Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    válasz <Adamsky> #7 üzenetére

    Arra jó, hogy 1 pedállal vezérled a sebességet nem kettővel. Ha elengeded, akkor megáll nagyon gyorsan, egyben fokozatosan nem hirtelen, a féket csak vészhelyzetre kell használni, illetve ha van ProPilot akkor egyáltalán nem, az elkerüli az ütközést és tartja a távolságot.
    Lényege csak annyi, hogy sokkal agresszívabb az energia visszanyerés, mint amúgy, ami ha jól emlékszek 3 fokozatban állítható, mind a két kocsinál.(Model 3 is kapott olyan beállítást, hogy megáll és nem gurul mint az automaták.)

    Egyszerűen nem vagy hozzászokva az automata autókhoz, ami megy magától alapjáraton. Nyilván ez is ördögtől való, hisz megy magától, és milliók haltak meg miatta. :U

    [ Szerkesztve ]

  • vicze

    félisten

    válasz <Adamsky> #20 üzenetére

    "Olyan ez mint egy állítható motorfék benzines autóknál (csak annak több értelme lenne)"
    Igen hőt termelni a nagy világba sokkal értelmesebb mint visszatölteni az aksit...

    Én azt nem értem, hogy mit nem értesz azon, hogy az egész egy +fokozat az energia visszanyerésben, ami megállítja az autót. Minél agresszívabb az energia visszanyerés annál több energiát nyer vissza a lendületből és annál hatékonyabb az autó. Minden energia visszanyerő rendszer több fokozatú, és elég drasztikusak a fokozatváltások.

    Egy elektromos autóban alapból, csak a legutolsó fokozta a fékre lépés esetében is hogy valósan a féktárcsát használja a rendszer. Élőszőr a fékezés mértékékétől függően az energia visszanyerést növeli, hogy egyre jobban lassuljon az autó, így maximalizálva a visszanyert energiát.

    Nekem az jön le, hogy az egész energia visszanyerés nem tudod értelmezni megfelelően, és leragadsz az üzemanyagos berögződéseknél, amik egyszerűen nem működnek.
    Mintha folyamatosan váltogatni akarnál, mert azt képzeled, hogy az hatékonyabb.

  • vicze

    félisten

    válasz Cifu #22 üzenetére

    Hatótávot kihagynám, az egyértelmű, mindenki maga kell tudj, hogy számára megfelel-e vagy nem.

    1. Nyilván. Magasabb útadó és kész, rövidtávon (10-20év) olcsóbb, hosszútávon minimálisan olcsóbb.

    2. Az elektromos autó állagosan környezetszennyezőbb mint jelenleg egy más típusú, abban az esetben, ha nem valami iszonyat öreg környezet szennyező fekete rendszámos izéről cserélsz. Megint csak rövid távon környezet szennyezőbb, hosszútávon nem.
    Igazából arról van szó, hogy meg tudod-e oldani az elektromos áram eléggé zöld úton való ellátását. Nézd csak meg, hogy Tesla hogy csinálja. (Én személyesen az atomenergia mellett vagyok, mert a napenergia nem fenntartható.)

    3. Leírsz egy nagyon valótlan esetet, mert nagy tömegben mindenki otthon fogja tölteni, pontosan akkor amikor az elektromos hálózat a legkihasználatlanabb és túlnyomórészt a nagy semmibe termel veszteségesen, azaz éjjel...

  • vicze

    félisten

    válasz Mura #26 üzenetére

    "kedvenc gyermekeim hurcolására tökéletes."
    Amelyik gyerekedet meg utálod azt a VW dízellel viszed. ;]

    Vagy fenyegetheted, hogy ha rosszak vagyok a dízellel viszek iskolába. :DDD

    Bocs nem tudtam kihagyni. :B

    [ Szerkesztve ]

  • vicze

    félisten

    válasz D1Rect #30 üzenetére

    Pont úgy fogják csinálni, ahogy a spanyoloknál adóztatják a napelemeket, egyszerűen kivezetik fokozatosan a kedvezményeket(lásd Norvégia), és lassan kivetik rá a növekvő adókat. Ez a legkisebb probléma, csak el kell érni hozzá a kritikus tömeget, de attól nagyon nagyon messze vagyunk.

    Burt1793: "villanyossal nem kell sebességet váltani,"
    Ég világon semmi köze ehhez. Nézz utána hogy működik a villanymotor és mi a különbség a kettő között, egyszerűen akkora nyomatéka van, hogy a egy tökéletes CVT-t is otthagy a fenébe csinálhatsz akármit.
    Ez arról szól, hogy azonnali hatalmas nyomaték áll rendelkezésre 0mp alatt. Egy elektromos autó gyorsulásának a korlátja kb. a gumi tapadása semmi más.

    [ Szerkesztve ]

  • vicze

    félisten

    válasz Burt1793 #36 üzenetére

    Ah...

    Nem arról van szó, hogy megelőzöl-e egy szerencsétlen Leaf-et egy GTI-vel, hanem hogy pirosnál ha akar ott hagy-e mint a szar, és megsúgom hogy ott fog hagyni. Ez tény és nem igazán értem mit kell rajta vitatkozni, azt is leírtam, hogy miért van így, és hanem látod be akkor nem, nem érted hogyan működik egyáltalán nem.
    Meg egyszer azt nem érted meg, hogy a nyomaték azonnal minden nemű késleltetés nélkül van leadva, ez egyszerűen a motor tulajdonság semmi köze a váltóhoz, vagy bármi máshoz.
    Emlekztetnék mindenkit, hogy 0-50/70-ről volt szó, ahol az elektromos autónak a legnagyobb előnye van, mert már nem tudom hányadot mondom, azonnali a teljesítmény leadás, nem kell felépíteni, mint hagyományos motornál.
    Egyszerűen csak ülj be egy értelmes elektromos autóba és megérted.

    És nincs elektromos autóm és nem is lesz jódarabig, egyszerűen hülyeséget ne állítsunk.

  • vicze

    félisten

    válasz <Adamsky> #99 üzenetére

    Minek 3 pedál ha 2 is elég, de akkor meg minek 2 pedál ha 1 is elég...
    A nagyon sok tesztet néztem és olvastam végig a Leaf 2.0-ról, de nem emlékszek 1db tesztelőre se, aki bármilyen negatívumot mondott volna az ePedal-ról, vagy olyat aki ne azt használta volna a végén folyamatosan. Szinte azt összesnek az volt a véleménye, hogy furcsa, de gyorsan megszokható.

    Senki se mondta, hogy egy hű de nagy újdonság, vagy hogy világmegváltó, még csak nem is egyedi (Model 3), de kényelmesebb mint váltogatni, mert ez egy kényelmi funkció. Pont az a lényege, hogy a városi "stop and go" forgalomban 100x kényelmesebb mint szünet nélkül váltogatni a két pedált, ami fél óra után már iszonyat fárasztó.

    Még egyszer, ePedal(vagy nevezzék akárminek) az a lényege, hogy nem kell lenyomva tartsd mert normál esetben egy automata megy magától, ha nem lép egyetlen pedálra se. Lehet olyan eset amikor pont kell a lépésben haladás mert az kényelmesebb és egyszerűen kikapcsolod, mert ez csak egy opció.
    Hatékonynak nyilván hatékonyabb vagy 1-0,5%-kal, de hatékonyabb, nyers vele 5km-et azt kész.

    Soha nem lesz 1 pedál az autókban, mert elég nyilvánvaló, hogy kell fék, de nagyon sok eset van, amikor nagyon is kényelmes és hasznos, ha csak 1-et kell használni.

  • vicze

    félisten

    válasz .DLL #103 üzenetére

    Írtam, hogy lehet olyan eset hogy a lassú gurulás kényelmesebb, ez nyilván megesik.

    A "regen" szintek állítják a "motorfék" hatást, ePedal szint csak egy +opció, a legagresszívabb szint. Nem tudom melyikben állítható a legfinomabban, de 3 szinte mindig szokott lenni legalább.

Új hozzászólás Aktív témák