Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    válasz AAAgold #1 üzenetére

    Igen, en is erre figyeltem fel, az mar nagyon keves, 20-30 perc utankb garantalt a szedules/hanyinger/fejfajas 90hz alatt, kiveve talan a legellenallobb embereket. Igazabol 120hz az, ahol a legtobb embernek meg nincs baja, 90hz-nel mar gyakori a rosszullet. Nem is ertem ezt hogy gondoltak. :(

    SonicX #2: a kulso erzekelok szerepe az esetek nagyreszeben nem annak a meghatarozasa, hogy hova nezel, hanem hogy a terben hol helyezkedsz el. Amig csak forgatni akarod a fejed es nezelodni, akkor a tobbinel se szamit, hogy lat-e a kulso erzekelo/kamera (PS VR-al ezt nagyon egyszeruen ki lehet probalni, letakarod a kamerat, attol meg a nezelodes mukodik, csak terben leszel rossz helyen). Kerdes, hogy itt ezt hogy oldottak meg, illetve megoldottak-e egyaltalan valahogy.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz abydos #6 üzenetére

    "A Hz számnak nem sok köze van a rosszúlléthez."
    De. Hidd el, konkretan dolgoztam VR-al, eleg sokat probalgattuk, ugyan azt a jelenetet feltetelezve alacsonyabb frissitesi rata -> tobb ember/hamarabb lett rosszul.
    Plane, hogy akarmilyen alacsony is lehet elmeletileg a kesleltetes, ha a kijelzo kesleltetese nagyobb a frissitesi rata miatt. Tehat hiaba van alatta eros gep, elmeleti 600 renderelt hz-el, ha a kijelzo csak 80-at tud.

    Namost ha valaki nem jatszik, hanem ilyen nezelodesre hasznalja a VR-t (360 videok, latvanyok/elmenyek, porno, stb), akkor valoban, valszeg 30hz is eleg. Sot, regen voltak azok a fejhez nyomhato diavetitok 0hz-el, egy kepet neztel, ott se szedultel el.

    De persze ha relevansabb adatod van, mint az, hogy konkretan a devkiten allitgatjuk a frissitesi ratat, johet, meggyozheto vagyok, lehet pont a mi mintank volt borzalmas. Jah, hozzateszem, az alanyok laza 80%-an volt mar VR headset, es ugy 30-40%-uk meg napi szinten hasznalja (csak altalaban 120hz-en).

    Az en sajat tapasztalatom, mint relative aktiv VR felhasznalo, az, hogy 120hz-nel meg a legbrutalabb rallyjatekokat kiveve mindent birok, 90hz-nel mar neha van problemam, az alatt meg hiphopp jon Vuk. Illetve csak jonne, mert amint erzem, hogy szedulok, leveszem a picsaba. Ja, hogy ez ne placebo legyen, termeszetesen egy hosszutavu vakteszt volt (ertsd: minden nap a partnerem vagy atallitotta masra, mint elozo nap, vagy nem, en meg nem neztem meg), igaz, csak esetemben, tehat a minta nem epp statisztikai jellegu, de a rovid tavu tesztek is ezt tamasztjak ala.
    Ha semmi durvulas nem lesz, akkor eleg a 80hz, ha azt a gep is tudja stabilan. Ha viszont tobbrol lesz szo, mint pillangonezegetesrol, ott mar lehetnek problemak.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz GodGamer5 #33 üzenetére

    PSVR-on a kijelzo 120hz, es minden kiadott jatek minimum 90hz-en kell fusson (pro-n altalaban megvan a 120hz), kulonben nem kerulhet ki a store-ba, szoval ha attol szarul lettel, akkor valszeg mindentol szarul leszel. De amugy amit fentebb irtak az igaz, hogy hozza lehet szokni, ha a konnyedebb mufajokkal kezded, par het alatt megszokja az agyad, es onnantol nem lesz gaz. :K

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz s:zozo #35 üzenetére

    Nalunk a tapasztalat az volt, hogy a motion sickness hamarabb/konnyebben jon, ha kisebb a frissitesi rata.

    "Nem lehet, hogy az áll a háttérben, hogy ha 120 hz-nél hirtelen vissza állsz kisebbre akkor van csak kellemetlen érzés."
    De, amugy ez konnyen lehet, hogy ha mar megszoktad a 120hz-et, ahhoz alkalmazkodtal, akkor utana kellemetlen a kisebb frissitesi rata es zavaro/ujra alkalmazkodnia kell hozza az agynak.

    Az is igaz, hogy az ember kb barmihez kepes alkalmazkodni, szoval ha lenne egy 30hz-es headset, akkor ha eleget hasznalnad, azt is meg tudnad szokni, es utana nem lenne semmi bajod. Kerdes, mennyi idobe telik.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz s:zozo #39 üzenetére

    Nyilvan tulzo pelda volt, amivel arra celoztam, hogy barmit meg lehet szokni, az ember egy hihetetlenul rugalmas leny, gyakorlatilag amit tul tudsz elni, azt meg tudod szokni. Innentol kezdve meg az, hogy sokan alacsonyabb frissitesi frekvencias VR headset-et hasznalnak es megse lesznek betegek, nem erv a mellett, hogy a frissitesi frekvencianak nincs hatasa a motion sicknessre. Ha eleve alacsonyabb frissitesi rataju szemuveget probaltal, akkor ahhoz fogsz hozzaszokni es semmi bajod nem lesz tole, max ez a hozzaszokas kicsit lassabb lesz. Amit fentebb irtam az annyi volt, hogy olyan programokban, amik tobbet kovetelnek ilyen teren (pl rally, repuloszimulator, stb) kimutathato, hogy a nagyobb frissitesi rataval jobban birjak az emberek, nem azt jelenti, hogy a kisebb frissitesi ratat senki nem fogja birni.
    Akinek meg nincs semmi osszehasonlitasi alapja, az nyilvan nem is fogja tudni, hogy lehetne jobb/mas is, szepen meg fogja szokni azt, ami van, csak az esely nagyobb ra, hogy ha erzekeny erre, akkor meg roszabb lesz neki.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz s:zozo #43 üzenetére

    En ugy fogalmaznek, hogy olyan ez, mint a durr defekt meg a karambolozas. Nem mindig okoz a durr defekt karambolt, es nem minden karambolt durr defekt okoz (sot...), viszont amikor durr defekt van, joval nagyobb az esely a karambolra is. :K

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz s:zozo #51 üzenetére

    :R

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz GodGamer5 #58 üzenetére

    Hat igen, ez nagyon emberfuggo. Nekem pl a Farpoint-tol semmi bajom nem volt, pedig orakig toltam, imadtam, viszont barmilyen autoversenyzos jatekkal a mai napig nem tudok menni egy versenyt sem, mert minden bajom van. Mondjuk, annyira nem is szeretem az autos jatekokat, ugyhogy nem is jatszottam veluk sokat, igy eselyem se volt megszokni.
    Amugy tenyleg az a tapasztalat, hogy mindent meg tudsz szokni, csak idobe kerul, esetenkent konkretan sok idobe, akar honapokba is napi par perc/fel ora jatekkal, ha valamiert erzekenyebb vagy ra, mint az atlag (ami ezek szerint igaz nalad az fps-re, nalam meg az autos jatekokra).

    Van olyan kollegam, aki meg a nezelodos VR-t se birta, de annyira tetszett neki, hogy raszanta az idot meg az energiat, ma mar nincs olyan jatek, amit ne birna minden gond nelkul, akar orakig. Meg van a masik veglet, aki nem is erti, mirol beszelunk, megjelenesi datum elott honapokkal mar napi szinten volt a fejen a PSVR, soha nem volt semmi baja, pedig az O agya aztan kapott mindent, kiserleti szaroktol kezdve kezdetleges, optimalizalatlan, ugralo fps-es contenten at a rosszul illesztett 360 videig mindent. Szoval, ez ilyen, kinek mi, raadasul mi eddig semmilyen kapcsolatot nem talaltunk a kozott, hogy kin mennyire jon ki, es ki milyen tipus/milyen eletet el/mit szeret/stb, szoval jelenleg az en tippem az, hogy genetika es kesz, nem lehet tudni. :K

    ui.: amugy igy belegondolva/visszaemlekezve erdekes, de En pl az fps-eket ulve nem igazan birtam eleinte, de allva semmi bajom nem volt toluk.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz s:zozo #65 üzenetére

    Annak pont nem lett volna ertelme egy olyan kiserletsorozatnal, ahol arra voltunk kivancsiak, hogy igaz-e az, hogy alacsonyabb (de fix, nem ugrabugralo!) frissitesi frekvencia eseten ugyan az az ember ugyan azt csinalva erez-e kulonbseget abbol a szempontbol, hogy szarul lesz-e.
    Arra voltunk kivancsiak, hogy panaszkodnak-e motion sickness-re emberek ugyan annal a cselekvesnel 120, 90 illetve 60hz-en. Tapasztalat: ugyan az az ember ugyan azt csinalva annal hamarabb panaszkodott rosszulletre/szedulesre/stb, minel alacsonyabb volt a frissitesi rata. Termeszetesen a kiserletek kozott telt el ido, minimum egy nap, tehat nem az volt, hogy akkorra jott ki a paciensen a motion sickness, mi meg azt hittuk, hogy a frissitesi rata miatt van.
    Jah, es termeszetesen a paciensek nem tudtak rola, hogy a frissitesi rataval baszakodunk, es termeszetesen nem mindenki a 120->90->60 utat jarta be.

    Nyilvan ha kb egy allokepet nezegetsz, akkor a 2fps is tokeletes, ilyen volt regen a fejre nyomott diavetito, annak semmi ertelme, hogy arrol kiserletet csinaljunk.

    #64: PSVR-on, hacsak nincs a kezed ugyeben egy ps4 (pro) devkit es a megfelelo, nem igazan publikus API, illetve ha ps4-re volt dugva, nem PC-re, akkor max 90 es 120hz-et lathattal. Barmi, ami nem tud stabil 90hz-et hozni, az nem kerulhet ki a ps store-ba, de mar a 90hz is csak akkor, ha nagyon meg van magyarazva, miert nem lehet 120hz.

    De mindegy, en a temat lezartam, tolem mindenki azt hisz/gondol/tud, amit akar, ugy hiv dolgokat, ahogy akar, En csak egy tapasztalatot ajanlottam fel, ami olyan korulmenyek kozott szuletett, ami nem hiszem, hogy az itteni forumozok nagy reszenel adott, raadasul szemelyes tapasztalat, nem valahol olvastam jellegu, bar az is igaz, hogy mivel nem volt teljesen publikus a kutatas, ezert maga a minta sem volt statisztikailag reprezentativ a teljes populaciora vetitve, de oszinten szolva nem hiszem, hogy ez esetunkben annyira szamit, mert elegge egybehangzo eredmenyek voltak.
    Az meg, hogy minek nevezzuk a gyereket, hat franc tudja, orvos pont nem volt koztunk, hogy elmondja, hogy most a paciensek "motionous sicknessus vederbe hanyusz"-tol szenvednek, vagy "hertzus zavarus"-tol, de oszinten szolva mi pont le is szartuk, mert a tunetek pont ugyan azok. Innentol kezdve szerintem ha ugy nez ki mint egy madar, meg ugy csiripel mint egy madar, meg ugy repul es viselkedik mint egy madar, akkor az egy madar. Aztan lehet, hogy hivatalosan meg nem madar, hanem egy tulfejlett szeklab a mittomen milyen besorolas alapjan, elhiszem, ertem es tudom, hogy tudomanyos szempontbol ez fontos viszont az atlagember szempontjabol pont teljesen mindegy, amig csiripel, ropkod es a fejere szarik, madarnak fogja gondolni, es ez jol van igy. :K :R

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz s:zozo #71 üzenetére

    Olyat csak magamon probalgattam, igy aztan tenyleg semmilyen szinten nem reprezentativ, azert nem irtam le. :)
    De amugy ha a tapasztalat erdekel igy is, akkor az volt, hogy tudatos kulonbseg nem volt, viszont alacsonyabb frissites mellett (60hz) egy ido utan nagyon faradt a szemem, illetve picit a fejem is elkezdett fajni. Ilyen korulmenyek kozott a 90 es a 120hz kozott nem volt differencia. Maga a kontent az egy ilyen nezelodos loszar volt, amit ezert dobtunk ossze, gyakorlatilag egy teto nelkuli eleg surun berendezett szoba (tv, hangfalak, butorok, "hajlongo" novenyzet, kanape, ilyesmi), amiben egy fotelben ulsz, es fent meg beallitasoktol fuggoen kek eg, felhok, stb, vagy esti csillagos eg.

    Amugy nagyon nem linearis a dolog sok mozgasos kontentnel sem, 90-120hz kozott minimalis a differencia, szerintem a 90hz siman szokhato, max kicsit (de tenyleg kicsit) tobb ido alatt. A 60hz ehhez kepest katasztrofa volt, azt megszokni az kemeny lenne, szerintem nekem minimum lenne vagy fel ev meg ugy is, hogy relative aktiv VR-hasznalo vagyok.

    Kotekedes: Tudom, bocsanat, csak nagyon fos kedvem volt, es olyankor hajlamosabb vagyok csiposebben valaszolni. :R

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz s:zozo #73 üzenetére

    "A VR ilyen, én úgy gondolom, nagyon személy függő, hogy milyen pozitív, negatív érzéseket kelt."
    Ebben abszolut egyetertunk, annyi kikotessel, hogy nagyobb tole a felelem, mint ami a realitas, illetve hogy szegeny VR-piacnak nagyon nem tesz jot a sok olcso fos telefonos VR megoldas. :(

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz s:zozo #75 üzenetére

    Igen, de az meg az elvarasokat emelte olyan szintre, ami meg 20-30 ev mulva se biztos, hogy realitas lesz. :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

Új hozzászólás Aktív témák