Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #49 üzenetére

    Azt, hogy mi az optimális senki. Csak sejtik, de nem tudják. Az, hogy probléma van azt a PC partnertől tudom. Az ottani kontaktommal beszéltem, hogy most náluk van-e "raktárduzzanat" a bányászláz csökkentése miatt. Erre vonatkozik, hogy az európai bányászfarmok még rendelgetnek szépen, de a kínaiak már nem. A memória csak felvetődött, hogy az egy sokkal nagyobb probléma.

    Hát sajnos volt az már az elején is 30-35%. Csak 20% legutoljára talán 4-5 éve lehetett.
    Azt kell nézni, hogy stack szinten még mindig a 8 gigabites GDDR5 és 6 memóriák a legjobb árazásúak. A 16 gigabitesek jóval drágábbak, mert kevés készül belőlük, de arra számítanak, hogy ezek ára normalizálódik. Tehát ha idén nem is, de jövőre abszolút életképes alternatívák lesznek. Ilyen formában pedig 256 bites buszra is fel lehet fűzni 16 GB-nyi GDDR6-ot csak nyolc stackkel. De idén ez drága ahhoz, hogy tömegpiaci alternatíva legyen. Az nagyon fontos, hogy a memóriánál nem pont úgy van, hogy kétszeres a kapacitás, akkor az kétszer annyiba kerül. Sajnos eleinte sokkal inkább reális a háromszor annyi, mert a gyártási mennyiség határozza meg az árat.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • kolopele

    nagyúr

    válasz b. #70 üzenetére

    Az nem baj, legalább a PS exclusive címekkel is ugyanolyan minőségben lehet majd játszani mint PC - n.

    [ Szerkesztve ]

  • keIdor

    titán

    válasz b. #70 üzenetére

    A Microsoft szerintem be is szeretné gyűjteni ezeket a csalódott, megmaradt PC-seket: [link]
    A 120Hz, 1440p, FreeSync támogatásból is gondolom, a Sonynál egyelőre ezt annyira nem érzem.

    ¡GLORIA A LAS PLAGAS!

  • #72042496

    törölt tag

    válasz b. #157 üzenetére

    Mindenféle tesztet láttam erről, van ahol jelentősebb a különbség, van, ahol nem. De magamat ismerve úgysem nyugodnék, amíg nem kerül bele dual channel memória. (Ilyenkor szoktam mondani, hogy az egyedüli káros szenvedélyem a munka, szóval ennyi hülyeség belefér. :) )

    (#159) b.: Én mondjuk utálom építgetni, viszont egyrészt bizalmatlan, másrészt meg spúr vagyok ahhoz, hogy másra bízzam. :D Amikor kész van, és jól működik, na, akkor mondom, hogy megérte.

    [ Szerkesztve ]

  • Kansas

    addikt

    válasz b. #159 üzenetére

    A PC-nek szvsz sosem lesz vége, mert azt mindenre (is) lehet használni. A PC gamingnek viszont lehet hogy vége lesz, tán még az elérhető árú DIY-nek is.

    Max néhány területen cél HW+SW-re váltja az ember(konzol, tablet, e-book olvasó, IoT kütyük, stb).
    Nem igazán ismerek olyan embert akinek konzol mellett nincs még PC-je is(akár méregdrága ultrabook), amit játékon kívül minden másra használ.

    Az "életérzés"-vezérelt kütyümániások mint te és én nincsenek annyian, hogy önmagukban fenntartsák a komplett DIY PC üzletágat - ha pechünk lesz akkor lesz brand PC, amit igényeid szerint összerakva szállítanak a gyárból, és nuku bővíthetőség, a DIY meg úri huncutság lesz Linuxos hipsztereknek(bár sokuknak a használt vas a fétisük, lehetőleg minél régebbről, csak az XFCE fusson), moddereknek, bányászoknak, hobbibuherátoroknak prémium áron.
    Tehát ha a PC gaming kihal, mi megszívtuk.
    Remélem, tévedek...
    Kristálygömb OFF. :)

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • keIdor

    titán

    válasz b. #194 üzenetére

    Aki csak CS GO-zik annak lehet 1080p@240Hz se lenne hülyeség.

    ¡GLORIA A LAS PLAGAS!

  • mepet

    addikt

    válasz b. #194 üzenetére

    Utánajártam a csgo fórumokban. 2 féle iskola van:

    1. g-sync bekapcsolva, vsync kikapcs, fps 4-5FPS-el alacsonyabbra korlátozva, mint a refreshrate (tehát fps_max 140/155) így a gsync folyamatosan be van kapcsolva):
    előny: nincs shuttering (ha jól értem ez csak látvány beli különbség)
    hátrány +1..2ms input lag

    2. gsync kikapcsolva, vsync kikapcsolva, fps_max 144/160 vagy felette
    előny: alacsonyabb input lag (igen, hamarabb látod az ellenséget, valós előny!)
    hátrány: minimális shuttering

    Hát, most megint nem jutottam közelebb a döntéshez...

  • TTomax

    nagyúr

    válasz b. #203 üzenetére

    Azért ez nem egészen így van 60Hzes monitornál is kirakja mind az 5képet.Sokkal de sokkal reszponzivabb lesz a játék,csak akkor lehet amit írsz ha a tearing pont a célkeresztre esik,de ez igen ritka és akkor is csak 2képkocka között lesz a difi ami igen minimális.

    ★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz b. #206 üzenetére

    Annyiból számíthat a célkereszt, hogy általában oda néz az ember FPS játékban és az számít, hogy a töredezett kép melyik töredékét nézed épp, innen pedig jön, hogy azt a töredéket, ami a célkeresztre esik, kivéve ha épp ott van egy(-két) törésvonal körülötte (vagy ha félrepislantasz).

    De amúgy nagyjából egyetértek, mindenféle *sync nélkül az a lényeg, hogy a képernyő teteje felé eső szeleteknek van csak alacsonyabb késése, mint a képernyő alja felé eső szeleteknek, a számottevő extra lagot nem okozó *sync így lényegében csak az alsó szeletek szintjére egyenlíti ki a késést. Ez pedig már nagyon véletlenszerű lehet, hogy akár csak elvben számíthat-e bármit, de G-sync esetén ez így is, úgy is össz-vissz 1-2 ms (ha le van korlátozva az fps abba a sávba, ahol jól működik a polling, mert ha felfutsz a képernyő maximumáig, akkor több, de nem nehéz korlátozni).

    G-sync vs. FreeSync kérdésben pedig nekem az lenne a döntő, hogy előbbinél erősen szorgalmazza az nVidia a real-time scan-out megoldásokat (sőt, még a BFI-t is, mint kiegészítő szolgáltatás alternatívaként), míg FreeSync-nél tudtommal gyakorlatilag azt csinál a gyártó, amit épp jónak gondol (lehet "bármennyi" a bufferelési idő, nem b@szogatja őket az AMD 10ms miatt se).

    Mondjuk nekem egyik sincs és jó darabig nem is lesz, mert bármennyire tetszik a gyakorlatilag nulla lag, többre értékelem a nagy képátlót és jobb képminőséget, így egy évtizede plazma és most OLED TV-ken játszom a vacak kis LCD-k helyett (amik legalább piszok drágák, ha nem TN és G-sync is). Mondjuk eleve nem FPS-t (vagy csak nagyon ritkán és single-ben), inkább RPG.
    Bár gondolkodtam már rajta, hogy puszta heccből megveszem egyszer a legolcsóbb használt IPS paneles G-sync monitort, játszom vele kicsit valami FPS játékot, aztán eladom ha meguntam (vagy azt rakom be tartaléknak porosodni a padláson, mint ahogy most is van ott régi plazma).

    Az a baj épp a lufi csúcsa körül leszünk hardware árakban, mikor jön a HDMI 2.1 VRR, nem "akarok" majd se TV-t, se VGA-t cserélni.

    Egyébként még a sima V-sync lag is sokat csökken, ha picivel a frissítési freki alá korlátozod az fps-t (nagyjából úgy, ahogy a G-sync esetén sem szabad elengedni a plafonig, csak itt 10-20 helyett ~0.01 fps-t kell lecsapni a tetejéről), mert akkor nem telítődik az összes render-ahead queue és sync buffer. Persze így is nagyságrendileg magasabban lesz, mint a G-sync, de fele-harmada a hagyományos felálláshoz képest, ami single-player játékra (és főleg nem lövöldözésre, hanem mondjuk RPG-khez) már elég kellemes lehet (itt már nem zavar, nem teszi álomszerűvé a dolgot, hogy minden lemarad, mint néha a sima V-sync ha agyon van tömve a lánc sok bufferelt képkockával).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák