Radeon X1650 XT - későn kijátszott adu

Fill-rate és shaderek

A játéktesztek előtt az új kiosztású AMD GPU miatt végeztünk egy kis szintetikus tesztelést is. A korábbi X1650 Próhoz képest az X1650 XT-nek megduplázták a textúrázóit és ROP egységeit is, így már talán versenyre tud kelni a textúrakezelésben általában fölényeskedő GeForce-okkal.

 

GeForce 7600 GS GeForce 7600 GT GeForce 7600 GT SLI Radeon X1650 Pro Radeon X1650 XT Radeon X1650 XT CF
Órajel (GPU / memória) 400/400 MHz 560/700 MHz 560/700 MHz 590/690 MHz 595/695 MHz 595/695 MHz
Pure fill-rate (Mpixel/s) 2951 4420 8556 2163 3517 6955
Z pixel rate (Mpixel/s) 6023 8533 15981 4485 4494 8868
Single texture (Mpixel/s) 3590 5807 11085 2163 2767 5310
Dual texture (Mpixel/s) 1980 2979 5834 1158 2120 4100
Triple texture (Mpixel/s) 1355 2007 3977 775 1425 2767
Quad texture (Mpixel/s) 1003 1494 2954 580 1070 2023

Látható, hogy az X1650 Prót a 200 MHz-cel lassabban járó GeForce 7600 GS is alaposan földbe döngöli. A GS 12 textúrázója az új X1650 XT nyolc egységével is felveszi a versenyt, a 7600 GT elsősége továbbra sem forog veszélyben – legalábbis ami a textúrázást illeti. A két X1650-et összevetve nem tapasztaltuk a sebesség kétszereződését, sőt a Z teljesítményük majdnem azonos volt. A többi résztesztben 25–85%-kal volt gyorsabb az újdonság.

A geometriai tesztekben az új X1650 XT volt a legjobb, hiszen vetélytársainál hárommal több, azaz nyolc vertex shadere van. A két Radeon között az elvárt 30–40% körüli volt a különbség, ettől függetlenül az X1650 Pro is majdnem mindenhol verte a GeForce-okat. A 7600 GS alacsony órajele miatt reménytelenül az utolsó helyre szorult. A kétkártyás megoldások közül az X1650 XT CrossFire jóval gyorsabbnak bizonyult a 7600 GT SLI-nél. A két GeForce inkább az egy szál Radeonnal viaskodott. A CrossFire és az SLI százalékosan nagyjából egyforma gyorsulást hozott a szóló kártyákhoz képest.

Az X1650 XT személyében végre pixel shaderes textúragenerálásban is méltó ellenfélre talált a GeForce 7600 GT. A 24 AMD-s számoló a maga 8 textúrázójával már állta a sarat az NVIDIA 12 számolójával és 12 textúrázójával szemben. A Shader Model 2.0-s tesztekben – különösen a textúraműveletek gyarapodásával – azért még többnyire a 7600 GT végzett az élen, de az X1650 XT lemaradása minimális volt. Az új közepes Radeon letaglózta elődjét. Nem csoda, hiszen minden részegységét megduplázták. Az X1650 XT CrossFire és GeForce 7600 GT SLI versenyéből többnyire az AMD párosa jött ki győztesen. Ez annak köszönhető, hogy a CrossFire hatékonyabban működött, mint az SLI. Egy esettől eltekintve végig 90% fölötti gyorsulást hozott, az SLI pedig többnyire 80% alattit.

Árnyékszámolásban is jól muzsikált az új, közepes Radeon. A többségében aritmetikai egységekre támaszkodó tesztekben megelőzte a GeForce 7600 GT-t és a textúra mintavételezőket hajtókban is a közelében tudott maradni. Elődjére, az X1650 Próra általában ráduplázott – erre számítottunk. A kétkártyás rendszerek közül a 7600 GT SLI csak egy résztesztben tudott nyerni. Többnyire a CrossFire dominált, és olyan esetek is voltak, amikor az SLI csak az egyetlen X1650 XT-vel tudta felvenni a versenyt. Hatékonyságban mindkét duplakártyás rendszer jelesre vizsgázott, 90%-nál többet gyorsítottak.

A szintetikus tesztek összegzéséül elmondhatjuk, hogy végre nem csak egy termékről, a GeForce 7600 GT-ről szól a VGA-s középkategória, az X1650 XT nagyon ígéretesnek tűnik.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés