Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz nubreed #37 üzenetére

    elnezve a jatekot valszeg a dunia enginet pofoztak tovabb, szoval fene tudja.

    viszont a dolog engem is erdekel, mert eyefinity + cf komboval mar az FC3 sem volt sima ugy. mondjuk cfbol hajlando vagyok engedni FC4nel, de eyefinitybol nem:).

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz b. #71 üzenetére

    a szoftverfejlesztes alapvetoen mernoki / tudomanyos terulet.

    a mesteremberseg jo dolog, csak eppen a gyakorlatban vannak olyan faktorok, mint fejlesztesi ido, time to market, fejlesztesi koltseg, varhato bevetel. barmi aron egy mesterembernel azt jelenti, hogy mondjuk dolgozik ket hetet egy helyett, szoftverfejlesztesnel ez analogiaval dolgozik az egesz csapat egy het alatt ket hetet (time to market), kozben rajon hogy par dolog nem ugy van ahogy terveztek szoval ket es fel hetet, a vegen pedig szembesul par problemaval amiket ugyan az elejen felmertek, de mivel hasonlo technologiat nem hasznaltak ezert a hatasukat alulbecsultek. szoval ott allnak a deadlinenal, 1 het alatt 2.5 heti munkaval, es igazabol ujra kene az egeszet kezdeni...

    amivel buknak a time to marketet, a bevetel tartasahoz meg vagy majdnem duplaannyit kene eladni, vagy dragitani kene a cuccot (ez meg mar kozgaz). plusz az egesz fejleszoi csapat kimerult, mert kemenyen dolgoztak.

    namost, itt viszont nem egy hetrol beszelunk, hanem 2-3 evrol, jellemzoen 20-160fos csapatokkal.

    heti 100 ora munkat kb harom hetig lehet birni de utanna kokemenyen visszaut es kb 2 hetre elore kell tervezni, hogy az ember mikor vesz kajat. heti 80 ora fole huzamosabb ideig felesleges menni, az ember ugyse vegez tobb munkat, max tovabb ul ott (nem reprezentativ, akademikusokon vegzett felmeres, viszont lefedve kezdo gyakveztol a vilagszinten top professzorig minden szintet). viszont a heti 70-80 ora tobb honapig / 1-2evig veszelyes zona, nagyon masra munka mellett nem lesz ido, ertsd privat elet gyakorlatilag hatterbe szorul. namost, ezt egy ideig lehet a munkavallalok turik, de nem a vegtelensegig, es a projekt megsinli.

    foleg fiatalabb programozoknak jellemzo, hogy hajlandoak ejjel-nappal kodolni, de ez az idoszak altalaban lecseng. vagy lesz mas aktivitas, vagy total kiegnek.

    btw, ha dolgozol, akkor ha a vezetes folotted rossz dontest hoz, akkor hajlando vagy (tovabbra is a 40oras fizetesedert) 80 orat dolgozni hetente mondjuk harom honapig, hogy mesteremberkent ne adj ki rossz melot a kezedbol? ha erre nemmel valaszolsz, akkor ilyen alapon miert kritizalod a programozokat? ha ellenben nem dolgozol, akkor majd ha tapasztaltabb leszel meg fogod erteni, hogy mirol beszelek...

    --

    applikalva a jelen peldara: a jatek rossz, de valszeg a kozgazert felelos reszleg ugy hatarozott, hogy meg mindig jobban megeri igy kiadni a jatekot, mint megprobalni rendberakni es utanna eladni. arcvesztes van, de alapvetoen az arcvesztes is -penzugyileg- kalkulalhato faktor. a tanulsag max nekik az, hogy alulbecsultek a GameWorks hatasat, kovetkezo alkalommal meg remelhetoleg tanulnak a hibajukbol.

    ez mondjuk azokat nem fogja meghatni akik megvettek, de erre meg az a potencialis megoldas, hogy nem rendelunk elore semmit ha nincs review.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz b. #73 üzenetére

    van baj a jatekkal? igen.

    kotelezo megvenned? nem.

    buncselekmeny? nem

    ---

    szoval higgadj le. ha elorendelted, akkor kovetkezore ne tegyel igy (nekem az FC4 elorendelesem majdnem bukott az AC miatt, pedig nincs ACm es nem is szandekozom megvenni), egyebkent meg ne vedd meg. ha eleg sokan nem veszik meg a bajok miatt, akkor kovetkezo alkalommal egy ilyen dontest mashogy sulyoznak, hogy biztos megeri-e.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz b. #75 üzenetére

    Nezd, nekem se tetszik az uzletpolitika, en se veszem meg. Elorendelni eleve nem szoktam pont amiatt, hogy nem tudom kiprobalni, nem ismerem a minoseget*. Ha nincs review az NDA lejarta elott, akkor pedig biztos nem rendelek elo. Olyanra is volt pelda, hogy annyira nem ertettem egyet egy adott kiado uzletpolitikajaval (a DRMjuk megolte a dvdiromat tobbek kozott), hogy negy ev alatt egy jatekot vettem toluk, az is veletlenul mert belefutottam a learazasba es otthon tunt fel, hogy sikerult megszegnem a bojkottot (nem kalozkodom, total kihagytam az osszes cimuket).

    Masik oldalrol viszont programozni is egy munka, ha te nem dolgozol 80 orat egy 40oras munkaheten hogy "mesterember" legyel, mastol se vard el. Csak azert mert az ember valamit szeret es tortenetesen azzal dolgozik, attol meg pl lehet a csaladjaval is akar tolteni idot. Es ha jatekfejlesztesnel ez nem megoldhato, akkor keres masik ceget.

    *Far Cry 4 elegge a haromra epul, de ilyet evente max ketszer csinalok

    Ed3r_X_: regen azert volt minden jobb, mert a 80as evekben egy ember harom het alatt osszerakott egy jatekot (Carmack egy ejszaka alatt osszerakott egy mario klon prototipust), a 90es evek elejen par het / honap meg eleg volt egy kis -10-15fos- csapattal, utobbi kb egy standard egyetemi 15kredites projekt meretevel er fel. vagy egy teljes indie kiadoeval.

    jelenleg tobb eves projektekrol beszelunk, adott esettben 100-200 emberrel is aki a projekten dolgozik. ugy, hogy csak sejteni lehet a hardver fejlodesi iranyat ami nem biztos bejon, tetejeben kell massziv halozati kod, van csomo hardver, adott esetben kell tobbszalusitas. a jatekok irdatlanul megnottek.

    Gergosz2: repulesnel ilyen van, ott pl MCDC coverage kotelezo.

    btw, oke ha mondjuk negy evet kell varni egy uj jatekra egy ev helyett, es kifizetnel mondjuk negyszer annyit egy uj jatekra, hogy megkapja a certificatet? vagy oke hogy akkor innentol sokkal kisebb, featureokban szegenyebb jatekok vannak?

    hasrauteses a szorzo, csak erzekeltetni van ott

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák