyan AGP-s 2600XT-k, amelyeknek DDR2-es memóriája van, ez esetben ugyancsak a GDDR3-as ajánlott. Felmerülhet a kérdés, hogy 256MB-t vagy 512MB-t memóriával ellátott típust vegyük. Az 512MB felesleges, mert nem tudja kihasználni a vga, ha kis árkülönbség van a kettő között, akkor megérheti az 512-es, amúgy nem. Azt ne gondolja senki, hogy az 512MB DDR2-es jobb a 256MB GDDR3-as vga-nál!
Gyakori kérdés, hogy mi a különbség a Sapphire HD2600XT Lite és Full verziói között. A Lite-hoz csak driver cd, DVI-D-Sub-, DVI-HDMI-, és S-Video-RCA adapter, HDTV (YPbPr) kábel, valamint egy kupon jár, ami segítségével a HL2 Deathmatch, és a HL2 Lost Coast letölthető a Steam-en keresztül. A Full verzióhoz jár ezeken kívül még a Valve Black Box, amely ugyancsak Steam-en keresztül tölthető le, és ezeket a játékokat tartalmazza: HL2 Episode Two, Portal, és Team Fortress 2.
TUNINGRA, MONITOROZÁSRA ALKALMAS PROGRAMOK:
AMD GPU Clock Tool v0.9.8: [link]
ATI Tray Tools: [link]
ATITool 0.27 Beta 3: [link]
RivaTuner: [link]
Everest Ultimate Edition: [link]AJÁNLOTT DRIVER:
Érdemes mindig a legfrissebb drivert felrakni. Az alábbi linkeken megtalálhatjátok a mindenkori legfrissebbet:
PCI-E-es kártyához: [link]
AGP-s kártyához: [link]TIPPEK & TRÜKKÖK:
3DMark probléma: A 3DMark egy hibás DLL miatt nem indul, azt kell törölni (C:\WINDOWS\system32\Futuremark\MSC\Direcpll.dll), vagy letölteni a hotfix-et.
AMD Gpu Clock Tuner parancssor kapcsolók, és használatuk: [link]
Ismert hibák és megoldásuk Vista operációs rendszeren: [link]
Az AMD Support oldalán találtam pár hasznos leírást (angol nyelven): [link]
Direkt linket nem tudok adni, mert előtte válaszolni kell kérdésekre, és nem írja ki az aktuális URL-t. Ezért leírom, hogyan lehet eljutni a leírásokhoz.Guides, Walkthroughs and "How to's" ->
How do I optimize my graphics card's settings for gaming?;
How do I use dual displays or TV/HDTV out?;I need help installing my product ->
Is this a new installation with no previous ATI software installed? "Yes";Van technical support rész is, azt is ajánlott elolvasni, ha hibák lépnek fel.
A Catalyst Control Center-hez legalább a .NET keretrendszer 2.0-s verziója kell, nélküle nem működik! Akinek nem szimpatikus a CCC, használtja helyette az Ati Tray Tools-t, ugyanazt tudja mint a CCC, csak telepítéskor ki kell venni a pipát az "enable overclocking" szöveg elől, mert különben hibaüzenettel fog indulni.
HD2600XT PCI-E KÁRTYÁK:
Asus
GDDR3: [link]
GDDR4: [link]
Gecube
GDDR3: [link]
GDDR4: [link] [link]
Gigabyte
GDDR3: [link]
GDDR4: [link]
HIS
GDDR3: [link] [link] [link] [link] [link]
GDDR4: [link]MSI
GDDR3: [link] [link] [link]
GDDR4: [link] [link] [link] [link]
Sapphire
GDDR3 / GDDR4: [link]
Palit/Xpertvision
GDDR3: [link] [link]
Powercolor
GDDR3: [link] [link] [link]
GDDR4: [link]HD2600Pro PCI-E KÁRTYÁK:
Asus
DDR2: [link] [link]
Gecube
DDR2: [link] [link]
Gigabyte
DDR2: [link]
HIS
DDR2: [link] [link] [link] [link]
GDDR3: [link] [link]
MSI
DDR2: [link] [link] [link]
GDDR3: [link] [link]
Sapphire
DDR2 / GDDR3: [link]
Palit/Xpertvision
DDR2: [link]
GDDR3: [link]
Powercolor
DDR2: [link] [link] [link] [link]
GDDR3: [link]TESZTEK:
Teszt: 8600GE és 2600XT - frissítve!
Kisebb Radeon HD 2000-esek – frissítve
AMD Radeon HD 2600 és 2400 - avagy a birodalom visszavág?
GIGABYTE videokártyák – az alsó és a legleg középső
DirectX 10-es vegyestálPENCIL VMOD:
Köszönet gborsnak a DX10-es részért
Aggregátor[ Módosította: Foglalt név ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Silicon Power XS75: Játékosoknak, DRAM nélkül
- VR topik
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Bluetooth hangszórók
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Xbox Series X|S
- Drón topik
- Death Stranding (PC)
- További aktív témák...
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station
- LENOVO ThinkSystem NVIDIA Quadro RTX 6000 24GB PCIe Passive GPU
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2080 8GB Fractal Design Define R5 FSP 750W
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest