Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz TheMartin03 #67704 üzenetére
Mi is a kérdés? Leírtad a megoldást, ha szar a katalizátor, akkor az a korrekt megoldás, h csere jóra.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz TheMartin03 #67707 üzenetére
100-asat kell tankolni bele, akkor eltűnik a hiba.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
mouzrr
őstag
válasz TheMartin03 #67709 üzenetére
Van akinek lambdaszonda csere, másnak pedig a katalizátor cseréje segített, de sok FB csoportban olvastam, hogy később ugyan úgy visszatért a probléma. Sokan nem is törlik OBD-vel.
Én törölni szoktam, kb 1000 km-enként jön fel újra, nálam 2006-os a Swift, és ha világít, akkor indításnál felpörög 2k RPM-ig, tehát kicsit zavaró. Próbáltam katalizátortisztítót, meg 100-as benzint is, nem javult egyáltalán. Én városban használom, kb 10 km-t megyek vele egyszerre, nem sokszor megyek rövidebb távot vele, de már 4-5x egy fix helyen jött elő a check engine lámpa világítása, akkor, amikor erősebben gyorsultam, majd beállt a sebesség 70-re 5. fokozatban, 1-2 perc múlva fel is villant.
Az elmúlt évben olvasottak / hallottak alapján nincs rá fix megoldás szerintem. Márkaszervizben sem tudtak mit mondani, frissítés sincs rá. -
ncc1701
veterán
válasz TheMartin03 #67712 üzenetére
Ilyen aláírós szerelőt nem nagyon fogsz találni, kb mindenhol a saját cerkáddal (pénzeddel) vered a csalánt. A maximum, amit meg tudnak tenni, h a legolcsóbbtól a drágább felé csereberélnek.
-
nyemi
csendes tag
válasz TheMartin03 #67714 üzenetére
Én először is a legolcsóbbat választanám : Ki venném (vagy vetetném) a a felső λ szondát és ránéznék a Katalizátor állapotára (össze omolt, meg olvadt, eltömődött stb).
Amúgy valahol olvastam, hogyha kesztyűs kézzel üzem meleg alapjáraton befogod a kipufogót, és 2-3mp-nél el löki a kezed ,akkor biztos hogy jó. -
nyemi
csendes tag
válasz TheMartin03 #67717 üzenetére
Akkor megtaláltad a linket . Mint láthatod is , akár nyomást is lehet mérni a felső λ szonda helyén (alapjárat-3000-5000 fordulaton) ahol nem érhet el 0.5kg/cm (bar) nagyobb értéket, mert akkor el van dugulva a katalizátor. Ezek után lehet dönteni, hogy mit csinál az ember takarít , cseréltet , de mindenképp egy üzemi diagnosztikát is csináltatni kell, hogy az esetleges okokat megszüntessük.
Az okok teljesség nélkül:
_Rossz olaj (magas TBN) v. olaj fogyasztás ellenőr.
-Levegő szűrő, EVAP rendszer, EGR PCV szelep ellenőr.
-Benzin nyomás ellenőr. .
-Injektorok szórási kép ellenőr.
-Folytó szelep ház( tisztaság) ellenőr.
-MAP, MAF, CTS, TPS, szenzorok, a két λ szonda ellenőr. (diag. meg mutatja).
-Gyújtás és Gyertya kép (össze hasonlítás) ellenőr.
-Mellék levegő (fals ) szívás-kipufogás oldalon ellenőr.
stb. Úgy hirtelen ezek jutottak az eszembe.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi Kami Doorbell wifi csengő arcfelismeréssel - foxpost az árban!
- Dreame D10 Plus robotporszívó és nedves feltörlő
- ÓRIÁSI Philips Hue csomag - Hue Go, Iris Black, Play Bar, Light Strip V4 stb...
- Három db SONOFF Zigbee okos relé/kapcsoló eladó
- HONEYWELL HR92EE rádió frekvenciás radiátor termosztát 3db
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest