- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
Pana nem tesz vázba stabit, csak az objektívbe. Ez valami íratlan szabály náluk, amit talán megszeghettek volna a mFT kialakulásakor, de nem tették. Ez így maradt (sajnos?), elég mókás volt, amikor anno a Leica 14-50 OIS-t felraktam egy E-510-re és kétféle stabi volt egy rendszeren belül...
-
madgie
titán
Igaz, a Sigmánál is előfordul, és a Pana meg az Oly sem egy gyártó. Csak valahogy fura számomra, hogy a 4/3-on belül előfordult ilyesmi, de hát nyílt szabvány, belefér ez is (sőt).
Az f2.8-3.5-os Leica-hoz volt szerencsém, mivel a Pana L1 kitje az volt, én meg olyat vadásztam le az ebay-ről. Szép volt, jó volt a gép de koncertre alkalmatlan, mert ISO 800 és felette már irtó zajos (kék, szűrhetetlen foltok, pettyek rawban!). Sajnos három Panasonic gépem volt eddig, mindnek volt ilyen "sajátossága", a tesztképek alapján félek tőle, hogy a G1/GH1 után a GF1-nek sem sikerül ezt a lécet átugrani (míg ugye az Oly az E-P1-gyel egész jót alakított): nagy érzékenységnél ezekben a Panákban sincs részlet, cserében egy jó adag bandingot kapunk, ami a leméretezéssel sem tűnik el
Amúgy ez és az ára tart vissza a GH1-től, minden másban rettentő szimpatikus az a masina.Ja, visszatérve a Leica 14-50/2.8-3.5-re: jó a híre, de egy az egyben Zuiko Digital 14-54 optikailag, felépítésre meg még sajnos azt a szintet sem hozza (kopogósabb műanyag és nem időjárásálló, ellentétben a Zuikoval). Ha valakinek Oly 4/3 gépe van, nem ajánlanám neki ezt a Leicát, mert a képstabi feleslegesen drágává teszi és egyébként a régi 14-54-et olcsóbban megkapja, és jobb érzés kézbe venni (nem mintha a Leica könnyű kis vacak lenne)
-
madgie
titán
De L1-em (is) volt, sőt, szerettem is! A kétállású kisvakut azóta is jó ötletnek tartom, ISO 400 mellett beltéren finoman deríteni pont elég volt.
A samples képekkel az a baj, hogy rendszerint fényes nappal csinálják... itt egy ISO 1600-as és egy ISO 3200-as kép a GH1-gyel. Szerintem szörnyűek, a 40D-m pusholás utáni rawból is különbet tud
-
madgie
titán
Ezt olvastam én is, de nincs a közelemben G1 vagy GH1, hogy azonos helyzetben megbizonyosodjak arról, hogy valóban így van-e, például a 40D-hez viszonyítva (ami a DxOmark szerint pont fordítva működik, olyan szinten, hogy ISO 3200-on kábé ugyanakkora például a valós érzékenysége, mint a G1-nek 1600-on)
-
madgie
titán
Tudod, mi volt a legszomorúbb az L1-nél (meg az L10-nél is, amit próbáltam)? Hogy a rawjuk ilyen esetben ugyan több részletet tartalmaznak, de olyan szinten zajos a kék színcsatorna, hogy szinte foltokat alkot a képen. Teljesen szűrhetetlen volt. Na remélem, a G1/GH1/GF1 nem ilyen, megbizonyosodni csak koncertkörülmények között tudnék erről, nappal sajnos nem.