Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FLATRONW

    őstag

    válasz Zeratul #16 üzenetére

    A Mafia 2 egy érdekes eset volt akkoriban. Hogyha egy darab NV kártya volt a rendszerben, akkor a részecske szimuláció a GPU-n futott, a ruhaszimuláció pedig a CPU-n. Azonban hogyha bekerült egy másik NV kártya is a rendszerbe, ami a PhysX számítására volt dedikálva, akkor már a ruha szimuláció is a GPU-n futott le.
    A Mafia 2 ruhaszimulációjával az volt a baj, hogy a távolban levő néhány pixeles emberkéken is lefutott és ez meglátszott a teljesítményen is. A megoldás az volt, hogy a játék APEX mappájában ki kellett törölni minden clothes fájlt, kivéve azokat amelyek a főszereplőkre vonatkozott.
    Azonban hogyha volt egy dedikált kártya is a rendszerben, akkor ezekre a törlésekre nem volt szükség (hacsak nem valami nagyon gyenge kártya volt), mert a dedikált kártya teljesítménye elég volt, hogy azokat is kiszámolja.
    Egyébként a mai GPU PhysX játékokban is vannak olyan PhysX effektek amik a CPU-n futnak, mert GPU-n futtatva nem elég jó a hatékonyság. Szerintem nincs is ezzel semmi baj. Minden fusson azon a hardveren, amelyen a leghatékonyabb, az egyensúly a lényeg. Az nem megoldás, hogy minden számítást tegyünk át a GPU-ra, még akkor is hogyha CPU-n hatékonyabb lenne.

  • FLATRONW

    őstag

    válasz Raysen623 #25 üzenetére

    Szerintem ebben az esetben nincs jelentősége, hogy a kártyán van egy külön chip vagy a GPU számolja a fizikát. Szerintem csak az volt a céljuk vele, hogy a felhasználó vegyen még egy NV kártyát, mert technikailag nincs és nem is volt semmi akadálya, hogy egy kártya esetén is a GPU-n fusson a ruha szimuláció is.
    Ettől függetlenül egy kártya nem lett volna elég a Mafia 2 kellő sebességgel való futtatásához.
    Persze hogyha külön chipet tesznek a kártyára, akkor elég lett volna, de az megint csak a kártya árát vitte volna még magasabbra

Új hozzászólás Aktív témák