- E-book olvasók
- Vezetékes FEJhallgatók
- Androidos tablet topic
- Hordozható monitor azoknak, akik igénylik a megnövelt méretű munkaterületet
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Gaming notebook topik
- Milyen alaplapot vegyek?
- OLED TV topic
- Autóhifi
Hirdetés
-
Szemmel is vezérelhető lesz az iPad és iPhone
ma Új kisegítő lehetőségeket jelentett be az iPadOS és iOS rendszerekhez az Apple.
-
Az IMF szerint cunamiként csap le a munkaerőpiacra az AI
it Az IMF vezetője, Kristalina Georgieva szerint cunamiként söpör majd végig a globális munkaerőpiacon az AI.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
BeLucZ
addikt
Hát akkor ez érdekes lesz, gondolom akkor Radeonokon jobban fog futni a Crysis 2 élsimitás bekapcsolásával, igaz?
De amúgy nem értem hogy a Geforceoknak mér ilyen gagyi a nyers számítási teljesitménye, azért erre is ügyelhettek volna, mikor Radeon oldalon csak ugy röpködnek a teraflopsok.....
-
lkandris
tag
Azért kiváncsi vagyok, hogy direkt source kódba égetve mennyire lehet az MLAA-t optimalizálni, mivel már most is sokkal gyorsabban és hatékonyabban működik Catalystból engedélyezve, mint az MSAA vagy SSAA, ráadásul színek alapján dolgozik az algoritmus, vagyis meg se kell neki mondani, hogy egy modell milyen objektumokból épül fel és mik a pontos koordináták.
Mindegy, ha mégse ezt használják, akkor is ott van a driveres megoldás...[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
addikt
dolgozta ki vs. építette be
Kifejleszteni valami technológiát vagy beépíteni egy kifejlesztett technológiát valamibe. Teljesen más dolgok. Ennek ellenére mind kettő melós, senki se állította, hogy nem rohadt le az agyuk a mérnök uraknak mire eljutottak a célig. Tuti melóztak vele. De ne menjünk bele, sok közöm úgysincs hozzá!Mellesleg ez az új eljárás az NV-nél úgy is kivitelezhető, hogy csinálnak egy panel listát(adatbázist ami tartalmaz rengeteg megjelenít és annak típusát(mármint, hogy hogyan rendezkednek el a színek)). Így automatikusan beállíthatná a dolgot, ha nem ismeri fel akkor meg manuálisa beállításra adhatna lehetőséget, mint írták, vagy elő a nagyítót és megmondom neki milyen, vagy megmondom melyik simítás a klasszabb.
[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Enton
addikt
Kiváncsi vagyok a SHARP féle SRGB-vel milyen viszonyban lesz ez az eljárás.
Habár ha lehetőség lesz variálni a profilok közt akkor biztos ki lehet próbálgatni melyik a legjobb rajta.
Ehhez csak az opció szükséges."mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
-
julius666
addikt
A subpixel AA önmagában csak annyit tesz, amit te is írtál a cikkben, hogy nem a képpontokkal hanem az azt alkotó színelemekkel magukkal dolgozunk. Ezáltal részletesebb, élesebb lesz az AA.
A pluszinformációt valahonnan továbbra is szedni kell. Vagy valahogyan "kitaláljuk" a környező képpontokból a részletinformációkat (valami MLAA-szerűen - lásd a cikkben szereplő kép), vagy többször mintavételezünk.
A subpixel AA igazából subpixel rendering + valami AA. Sajnos hiába kerestem máshol, csak a cikkben leírtakat találom. Szerintem ez az SRAA egy egyszerű MLAA (posztprocesszingről írnak mindenhol) + subpixel rendering akar lenni, semmi extra (legalábbis technológiai szempontból, a képminőség a subpixel rendering miatt valszeg tényleg szebb lesz a sima MLAA-hoz - vagy akár MSAA-hoz képest - élesebbnek fog hatni). Ez viszont azt jelenti, sem sebességben, sem az MLAA bosszantó hibáiban nem hoz semmi újat (esetleg ezek kevésbé lehetnek zavaróak okosabb algoritmus esetén, de továbbra is fenn fognak állni).
Persze csak ha jól értem a dolgot.
[ Szerkesztve ]
-
lenox
veterán
Erdekes, mert a benchmarkok alapjan amd-n kb. 4-5 ms (6870-en) a futasi ido 1920x1200-ban, nvidian meg korabbi hardveren is van gyorsabb implementacio. Nyilvan akkor lehetne eldonteni, ha mindket platformra meglenne az adott platformra optimalizalt, de ugyanolyan minoseget nyujto implementacio. Mindenesetre azt meg kicsit ketkedve elhiszem bemondasra, hogy amd kartyakon belul a peak performance-szal aranyos, de hogy gyartokon keresztul is ez igaz legyen az majdnem kizart. Mar az LDS emlitese is abba az iranyba mutat, hogy sokkal inkabb bandwidth limitalt. De amugy ha AVP-ben van, akkor ki lehet probalni es megmerni, hogy mennyit lassit amd-n illetve nv-n?
A platform most hogy jott ide? Amugy szerintem meg jopar evig lesz cuda, de ez mellekes. Az vilagos, hogy a cuda toolkitben nem csak cuda van, hanem az osszes nv fele gpu computing megoldas, tehat pl. opencl is? Lehet, nem szereti az nvidia, de azert frissitik es kiadjak.
Nem az MLAA meg SRAA leirassal volt bajom, hanem azzal az elvvel, hogy nv cikk fele amd-rol szol, amd cikkben nincs emlites nv-rol.
-
julius666
addikt
Az MLAA-t kizárnám, mert annak az a jellegzetessége, hogy a számítás mértéke nagyban függ az adott képkockától (nyilván megkeresni az illesztéséket, majd azokat szűrni, képkockánként változó sebességet jelent). A jelenlegi információk szerint az NV megvalósítása fix számítást ró a hardverre függetlenül a tartalomtól.
Az MLAA elnevezés az most egy konkrét algoritmusra utal, vagy pedig csak annyit jelent, poszt-processz, azaz a renderelt kép filterelésével történik az AA? Mert ha a második, akkor ez itt is MLAA-ról beszélhetünk, ugyanis az nVidia anyagában világosan le van írva, hogy poszt-processz AA-ról van szó.
-
lenox
veterán
-
lenox
veterán
Hat ezert mondom, hogy ez nem vezet sehova, mert nem lehet altalanositani. Ha felteszel egy altalanositott kerdest, rogton kapsz egy nem tetszo valaszt, amit egy specialis helyzettel akarsz magyarazni. Semmi ertelme ennek. Nekem amugy sem fontos a cuda, az opencl de meg csak a diszkret vga-k jovoje sem. Par eve meg nem voltak, amikor elkezdtek a gpgpu-t nyomatni egy csomo gyarto jott kulonbozo alternativ megoldasokkal, pl. sgi specko fpga node-os geppel. Nyilvan az 1-200 dollaros gpu-k miatt nem lehetett semmilyen megoldassal bekerulni, de ha majd eltunnek, akkor megint lesznek alternativ megoldasok. Nekem igazan mind1, hogy mibol hozom ki a megfelelo teljesitmenyt. Meg amugy szerintem el sem fognak tunni, max a gamer piacrol, es pont ezert a cuda is meglesz meg sokaig.
[ Szerkesztve ]
-
tocsa
senior tag
Szerintem ez a kerdes nem olyan veszes. Hogyha mar lesz 1-1 implementacio az elterjedt 3-4 subpixel geometriai elrendezesre, akkor a legrosszab eset az (hogyha a driver nem talalja egy adatbazisban az aktualis paneltipust), hogy a user kaphat egy tesztabrat, amin a rossz beallitasok ordenaren mutatnak majd, konnyen megtalalhato a jo beallitas.
Acer Predator Helios 500 Ryzen, Samsung 960 Pro NVMe + GeChic 15.6" kulso monitor a mobil irodahoz
Új hozzászólás Aktív témák
- E-book olvasók
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Ukrajnai háború
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vezetékes FEJhallgatók
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Milyen légkondit a lakásba?
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Androidos tablet topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen