3D, Dual Play
Cinema 3D és Dual Play
A passzív 3D működését korábbi cikkünkben alaposan átrágtuk, így aki korábban ezt kihagyta (és nincs tisztában a technológiával), annak érdemes újból átfutni, hogy a megértse a működési elvet, ezáltal a Cinema 3D és Dual Play közti különbséget, amiről viszont korábban még nem írtunk.
A Cinema 3D-vel szemben a Dual Play nem ad 3D-s képet, ellenben lehetővé teszi, hogy két játékos egymást nem zavarva játsszon egyazon monitoron anélkül, hogy a képet a klasszikus értelemben véve két részre kéne osztani. A trükk a 3D-hez is használt FPR rétegben van, ugyanis a Dual Play esetén az egyik játékos csak a páratlan, míg a másik az eltérő képtartalommal bíró páros sorokat látja. Ehhez speciális, Dual Play szemüvegekre van szükség, aminek lencséi egyformán, de a két szemüvegen különböző irányban polarizáltak, hogy kiszűrjék a másik játékos számára vetített képet.
A tisztánlátás végett tehát felhívnánk rá a figyelmet, hogy a hagyományos Cinema 3D szemüvegek nem használhatók Dual Play célra! Ennek oka, hogy a Cinema 3D szemüveg lencséinek eltérő irányú a polarizáltsága, hogy a két szembe különböző képi információ jusson, és az emberi agyat becsapva létrejöjjön a térhatású kép. Szintén fontos információ, hogy az LG D2343P dobozában csak Cinema 3D szemüveg található, a Dual Play szett nem része a csomagnak!
A Dual Play-t kihasználni természetesen csak olyan játékokkal lehet, amelyek támogatják az osztott képernyős (split screen) kétjátékos módot. A próbához egy Xbox 360-at és a Forza Motorsport 3-at használtuk, ahol a két játékos képe alapból egymás fölött elhelyezve jelenik meg. A monitor 3D menüjéből a Top-Bottom opciót választva a kép tartalmi elemeit "egymásra rakva" (helyesebben: váltott sorosan) használhatjuk a Dual Play szemüvegeket. A módszernek hátránya is van: annak következtében, hogy az eredetileg a képernyő felére méretezett tartalmat egy jóval nagyobb (azaz a teljes) képfelületen jelenítjük meg, a képarány szétcsúszik, a megjelenített képek függőleges irányba elnyújtva jelennek meg.
LG Cinema 3D és Dual Play szemüvegszett – a kettő nem ugyanaz!
Továbbá azon túl, hogy ez a nyújtott megjelenés némi megszokást igényel, a függőleges betekintési szög is nagyon kicsi. Főleg akkor mosódik össze a két fél számára vetített kép, ha felülről nézzük a képet, alulról nézve valamivel nagyobb a tolerancia. Éppen ezért ajánlott a függőleges középpontból nem kitérni. Ugyanakkor oldalra sokkal nagyobb a mozgástér, jobbra-balra nyugodtabban mozoghatunk.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!