- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Azonnali fotós kérdések órája
- Gaming notebook topik
- Raspberry Pi
- Mini-ITX
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Micro Four Thirds
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
ph A HW-Q990D/EN 11.1.4 csatornás, külön mélynyomóval megtámogatott termék.
-
Számháborút nyerne az Ulefone Armor 26 Ultra
ma 5G, IP68/69K, 120 Hz, 120 W, 121 dB, 200 MP, 512 GB, 15 600 mAh és walkie-talkie opció – csak néhány kulcsadat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-vitya-
őstag
-
nevemfel
senior tag
Szerintem az a felhasználási mód, ahogyan ők használják az autót a mindennapokban, erre jó az elektromos autó. Gyereket az oviba, vagy iskolába, aztán pár kilométer a munkahelyre, majd hazafele ugyanez a pár kilométere a boltba, és utána az otthonba, erre az ilyen kisautó nem feltétlenül rossz választás.
Társasházba, garázs nélkül én se vennék elektromos autót, de az ő esetükben az otthoni töltés nem probléma, ha jól értem.
A fő probléma a kivételes helyzetekben van. Ha történik valami váratlan dolog, és ugrani kel, de nem lehet, mert a kocsi épp tölt. A másik problémát az egy-egy hosszabb út jelentheti még, mint amilyen például a nyaralás.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
gzbotii
veterán
"Ingázó vagyok. Havonta egy nap Bp. -> Ulm, két hét múlva pedig vissza. Erős kompromisszum lenne elektromossal"
Persze, a legtöbb elektromos autós nem is tagadja ezt. Ezért is mondják, hogy elektromos arra jó, hogy városban napi 5-15-55km ingázól, otthon vagy egy közeli töltőn megoldod a töltést. Nem autópálya belső sávjában kell tisztogatni vele, 165kmph tempomattal és villogni le a 3.0 dízel Audikat.Az elektromos autó szennyez? Naná, csak bár nem lokálisan, ahol az emberek többsége él.
Amiért én vennék elektromos autót (ház projekt lejárta után, és ha lesz jó deal, akkor simán, pl romániában kis elektromos Zoe, e-Up! 10.000€ állami támogatással), az főleg azért lenne, mert sok rövid táv nem öli meg, karbantartás minimális + otthon udvar, garázs, tudom tölteni.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Geller72
veterán
"ztán van még egy ilyen matek is. Éjszaka nem termel a napelem, tehát az összes energiát a hálózatból kéne kinyerni. Ha elolvasod ott a többi hsz. -t, akkor láthatod, hogy többeknek is eszükbe jutott, hogy ezt a mézesmadzagot már eljátszották az olaj -> gáz, gáz -> éjszakai áram átállásoknál. Most ugyanez megy a villanyautókkal."
-Kb nettó baromság. Ha telik elektromos autóra, egy napelem szett már nem a világ. Éves elszámolásba vagyok, azaz mondjuk amit kora tavasztól őszig megtermelek, azt bármikor vissza tudom kapni (nem venni) a szolgáltatómtól. Év végén (az elszámolási év végén) meghúzzuk azt a bizonyos vonalat és ha pluszban vagyok, akkor kifizetik (nem ez a cél, hanem az egész pozitív egyenleg felhasználása és inkább egy kis mínuszba jutás, mert így sokkal jobban járok) ha meg mínuszban, akkor én fizetek rá. Ha vidéken lakom és ingázok a melóhelyre, ennél jobb kombót nem tudok elképzelni. Nekem egyedül az elektromos autó magas vételára fáj, de vannak alternatívák olcsóbban, egyre több. Nekem a 150km hatótáv is bőven több mint elég lenne. De ettől függetlenül is arányaiban (csak ezt szem előtt tartva) egy 14k km-es autó majd fél áron igenis jó vétel. Az más kérdés, hogy én újan sem adnék ezért az autóért 7 millát, nem hogy 12-t..
Két kisautó is van a családban, ami nem elektromos. egy kis benzines, 1.-es, ami átlag 6.5L-t fogyaszt és egy kis TDi, ami meg 4.3-4.5L-t. A diesel autó az utolsó 100.000km-én kereken egy millióval került kevesebbe kizárólag üzemagyagot tekintve, mint a kis benzines. És akkor elég hozzá annyi, hogy a dieselt 800k-ért vettem. Külföldön a diesel és a benzin ára közt nem ritka a 120-150 ft difi, mindez literenként (csak hogy a forintnál maradjunk). Ehhez jön hozzá az, hogy két literrel kevesebbet fogyaszt 100km-ként. Azaz alsó hangon 1000 ft/100km a diesel javára. Ez nekem többre jött ki, mert ha van egy kis forgalom, város, dugó, akkor a benzines nem áll meg 6.5 liternél. De legyen kerek. Így jön ki az említett 1 milla a 100.000 km-re. Az a baj, hogy elektromossal rengeteget kell menni ingyen ahhoz hogy a bekerülési költség megtérüljön.
Tegyük vastagon hozzá, hogy az elektromos autó használat Magyarországon azonnal az útiköltség-spórolással való asszociációt vonja maga után, pedig a legtöbben bizony nem ezért veszik, hanem azért hogy környezettudatosabban közlekedjenek. Legalábbis tőlünk nyugatabbra biztosan..
Akkor leszünk sínen, ha egy ilyen autó újan nem kerül többe, mint egy benzines kisautó, azaz megáll max 5 milla körül, de nagyon maximum.Én is sok örömet kívánok hozzá.
Irigy emberek pedig kis hazánkban tömegével vannak és lesznek is mindig. Nekem attól nem lesz jobb, ha másnak jobb mint nekem. .
Új hozzászólás Aktív témák
- Playstation 3 & 4, Xbox One & 360, Wii játék tokok
- Eladó DUAL GeForce RTX 3060 Ti MINI OC Edition
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- IPhone SE 3 2022 2024.11.02-ig Apple garancia
- RTX4070 Ti Super (igen Ti is meg Super is)/ új, bontatlan