Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • qge

    aktív tag

    válasz Zoleee83 #16195 üzenetére

    Miért nem állsz el a vásárlástól...visszaküldöd és kész. Máshonnan vagy más nevére rendelsz újat pár nappal később. Lehet, hogy alattomos dolog, de legalább lesz egy jól működő zsír új készüléked, nem egy szervizelt.

  • Styleair

    aktív tag

    válasz Zoleee83 #16195 üzenetére

    Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) kormányrendelet értelmében a rendelet hatálya alá tartozó termékek esetében ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a polgári törvénykönyvről (Ptk.) szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

    Mindezek alapján a fogyasztó az azonnali cserére akkor jogosult, ha a tartós használatra rendelt termék meghibásodása a rendeltetésszerű használatot (jelen esetben a telefonálást) akadályozza.

    Kérdéses, hogy mi lehet egy ilyen okostelefon rendeltetésszerű használata. A mai világban ugyanis a telefont már nemcsak, és elsősorban nem is csak telefonálásra használjuk, hanem mp3 lejátszóként, videó- és tévéfelvételek megtekintésére, diktafonként, internetezésre stb. Tehát ha a készüléket úgy hirdették, hogy az alkalmas ezen feladatok ellátására, a hiba pedig olyan jellegű, mely bármely funkció ellátását akadályozza, úgy álláspontunk szerint a rendeltetésszerű használatra való alkalmasság már megkérdőjelezhető.

    Amennyiben azonban a meghibásodás ellenére a telefon rendeltetéseinek megfelelő használatra alkalmas volt (például a hiba az, hogy a játékok akadozva futnak rajta, nem elég hangos a hangszóró, csak az egyik kamera működik), úgy a vállalkozás jogszerűen veszi át a terméket – a jótállási igény keretében – javításra. Figyelemmel arra, hogy a kötelező jótállás idején a bizonyítási teher a kereskedő oldalán áll, így a hiba gyártási eredetének felderítése érdekében akár szakvéleményeztetésre is küldhetik a készüléket.

    Tehát csere!

    Xiaomi 14 / ex Xiaomi Mi 9 SE

Új hozzászólás Aktív témák