- Belsős dokumentum az Intel CPU-k stabilitási gondjairól
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen asztali médialejátszót?
- Milyen processzort vegyek?
- BIOS topic
- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- Milyen egeret válasszak?
- Plazma TV topic
Hirdetés
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Hosszabb bemutatón a Warhammer 40k: Space Marine 2
gp A sokak által várt folytatás premierje már nincs messze, szeptember elején debütál az új rész.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
PROHARDVER!
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
snyper990
őstag
válasz Tiédetis #139582 üzenetére
És kifejezetten arra a fajta ONT-re mondta, ami nálad van? Mert az újabbakban van külön beállítási lehetőség PPPoE passthrough-ra. Azoknál tényleg elég elrontani, ha nem akarja valaki, hogy az is felépítsen egy PPPoE kapcsolatot. De ha nincs külön beállítás, valószínű szerintem, hogy szükséges törölni, különben honnan tudhatná, hogy a felhasználó át akarja engedni rajta a PPPoE forgalmat. Az eszköz nem tudja, hogy el van rontva a hitelesítési adat, úgyhogy meg fog próbálni csatlakozni.
Szerintem Vanda nem tud PPPoE jelszót módosítani, legfeljebb a Telekom fiók jelszavát. A kettő nem ugyanaz.
Itt már többször le lett írva, hogyan lehet ügyintézőt elérni. Keress vissza -
snyper990
őstag
válasz Boond #139622 üzenetére
Csak ott a bökkenő, hogy - tudtommal legalábbis - régi csomagra nem tudsz hűséget kötni, úgyhogy csomagot kell újítani. Nézd meg az új csomagok árát, mert lehet, hogy nem jössz ki vele jobban a készülékkedvezménnyel együtt sem.
Régen volt már, amikor még érdemlegesen számított valamit a hűség vállalás...[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz rostiron #139625 üzenetére
Szia!
Elvileg IPTV és ugyanazt a multicast streamet kapja, mint a régi boxok.
A HGW-hez csatlakoztasd, akkor menni fog.
Ha a saját routert routerként használod és nem access pointként, esetleg IGMP proxy-val dedikálhatsz neki egy LAN portot. Ezzel a megoldással ment itt már többeknek is.
Vagy ha a saját router tud IGMP snoopingot AP módban, akkor úgy is mennie kell.#139626 jpolyak: Ehhez vagy olyan saját router kell, ami tudja ezt a feature-t, vagy leginkább egy NAS. Szolgáltatói eszközzel nagy valószínűséggel nem fog menni.
Videót min néznéd? -
snyper990
őstag
válasz rostiron #139631 üzenetére
Saját routerhez csatlakoztatva nem fog menni, ha az tárcsáz be, mert nem tudja kezelni a telekomos multicast forgalmat, amivel a TV adás jön.
De 2 PPPoE session engedélyezett, így az ONT is betárcsázhat, és ahhoz csatlakoztatva a boxot menni fog az adás, és a saját routeredet is használhatod routerként. Vagy az előző hsz-emben leírt módokon -
snyper990
őstag
válasz rostiron #139635 üzenetére
Annyi a lényeg, hogy az ONT-ben meg legyenek adva a PPPoE csatlakozáshoz szükséges adatok ÉS engedélyezve legyen a PPPoE passthrough is. Így elvileg a saját routeren ugyanazzal a konfiggal, ami eddig volt, mennie kell mindennek, ami eddig is ment.
Ha a saját routered is betárcsáz, akkor kell is, hogy engedélyezve legyen rajta a DHCP, hacsak nem akarsz mindennek manuálisan adni IP-t, mivel egy saját alhálózatot hoz létre. -
snyper990
őstag
válasz kabelmania27 #139663 üzenetére
IGMP
-
snyper990
őstag
válasz RVR400 #139665 üzenetére
Ha nem csatlakoztatsz rá mást a set top box(ok)on kívül, akkor igen. Viszont IGMP snooping nélkül a multicast csomagokat az összes portjára továbbítja, amiket a nem multicast-címzett eszközök hálózati kontrollerének folyamatosan el kell dobálnia, ami végeredményében kihathat a hálózat teljesítményére, stabilitására, így nem ajánlott ilyen felhasználás esetén.
-
snyper990
őstag
válasz RVR400 #139688 üzenetére
Nem tudom, miért olyan nehéz elhinni, hogy több eszközt is terhelni nem neki szánt multicast forgalommal rosszabb megoldás, mint egy IGMP snooping-képes switch használata, de hát ez van. Ha nekem nem hiszel, telepíthetsz pl. egy Wiresharkot, és meggyőződhetsz róla magad is.
Ha téged nem zavar, akkor annyi. Bár ha nálad a „nem optimális” egyenlő azzal, hogy „szarul működik”, akkor kissé ellentmondásos számomra, hogy nem zavar a dolog.
De nem mondtam/mondom, hogy változtass rajta. Továbbra is csak annyit állítottam, hogy nem optimális, ami igaz marad akkor is, ha nem hiszed el -
snyper990
őstag
válasz RVR400 #139695 üzenetére
Tudom, hogy sok felhasználót nem érdekel. Az okát nem teljesen értem, de álmatlan éjszakákat nem okoz. Ez az „akár jól is meg lehetne csinálni, de jóvanazúgy” mentalitás sajnos eléggé elterjedt Magyarországon, együtt kell tudni élni vele.
Úgy sejtem, ez nagyjából egybeesik azon felhasználók táborával, akik a másfélszeres árat triplának értelmezik, a nem optimális működést meg szarnak.
Aztán ha valami egyszer csak nem úgy fog működni a nem a célnak megfelelően kiépített hálózatukban, ahogy ők azt gondolják, nem fogják érteni, miért, úgyhogy teleoffolnak egy kb. random topikot a nyűgjeikkel, aztán puffognak, hogy mások nem tudnak segíteni a gondjukon-bajukon. Elég példát láttam már rá. (Pedig saját maguk is el tudnának indulni a hibakeresésben, ha például feltelepítenének egy programot, amit amúgy sosem használnának. Bár a probléma forrása nem a hálózatukban keresendő...)Na de nem kell túlgondolni a dolgot. Kérdeztek. Válaszoltam. Te is. Mindketten olyan választ adtunk, amilyet kapni szeretnénk. A többi meg csak szimpla vélemény- és hozzáállás-eltérés.
-
snyper990
őstag
válasz #46824192 #139702 üzenetére
Nem volt benne semmiféle magyarországozás. Nem állítottam, hogy máshol nincs ilyen. Csak leírtam egy megfigyelésemet. Akinek meg nem inge, ugyebár.
De, hogy meglegyen a "kötelező" is: az, hogy miért itt tartunk, szerintem az oktatás színvonalával van összefüggésben alapvetően. Például rengeteg embernek nem megy a szövegértés, ahogy azt a mellékelt példák is mutatják.
(Az újabb félreértések elkerülése érdekében ismét leszögezném, hogy ezzel sem állítottam semmit bármelyik másik országról, csak leírtam egy megfigyelésemet, mint magánvéleményt.)[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
Reggel feltettem én is az új szoftvert a boxra (AV kimenet nélküli, ha ez számít valamit). Kapásból toltam rá egy gyári beállítások visszaállítását, biztos, ami biztos alapon. Első rendes boot után letiltottam a számomra fölösleges appokat (YouTube Music, Play Videó, meg ilyenek), majd a Play Áruházban frissítettem, amit lehetett.
Eddigi - meglehetősen kevés idő alatt szerzett - tapasztalataim alapján egyelőre nem tűnik rossznak.
A Netflix telepítésével kicsit megszenvedtem, mire rájöttem, hogy a fejlesztői beállításokban az alapértelmezett USB mód minden újraindítással visszaáll töltésre (de a pendrive-ot csatolja, a tartalma tallózható, csak apk telepítésnél fájlellenőrzési hibát ír, fájl átnevezésnél pedig engedély hiányt ). Ismételten fájlátvitelre állítva viszont felment probléma nélkül, ugyanúgy működik, ahogy eddig (azaz kissé kompromisszumosan). (Azt nem tudom, hogy USB-s meghajtóról való lejátszás megy-e az USB mód fájlátvitelre állítása nélkül, de ha nem, az elég gáz lehet annak, aki így használná.)
Amit észrevettem, hogy eddig gond nélkül ment, de jelenleg nem, az a hang áteresztése a házimozi erősítő felé. Akárhogy állítgattam a hangbeállításokat, csak a box által dekódolt-lekevert sztereó megy át, ami azért elég zavaró számomra.
Valamelyest tényleg nőttek a boot idők is. Készenléti állapotból 24 másodperc, mire elindul az adás, áramtalanítás utáni bekapcsolás esetén ugyanez 1 perc 6 másodperc (optikán). Ezek szerintem továbbra sem elfogadhatatlan értékek.
A felület egyébként gördülékeny (fejlesztői beállításokban az animációkat 0,5x-re állítva különösen), csatornaváltás gyors. (Egyéni csatornasorrendet én nem használok, arról nem tudok nyilatkozni.)
Összegezve: ha nem is tökéletes, de használható. Csak rosszabb ne legyen a későbbiekben... (És a hangáteresztést jó lenne, ha megoldanák)[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz kabdzsi #140133 üzenetére
Auto-n is csinálja? A TV hangszóróit használod, vagy soundbar? Annak a hangbeállításait megváltoztatva?
Már csak azért is, mert nálunk egy elég régi, szögegyszerű Pana LCD van, és érdekes módon általában elkerülik azok az anomáliák, amik itt gyakran előfordulnak. Ez alapján azt gyanítom, hogy vagy nem csak a boxon múlik a dolog, vagy az nem tud a modernebb technológiákkal minden esetben együttműködni -
snyper990
őstag
válasz kabdzsi #140146 üzenetére
És az eszközbeállítások hang menüpontjában esetleg csak azokat a formátumokat engedélyezve, amiket a soundbar támogat? Vagy ott mindent letiltva?
És ha a soundbar helyett a TV hangszóróját használod, akkor is csinálja?#140148 tylerddd: Egyelőre nem, csak az értesítéseknél jelenik meg, hogy elérhető frissítés
[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz Zoshi85 #140150 üzenetére
Sokaknál pl. router is tud hibás és „szar” lenni, csak aztán sok esetben rendes konfigurálás után érdekes módon hirtelen megjavul...
Egy frissítés bekavarhat a konfigba, gyári beállítások visszaállítása pedig gyári értékekre állítja vissza a beállításokat (milyen meglepő ), ami meg nyilvánvalóan nem minden saját eszköz-összeállítás esetén működik jól.
Ilyenkor két dolgot lehet tenni: lehet szidni mindent és mindenkit, hogy milyen szar (aztán ha kiderül, hogy valamit mégis a kedves kuncsaft állított el véletlenül, vagy csak simán nem a saját eszközeihez állította be a szolgáltatói eszközt, úgyis lehet majd hárítani), és beletörődni, vagy meg lehet próbálni kideríteni, mi lehet a jelenség oka, és meg lehet próbálni elhárítani a hibát (akár a saját eszközök beállításainak próbálgatásával is, mert attól még, hogy valószínűleg nem az a hibaforrás, nem biztos, hogy nem tud rajta segíteni). Utóbbi nehezebb és nem feltétlenül vezet eredményre, de szerintem mégis érdemes megpróbálni, mielőtt széttárjuk a karunkat. Persze nem vagyunk egyformák.
Nem állítom, hogy jó így, ahogy van. Nem állítom, hogy nem létezik a jelenség. (Megjegyzem, én azt sem állítom, hogy mindenkinél jelen van, mert erre vonatkozó bizonyítékom sincs, az ellenkezőjére viszont van.) Csak annyit állítok, hogy szerintem érdemes megpróbálni tenni ellene, mielőtt elkezdenénk szitkozódni, vagy beletörődnénk.
Akinek nem inge, még mielőtt... -
snyper990
őstag
válasz direwolf #140156 üzenetére
„Nem tudom, már ötször átfogalmaztam ezt a választ, mert nem akarlak megsérteni.”
Dettó
Gondold már végig, hogy mit jelent 3 ember meggyőzése egy többezres, androidos boxot használó felhasználótáborban... A tudomány mai állása szerint nem sokat.
Bár azt sem lehet kizárni, hogy szerencsés vagyok, és csak olyan csatornákat nézek és csak akkor, ahol és amikor éppen nem tapasztalható ez a probléma. Nem sokat tévézek (háttérben hallani annál többet), így kis valószínűséggel bár, de előfordulhat. De tény, hogy én mindezidáig (>1 év alatt) nem tapasztaltam hangproblémát semelyik eddigi szoftverrel (a mostani hangáteresztési bugon kívül, de az nem ugyanaz a kategória szerintem, mint a recsegés/pattogás), valamint elég biztos vagyok benne, hogy feltűnne, ha jelen lenne (elég érzékeny vagyok az ilyesmire, évtizedek óta zenélek, hangtechnikusnak /is/ tanultam). És ugyebár a tudományos metódus alapján egy ellenpélda elég, hogy megdőljön egy elmélet.A „dilettáns” kérdésekkel kapcsolatban pedig: nem vagyok gondolatolvasó, nem tudom, ki mit próbált már (ha egyáltalán; bár ha meg nem is próbált, akkor nem is értem, miért rögtön az éterbe panaszkodással kezdi... de ezt már fentebb kifejtettem). Nem is ismerek itt mindenkit, hogy tudjam, ki milyen szinten áll ilyen témában. Ráadásul ez nem szakmai topik, továbbá a tapasztalataim is azt mondják, hogy idő- és energiahatékonyabb, ha az alapszintű megfogalmazást próbálod kapásból, mert úgy később nem kell még egyszer nekiülni. Ha úgy érzed, ez nem üti meg az általad elvárt színvonalat, opcióként ajánlani tudom a továbbgörgetést. Különösen, ha nem te vagy a hozzászólás címzettje.
És ha szerinted te jobban tudod, akkor hadd kérdezzem meg: te hogy kezdenéd el a hibakeresést? Illetve ez esetben milyen más lehetőség áll rendelkezésünkre, hogy leglább megpróbáljuk elhárítani ezt a hibát?
[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz barnibooo #140571 üzenetére
Szia!
Mivel a HGW-n PPPoE passthrough van beállítva, így az a port, amin keresztül a saját routered van hozzá csatlakoztatva, lényegében csak a HGW WAN oldalával kommunikál, a router részével nem (ezt jelenti a passthrough). Vagyis röviden: ebben a felállásban nem megoldható, amit szeretnél.
Ha az „android TV” alatt magát a TV készüléket érted, és nem a set top boxot, akkor megoldódik a problémád, ha a TV-t is a saját routeredhez csatlakoztatod.#140572 Rick4: A HDT egy igazi legalja cég. Csigalassú szállítás, elérhetetlen ügyfélszolgálat, hibás alapelven működő nyomkövetés (nem véletlenszerű a kapott szám, így tetszőleges nyomkövetési számot lekérdezhetsz /szépen sorban jönnek/, ráadásul más hitelesítő adatot nem kér /pl. irányítószám/, hogy tényleg csak az kérhesse le a csomag aktuális helyzetét, akihez szállítják. Még szerencse, hogy személyes adatot nem ír ki nyomkövetésnél)
[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz #46824192 #140587 üzenetére
Számomra talán nem. A konkurencia viszont pl. ezáltal egyszerűen ki tudja deríteni, hogy hány megrendelésük volt.
Másrészt ahol ilyen amatőr módon hozzá lehet férni egy adatbázis bizonyos részéhez, ott úgy sejtem, a többi része sincs túlbiztosítva. Ha komolyabb következményei nincsenek is, én nem szeretek olyan cégekkel üzletelni, ahol ennyire nem adnak ilyen alap dolgokra. Nem lenne nagy befektetés jól megcsinálni. -
snyper990
őstag
válasz RVR400 #140591 üzenetére
Milyen többi részét? Azt, hogy egy komoly cég üzleti titokként kezeli a megrendelései számát?
Vagy azt, hogy a nyomkövetés a megrendelési azonosító alapján megy, így lehet, hogy ha elérhető lenne az ügyfélszolgálat, pl. le lehetne mondani/át lehetne rakatni másik napra random idegenek csomagjának a kiszállítását a publikus megrendelési azonosítóval (mivel ellenőrizhető, hogy kiszállították-e már)?
Lehet, hogy túlgondolom. De attól függetlenül akkor sem jó megoldás az övék. -
snyper990
őstag
válasz bul07 #140646 üzenetére
Magenta 1-be vont Dominos számra dupla feltöltési bónusz jár
-
snyper990
őstag
válasz #46824192 #140701 üzenetére
Felébredni?! Szerintem nagyon is ébren vannak, csak éppen nincs konkurencia, nincs motiváció a fejlesztésre. Kihez megy az efi, a Vodához? Vanda legalább felveszi a telefont, ha beüt a krach.
Ott van ellenben a tudat, hogy bármelyik pillanatban kaphatnak a nyakukba egy mondvacsinált alapú különadót, vagy akár egy nagy adag hatósági zaklatást, aminek a végén megkönnyebbülten válhatnak meg a magyar leányvállalattól, hogy az végre egyesülhessen a Digivel aNépNemzeti Telekommunikációs Szolgáltató Nonprofit Zrt.-ben... -
snyper990
őstag
válasz #46824192 #140704 üzenetére
Nálunk működik. Lehet, hogy szerencsések vagyunk, de azt akkor sem hiszem el, hogy a túlnyomó többségnek sz@r. Annak azért biztosan lenne visszhangja.
Sajnos ezt pár ember „megnyerte”, köztük te is. Hajrá, próbáld meg a hatóságot bevetve noszogatni őket a problémák megoldásáért! Hátha az majd segít nem csak neked, de a többieknek is, akik hasonló cipőben járnak. Ehhez sok sikert és még több kitartást kívánok!„Nagy adag hatósági zaklatást? Ne vicceljünk már!”
Kicsit félreértettél (megint). Nem a jogos, kihágásokért kapott büntetésekre gondoltam. Nézd meg, mi előzte meg a Digi bekebelezését (aminek pont tegnap böffent ki egy újabb utózöngéje), vagy hogy pl. Bige miket kapott a nyakába (ezekre utalna a „zaklatás” szó, merthogy ez tényleg az)... Lehet, hogy neked vicces, de nekem nem az.Nem mondtam soha, hogy a Telekom szolgáltatásai tökéletesek. Csak annyit mertem mondani, hogy nem rosszabb a többinél.
Ez errefelé a színvonal. Lehet tőle agyvérzést is kapni, vagy akár bele is lehet törődni. Egy valami viszont sajnos nem nagyon valószínű, hogy lehetséges: változtatni rajta.#140706 dptrsk:
Ami valóban kéne (és a jelenlegi infrastruktúra észszerűtlen és meglehetősen drága lecserélése nélkül is kivitelezhető lenne):
- egy normálisan megtervezett és kivitelezett, jól működő app, ami fut a népszerűbb TV-s platformokon (és akár set top boxon is, ha az előfizető igényt tartana rá, pl. régi TV miatt), és ami képes együttműködni a HGW-vel/routerrel, hogy együtt tudják kezelni a meglévő multicast adást
- jobb minőségű adáskódolás, modern algoritmusokkal/kodekekkel (HEVC, neadjisten AV1)Utóbbihoz viszont először is modernizálni kell az összes olyan hálózatrészt, ahol még DSL van, mivel az jelenleg a szűk keresztmetszet az egész telekomos hálózatban, amiatt fogják vissza az összes többi technológián is a minőséget (legalábbis ez lehet az egyetlen valid ok).
Másrészt szerintem ez most csak egy átmeneti időszak, annak minden hátrányával. Tényleg éles a váltás a set top boxokat tekintve, viszont valószínűleg ez hosszú távú elköteleződés lesz az Android TV-platformú eszközök felé. Ez a platform előreláthatólag jó ideig velünk lesz szolgáltatóktól függetlenül, így szerintem megéri kitartani mellette. Legalábbis jobban megéri, mint saját rendszert fejleszteni.
Hogy a szolgáltató miért adta ki félkészen az ő verzióját, vagy hogy több mint egy év alatt miért nem tudta még gatyába rázni, az megint más kérdés...[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz #46824192 #140724 üzenetére
„ebből őszre javítás , ahogy itt valaki említette.....abszolút kizárt”
Azt is említette, hogy évszámot nem mondtak az ősz mellé... Kb. úgy, ahogy az UI 2.0-re is azt mondták tavaly nyáron, hogy őszre kész...
„Bekebelezték a digit, oké , sz@r ügy , elhiszem.”
Csak a Digi szempontjából sz@r ügy (bár lehet, hogy hosszú távon ők járnak majd jól vele, hogy itt hagyhatták az országot a totális káosz eluralkodása előtt), ami inkább aggasztó, az maga a trend. Nem tartom valószínűnek, hogy a Digi volt az utolsó, országosan elérhető szolgáltató, amit megevett a nemzeti kisgömböc. A Vodáról pl. már a UPC-s átvételkor lehetett hallani, hogy igazából a magyar rész csak egy átfogó szerződés kisebb kitétele volt, egy szükséges rossz, így nem lenne meglepő, ha próbálnának tőle szabadulni minél előbb. Az ügyfélszolgálatuk visszafejlesztése is erre utalhat. Ha meg a Voda is meglesz, onnantól már legjobb esetben is patthelyzetben lesz a Telekom. És ha netalántán az is meglesz, na majd akkor nézzük meg a szolgáltatói hozzáállást, amikor meglesz az általuk áhított, kvázi monopólium (ebben is).
De ezzel is inkább a gazdasági, mintsem a politikai részére próbáltam utalni a dolgoknak. Csak a „mikor ébrednek már fel?!” kérdésedre reagáltam, hogy szerintem nem alszanak, hanem nagyon is tudatos, amit csinálnak. Te sem políroznád fel az üveggolyóidat, meg nem vennél újakat a készletedbe, ha látnád, hogy a szomszédét már einstandolták Pásztorék... Ilyen kiszámíthatatlan környezetbe normális cég nem hoz fejlesztést. Legfeljebb más területre szánt fejlesztést hoz tesztelni. A mellékelt példa szerintem pont ezt mutatja.„Az elfogadhatatlan , hogy én fizetek , de nem kapom meg a terméket.
Remélem ebben egyetértünk!”
Teljes mértékben.
Én csak arra próbáltam felhívni a figyelmet, hogy meglehetősen korlátozottak a lehetőségeink ez ellen bármit is tenni. Pár elvétett panaszra a hatóság sem biztos, hogy reagálni fog.
Más, hasonló cipőben járó előfizetőket meggyőzni, hogy ők is cselekedjenek, érzésre legalább akkora kihívás.
Aztán majd kiderül, hogy említésre méltó-e a kitartás, amit a procedúra igényel.Egyébként Roli27 #140698-as hozzászólásában leírt, a szolgáltató kötbérrel kapcsolatos kitétele („Minőségromlás miatt kizárólag az internet szolgáltatásra fizet társaságunk kötbért, a telefon- és a televízió- szolgáltatás esetében kizárólag teljes szolgáltatás kiesés, ill. teljes szolgáltatás-kieséshez kapcsolódó késedelmes értesítés esetében keletkezik ilyen kötelezettségünk.”) érzésem szerint amúgy inkább fogyasztóvédelmi probléma, mint médiahatósági
-
snyper990
őstag
válasz #46824192 #140776 üzenetére
Nem minden feltétel ugyanaz mindenkinél. Pl. a TV-készülékek sem egyformák. A HDMI szabványban meg kb. kezdetek óta kavarások vannak, amire a készülékgyártók néha rátesznek még egy lapáttal, és akkor a HDMI-kábelek minőségi szórásáról még nem is volt szó. Én ezeket is el tudom képzelni, mint lehetséges ok (a nyilvánvalóan bugos szoftveren túl).
A mi TV-nk pl. régi, de (lekopogom) eddig nem jöttek elő a hanggal/képpel kapcsolatos problémák. (Jó, 4K még a mesében sem volt, mikor ez piacra került ). Viszont amikor megkaptuk a boxot, nem adott képet az addig a UPC-s set top box-szal minden gond nélkül használt, jó minőségű HDMI kábelen, a szolgáltató által mellékelt, filléres vackon meg gond nélkül megy. (Oké, más HDMI-verzió, de más szabványokban meg tudják oldani a visszafelé kompatibilitást...) -
snyper990
őstag
válasz #46824192 #140785 üzenetére
Tehát akkor nem egyformák a TV-itek. Kipróbáltad már, hogy felcseréled a 2 boxot? Azzal meg lehetne tudni, hogy az anomáliák box- vagy hely/HW-környezet-függőek-e.
Másrészt azt sem tudom, a másolásvédelem pl. bekavarhat-e, mivel ők elvileg csak egy saját launchert forraszthatnak a rendszerbe, minden azáltal meghívott/használt alkalmazásnak/szolgáltatásnak elvileg rendszerszintűnek kellene lennie (a telepített alkalmazásokat leszámítva). De lehet, hogy rosszul gondolom.
Viszont ha tényleg csak launchert fejlesztenek, a főverzióváltásnak elvileg nem kellene olyan nagy falatnak lennie. Szerintem röpke egy-másfél év alatt simán megugorják, és tippre nem kell majd 5-nél több kiadott frissítés, hogy valamennyire használható legyen
Más:
Bevásárolja magát az állam a Vodafone Magyarországba
vs.
#140733-as, tegnapelőtti hozzászólásom közepe... Ez azért már minimum egy négyest érne a lottón, nem? -
snyper990
őstag
válasz Kolondrum #140854 üzenetére
#140061: „Készenléti állapotból 24 másodperc, mire elindul az adás, áramtalanítás utáni bekapcsolás esetén ugyanez 1 perc 6 másodperc (optikán).”
A percek inkább egyes szám. Szerintem azért ez nem az abszolút vállalhatatlan kategória.
Addig pl. kimégy a konyhába és iszol egy pohár vizet
#140856 RVR400: Csak úgy néz ki, mire kiért a technikus hibaellenőrzésre, addigra elfelejtette a „volt már ilyen miatt hibájuk” részt... -
snyper990
őstag
válasz MZsoltee #140876 üzenetére
Szerintem jó az elképzelésed. Ha nincs TV szolgáltatás, az ONT-n a PPPoE passthrough-t engedélyezve, saját routert rácsatlakoztatva úgy alakítod a hálózatod, ahogy szeretnéd anélkül, hogy a szolgáltatónak beleszólása vagy rálátása lenne.
Ahogy felettem is írták, az ONT-t nem lehet saját eszközzel kiváltani. A minimum gigabites nethez adott Sagemcom és Technicolor eszközök egyébként elég jók (wifiben is, pl. wifi 6-ot is tudják), viszont mesh-be nem integrálhatóak, továbbá erősen korlátozott, hogy mit konfigurálhat rajta az előfizető. És akkor még ott van, hogy abba távolról belenyúlhat a szolgáltató. Legutóbb pl. egy 2ndssid nevű wifi hálózatot hozott létre sokaknál mindenféle tájékoztatás nélkül, ami ráadásul egyeseknél még a kapcsolat/eszköz stabilitására is kihatott... Szóval jobb a saját eszköz szerintem.
Ami neked kell, az nem a mesh, hanem az úgynevezett „seamless roaming” képesség (a mesh is tudja ezt, csak az vezeték nélkül megy), azaz a 802.11r szabványt kell tudnia a saját eszközöknek.
Ha fontos továbbá, hogy minden szempontból jól konfigurálható eszközeid legyenek, amik sokáig kapnak frissítéseket, akkor OpenWRT által támogatott eszközöket keress (bár ahhoz már érteni sem árt, úgyhogy ha nem vagy biztos a dolgodban, az Asus saját házi megoldása is teljesen élhető tudtommal). -
snyper990
őstag
-
snyper990
őstag
válasz Aaron14 #140882 üzenetére
Akkor kb. bármi lehet...
Ki van kapcsolva a band steering? (Azaz szét van választva a 2,4 és az 5 GHz-es wifi-hálózat eltérő SSID-vel?) Az is képes bekavarni.
Új wifis eszköz nem került a képbe?
Wifi melyik biztonsági szabványt használja? WPA3-mal lehet problémája egyes (főleg régebbi) eszközöknek (bár eddig csak olyannal találkoztam, ami nem volt hajlandó csatlakozni)
Ugyanaz az SSID lett beállítva, amit eddig használtatok? Talán az is bekavarhat, bár kevésbé valószínű.
Ha nincs sok egyéni beállítás meg alkalmazás a TV-n, lehet, hogy érdemes lenne csinálni rajta egy gyári visszaállítást...
Egy viszont biztos: ez itt teljes mértékben off topik. Keress wifis, (Sony) TV-s, otthoni hálózatos topikot, hátha ezek valamelyikében találkozott már valaki hasonlóval -
snyper990
őstag
válasz AtHoS #140893 üzenetére
Az egyikből nem következik a másik. Ha maga a HGW kapja az egyik IP-címet, akkor máris csak 1 LAN portnak kell működőképesnek maradnia bridge módban, hogy meglegyen a 2...
De tudtommal eleve nem 2 IP(v4)-cím az engedélyezett, hanem 2 PPPoE session, aminek kb. mellékterméke a 2 IP-cím. Csakhogy a koax/DOCSIS tudtommal eleve nem PPPoE-t használ...Másrészt a logika azt diktálná, hogy ha bridge módban csak egy LAN port marad használható, akkor arra a leggyorsabbat választják. De bukott már meg errefelé is logika, szóval nem tudom. Tényleg kipróbálni a legegyszerűbb.
#140894 emre33: Bridge mód koaxos HGW-k esetén van. Optikán PPPoE passthrough elérhető. Azzal is saját WAN IP-t kap a saját routered. -
snyper990
őstag
válasz Markizmark #140913 üzenetére
Ügyfélszolgálattal (telefon, chat) ki lehet kapcsoltatni. Legalábbis régebben még ki lehetett.
#140925 kakuk.tamas: Ha nem megy, az még talán a jobbik eset. Ha kiengedi a wifire a multicast csomagokat, az viszont kihathat a wifi teljesítményére, kliensekkel való kapcsolatra (belassulhat, instabillá válhat). -
snyper990
őstag
válasz #46824192 #140957 üzenetére
Nem állítottam, hogy egyszerű vagy könnyű lenne. Viszont ha máshogy nem haladnak a dolgok... A csákány is nagy találmány, az árokásás meg edzésnek is kiváló.
Bár azt azért nem árt tudni, hogy van-e más közmű arrafelé a földben.
Ír előtte egy hivatalos panaszt az alvállalkozónak, és dokumentálja, hogy ő ásta ki. Esetleg utólag benyújthat kérvényt is a költségei megtérítésére, bár nem valószínű, hogy bármit is elér vele, hacsak nincs lejárt határidős szerződése velük#140958 kakuk.tamas: Egyszerűbb elnézést kérni, mint engedélyt... Ha egyáltalán véletlenül valaki valami csoda folytán észrevenné... Meg felvesz egy láthatósági mellényt, rögtön nem fog szemet szúrni senkinek, hogy ás
#140959 yu4gi: De ha aknák vannak, akkor kell lennie köztük kábelalagútnak is, nem? Akkor mit kell ásni? Egyáltalán milyen kábel van lent? Optikai „főér”? Mert azt meg nem fogod semmilyen jelérzékelővel megtalálni... Meg abból nem lehet csak úgy a közepén kifejteni egy szálat tudtommal. Viszont ha alagútban megy, nem tudtok belevágni, az alagút meg 2 akna közt megy egyenesen. Inkább a többi közmű a neccesebb, de úgy tudom, azok a telekommunikációs cuccoknál mélyebben vannak, meg talán meghatározott távolság is kell legyen köztük
[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz #46824192 #140963 üzenetére
Értelmezted, amit írtam?
Nyilvánvalóan engedélyköteles. De tapasztalataid alapján ki nem tesz nagy ívben a szabályokra ebben az országban?
Ha más közmű is menne a közvetlen közelében, nem valószínű, hogy engedélyt kaptak volna ott földkábel-fektetésre... Ráadásul képei is vannak róla, így szerintem max. valamelyik saját leágazásába futhat bele, de azt meg csak tudja, merre mennek...Mondjuk azt feltételeztem, hogy jobban képben van, konkrétan hogyan is fog megvalósulni nála a bekötés. Főleg így 2 sikertelen kísérlet után. De így meg tényleg érthetetlen számomra a kiinduló felvetés is... Ha semmi nem változott az előző 2 alkalomhoz képest, akkor mi lenne más a 3. alkalommal?!
Eleve ha nem messze már oszlopon megy az optika, honnan gondolja, hogy nem hozzá is oszlopon hozzák vissza onnan? Hiába megy előtte a gerinc, a bekötés nem annyi, hogy ott előtte kifejtenek egy szálat, aztán ráforrasztják a hozzá bemenőt ott a föld alatt, majd visszatemetik...
A szolgáltatás megrendelésével meg létrejön szerződés a szolgáltatóval, ami vállalni szokott határidőt a bekötésre...
De eléggé ködös így az ügy, túl sok részletet nem árult el yu4gi[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz fulton #140973 üzenetére
„technikai háttér adott”
Pont ez az, ami nem igaz. Illetve sokaknál adott, de sok helyen még egyedül DSL érhető el. Az nem bírná a magasabb bitrátát, így a hálózat kisebb része miatt szív a nagyobb rész is, mivel ugyanazt a streamet kapja mindenki.
Most, hogy az androidos boxokat kezdik kiszórni, átállhatnának modernebb kódolásra, amivel ugyanakkora sávszélességen jobb minőségű adást teríthetnének.
Bár a box fejlesztésével is hadilábon állnak, így lehet, hogy jobb, ha a streamhez inkább nem nyúlnak...
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.
- Politika
- Autós topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vicces képek
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Belsős dokumentum az Intel CPU-k stabilitási gondjairól
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen asztali médialejátszót?
- További aktív témák...