- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Apple notebookok
- Azonnali processzoros kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Notebook hibák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Esportra kihegyezett monitorokkal állt elő a BenQ/ZOWIE
Hirdetés
-
A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
ma Az egykor márkatársak dominálták a hazai leszállításokat, az Apple és a BBK megbotlott. Merre vagy, Xiaomi?
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mura
csendes tag
válasz brumi1024 #141 üzenetére
Javaslom, hogy olvasd el ezt a cikket:
https://danielmiessler.com/study/horsepower/
Szépen elmagyarázza, hogy mi is a forgatónyomaték és a kerekeken leadott teljesítmény összefüggése a gyorsulással. A motor névleges nyomatéka és teljesítménye ugyanis az autóskártyán kívül nem sok helyen használható a napi gyakorlatban, ha két teljesen különböző jellegű erőátvitellel rendelkező járművel van dolgunk.
Nézzük az adatokat. A BMW 320d motorja főtengelyen 380 Nm-t ad le 1750 és 2750 fordulat között. Hanyagoljuk el a hajtásláncon keletkező veszteségeket és tételezzük fel, hogy a teljes nyomaték átjut a kerekekre (nem így van, de az már bonyolult lenne). Az 1. sebességben a váltó áttétele 1:4,110, tehát a főtengely minden 4,11 fordulatára tesz meg 1 fordulatot (6. fokozatban ez már csak 0,659:1). A fizika tehát azt diktálja, hogy a motor 380 Nm forgatónyomatéka 4,11-szeresen jelentkezik a váltó után, így ez komoly 1561,8 Nm (elméletben). Combos.
A Nissan Leaf I ezzel szemben 280 Nm nyomatékot ad le a főtengelyen - azonban ez egy fix , 7.9377:1-es áttételen megy keresztül. Ez tehát azt jelenti, hogy 2222,556 Nm lesz belőle (ez is csak elmélet, bár a veszteségek váltómű és kuplung, valamint kardántengely és hátsó differenciálmű hiányában kisebbek).
Mindehhez jön, hogy a Leaf nyomatéka 0 fordulattól rendelkezésre áll, míg a 320d nyomatéka 1000-es fordulattól kezd felépülni és majdnem lineárisan növekszik 1750-ig, majd 2750 után gyorsan leesik (bár a teljesítmény-maximumot 4000 rpm-nél éri el).
Szerintem olvass utána, érdekes terület.
Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))