Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz Samott #6 üzenetére

    Ha jól emlékszem nem tanították meg a pilótáknak, hogy az mcas hogyan avatkozik be és hogyan lehet kiiktatni. Ezt kombinálva azzal, hogy kispórolták a szenzorokat és egy meghibásodás miatt fejre állt a vezérlés, mert nem volt redundancia azokon az olcsóbb felszereltségű változatokon.

    Az MCAS rendszer egy széles körben használt megoldás. De kell redundáns szenzor, gyors lekapcsolási lehetőség és kiképzés. Elsunnyogták. A légitársaságok, boing és az faa.

    Nem fognak belőle tanulni. A 737NG 800-asoknál is szabálytalankodtak. Ott is önellenőrzéssel sunnyogtak el szabálytalan gyártási megoldásokat, ami miatt megrepedhetnek strukturális elemek, jellemzően leszálláskori probléma esetén fennáll a veszélye, hogy ha túlfut például a gép, akkor 3 darabra törik azokon a pontokon. Ez meg is történt 3 géppel pár évvel ezelőtt. Anno a bíróságon a boing ügyvédje által megfogalmazott szöveget olvasta fel az faa embere, miszerint iparágban elfogadott megoldás, hogy az engedélyezett precíziós megmunkálás helyett lemezollóval vagdossák ki az alkatrészeket és utólag fúrják, faragják őket, mert nem illenek össze. Túlságosan össze van fonódva a boing a kormánnyal és "nemzeti" gyárként bármit megengedhet magának.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák