- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Projektor topic
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Azonnali informatikai kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi haladó szinten
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
huan
őstag
Sziasztok!
Jöhetnek a tapasztalatok, érvek, ellenérvek a Prius-okról, szervíz-tapasztalatokról, hibákról és megoldásokról. -
hhenry
őstag
Senki?!
-
Kovi1987
tag
Nekem van egy 2011es Prius3, 2016 szeptemberében vettem 231 000 kmel az órájában, 308 000 kmnél járok most.
Mire vagytok kiváncsiak?
-
Kovi1987
tag
-
Kovi1987
tag
Néha megfordul a fejemben az upgrade, de elvetődik bennem az ötlet mindig, több okból is.
1. Másra kell most a pénz
2. Ha majd kiesik a zöldrendszámosok köréből a P3 plugin (előbb utóbb be fog következni), némileg csökkenni fog szerintem az áruk a használt piacon. Én nem tudok sokat profitálni a zöldrendszámból, szóval ráérek a cserével. -
Kovi1987
tag
Napi ingázásomat betakarná mondjuk egy első generációs Leaf (ez a legkisebb full villanyautó, ami számomra megfelelő lenne méretben) Csak itt is az a baj, hogy meg kellene tolni pár millió forinttal a Priusom eladásából befolyó pénzt és most jelenleg nincs forrásom cserére. Talán pár év múlva full villannyal fogok járni, de még marad a Prius. Elégedett vagyok vele, sok pénzt nem kért eddig a kötelezőkön kívül. A munkáltatóm által adott 15Ft/km üzemanyag hozzájárulás úgy ahogy, de betakarja a benzinköltségemet.
[ Szerkesztve ]
-
hhenry
őstag
Gyertek Priusosok
-
nagyúr
Imádom a hangvezérlést, telefont összepárosítva, csak mondom a nevet és felhívja, vagy a hőfokot és arra áll be a klíma.
A key less mód nélkül már nem tudom elképzelni az autót.
Tolató kamera, 6 Cd-s tár, a nagy hely, a kartámaszok stb. nagyon tetszenek.
Már megjártuk vele boszniát és horvátországot is.A 450 oldalas használati útmutató már nem a szívem csücske. A navigációt még nem használtam, az nagyobb falat lesz, mert iGo-hoz szoktam.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
hhenry
őstag
Egy képet lősz róla?
-
No.01
őstag
Szabad kerdezni, h milyen matricarol van szo?
-
No.01
őstag
Aham... No offense, de az annyira nagy dolog? (sajat vedelmem erdekeben azert beirom, h Hollandiaban elunk es FB sincs )
-
No.01
őstag
Akkor meg 1 kerdes. Ki az a korabban emlegetett - jaj de fazom ilyet leirni - "Prius Papa"?
-
No.01
őstag
Eladni szeretnek illetve elotte bevizsgaltatni, h az uj vevo is nyugodt legyen
Valtani fogunk P2-rol Corollara.
-
hhenry
őstag
válasz zoltan.bagi #51 üzenetére
P1 volt vagy mi?
-
No.01
őstag
válasz zoltan.bagi #51 üzenetére
Nekunk lesz egy elado, de sajna ugy tunik, h az uj majd csak November vegen vagy December elejen erkezik... Ha ugy is erdekel a dolog akkro irj egy privatot es megbeszeljuk a reszleteket
-
hhenry
őstag
válasz zoltan.bagi #55 üzenetére
Ha nekem is írsz én is tudok javasolni
-
zoltan.bagi
csendes tag
2003 benzin Focus magas (Ghia) felszereltséggel, nagyon korrekt állapotban. (Garázsban tartott, magyar, nagyszerviz (350ezer HUF) után)
Kereskedő ki sem jött megnézni és mondott egy olyan árat, ami az utolsó szervizt sem fedezte volna 🤣 Második megnézte, de szintén kiábrándító árát mondott.
Magánban eladtam a 3szorosáért 4 nap alatt az első érdeklődőnek. 🤘 Kb a kategória alsó harmadaba skalaztam, mert akkor volt egy kiszemelt P2, de így is késő volt.
Tény, hogy a sok import a porba vitte az árát... ☹️[ Szerkesztve ]
-
Kovi1987
tag
Én Priusom is (P3 2011) Jenőtől van
-
nagyúr
Ma valamilyen sugallatnál fogva üresbe akartam rakni gurulás közben, erre mintha kuplungoznék teljes erővel beleléptem a fékbe, és az erős lassulástól le sem tudtam venni róla. Szerencsére nem jött mögöttünk senki.
Hiába, még néha bevillan a manuális váltó, még több ezer km után is."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
hhenry
őstag
Felnik lesznek kicserélve rajta
-
huan
őstag
Sziasztok!
Jövőre kell nyárigumit vennem 215/50R17 gyári méretben P+-ra. A Facebook-csoportban rengeteg félét ajánlanak, de megkérdezem Tőletek is, mit ajánlanátok nyárra?[ Szerkesztve ]
-
Kovi1987
tag
P3nál a gyári 17" öt ágú alufelni sima alumínium és nehéz, én eladtam és 15"-re váltottam. A gyári P3 15" felni viszont magnézium ötvözet, de nem különösebben könnyebb, mint egy sima 15" alufelni.. Komfortosabb, olcsóbb a gumi és pár deci fogyasztáscsökkenés is van. Cserébe bénábban néz ki.
A srácnak P3 Pluginje van, ott nincs power mód, tudtommal
[ Szerkesztve ]
-
Johnny198612
tag
Sziasztok,
Érdekelne, hogy ingázáshoz érdemes lenne-e Priusra beruházni?
Pest megyében lakom, ha autóval megyek kb. 30-35 km az út a melóhelyig, viszont van benne kb. 10 km M0-zás. Néha kicsit több is, ha a waze nem hoz le az M3 bekötő előtt a dugó miatt.
M0 előtt többnyire 50km/h sorban araszolás, utána szokásos BPest reggeli forgalom.
Érdekelne, hogy reálisan szerintetek ez kihozható-e 4-5 liter/100km átlagfogyasztással ?
Azt halottam az sem mindegy, h P2 vagy P3?
Normál hibridre gondolok, nem Plugin-ra.
Köszi szépen előre is -
nagyúr
Erre P2 vagy ha otthon tudod tölteni és van rá pénzed, akkor P3 Plug-in.
Ilyen távon 4.5, télen 5 liter fogyasztásra számíthatsz. Ha télen sokat állsz dugóban, akkor 5.5-ös fogyasztás is lehet. Ha nagyon ügyes vagy 4.2 vagy alatta is lehet.
Plug-in esetében ebből levonhatsz 1 vagy 2 litert.Prius pont erre a felhasználásra lett kitalálva. 10 km alatti távoknál nagyobb a fogyasztása, arra elektromos autó vagy Plug-in az ideális. 50 km feletti távokra pedig jobb a dízel.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
hhenry
őstag
válasz Johnny198612 #75 üzenetére
Elvileg több gond van P3al de ez szerintem hülyeség p3 plug-in nem jöhet szóba?
-
nagyúr
válasz Johnny198612 #75 üzenetére
P2-ben nincs EGR meg minden sokkal egyszerűbb és jobb minőségű benne.
Nincs gond a P3-mal, csak nem éri meg a felárat.
P2 2 millió
P3 3 millió"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
huan
őstag
Sziasztok!
Engem egy kis műszaki helyreigazítás érdekelne az e-CVT váltóval kapcsolatban.
Olvastam, hogy a P3-ba már nincs lamellás lánc. Akkor mi van benne?
Tudna valaki linkelni valamit, ahol látható pontosan milyen a váltó szerkezete P3 és P+ esetében? -
nagyúr
Teszi a dolgát.
Ahogy megvettem megjártam vele Horvátországot és Boszniát. Akkor 4.2-t evett, de Boszniában 80-as korlát volt, viszont rengeteg hegymenettel. Sima 95-ös benzint tankoltam (másra nem is nagyon volt ott lehetőségem), de erős gyorsításkor kopogásos égés hangja volt.
Ez a kopogásos hang a vétel után az első 95-ös tankolás után már hallatszott.
Szeptembertől már ÖMV 100-as benzint tankoltam, így a kopogásos égéshang megszűnt. Valószínűleg a dugattyúk tetején lerakodott korom okozott öngyulladás.
Fogyasztás 10%-kal megemelkedett a 100-as üzemanyagtól. Addig 4.6 volt városban 10 km alatti utakkal, 100-as benzinnel ez 5 liter lett.
A fogyasztás jelző továbbra is 4.6-ot mutatott, de a tankolásnál, már több jött ki.
A hétvégén Ausztriába mentünk vele a családdal. Most már 95-ös maxxmotion-t kapott.
Kopogásos égés már nem jött elő.
Most nyomtam neki hegyen, autópályán, autóúton. A végén 4.6 lett a fogyasztás mérv és tankolva is. Most az olajból is fogyott a pörgetés miatt.
Valószínű a héten gumi csere lesz, 4 évszakosra, amit már 2 hónapja megvettem.
Olajcserét tervezem, de ezt csak a hideg beállta után döntöm el milyen olaj kerüljön bele.
Ez attól függ, hogy általánosan használva mennyire melegszik fel a motor 3-4 fok külső hőmérséklet esetén.
Ebbe belejátszik, hogy a fűtés miatt járatja a motort, de nem tudom, hogy hány fokig melegíti.
Valószínűleg 5w30 dexos1 gen 2 specifikációjút veszek."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
huan
őstag
Sziasztok!
A jobb első tompított fényszóróm és a helyzetjelzőm sem működik.
Bonyolult magamnak cserélnem? Milyen típusú izzók javasoltak bele?
(nem ledes P+ 2013) -
parkasz
senior tag
Sziasztok!
A családi igények megváltozása miatt egy második autó beszerése vàlt időszerűvé.
A prius 2 lenne a kiszemelt.
Látom itt is elégedett vele aki használja.
Vásárlásnál miket érdemes mindenképp mrgnézni, megnézetni a szokásos dolgokon kívül? -
nagyúr
Arra figyelj, hogy az eladót Maszlag Nándornak, vagy Juhász Jenőnek hívják. Ha a keret engedi akkor a Toycar-nál is nézzetek autót, mert ők 1 év garit is adnak.
Ha máshonnan szeretnétek be, akkor a kiszemelt autót Juhász Jenőhõz vigyétek be átnézesre.P2- nél nincs olyan dolog ami ellenőrizhető kívülről, a rozsdát alulról kell nézni a többit pedig tapasztalatból kell érezni (sok P2-t vezetni) esetleg az akkut műszerrel mérni. Továbbá az adatokat lekérni a Toyota szerviz rendszerből. Nem a carvertical-os, totalcar-os vagy más hasonló biztosítos lekérdezésre gondolok.
IPA egy nem megfelelően működő extra. Megléte ne legyen érv egy autó mellet sem. Vele saját magától letudna parkolni vele az autó, de olyan lassan csinálja, hogy közben mindenki le fog dudálni.
A beépített navi is sokaknak felesleges.
Városban baleseteket nem jelzi, ahogy a sebességkorlátozást és trafikat sem."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Pali23
csendes tag
Szép napot. Érdeklődni szeretnék, ajánlanátok-e prius 2-est napi 30-35 km ingázásra, melyből kb 2 km földút, homok (viszonylag jól járható csak enyhén bakhátas). Jelenleg egy 1.6 B Zafira van ezzel gond nélkül közlekedünk, mellé keresek egy gazdaságos második autót. Előre is köszönöm a segítséget.
-
Vismajor01
addikt
Két autó fordult meg nálam (egy saját, egy testvér) ami közvetetten vagy közvetlenül Nándortól származott. Mindkettővel volt baj bőven, korrektség 0, üzenetre 0 válasz, -400 ezer ft lehúzás. Biztos több jó vélemény jut rá mint rossz, de gondoltam leirom.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
hhenry
őstag
válasz Vismajor01 #100 üzenetére
na ez érdekes,róla még nem hallotam rosszat mondjuk nekem alapból nem szimpatikus úgyhogy nem is jött se a P2-nél se a P3 Plug-Innál
-
nagyúr
válasz Vismajor01 #100 üzenetére
Pedig Juhász Jenőre köpködnek, hogy nem 100%-os autókat hozz be. De ő legalább mindent elmond az autóról, ha rossz azt is, és vásárlás után fel lehet hívni.
Jenő biztos szeret nyugodtan aludni.
Maszlag Nándort pedig istenítik, hogy ő aztán tényleg csak a jót hozza.
Én Jenőtől vettem, és 0 gondom volt eddig vele.
Szélvédőn van karc, a magnézium felnik karcosak, beltérben is van 3 karcos rész, a könyöklő is újrahúzva, de rondán és elég kopott gumikkal kaptam. Plusz hiányzik a motortérben ködlámpa reléjének a dobozának a fedele és a motorháztető belső zajcsillapítása.
Ezekkel együtt tudok élni, mert az akku jó, motor nem eszi az olajat, csendes és keveset fogyaszt. Rozsda pedig nincs, a most már 13 éves autón.
Emberek megállítanak, parkolóban futnak utánam, hogy kérdezzenek a Priusról. Közeli és rohadt távoli ismerősök felhívnak, hogy kipróbálhassák.
Rendőr nem állít meg.
Elég érdekes érzés."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
hhenry
őstag
válasz Vismajor01 #100 üzenetére
Teljesen elérhetetlen volt?
-
huan
őstag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni 215/50 R17-es nyári gumi vásárlásában egy Prius+ -ra.
Sok helyen olvasom, hogy az XL-es jelölésű abroncsok sokkal kevésbé komfortosabbak, nehezebek és jobban rázzák az autót. Van ennek valós alapja?
A legfontosabb számomra a fogyasztás és a gördülési zaj lenne (meg hogy ne rázza szét a kocsit), ezért melyik típust ajánlanátok?
Vagy egészen mást?Bridgestone Turanza T001
Goodyear EfficientGrip Performance
Pirelli Cinturato P7 Blue EcoImpact XL
Continental PremiumContact 6 XL
Michelin Primacy 4 XL
Dunlop SP Sport Blue Response XL
Pirelli Cinturato P1 Verde EcoImpact XL
Continental EcoContact 6Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
XL-től nem kell féli. Nyugodtan meg lehet venni.
Nem lesz hangosabb, komfortra ugyanaz, súlyban pedig nagyobb eltérés van a különböző gyártok abroncsai között, mint az XL és az XL nélküli között.
Ebben a méretben max 2% lehet a súly különbség.
Vannak típusok/méretek amiből nem is gyártanak XL nélkülit.Az lenne a gond, ha XL előírás helyett, XL nélkülit raksz fel.
A fogyasztás miatt az első kerekeket 3,2BAR, a hátsókat 3BAR-ra fújom, mert ez hozza a legtöbbet fogyasztás csökkentésben. De nem kell követni a példámat.
Az enyémen is XL-es van, mert nincs belőle XL nélküli.
Hangerő a gumi márkájától/típusától, az autó külső hangszigetelésétől, és felfüggesztés hangtovábbításától függ, nem az XL-től.
A gyártok a gumi külső hangját adják meg, nem azt amit bent fogsz hallani.
Lehet hogy kívülről halk, és autón belül hangos, vagy kívülről hangos, autón belül meg halk.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
hhenry
őstag
[ Szerkesztve ]
-
parkasz
senior tag
Sziasztok!
Hát végül sikerült a prius 2 projekt!
Azt gondolom sikerült egy szép példányt kifogni, seaside pearl színben.
107ezer km futással. Ezt azóta a toyota márkaszervíz is megerősítette. Tavaly októberben volt az utolsó németországi szervize 103ezernél.
Icipici esztétikai hiba.
Van benne szinte minden, na jó lbl hifi nem, van ülésfűtés.
Szóval öröm, boldogság! Remélem sokáig velünk marad. Még egyszer köszi a tanácsokat![ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
Gondtalan kilométereket!
-Félévente olajcsere (akárki, akármit mond).
-Indítás után az első két percben csak óvatosan adagold neki.
-EV gombot ne piszkáld.
-Minden negyedik tankoláskor, vagy hosszabb út előtt ezt öntsed bele a tankba, csodákat művel. Nálad meg megelőzi a bajt. Van drágább is, más márkában, de felesleges.
-Különben használd úgy, mint más autót.
Ha így teszel, akkor az 1 millió kilométer is simán meglesz."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Amiket írtam, az előző tulaj nem csináltam meg, ezért 100-as EVOplust tankolok, de csak a plusz tisztító adalék miatt kell nekem.
Az injektorok nagyon koszosak voltak, és rengeteg olajsár és kokszlerakódás van a motorban.
Most minden tankoláskor öntök még bele az injektor tisztítóból, így már az 5 tankolás után már szépen csendben jár a motor.
Tavaly július óta 2× cseréltem benne olajat.A motor, bontás nélkül helyrerázódott.
Ebben a videóban láthatod hogy néz ki belűről a motor, a gyári csereperiódus betartása miatt.
De van még videó: 1 2[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Acapulco
csendes tag
Sziasztok!
Használ valaki 4 évszakos gumit? P2-em van.
Mennyire kopnak a 4 évszakosak? Városi közlekedésre gondoltam,kb 15.000 km/év. -
nagyúr
válasz Acapulco #116 üzenetére
nexen n blue 4 season 195/55 r16
Halkak, városban, takarékos vezettessél nem fognak elkopni.
2.8 BAR-ra lehet fújni.
Tavasszal és ősszel cserélni kell az elsőket hátra, a hátsókat előre, hogy egyenletesen kopjon.
Ha te nem tudod cserélgetni, akkor egy ismerős/szomszéd a parkolóban megtudja csinálni 4 sörért.
4 év (8 szezon) után valószínű, hogy kukázni kell, ha nem is koptak el. De ez minden mostani gumira érvényes."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Acapulco
csendes tag
Ok,köszönöm az infot !
-
Soulfly842
addikt
Beleszerelmesedtem én is a Prius témába, még egy kis gyűjtögetés van előtéren, de pár hónapon belül meg lesz nekem az első Priusom
Tekintve, hogy városban a ~45 helyett nekem 55-60 sok esetben az utazó tempóm városban és emellett főutak: ezért egy p3 lesz a kiszemelt (megjelenésben is szerintem már szebb valamelyest ).
Pálya nagyon ritkán van csak (rövidebb hébe hóba), 400-800 km párszor csak egy évben.
Általában 1-2 megyén belül autópálya mentesen lesz ingázgatás.
Kérdés:
Mennyire jelentős a fogyasztás beli eltérés 90-es utazótempóval, ill ~105-vel ?
Kérdés 2:
Jenő alkuképes egyébként minimálisan? Lehet Nyh-ról nem fogok Bp-re menni kocsit venni, de nem kizárt
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Soulfly842 #119 üzenetére
83 feletti a sebességeken az ertenek (eretnekség) módban érdemes használni, angolul heretical mod. Ez a legkíméletesebb hajtásmódja. Nézd meg, ahogy 67-68-nál beesik 1100-as fordulatra.
Télen kicsi lesz az eltérés, nyáron nagyobb.
Nem a fél liter különbségen érdemes spórolni, amúgy is rengeteget spórolsz a javítási költségeken.
Látod hogy pörög ez a topik is.
Max azt beszélhetjük meg, hogy milyen extra illatosítót vettünk az autóba ebben a hónapban."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Vismajor01
addikt
válasz Soulfly842 #119 üzenetére
Szia
Jenő eléggé selejtet arul es vastagon fog a ceruzaja. Persze kilehet fogni, de en nem ajanlom. Toycar szinten, 3x jartam naluk auto ugyben es mindharomszor ugy jottem el h tobbet nem megyek oda. (Ertekesites, a szerelés teljesen rendben volt)
En Prius klubtarsak hirdeteseit neztem es onnan vettem, ezt tudom ajanlani.
P3at akkor vegyel ha megvan ra a 3m egy szep peldanyra. P2 alapvetoen jobb konstrukcio(bar p3 sztem is iobban nez ki) nem zorgosek a muanyagok, inverter tul van meretezve ezert alig romlik el p2ben, p3ban vizpumpa is vagy elromlott vagy elfog romlani.
En is p3ban gondolkoztam de Zsuffa Bela lebeszelt rola mrg amugyis 2.5 volt a max. Igy 1.8ert lett egy gyönyörű p2.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
hhenry
őstag
válasz Vismajor01 #121 üzenetére
A jenős dologgal részben egyetértek,rengeteg eladó autója van ami nagyon levetett szarnak néz ki (nem azok általában),de igazából a Prius clubbosok akkora reklámot csinálnak neki,hogy nyugodtan hozhat szarabb esztétikai állapotú autókat. Én is szoktam őt ajánlani,de inkább második,harmadik lehetőségként.
Nálam az Auto329+ToyCar kombó a nyerő.
Mi volt a gond a ToyCarral?
-
Vismajor01
addikt
1. Elmentem keringtem vagy 10 percet a krva melegbe, kutya sem szolt hozzam. Bent se volt senki, meguntam
2. Hahun talaltam hirdetve egy p3at, elmentem megint, varattak 20 percet, kiderült h szentendren van az auto, nem kísértek el, ott a szerelo az autóról semmit se mondott
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
nagyúr
válasz Vismajor01 #121 üzenetére
Nehéz megítélni, de Jenőnél nincsenek rohadó darabok, és motorjuk akkujuk rendben van.
Klubtárstól venni és Jenőnél átnézetni az egyik lehetséges opció.
Amikor néztem az autókat, voltak szebb példányok is, kevesebb kilométerrel, mint Jenőnél.
De vagy szét volt rohadva az aljuk, vagy az akku a végét járta, vagy annyi olajat evett, hogy a katalizátor sem húzna tovább fél évnél.
Nyilván ezeket is be lehet vállalni, csak akkor ezeket a félmilliós téttelekkel is számolni kell."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Kovi1987
tag
válasz Vismajor01 #121 üzenetére
"p3ban vizpumpa is vagy elromlott vagy elfog romlani." Elárulnád, hogy ez miért hiba? A vízpumpa egy P2ben is eltud romlani. A különbség, hogy egy P3-ban drágább a csere. Mellesleg Jenőtől vásárolt P3-m van, fele se igaz, amit leírsz róla
-
Kovi1987
tag
válasz Vismajor01 #126 üzenetére
Csak szólok, hogy egy P2ben állandóan jár a vízpumpa, amikor a benzinmotor jár. A P3ban csak akkor jár a vízpumpa, mikor a motorvezérlés úgy gondolja, hogy mennie kell. Mire egy P2 és egy P3 eléri mondjuk a 200 000 km fut
ásteljesítményt, üzemidőben sokkal több van a P2 pumpájában A Prius Clubbot eléggé követem, többet foglalkoznak a P2 tulajok a vízpumpával, mint a P3 tulajok. Utóbbiak, mint például én is, csak Techstreammel csekkolják az állapotát. Az enyém még jó, pedig 360 000nél járok.[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
válasz Kovi1987 #127 üzenetére
Hát ez nem tudom, hogy jött ki. Én is nagyrészt onnan tájékozódom. Nekem az jött le, hogy P3-ban a Vizpumpa és az inverter az ami elromolhat. P2-ben nem tudok ilyenről, inkább az istállószag és akku venti tisztitás szokott szembe jönni. Ha nem lennék lusta akkor előbányásznám a 300 ezret futott p2-m szervizkönyvét h volt e vizpumpa csere de szerintem még nem
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
nagyúr
Ezt itt hagyom:
Szerintem ezt imádni fogjátok.
Most találtam a leveleim közt. Még 2011-ben írta a műsoromba egy hallgató, amikor az egyik adásban az Egyesült Államokból behozott Priusról volt szó. Az elképzelt sztori az USÁ-ban játszódik.
ÜLJ ÁT!
Csendes vasárnap délután van. Egy V8-as pickup mellett állok meg a lámpánál. Az óriási, krómozott felnik a Priusom kilincséig érnek. A négy kipufogócső úgy gurgulázik, akár egy komphajó motorja. „Nem semmi!” - gondolom. Egy baseball-sapkás krapi rágózik bent. Ő Joe.
Joe nemrég szerelte föl a gallytörőt és nagyon büszke rá, mert így már bárkinek nekimehet, anélkül, hogy összekarcolná a fényezést. Az ajtón egy "God bless America" matrica árulja el, hogy Joe szeretné, ha Isten megáldaná. A lámpánál várva azon bosszankodik éppen, hogy a kék-piros mini USA-zászlójának tapadókorongja miért nem tapad az utóbbi napokban rendesen. Ahogy melléérek, végignéz a Priuson. Szemeiben egy szardíniás doboz villan fel. Mosoly ül az arcára és azon töpreng, hogy megmutassa-e nekem a három ujját, jelezvén, hogy ő akár három mosógépet tud egyszerre vinni a platójan. "Te kis tetű" - gondolja Joe - "Úgy bepörkölök neked zöldnél, hogy leég a szőröd!".
Zöldre vált a lámpa. Joe pickupja iszonyatos hörgéssel lő ki, és úgy húz el, mint egy rakéta. Autó rajongóként és technika szerető emberként nem mondhatom, hogy nem szép zene egy V8-ast gyorsulni hallani. A visszapillantótükrében Joe figyeli, ahogy a Prius két fényszórója lassan egyre közeledik egymáshoz. Élvezi. Büszkén markolja meg a kormányt száguldás közben és extra nagyokat rág rágóján. "Ezaz vazze!" - kiabálja és mégföljebb tekeri a zenét a kocsiban. Pezseg a vére. Röpül. Mivel az Alfa még két évvel ezelőtt hasonló élményekkel kényeztetett, őszintén magamba nézve átérzem Joe örömét. Gyorsulások szép emlékei lassított felvételként folynak le szemeim előtt. Romantikus, halk zene szól, a néző a könnycseppkicsordulás határára ér...
... mikor hirtelen elsötétül a vászon, elhallgat a zene és drámai hatással bombaként robban be a fordulópont, mintegy fölrázva a nézőt az álomból: már megint egy piros.
Joe pickupjának fékei sikítanak, az öv megszorít és a monstrum megáll. A helyzetet hátulról követve, egy fújtató, kanos tapír rohama ugrott be, aminek hirtelen egy véletlenül útbaejtett vastag fatönk véget vet. Joe összehúzott szemöldökkel figyeli visszapillantótükrében, ahogy a Priusszal lassan újra beérem. A Hupikék Törpikék zenéjét hallom füleimben, ahogy pár másodperc múlva elegánsan becsorgok Joe mellé a lámpánál az akkumulátor egyre följebb ugráló töltöttségjelzőjére pillantgatván. A Priusszal fékezni olyan, mint mikor az ablakot kinyitva az ember friss levegőbe szippant. Szinte érezni, amint a generátor az akksinak ajándékozza a mozgási energiát. Ebben a pillanatban úgy érzem, ha lenne rágóm, most én is jó nagyokat rágnék rajta. Joe újra megnéz. "Kis geci már megin’ itt vagy?" - kérdezi tekintetével. Idegesen tolja üresbe a váltót és lép a gázra, megremegtetve a környék ablakait. Megint végignéz a Priuson, a szeme a "Hybrid Synergy Drive"-on egy villanásnyira megáll, de erőszakkal elkapja pillantását.
Zöld. Újra kilő. Mint az őrült, elviharzik előlem, teljes padlógázzal karcol. A Prius hangtalanul, indul meg utána. Joe kőkeményen repeszti az aszfaltot és jólesően sóhajtgat. Nagyon szereti az érzést, ahogy 3 tonna a lábfeje legkisebb mozdulatai szerint ugrik. A pickupjában ő a főnök, ő uralkodik, arra megy és akkor, amikor akar. Aszfalt, szántóföld, erdő, szikla, hó, mocsár, vagy homok, az ő pickupja bármit leigáz, magaalá gyűri a legmakacsabb földi akadályokat, bár valószínűleg más bolygókon is jól elboldogulna. A szabadság ízét érzi. Joe lenyitja a kesztyűtartóját, hogy egy elégedett pillantást vessen 9mm-es Colt-jára. Biztonságban érzi magát, hiszen nem csak hogy bárkinek nekimehet új gallytörőjével ha kell, és nem csak hogy bárkit le tud lőni ha kell (legyen az aszfalton, szántóföldön, erdőben, havon, sziklán, homokban, vagy mocsárban), hanem egyre jobban megy neki az oldalbukfenc is. Büszke.
Nem tart sokaig, míg Joe pickupjának féklámpája újra felvillan előttem. A következő pirosnál ismét begurulok mellé csendben. A V8 ismét dühösen dübörög mellettem. Várja, hogy aszfalt, szántóföld, erdő, hó, szikla, homok, vagy mocsár jön-e, vagy esetleg egy hídról kell-e leugratni. A TV-Maci zenéjét dúdolom. A fogyasztásmérőm nullát mutat. Joe nem örül. Már nagyon lerázna. Mérgesen hajít ki az ablakon egy kólásdobozt. Újra ránéz a Priusra, ezúttal a felnit vizsgálgatja. Soha nem vallaná be, de igazából tetszik neki a sportosan elegáns, áramvonalas forma. Ideges. Eszébe jut, hogy épp a múlt héten vett a szomszédja is egy ilyen kis szardíniás dobozt, aki büszkén újságolta Joe-nak, hogy évi kétezer Dollárt spórol a Priusával az előző autójához képest. Ez azért csattanósan felbizsergette Joe mellbimbóit, mert az utóbbi időben egyre inkább fáj neki megállni a kútnál. Eszébe jut az is, ahogy a szomszédja próbált neki magyarázni valami ökológiai lábnyomról, meg fenntarthatóságról, bár azt nem vágta, hogy ehhez neki mi köze. Sőt, a szomszéd arról is mesélt Joe-nak, hogy amióta Priusa van, antiterror dzsihádot hirdet, hiszen rájött, hogy minden tankolással Bin Laden kasszájába penget. Ez különösen mélyen megkavarta Joe-t.
Joe hurrikánként zúz át a következő piros lámpához. Minden sejtje tiltakozik, prüsszög, köhög, köpköd. Utálja a Priust. Utálja a szardíniát, utálja az alacsony fogyasztást, utálja az antiterrort, utálja az ökológiai lábnyomot, utálja a fenntarthatóságot, és utálja a szomszédját. Joe úgy érzi, az egész világ összeesküvőben van ellene, és a szabadságára kezd törni. Az nem lehet, hogy egész életében azért tekert, hogy hat másodperc alatt elérje a százat és bármilyen terepet leigázhasson (legyen az aszfalt, szántóföld, erdő, szikla, hó, mocsár, vagy homok), erre most kezdenek szaporodni ezek a kis idegesítő paraziták és azt mesélik, hogy ez mind nem kell és őmiatta lesz armageddon!?!?
Üvöltő gumikkal indul meg újra a V8 négykerékmeghajtás, tűzforró benzingőzt okádva a kipufogócsöveken. Joe siet. Nagyon.
Az egész városon így megyünk végig. Számtalan lámpánál játsszuk el ugyanezt, egészen addig, míg a város vége tábla végre föloldja a feszültséget. Ott aztán Joe dühében komolyan a lovak közé csap. Még látom, ahogy a horizonton eltűnik a pickup. Újra romantikus zene kezd halkan szólni, tekintetem elmered es felelevenedik az Alfa sebességmutatója kitakarván a 200-as feliratot. A néző kezd újra elérzékenyülni és már keresgéli a zsebkendőjet, mikor pár perc múlva egyszer csak újra megpillantom a pickupot és mellette Joe-t. Egy kútnál babrál idegesen a tanksapkájával es közben Istennel tárgyal a matricájára mutogatva.
Mielőtt elsuhanok mellette, letekerem az ablakot, és berakom csutkára a "Mint a mókus fenn a fán"-t.
Ember. Ülj át!
Először fejben."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
kenguru99
aktív tag
válasz Kovi1987 #127 üzenetére
Csakhogy a P2 ékszíjjal hajtott vízpumpája egy egyszerű, olcsó, mechanikus szerkezet. A P3-é pedig villanymotor hajtású és drága. Kifejezetten alattomosan szokott megpusztulni. Mire az autó kigyújtja a túlmelegedést jelző piros lámpát a műszerfalon, addigra 99%, hogy hengerfejes az autó. A sokat futó autóknál (pl. taxi, nagyon gyakori hiba).
-
Acapulco
csendes tag
P2-nél az első kerekek elött kopatók vannak,vagy azok sárfogó gumik? Sokszor felakadok vele járdára. A bal oldali már el is veszett valamikor. Gondoltam leveszem a jobb oldalit is. Vagy inkább pótoljam a bal oldalit? Van valami fontos funkciója?
-
Kovi1987
tag
válasz kenguru99 #130 üzenetére
Csakhogy a P2nél meg a szíj tud elszakadni és a túlmelegedéstől az is tud hengerfejes lenni. Ilyenre is volt példa. Olyan nagy alattomosságot nem véltem felfedezni a P3 vízpumpa tönkremenetelében. Techstreammel rá kell nézni, ha a valós fordulatszám mondjuk több, mint 10%al nagyobb, mint a Target, az egy előjel, hogy cserés lesz lassan. Időnként rá kell nézni/nézetni. Abban tudok legfeljebb egyetérteni, hogy a vízpumpa P3nál drágább, 80-100e Ft. Én ezt belekalkuláltam az üzemeltetésbe, ahogy az időnkénti EGR tisztíttatást is.
[ Szerkesztve ]
-
Ereshkigal
őstag
Üdv!
P2-ben felvettem pár hangot (bocs, kaka a minőség), ezekről kérdeznék:
Indításnál egy hosszú, majd két rövid csipogás. Ezek jelentenek valamit? [link]
Néha hallani egy zizegést, gondolom a villanymotorhoz van köze, ez így ok? [link]
Elindulásnál, mindegy, hogy hátra, vagy előre, ha a féket lassan engedem ki, ezt hallom. Először a karosszériára gondoltam, hogy itt-ott ropog, de lehet, hogy mégis a fékhez van köze? [link][ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Ereshkigal #136 üzenetére
Első: gyújtás és ready hangok (normális)
Második: elektromos fékrásegítés felépül vagy leállítás után kienged (normális)
Harmadik: fék, dobfék (normális, vagy tisztítani kell)
A fékpedál nincs összeköttetésben a fékekkel (csak a rögzítőfék a hátsóval), csak egy potmétert nyomogatsz."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Ereshkigal
őstag
Köszi!
Olvastam több helyen (tőled is), hogy lehet próbálkozni injektor tisztító adalékkal. Van annak reális esélye, hogy valahol valamit leold, ami nem tud távozni, és problémát okoz, pl. üzemanyagszűrőnél?
100-as benzinre is van értelme ráönteni ezt, vagy abban úgyis van elég adalék, és inkább öntsem majd bele akkor, ha 95-öst tankolok? -
nagyúr
válasz Ereshkigal #138 üzenetére
Évente egyszer, hosszú út előtt, Xado Atomex benzines (ez a legjobb, ha nem volt még, akkor elsőnek mehet bele)
Negyedévente Mannol Injector Cleaner (filléres tétel, olcsóbb mint a prémium üzemanyag felár)
Közvetlenül a tankolás előtt az adalékot felrázni és beletölteni a tankba, majd rá az benzin.
Mehet bele a 95-ös. Az adalékok is a sima 95-öshöz használd.
100-ast csak akkor érdemes, ha nem autózol el 2 hónap alatt egy tank benzint.
Tankolj mindig tele, de csak egy kattanásig (túltöltés tönkre-teszi/teheti a karbon kanisztert), és két csík alá ne enged a tankot, vagyis ne autózd ki mindig üresre a tankot, mert az üzemanyag szivattyú károsodik."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
kenguru99
aktív tag
válasz Ereshkigal #138 üzenetére
Amúgy van valami probléma az autóval, hogy tisztítani akarod az injektorokat?
-
Ereshkigal
őstag
válasz kenguru99 #140 üzenetére
Nem, semmi, csak annyi helyen emlegették, gondoltam egy kis kényeztetés nem árt.
Légszűrőt, pollenszűrőt cseréltem, motorolaj+szűrő csere lesz még, esetleg gyertyák. Ezt a recsegést megnézetem.
Ja, meg a csomagtartó nyitógombját cserélem, mert ma ahogy beletenyereltem, olyan volt, mint a szurok...Dluinet: Na, én pont fordítva kevertem volna: az adalékot a "teli" tank benzinbe.
[ Szerkesztve ]
-
kenguru99
aktív tag
válasz Ereshkigal #141 üzenetére
"csak annyi helyen emlegették, gondoltam egy kis kényeztetés nem árt"
Ezek az adalékok semmit sem érnek, csak a pénztárcád lesz laposabb. Novoth
azt mondta egyszer korábban akkor már add oda azt a pénzt az első koldusnak. -
Ereshkigal
őstag
válasz RetepNyaraB #146 üzenetére
-
RetepNyaraB
veterán
válasz Ereshkigal #147 üzenetére
Kösz!
Ma el is indultunk a lejtőn egy 2009-es kiadású P3 premium (gyöngyházfehér, piros bőrbelső, a napelemes tetős,búgbaszikcsiripel)társaságában. Ordenáré májerül fest Reméljük jó lesz nekünk együtt. Kb. egy hét az átadás, a második lányom persze közben fog megszületni, de bejelentkezem, tuti."I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
hhenry
őstag
válasz RetepNyaraB #148 üzenetére
Honnan vetted?
-
RetepNyaraB
veterán
Elite Auto, Pest. Ma este hoztuk el. Igyekeztek elfelejteni a beígért nyári kereket (komplett, alufelnin), de résen voltam. Sose volt automatám, hibrid pláne nem. El fog tartani, mire összeszokunk. Remélem sikerrel.
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
kenguru99
aktív tag
válasz RetepNyaraB #150 üzenetére
"Sose volt automatám"
5 perc alatt megszokod és soha többet nem akarsz mást vezetni, főleg városban. -
RetepNyaraB
veterán
válasz kenguru99 #151 üzenetére
Elégedett vagyok vele igazából. Kicsit furcsa, hogy a legdrágább verzió (premium), de így is igazi fapad japán, mondjuk egy "rendes" némethez képest. Viszont mindenképp biztató az anyagminőség körbe-körbe. Renault bőrbelső (saccperkábé tizedmilliméter vastag ) hat év után pl. erősen viseltes volt, pedig nem szállítok kecskéket. Ezen meg se látszik basszus a 11 év, 220k km. Mondjuk az ósdi tapikijelző és a kapcsolódó rendszer meg egy rossz vicc, na oda erősen gondolkodom valami komplett android ápdéten, ha lesz felesleges kb. 150-200 rugóm rá.
[ Szerkesztve ]
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
Ereshkigal
őstag
válasz RetepNyaraB #152 üzenetére
Toyóka, mi?
-
RetepNyaraB
veterán
válasz Ereshkigal #153 üzenetére
mindent sajnálok
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
Ereshkigal
őstag
válasz RetepNyaraB #154 üzenetére
Ugyan...
Egyébként vagány ez a szín. Biztos meg fogják nézni. (Katalizátorral együtt viszik az üléseket is. )
Én azt a ~150-et gumi, motorolaj+szűrő, gyertya, pollenszűrő, levegőszűrő cserére költöttem.[ Szerkesztve ]
-
RetepNyaraB
veterán
válasz Ereshkigal #155 üzenetére
ne is mondd, nyilván kérek időpontot a
pszichiáterhezszervízbe, új vásárlásnál kötelező kör. Nem lesz egyhamar fejcsere, meg azt a témát előbb körbe kell szagolnom rendesen. Addig marad a waze, ami köröket ver ezekre a beépített hulladékokra. Zene meg szerencsére átmegy erre is, némi erőlködés után rájöttem a beteg kékfog csatlakoztatásra."I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
Vismajor01
addikt
válasz RetepNyaraB #150 üzenetére
Azt a borbelsost lattam facebookon; b*szó nagyon :D
Nekem vaj szinu van bordo kulsovel, szinten eleg kulonleges szivesen fizettem ra premiumot (p2 2005, 291e es 1.8millio)
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
RetepNyaraB
veterán
válasz Vismajor01 #157 üzenetére
A bordó színű nagyon szép, majdnem egy olyan lett, de ez premium, az meg talán sol volt felszereltségre, plusz téli/nyári felni+gumi, lopásgátló beépítve. Használtban mindent nem lehet egyszerre...
Jelenleg próbálom begyűjteni a valós problémaforrásokat, amelyek nem a centauri gyíkemberek 5G sugárzásának káros hatásaira épülő köldöknézés kategória és az ehhez tartozó szervízlehetőségeket. Nyilván egy 200k+ km-t futott tragacsra már muszáj jobban vigyázni, mint egy újra"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
Ereshkigal
őstag
válasz RetepNyaraB #158 üzenetére
Milyen lopásgátló?
Ja, ez P3. Akkor gondolom kit-in. Én P2-be keresek most valamit.[ Szerkesztve ]
-
RetepNyaraB
veterán
válasz Ereshkigal #159 üzenetére
jaja kit-in. Valamivel biztos jobb, mint ha nincs benne semmi
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
Ereshkigal
őstag
válasz RetepNyaraB #160 üzenetére
P3-ba az teljesen jó.
P2 sajnos "könnyen" lopható OBD2 porton is. -
RetepNyaraB
veterán
válasz Ereshkigal #161 üzenetére
gyanítom ez a táccsfrí indításos autók alap hibája. Egy laptop, meg egy infraérzékelős szoftver - csak ki kell várni a gazdit, meg is van a kód. Legalább is a Mégane III-mat így vitték anno. Utolsó autóm, ami cascos volt, de többet adtak, mint a piaci értéke
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
nagyúr
válasz Ereshkigal #161 üzenetére
Mivel túl vannak a TAXI koron (Taxi maximum 10 éves autó lehet), ezért már nem kell senkinek okosban alkatrész, hogy ellopják.
P2 utolsó kiadás 2009-ben volt, így taxiként az utolsó is 2019-ben üzemelt.
P2 ezért nem lopják."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
RetepNyaraB
veterán
Nincs jelentős piaci értéke autóként, ez nem taxifüggő. A katalizátorának annál inkább
szerk: az alkatrész senkit sem érdekel, ezek nem romlanak el. Tiszta ráfizetés bármit is lelopni róla
[ Szerkesztve ]
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
Acapulco
csendes tag
válasz RetepNyaraB #164 üzenetére
Igen,a katalizátor népszerű még mindig p2-nél.
Lopás ellen egy titkos kapcsoló is sokat érhet.[ Szerkesztve ]
-
Acapulco
csendes tag
válasz RetepNyaraB #150 üzenetére
Hello!
Megkérdezhetem,hogy elit autónál lehetett alkudni,illetve engedtek az árból?
Ha igen,hány %-ot? -
nagyúr
válasz Acapulco #166 üzenetére
Attól függ, hogy épp mennyi eladó autójuk van.
De nagyon nem lehet alkudni, inkább a végén te érzed úgy, ha nem fizeted ki nekik 30 percen belül, akkor azt az autót el is felejtheted, mert más elviszi, aki ott áll mögötted.
Extrákat könnyebb bele alkudni. Tolató kamerát, navigációhoz térkép frissítést vagy indításgátlót. Illetve ezeket mind egyszerre.
Most a vírus helyzet miatt, lehet hogy van esély alkudni is az árból, ha nem tolonganak a vevők."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
RetepNyaraB
veterán
válasz Acapulco #166 üzenetére
Nem alkudoztam, de én rühellek alkudni szívből amúgy is, tehát nem vagyok mérvadó.
Úgy gondolom nagyjából piaci árat fizettem, többet nem igazán, amennyiben számításba veszed, hogy megbízható eladótól (már magában megéri, nem dzsunka "extrahibridszakértők" és hasonló, kétes cégek, vagy ellenőrizhetetlen "magánszemélyek"), premium felszereltség, plusz téli-nyári szett, külön felnivel, rablásgátlóval, Toyota márkaszervízes előélettel.[ Szerkesztve ]
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
Ereshkigal
őstag
Hogy tudom járó motorral bezárni a kocsit kívülről?
Elvileg így kéne működnie: belülről zárom a lakat gombbal, kiszállok (csak a vezetőt engedi ilyenkor), majd kívülről hagyományos kulccsal zárom. Ez viszont nem működik, csak ha az autó le van állítva.
[ Szerkesztve ]
-
Ereshkigal
őstag
válasz Ereshkigal #169 üzenetére
Na, közben rájöttem. Az ajtó konzolán lévő lock gombbal kell zárni, aztán kiszállni, majd kintről kulccsal zárni. Ezután csak kulccsal lehet nyitni kívülről, nem működik se a smart, se a nyomógomb.
(Elvileg úgy is zárható, hogy kiszállunk leeresztett ablakkal, majd benyúlva lockolunk, benyomjuk az ablakemelőt, a kezünket meg kirántjuk.)
[ Szerkesztve ]
-
RetepNyaraB
veterán
válasz Ereshkigal #170 üzenetére
De miért kell járó motorral bezárni?
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
Ereshkigal
őstag
válasz RetepNyaraB #171 üzenetére
Nem mondom, hogy gyakran fogom használni, de el tudom képzelni, hogy télen reggel járatom kicsit a kocsit, hogy melegedjen, miközben fel kell ugranom valamiért, amit a lakásban hagytam.
-
RetepNyaraB
veterán
válasz Ereshkigal #172 üzenetére
Áhferstanden!
Amit vettem abban volt egy elektromos motor melegítő funkció, de az előző tulaj átszereltette az újba. Én úgyse vettem volna hasznát, mert nincs garázsom, oda meg kellett a 220V, volt egy spéci kivezetése a hűtőn. Az autó ugyan nem lett melegebb, de üzemi hőfokon volt, mikor beültél."I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
adrian14
tag
Sziasztok!
Ha 2-3 000 km-rel később cserélek olajat az ajánlottnál, mennyire gázos a Prius 1.8HSD motornál? Szombaton hozom el Jenőtől a kocsit és utána egyből mennék is vele hétvégén 700km-t. Jövő hét szerdára van időpontom a Toyota szervizbe. Autópályán tenném meg ezeket a km-eket. Kíméljem a motort ilyenkor jobban (pl pályán 120-130 helyett csak 100-al menjek)? -
adrian14
tag
válasz kenguru99 #175 üzenetére
Ha jól emlékszem 17 000 km-rel korábban és most erre még jönne 700km. Hollandiából hozták, bízom benne, hogy az előző tulaj foglalkozott vele legalább ilyen szinten. Csak sajnos nem tudom megoldani sehogy sem a megvétel utáni olajcserét egyből. Viszont csökkenteni szeretném az elhasználódást és szívesen fogadok bármilyen ötletet erre.
-
nagyúr
-
kenguru99
aktív tag
válasz adrian14 #176 üzenetére
Az a +700km már nem sokat számít. A szint legyen rendben, mindenképp ellenőrizd az utazás előtt.
Dluinet:
Nem lesz semmi baja a 15 ezeres olajcsrétől átlagos felhasználás mellett ,ha az időkorlát is be van tartva. Ha csak és kizárólag városban, rövid utakra van használva, akkor érdemes rövidebb csereciklust választani.[ Szerkesztve ]
-
adrian14
tag
válasz kenguru99 #178 üzenetére
Köszi szépen. Jenőtől megkérdeztem és azt mondta, hogy sima. Sajnos tényleg nem emlékszem, hogy mikor volt utoljára cserélve és a pontos km-re, de a legrosszabb forgatókönyvet írtam le. Csak kíváncsi voltam a véleményetekre.
Csináltatok rajta kövi héten egy nagyszervizt. Ezeket írtam fel: EGR tisztítás, olajcsere, szűrők cseréje, fékfolyadék csere, inverter és hűtőfolyadék cseréje, gyertyák kicserélése, futómű és fékek átnézése, akku és vízpumpa ellenőrzése. Esetleg van valami amit kihagytam, érdemes másra is ránézni?[ Szerkesztve ]
-
adrian14
tag
Szuper, köszi
-
adrian14
tag
válasz kenguru99 #182 üzenetére
Szerencsére úgy kaptam meg tegnap a kocsit, hogy már a napokban kitakarították a hűtőközt.
Annyi kérdésem lenne még, hogy olajból 5w30 vagy 0w20-asat használtok?
Nektek mióta van Priusotok, milyen véleménnyel vagytok róla?
Nekem eddig nagyon tetszik. Nem nagy, nem kicsi, nem túl gyenge, nem túl erős. Pont megfelelő arra amire kell. Remélem a megfelelő karbantartás mellett kiszolgál jó pár évig csalódásmentesen.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz adrian14 #183 üzenetére
Összeszedtem gyorsan egy ajánlott 0w-20-as (Prius 3-tól) motorolaj listát:
A termékek megnevezésében minden betűre figyelni kell!
Ezek csak 0W-20-as viszkozitásban jók.
Ebay-ről vagy Amazon-ról Magyarországra senki ne rendeljen ilyen olajokat, mert nagy valószínűséggel hamisítottot.
Eneos Sustina 0W-20 API SN/RC ILSAC GF-5
GM Genuine Oil dexos1™ Gen 2 (GM / Opel DEXOS 1 GEN2)
Total Quartz 9000 Future GF-5 0W-20
Toyota Motor Oil 0W-20 API SN Plus
Fuchs Titan Syn SN 0W-20
Lexus 0W-20 Advanced Fuel Economy Lexus Hybrid Drive
Liqui Moly Special Tec AA 0W-20
Mazda Original Oil Supra-X 0W-20
Mobil 1 Advanced Fuel Economy 0W-20 API SN
MOL Dynamic Gold DX 0W-20
Motul 8100 Eco-lite 0W-20 API SN
Motul Hybrid 0W-20
Wolf Ecotech 0W-20 FE
Shell Helix Ultra 0W-20 API SN Plus
Amsoil Signature Series 100% Synthetic 0W-20 (Magyarországon nem elérhető, de erősen ajánlott)
Castrol EDGE High Mileage 0W-20 (Magyarországon nem elérhető, de erősen ajánlott)
Castrol EDGE Professional OE (Magyarországon nem elérhető)
Castrol EDGE US (Magyarországon nem elérhető)
Castrol Magnatec DX (Magyarországon nem elérhető)
Castrol EDGE Supercar A 0W-20 (Magyarországon nem elérhető)
Fuchs Titan Supersyn D1 (Magyarországon nem elérhető)
Mobil 1 0W-20 API SN; ILSAC GF-5; Dexos1 Gen2 (Magyarországon nem elérhető)
Mobil 1 Annual Protection (Magyarországon nem elérhető, de erősen ajánlott)
Mobil 1 Extended Performance (Magyarországon nem elérhető)
Total D1 0W-20 (Magyarországon nem elérhető)
Valvoline Synpower 0W-20 API SN (Magyarországon nem elérhető)
Shell Helix HX8 Professional AG (Magyarországon nem elérhető)
Valvoline Advanced Full Synthetic (Magyarországon nem elérhető)
Valvoline Extended Full Synthetic (Magyarországon nem elérhető)
Meg egy csomó fajta Valvoline Magyarországon nem elérhető"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
adrian14
tag
Köszi a részletes választ.
-
adrian14
tag
Sziasztok!
Még az a kérdés merült fel bennem ( a kézikönyv olvasgatása közben). Sebváltó "folyadékot" kell e cserélni és ha igen, milyen időközönként?
Múlt héten voltam a szegedi Toyota szervizben és elvileg mindent kicseréltek amit fent írtam (175k volt. Csak azért írom le, hogy az utókornak megmaradjon). Még gumikat kell rá vennem és az ablaktörlő mechanika egy része törött, de megragasztották az aluminiumot. Abból majd bontottat veszek, ha menthetetlen. Új ára 100ezer ft körül mozog úgy tudom. Plusz a híbrid checknél kapott az akksi egy P3000-es hibát, de azt mondták, hogy nem kell vele foglalkoznom. Ez mondjuk fura. -
nagyúr
válasz adrian14 #187 üzenetére
90000km vagy 5 év a bolygómű (nyomatékelosztó) folyadék csere periodus.
Bontott alkatrész:
Kubisch Bence
70 88378782
P3000 hiba esetén felkeresni: CHECK HYBRID SYSTEM Budapest 1037 Vadóc utca 92. 06209558510
kb 2 hónap a sorra kerülés idő, ezért ezzel igyekezni kell"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
adrian14
tag
Köszi. Jó kérdés, hogy mikor volt benne utoljára cserélve a bolygómű folyadék. Ha még nem volt és 240 000-nél cseréltetek benne, akkor nem vághatja tönkre a rendszert? Pl ha egy automataváltóban nem volt cserélve az olaj soha és az "új" tulaj cserél benne 200k felett, akkor ott már elképzelhető, hogy elromlik a váltó. Itt a Toyota hybrid rendszerénél az elméletet annyira nem ismerem.
-
nagyúr
válasz adrian14 #189 üzenetére
Érdemes cserélni, ha nem tudod, hogy mikor volt cserélve.
Nem fog elromlani a cserétől, mert nincs benne folyadékos kuplung.
A cseréje annyira egyszerű, mint egy manuális váltónál.
A hagyományos automata váltoknál bonyolult és nehézkes az olajcsere."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
adrian14
tag
Lenne még egy kérdésem. 235 304km-nél cseréltettem bele gyári 0W20-as olajat a Toyotában. Most 236 600km van benne és a nívópálca 1/4-éig van most az olajszint. A 22 éves BMW-nél nem tapasztaltam ilyet. Szerintem ez sem normális. Autópályán tettem meg ezt az 1300 kilométert és 110-el mentem végig, előzéskor 135-140 (de az ritka volt).
Ha szerintetek sem normális ez, felhívom Jenőt hétfőn. Szavatosságot ilyenkor lehet érvényesíteni szerintetek, vagy besz..tam? -
adrian14
tag
válasz kenguru99 #192 üzenetére
Nem ellenőriztem sajnos Gondoltam, hogy nem annyira hülyék a márkaszervizben, hogy ne tudnák megcsinálni normálisan. Jenőnél néztük 2-3 hete, akkor tele volt és kiderült, hogy a következő szerviznek 237 000-nél kellene lennie (vagy 2021 májusában). Szóval a km intervallumban tuti bent voltam (annyi, hogy augban lett csere a május helyett). Utána rá egy hét múlva cseréltettem a szegedi Toyotában. Ez most kicsit nehéz kérdés. Csak, ha a Toyota cseszte el, akkor bennem van, hogy mire fizettem 175ezer ft-ot, ha trehányul végezték a munkájukat.
-
adrian14
tag
Pont ezen agyaltam, hogy jövő héten bemegyek és töltsenek rá. Lefényképezem/videózom a pálcát és a kilométert.
Az még gyanús volt nekem, hogy az ablaktörlő mechanikára azt mondták, hogy törött (és hogy azt megragasztották), de Pestről hazafelé jövet tökéletesen működött minden az első úton.
Előző kocsimmal is így jártam. Minél többször vittem szerelőhöz, annál rosszabb lett. -
adrian14
tag
Sajnos a történetét nem tudom az autónak. Átvételkor volt egy papír benne, amin rajta volt hollandul, hogy 237nél kell a következő szervizt elvégezni. Olajat hamarabb cseréltettem és Jenőék úgy adták át, hogy tele volt a kocsi olajjal. Ezek a tények. A következő lépés a tesztelgetés.
Köszi a tippeket ismét . Ha minden rendben lesz, akkor átállok a max 10ezres cserére. -
adrian14
tag
Úgy néz ki, hogy a motor nem eszi az olajat. Eddig minden rendben vele. (Kop-kop)
Lenne még egy hülye kérdésem. Ha az autó nagyon meredek emelkedőre menne fel álló helyzetből és (nem nyomok gázt egyből de D-ben van) a kocsi pár centit visszagurul majd rányomok a gázra szépen egyenletesen... Azaz automata váltónak rossz lehet, vagy elektronikusan ilyenre is fel van készítve?
Új hozzászólás Aktív témák
- Alkoholista nevelde
- Projektor topic
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Robot fűnyírók
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fűnyíró topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Microsoft Excel topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...