- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
Hirdetés
-
AI segítségével fociztak Genfben a robotok
it A Genfben rendezett AI for Good Global Summit alkalmából meg akarták mutatni, hogy az AI nem feltétlen egy hatalmas nagy dolog, kicsiben és hasznos újításokban is lehetne gondolkodni.
-
The First Descendant - Napokon belül megkapjuk a megjelenési dátumot
gp Hamarosan vége a várakozásnak, reméljük a fejlesztők tartják magukat az ígéretükhöz.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doze
aktív tag
Nah csináltam egy vidit a torque track recorderrel. Nem rossz, csak valami gixer van a rendszerben mert nem grafikusan kaptam meg az adatokat. Így csak karakteresen van kiírva....
Beállítottam, a NM és a LE is
-
Doze
aktív tag
válasz Siriusb #14520 üzenetére
Azért jár körül a témát, mielőtt 60e ftért katalizátort veszel.... nagyon sok dolog közrejátszik hogy kidobja ezt a hibakódot. Elsőként talán azt hogy milyen üzemi körülmények közt jön elő, ha veszel adaptert a "freeze frame" adatokból tudhatod meg...
Ha ezt megtudod és tök véletlenszerű a jelenség, vidd el műhelybe méress rá a káros anyag kibocsájtásra, ha jó akkor már ott valami bibi van mert a katalizátor ha fos minden körülmények közt fos...
Ha ez is megvan akkor érdemes a lambda szonda körül nézelődni, kábeleit ellenőrizni.... az is lehet hogy a lambda fűtése adta be a kulcsot stb... Utána a fojtószelep... nem e kokszos stb.
Egyébként magát a katalizátort szemrevételezéssel is meglehet mondani jó vagy sem... kerámia széttörve stb..
-
Doze
aktív tag
válasz Siriusb #14524 üzenetére
Mikori évjárat az autó?
Szabvány szerint: 2001 jan 1 kötelező, minden benzines autóba, új modellek esetén 2000 jan 1 volt a dátum.
Ha esetleg nem jó, akkor olvastam valahol hogy a pl a régi swiften ki lehet "villogtatni" a hibakódot, úgy tudom hexában villogja, ahhoz meg van egy táblázat, hogy épp mi tartozik hozzá
A másik dolog, úgy tudom a wagonerben már van digit számlap..... ott ki lehet íratni a hibakódot talán...
Hibakód olvasása
ha gyújtáson nyitott ajtónál háromszor ráadjuk a világítást, és háromszor megnyomjuk a belső lámpát kapcsoló ajtógombot, kiadja a km-számlálóban a hibakódot, meg egy led levillogja. Ugyanez négyszer a törlés.Hibakód törlése SUZUKI vizsgálókészülék használata nélkül
1) Kapcsolja ki a gyújtást.
2) A gyújtáskapcsoló ON helyzetbe fordítása és a
motor leállt helyzetében hajtsa végre az a) - d)
lépéseket 10 másodpercen belül.
a) Fordítsa el a fényszórókapcsolót a “HEAD”
helyzetbe.
b) Fordítsa a fényszórókapcsolót “OFF” helyzetbe.
c) Háromszor ismételje meg az a) és a b) lépést.
d) Nyomja le és engedje el a vezetőoldali
ajtókapcsolót négyszer.
3) A fenti lépések végrehajtása után ellenőrizze, hogy
nincs működési hibát jelző DTC.[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Épp a minap gondolkoztam.... Mindenki megszállottan akarja csökkenteni a fogyasztását (ami persze számomra is fontos, de tötyögni nem fogok )
Csak összehasonlítás miatt: jelenleg van az autómon egy E besorolású abroncs, ha veszek egy B besorolásút akkor (A és G közt 7,5% fogyi különbség van.) kb 3% fogyi csökkenés, ha mondjuk 0w40 esetleg 0w20 olajat használok azon is van vagy 2%.... a harmadik Nappali menetfény szerintem azon is lehet vagy 1-2%....
Egyenként nem sok, de összességében 0,5 liter amivel minimum csökkennie kellene.
Az ihlet onnan jött hogy, tele a net ezekkel a mágneses gagyi "fogyasztáscsökkentő" izékkel.... szerintem ha valaki csökkenteni akar a fenti megoldás sokkal járhatóbb.
