- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Projektor topic
- OLED TV topic
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Gaming notebook topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Házimozi haladó szinten
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Vezetékes FÜLhallgatók
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Eléggé erre tart a fejlődés. Mára általános az online adattárolás is. Ez a modell csak idő kérdése és teljesen elterjed. A következő lépcső, hogy a teljesítmény is bérelhető lesz. Persze ez nem megy egyik napról a másikra, mondhatni még majd egy évtized kérdése, de az irány egyértelmű.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az ATI-t nem gyárthatnak. Ha köthetnének szerződést, akkor biztos maradnának, de az AMD senkit sem enged most be az amerikai piacra, mert senkit sem tud kitenni. Európában kaptak volna lehetőséget, de a BFG-nek az nem jó.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a lepkefing kaliberű cég az NVIDIA második legnagyobb exkluzív partnere volt. Az EVGA-t leszámítva ők adták le a legtöbb rendelést. A párhuzam pedig az IBM-es szerződéssel tökéletesen mutatja, hogy az NV nincs szarban a hírekkel ellentétben csak a GPU piacot teszi mellékvágányra. Megmagyarázza, hogy a Fermi nem azért ilyen, mert az NV elfelejtett GPU-t tervezni, hanem, mert az architektúra nem a játékokhoz lett tervezve.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nálunk nem ismert, de mint exkluzív partner kötelezettségei voltak. Ez a viszony kölcsönösen jó a vállalatoknak. Az NV nyilván kedvezményesen bánt a BFG-vel (és az EVGA-val), hiszen ők az elsőszámú képviselői a GeForce-oknak. Természetesen a partnereknek kötelező volt nagy mennyiségben rendelni a kártyákat. Ez egy jól működő piacon win-win szituáció.
60%-kal nagyobb méret mellett tud 10-15% pluszt felmutatni. Ez láthatóan annyira nyerő, hogy az XFX nem kért belőle, és a most a BFG is - kényszerből - tiplizett.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És az a tesszelláció alkalmazható lesz játékokban? Erről írtam a fermis cikkben. Olyan felület nem véletlenül nincs kialakítva egyetlen játékban sem, mint ami van a benchmarkban. Egyszerűen maga az eljárás specifikus problémái miatt a tesszelláció számos gondod eredményez, amit nem lehet normálisan kezelni. Nem véletlenül maradtak ki a Heavenből a sétáló karakterek. Egyszerűen a cipőjüket szó szerint elnyelné a tesszellált felület, és ez nagyon illúzióromboló. Alapvetően a valóságban sem süppedsz bele 10-15 centire a talajba.
Azért ilyen a tesszellálásban Fermi, mert a professzionális piacon ennek a felépítésnek számos előnye van. Nyilván ez rengeteg tranzisztort elvisz, és ez most az NV legfőbb problémája. Egy nagyon drágán gyártható terméket kell olcsón adni. A gyártók nem véletlenül tipliznek. Ugyanez volt a GT200 kapcsán. Így ez az egész nem téma a partnereknek, ők nem a nullszaldóra játszanak, hanem a kőkemény nyereségre.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ahhoz semmi. A DX11 az AMD Xenos tesszellátorát építette be. Ezt a cég a Microsoft Xbox360-hoz tervezte, és alapvetően nem az volt a követelmény, hogy magas poligonszámból extrém magasat csináljon. A DX11 átalakította a rendszert, hogy a sebesség a legjobb legyen, de a problémák megmaradtak. A létrehozott felület csak a vertex shader lépcső után létezik, és ez nagy gond.
Sweeney szoftveres futószalagban gondolkodik, ő abban bármit megcsinálhat. Csak győzzük erőforrással. A Larrabee-t is azért szemelte ki magának, mert az illeszkedik a legjobban az igényeihez.Az analitikus AA jó ötlet, de félmegoldás. Persze jobb híján ez is jó.
Technológiailag az AVP tekinthető a legkorszerűbbnek, de a Metro 2033 sem rossz, csak javítani kellene már a textúrahomályosodás bugot az MSAA-val. AAA mellett még a Fermi tulajokat is érinti a hiba, miközben a játékhoz ez az ajánlott GPU. Persze tudom, hogy nem kaptak kártyát a tesztelésre, de lassan már vehettek volna egyet, és jöhetne az update.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Maga a tesszellátor csak egy része a tranzisztorszámnak. A raster négyszer, míg a setup motor 16x van beépítve. Ez olyan cirka 500 millió tranyó tesszellátorral együtt persze.
A GF100 csak tesszellálásban jó. A többiben átlagos, de például a 3D-s textúrázás nagyon nem megy neki. Persze szerintem ez az eljárás sem lesz komolyabban kihasználva. Bár ez számos helyen problémáktól mentesen alkalmazható, de ahol lényegi értelme is van az a fluid szimuláció. Máshol talán hasonló sebességet lehet elérni a 2D-s textúratömbökkel ... persze a memóriára ennek nyilván negatív hatása lesz.
A DX11-ből szerintem reálisan alkalmazható a tesszellálás effektekre és karaktermodellekre (erre már láttunk példákat), továbbá az API-ból még a DirectCompute rész lesz komolyabban használva post process effektekhez.
Valószínűleg az NV-nek nem a legjobb, hogy egy olyan gyártó esett ki, aki negyedéves rendelések jó részét képezte. Felőlem lehet mondani, hogy garázscég, de ennél a garázscégnél csak az EVGA rendelt több GPU-t.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Technikai akadálya nincs, de nem néz ki jól, amikor a virtuális főszer cipője elsüllyed a talajban. Konkrétan nem fogod látni a bokáját. Az elgondolás baromi könnyen kivitelezhető, de amíg a játéknak tesszellálva és tesszellálás nélkül is jól kell kinéznie, addig problémás. Egyelőre a tesszelláció megmarad a karakterekre és az effektekre. Itt is van probléma, de ezekre már van megoldás.
Szeptemberig egy bejelentett DX11-es címet látok. Az F1 2010-et. Ez a zászlókra és a nézőkre használt tesszellálást, ahogy a Dirt 2-ben volt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az csak egy félmegoldás (már ha megoldásnak tekinthető), mert a negatív irány illesztési problémákat eredményez a felületek találkozásánál. Ezért látsz a Heavenben és a StoneGiantben "pozitív" irányba változó felületet.
A tesszellálás alapvető problémái oda vezethetőek vissza, hogy a Xenosos megoldásra épül a rendzser, és a Xenos tesszellálást nem erre tervezték, amire most használni akarják. A gondok nagy része elkerülhető azzal, hogy a tesszelláció kötelező, azaz a program el sem indul DX10-es GPU-n, de ez nyilván nem opció még a fejlesztők szemében. Egyelőre nincs mit tenni, mint a korlátokat lenyelni, és így fejleszteni a programot.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pozitív irány mellett nem fordulhat elő illesztési hiba. Ez olyan, amikor mondjuk kezdődik egy lépcső. Az szépen illik a talaj szintjéhez, de ha a talaj szintje lejjebb kerül, akkor lesz egy lyuk amin keresztül a virtuális végtelenbe látsz. Biztos találkoztál már olyan buggal a játékokban, amikor mondjuk kijutottál a világból. Ott a nagy semmi van.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindenre van megoldás, csak az nem mindegy, hogy mi az. Időre dolgozni elég nehéz, és főleg ez limitálja a lehetőségeket. Például évek óta létezik a Deferred Render melletti MSAA problémákra gyógyír, amit messze nem időigényes beépíteni, de még mindig jönnek az AA-t nem támogató játékok, amire a gyártók próbálnak felemásan működő élsimítást hegeszteni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A dev fórumokon sok az anyag. Az új dolgoknál ezeket érdemes bújni. Az eddigi modellek is megfelelnek a DX11-nek. A tesszellátor csak egy ráadás. A modell szintjén ez nem nagy kunszt. Amire figyelni kell azok a sima felületek ... pl.: cipőtalp ... melléktermékként ezek is bedomborodnak, de vannak algoritmusok a kezelésre.
Ha a modellekre gondolsz, akkor némileg függ a dolog a játék motorjától.9950es: Én csak az F1 2010-et tudom biztosra. A Mafia 2-ről eddig azt mondták, hogy csak DX10 lesz, persze változhatott a felállás, de szerintem marad az alapkoncepció.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gray Zone Warfare
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Projektor topic
- OLED TV topic
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...
- EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING 11GB GDDR5X 352bit (11G-P4-6696-KR) Videokártya
- 10x R5 430 2GB DDR5 egybe (zörgő ventis)
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Gainward Phoenix RTX3080