Hirdetés
Teszt/képminőség&OGL
TESZTEKElhangzott a textúraszűrés, meg hogy a Ge4 itt nagyot domborít. Nos, igen, tényleg nagyot, de hogy mekkorát, azt érdemes rendesen bevezetni. Először is vegyük sorra a Ge4 alatt kapcsolható eljárásokat, azaz tekintsük meg a következő képet.. (fontos megjegyezni, hogy "level 2"-ig az összes most szemügyre vett kártya eljut, fölötte azonban kizárólag a Ge3/4-é a terep, valamint azt is, hogy tesztjeinkhez nem véletlenül választottuk az 1024*768-at, hiszen itt, bár egyértelműen csak FSAA mellett (nélküle CPU/VGA limit érvényesül), a mérhető frame rate egyértelműen VGA limittel bír..)
A képminőség alakulása önmagáért beszél, kár, hogy UT alatt minderre FSAA-t dobva már nem olyan rózsás a helyzet: elég, ha az alábbi, FSAA nélküli eredményeket nézzük, a dolog sejthető. Emellett egyértelmű, hogy a "level 8"-as szűrés produkálja messze a legszebb képet, tehát érdemes rá költeni..
Quake3 eredményeink ezzel szemben még "L8" alatt is viszonylag magasak, így ilyenkor még van kapacitás akár 4xAA-ra is, mint pár bekezdéssel feljebb ki is emeltük. (akinek az akkori eredmények túl alacsonyak lettek volna: 1024*768/4xAA/L8-ban a Ge4 71fps-t futott, ellenben a Ge3 alig jutott el 50-ig..)
A Q3 eredményekkel már az összes kártyát érintjük, de egyelőre újfent a Ge4 fölényes FSAA teljesítményét emelnénk ki. (azért a többit is érdemes tanulmányozni..)
A látványos teljesítményugrás (Ge4) nyilván a szélesebb DDR RAM-nak is köszönhető, ám a Ge3-hoz képest néhol 1.5x-es(!) eredményeket ez önmagában még nem indokolja. Sokkal inkább arról van szó, hogy a tovább polírozott architektúra kitesz magáért: sok mindent megmagyaráz pl., hogy amíg a GeForce3 nem volt képes Z-tömörítést (4:1-hez) alkalmazni FSAA mellett, addig a Ge4 ezt már képes hozni. (ráadásul 85%-os hatékonysággal, tehát a pixelek 85%-ánál tud veszteség nélkül tömöríteni) De ugyanígy fontos a most megjelent Fast-Z clear (a Z-buffer gyors törlése), vagy a memory auto pre-charge is.. Többek közt ezek után jár a GeForce4-re az LMA II címke.
Szó esett az előbb (Q3 tábla) a többi két kártyáról is, szenteljük hát nekik a következő grafikont, és zárjuk le ezzel az anisotropic filtering fejezetét! Érdekes megfigyelni, mennyivel erősebb szereplőnek látszik a csupán fele annyi pipeline-nal üzemelő Ge4 MX440, amely akár 50%-kal is lelépi a Ge2 Ti VX-et.. (az LMA II, még ha nem is teljes értékűen, de jelentősen besegít, ahogyan a Ge2-féle supersampling is rendre alulmarad..)
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!