Egy reprezentatív tesztet szívesen olvasnék, gagyi olaj,gumi vs. jó olaj/gumi
Nem is beszélve arról hogy kötelező szervizkor, gumi vételkor csak pár ezerrel kell többet költeni....
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz AMD Power #14573 üzenetére
már csak az hiányzik hogy a töréstesztek körül legyen valami balhé.... eddig sem volt titok hogy töréstesztre tervezték az autót, de ha kiderült hogy manipulálták is, onnantól kezdve az összes német autómárka oda dugja a csillagjait ahova akarja.
Eddig is feltűnő volt német autó, német gumival, német olajjal.... a németek az sem tudják mi az az eneos, a Toyo meg azt hiszik valami csirke, a honda az csak is sz*r lehet... a német kivagyiság itt is látszik, ha nem megy ésszel akkor meg kell venni kilóra az Adac-ot.
-
Doze
aktív tag
válasz Nem3sys #14669 üzenetére
Figyelj... aki suzukit vesz azért vesz mert autó kell, a vételár csak egy szempont a sok közül, 300-400 huffért meg nagyobb kategóriában lefosott kilométerkő van, pláne ha nem villantani akarsz hanem igás jószágot.... lehet mondani: törik, ropi, stb... de csak hasonlítsd össze egy a4-el a fenntartási költségeket, ha pl évi kemény 20e km-t mész, ingázol stb... ha letérdel 30e forintból szinte bármi megvan.... egy gátló, esetleg vezérlés, fékek stb csere mind-mind sokkal többe kerül mint egy szuszkón.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Lehet én vagy hülye hogy eddig nem figyeltem, de főleg idős (60+) az összes fejtámla ki van szedve az autóból?? Vagy a suzukinak volt valami extra -GA verziója, amiben nincs fejtámla?
-
Doze
aktív tag
Akkor az kalapbiztos , bár ha váratlanul hátulról belecsúszik valaki a nyaktörés garantált.
Közben beszereztem a szervizalkatrészeket az autóhoz.
2db ékszíj, olaj+levegő szűrő, eneos 5w30. Az egész nem volt 18k. És az olajat így sem a legolcsóbb helyről vettem
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
A TC-s cikket nem kell túllihegni... volt 1-2 széria az 1.3 (sima első gombóc swift), amiben talán fos a csapágy, szerintem annyira nem fontos a probléma hogy vásárláskor szerepet kapjon, pláne ha kipróbálod és jó. No meg cseréled 45ezrenként a váltó olajat.
Másrészt ignis, wagoner stb. amiben m13 motor van ugyan ezzel a váltóval van, érdekes nem terjedt rémhír egyik autóról sem, juj ilyet ne vegyél. Mióta a tc élvezkedett hogy a szuszkó is el tud romlani azóta beszélnek erről..
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Mivel most nekem Sx4 van, előtte meg családban volt ignis 1.3 motorral így van összehasonlítási alapom.
Ugyan olyannak kell lennie.... tesztelni meg úgy tudod hogy nagyra nyitod a füleidet, egyesben és hátramenetben persze ez nem igaz mert ott amúgy is "szól" egy kicsit de nem nagyon. Végig pakolgatod a sebességeket kis kihúzatásokkal, hangtalanul és akadás mentesen kell vennie. Ha függetlenül búg, reszel stb.. akkor csapágyas a váltó, ha valamelyik sebességet nehezen veszi vagy reccsenéssel akkor pedig szinkrongyűrű. Jellemző hogy egyesből-kettesbe váltásnál adja meg magát a szinkrongyűrű (hirtelen váltások, meg ott ugye nagy a két fokozat közti fordulatszám különbség)...
100ekm fölött kicsit lötyögős a váltó, az a futás miatt van... kopik a kulissza.
Egyébként ahogy nézegettem, az 1.3 és az 1.5 váltók robbantott ábráit, sokkal bonyolultabb az 1.3-as váltó: a léptetővillák környékén+más szinkrongyűrűk alkalmaztak... nem értem miért kellett áttervezni a régi 1.3 váltót, vagy miért nem használták 1.5-stb váltót, ugyanis az 1.6 régi swift, 1.5-1.6 Baleno, 1.5-1.6 Sx4 váltóinak belseje szinte csereszabatos, csak a ház más itt-ott..
[ Szerkesztve ]
-
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #14791 üzenetére
suzukinál ez valami típushiba.... sx4-en párásodás+foncsor sárgulás. Engem az ilyen hibák elkerültek eddig , pedig a lámpában volt mikor cseréltem égőt, de így sem párásodott stb.... de azt mondom legyen ez a legnagyobb baj a szuszkónál... mint az 50e lefingott tsi motor vw-éknél
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
lehet hülye vagyok de amit most reklámoztak a tv-be ssangyong korando-t.... nem tom megnéztem az árlistát, és marha csábító 180 lovas 2.0 dieselel+minden földi jóval, akcióban 6 milláért ideadják +5 év ingyen szerviz.
És szerintem már ez nem "az" a gagyi kínai, mert a régiekben is merci hajtáslánc volt...
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #14813 üzenetére
ugyan ez van nekem is, színre mintára minden , ha a kupakot letekered, akkor még lennie kell egy kis fóliának mint a kecshupnál
én megcsinálnám neked ha a közelben lennél... annyi hogy nekem nincs akna de van krokodil emelőm... első tengely emelési pontjánál megemelem, aztán égbe van az eleje.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
-
Doze
aktív tag
válasz wertigo1984 #14864 üzenetére
Az oracsoportban van egy kiálló feket gomb azt lehet nyomkorászni... van össz megtett km, A ès B rèsz távolságok, a harmadik funkcióban ilyen kis bumszlik jelennek meg, azal pedig a műszerek háttèrvilágítását lehet álítani.
Egyèbkènt elèg fullos a gèpezet.... kulcsnèlküli nyitás- zárás csak a GS modellekben van... no meg tempomat
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz AMD Power #14886 üzenetére
A régi swifteket lopják a legjobban a suzukik közül. Valami listát láttam azon a 4.-5. helyen volt. Alkatrésznek lopják, mert most nagyon pörög az alkatrész piac... újabban itthon gyártott svájcban/osztrákban eladott suzukikat hordanak haza alkatrésznek... hazatérnek
mod: Voltam tegnap osztrákban, bekaptam egy követ a szélvédőre, berepedt középen, 7500ft-ért láthatatlanul bejavították... pedig azt hittem cserés lesz az egész
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz AMD Power #14889 üzenetére
eldugott kapcsoló jó megoldás lehet.... mert ha valami über brutál riasztót raksz bele többe van mint maga az autó ...
A szélvédő javításon meglepődtem én is... nagy fedett műhely, 3-4 alkalmazott de maga a főnök csinálta a javítást... kicsit beszélgettem vele, azt mondta sima kőfelverődés 5000huf, de az enyém már tovább repedt centinként meg +500 forint.... viszont van az a repedés ami akkora, hogy nem éri meg kijavítani... és ami a lényeg: áfával kérem vagy sem
A műhelyben még állt egy VFTS is... megnézegettem
-
Doze
aktív tag
valaki nem tudja hogy a szög egyszerű 1.9 Tdi hány lovas? 90 nem?
-
Doze
aktív tag
válasz Siriusb #14901 üzenetére
Ha csak kokszos akkor annyi hogy le kell szerelni, van egy fémház+egy mágnes tekercs ami szabályozza a szelepet... zsíroldó, benzin, féktisztító stb belefújni aztán várni mág kioldja, utána kaparni (persze óvatosan), viszont az is előfordulhat hogy megkotlott a mágnes tekercs, vagy valamelyik kábel megtört/zárlatos,,, a legdrágább a tekercs...
Nem nehéz a végére járni...
-
Doze
aktív tag
válasz Tomics #14907 üzenetére
szerintem, ha 1500km-nél cserélsz olajat felesleges 5-6e is... 15.000km vagy évente. Egy teljesen átlagos használat mellett bőven elég a gyári előírás. Sok hideg indításnál 1-2-3km-es távokhoz megfontolandó 10ekmes olajcsere, de egy országutas/városozó/autópályás használat mellett nem tartom szükségesnek.
Egyébként ha valaki az olaj színével jön, hogy fekete 5-6 ezer után, az teljesen átlagos, és ellátja ugyan úgy a feladatát..
A kongás a kipuff rendszer hűléséből adódik, autópályán megtaposnád neki után hirtelen megállsz egy pihenőben... na akkor tud érdekes hangokat kiadni
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
-
Doze
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs