- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fujifilm X
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
llax
senior tag
Figyeljük. Még több ezer kilométerre is behúzott nyakkal, de figyeljük Néhányak az első tesz előtti fotók láttán azt firtatták, miért olyan primitív tesztállásokat használ a SpaceX... Talán nem véletlenül
Ez még csak néhány századmásodperc volt, de a kb. 11 sec nagyobb részében 250 bar felett ment. (még mindig "meleg" üzemanyaggal)
Nagynak tűnik ez a nyomásérték is, hasonló tartományban üzemel az orosz RD-170 és leszármazottai, de ez a fő égőtér nyomása, ami semmi a prebuner-ek és szivattyúk nyomásához képest. Valamelyiknél (talán RD-180?) ez a nyomás 600 bar felett van.
Egyes előrejelzések (NSF fórum) szerint a Raptor-nál a 300 bar égőtér nyomáshoz 633 bar-t kell tudnia a LOX pumpának és ennél kicsit többet a CH4 pumpának.
A Raptornál az égőtérre integrált LOX pumpával és az abba beleintegrált preburner-rel legalább a LOX oldalon megspórolták az ilyen extrém nyomásokhoz való csöveket (és elég jelentős tömeget)...
Ha már ennyire kompakt építés: Elejtett olyasmit Musk, mi szerint jobb lesz a T/W aránya, mint a jelenlegi Merlin-eké (ami a legjobb ebben).[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Hát felső fokozatban kb. nincs párja, most az oroszok pont ettől szenvednek a tervezett szuper-nehéz rakétáik terén.
Első fokozatban sok a kompromisszum, ez nem vitás, ott a metán vagy a kerozin több előnnyel bír...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Először is alternatívának ott van még a New Glenn is, noha az aligha készül el ilyen szinten 2020-ra.
Másodszor nem szükséges a rakétatestnek olyan átmérőjűnek lenni, mint az űrhajónak. Anno az Ares I. esetén se volt így. Csak persze ehhez szükséges egy megfelelő interstage szekció...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
llax
senior tag
Ha az SLS további késése is felmerülne, akkor a Delta IV Heavy kizárva. Ha az EM-1 -et más rakétával is a Hold körüli pályára akarják küldeni, akkor a Delta IV Heavy szintén kizárva.
Az elő esetben valami human rated, vagy legalább a jövőben annak minősíthető rakéta kell. (a Delta IV család nem ilyen - csak komolyabb áttervezéssel tudná, csak az RS-68A-n kellene bő 200 módosítás...).
A második esethez igen sovány a Delta IV Heavy, éppen csak LEO-ra tud felküldeni egy teljes értékű műszaki egységgel felszerelt Orion-t. Még egy "teljesen eldobható" Falcon Heavy sem tudná... (annál valahol 20t elejében van a TLI kapacitás, egy teljes Orion szerelvény 26t) -
kamov.
újonc
Az Orion tömege 25,8t. Az Oriont a Föld körüli pályáról a Holdhoz indító ICPS fokozat tömege kb. 30,7t.
Ez összesen 56,5 t Föld körüli pályán.A Delta-4 Heavy teherbírása ide kb. 28t.
A Falcon Heavy teherbírása ide kb. 64t, teljesen eldobható módban, mivel a repülés elején a 7 tonnás mentőrakétát is cipelni kell.
Az átmérő nem akadály, a mostani orrkúp átmérője is 5,2m, az 5m átmérőjű Oriont orrkúp helyett elviszi.Egyik rakéta sem human rated, de ide az nem is kellene.
A gond az hogy 2020 júniusig már csak 15 hónap van hátra.
Ez elég lehet az adapterek legyártására, de a megfelelő mélységű tesztekre és az integrációra egy másik bármilyen rakétával szerintem már nem.Úgyhogy szerintem ha megvizsgálják, amúgy NASA módra, ami szintén nem egy nap; akkor az jön ki hogy 2020 júniushoz ez a megoldás már késő és 2021 eleje lenne erre reális.
A New Glenn meg még 2021-re sem biztos hogy elérhető lesz a NASA számára ismerve a minősítési folyamatuk sebességét.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Crypto Trade
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Path of Exile (ARPG)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest