Hirdetés

2019. augusztus 22., csütörtök

Hozzászólások

(#1) FRENK1988


FRENK1988
(veterán)

Akkor csak nem veszteséges a GF100 gyártása az nV-nek. Csak az exkluzív partnereit gyalulja ezzel le

[ Szerkesztve ]

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :) <3 dCI

(#2) Abu85 válasza FRENK1988 (#1) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

A 2000+ dolláros Tesla kártyákon nyilván sokat keresnek. :D

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#3) FRENK1988 válasza Abu85 (#2) üzenetére


FRENK1988
(veterán)

Azigen. Nem aprózzák el. Akkor végül is a GF100 gémer alkalmazása csak mellékág

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :) <3 dCI

(#4) lee56 válasza Abu85 (#2) üzenetére


lee56
(őstag)

És akkor hogy van ez a prof szinten, a kártyákat is az nV gyártja nem csak a GPU chipet? A desktop piacon nyilván nincs akkora haszon (főleg mostanában), nem is csoda ha az only nvidia gyártók, álá BFG, kiszállnak..

No Comment

(#5) Bici válasza lee56 (#4) üzenetére


Bici
(nagyúr)

Azt hiszem a PNY csinálja ezeket a karikat.

Keresek AMD A10-7870K vagy 7890K APU-t.

(#6) Abu85 válasza lee56 (#4) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

A Foxconn a fő OEM gyártó. Náluk készülnek a Tesla kártyák is.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#7) dezz


dezz
(nagyúr)

"megmutathatja oroszlánkörmeit"

Esetleg karmait. :D

(#8) nbg válasza dezz (#7) üzenetére


nbg
(senior tag)

nem, helyes a kormeit.

I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

(#9) dezz válasza nbg (#8) üzenetére


dezz
(nagyúr)

Ha egy hosszú körmű kisgyerekről van szó, nem?

(#10) cwn


cwn
(tag)

ha mondjuk az apple 5 even belul vesz 1 millio ilyen servert a cloud rendszerebe, és az iPad felhasznalonak csak annyi lesz a dolga hogy kér 1000 teraflopsot,
ki a fenet fog érdekelni egy szaros desktop gpu, söt az egesz desktop mentalitas kukazhato

(#11) Bici válasza cwn (#10) üzenetére


Bici
(nagyúr)

Azokat, akiknek nincs optikai net-elérése az alacsony késleltetéshez.

Ezenkívül erős a gyanúm, hogy a használat alapú számítási teljesítmény csak akkor lesz olcsóbb a helyben lévőnél, ha a helyit is csak keveset használná valaki, és a vételár fajlagosan drágára jön ki.

[ Szerkesztve ]

Keresek AMD A10-7870K vagy 7890K APU-t.

(#12) cwn válasza Bici (#11) üzenetére


cwn
(tag)

ez teljesen mindegy, a vilag akkor is megvaltozik, a ph-n is fellelheto hardverbuzik hiába vinnyognak a legujabb procijukkal vagy gpu-jukkal , a kutya le se szarja hogy nekik olyan van , mikor barmikor kerheto barmekkora eroforras, persze fizetni kell erte, de miert nem , a pc fejlesztes is penzbe kerul evente

(#13) Abu85 válasza cwn (#12) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Igen. Eléggé erre tart a fejlődés. Mára általános az online adattárolás is. Ez a modell csak idő kérdése és teljesen elterjed. A következő lépcső, hogy a teljesítmény is bérelhető lesz. Persze ez nem megy egyik napról a másikra, mondhatni még majd egy évtized kérdése, de az irány egyértelmű.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#14) Bici válasza cwn (#12) üzenetére


Bici
(nagyúr)

Vágom, hogy ez a jövő, de eleinte tuti marha drága lesz az otthoni proci vásárláshoz képest is, és az elérhetősége is a leggyorsabb net elérésekre korlátozódik csak.
15-20 év már más kérdés, akkorra én is reálisnak tartom a csökkenő árak, és a terjedő gyorsabb net miatt. :)

Keresek AMD A10-7870K vagy 7890K APU-t.

(#15) FRENK1988 válasza Bici (#14) üzenetére


FRENK1988
(veterán)

De addig is játszani kell valamivel :DDD

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :) <3 dCI

(#16) Dare2Live válasza cwn (#12) üzenetére


Dare2Live
(nagyúr)

és szerinted amire a phs köcsöghardwarebuzik használják a gépüket: játékra arra mennyire lesz a cloud alkalmas?

ennyit a hardwarebuzikról.

A dohányzás se káros, sok nagyapa, dédapa száritott diófa levelet tekert újság papírba, és azt szívta. Mégse a tüdőrák vitte el őket sok esetben. by k.feri80

(#17) N€T0X|N válasza FRENK1988 (#3) üzenetére


N€T0X|N
(őstag)

"Akkor végül is a GF100 gémer alkalmazása csak mellékág"

És ez újdonság? Milliószor írta le Abu korábban. :)

Sent from my keyBoard

(#18) Ribi válasza Abu85 (#13) üzenetére


Ribi
(nagyúr)

Ez szerintem max fejlesztőknél lesz így, ahol beküldöm az adatot, várok kicsit aztán visszajön a végeredmény. De ahol a latency fontos ott ez a terminál van nálam és minden a szerveren fut dolog nehezen megvalósítható. Nemtudom az IPv6 ezen mennyit segít, de szerintem nem eleget.
Másik az, hogy szeretik ha a kis doboz a sajátjuk.

Bár ha belegondolok és ezek a szerverek ott fognak csücsülni a szolgáltatónál, ahova általában még nagyon kicsit a latency akkor még akár lehet is belőle valami. Persze nem adsl-es elérésnél. TV is már úgymond neten jön igen sok helyen. Ettől már nem áll messze a játék rész sem.

(#19) Findzs


Findzs
(addikt)

"Sajnos a Fermire épülő GeForce kártyák a PC-s szegmensben nem örvendenek osztatlan sikernek, amit a BFG kapitulálása is jelez."

nem úgy volt hogy mindenképpen kiszállnak a vga piacról ?
ha atit gyártanának se maradnának talpon a vga bizniszben, ilyesmit olvastam

"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

(#20) Abu85 válasza Findzs (#19) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Az ATI-t nem gyárthatnak. Ha köthetnének szerződést, akkor biztos maradnának, de az AMD senkit sem enged most be az amerikai piacra, mert senkit sem tud kitenni. Európában kaptak volna lehetőséget, de a BFG-nek az nem jó.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#21) schwartz válasza Abu85 (#20) üzenetére


schwartz
(addikt)

Csak azt nem ertem mire volt jo parhuzamot vonni egy lepkefing kaliberu ceg hanyatlasa es a GF100 kozott? Foleg ha HPC-rol van szo. (marmint a hirben)

[ Szerkesztve ]

(#22) Abu85 válasza schwartz (#21) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Az a lepkefing kaliberű cég az NVIDIA második legnagyobb exkluzív partnere volt. Az EVGA-t leszámítva ők adták le a legtöbb rendelést. A párhuzam pedig az IBM-es szerződéssel tökéletesen mutatja, hogy az NV nincs szarban a hírekkel ellentétben csak a GPU piacot teszi mellékvágányra. Megmagyarázza, hogy a Fermi nem azért ilyen, mert az NV elfelejtett GPU-t tervezni, hanem, mert az architektúra nem a játékokhoz lett tervezve.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#23) schwartz válasza Abu85 (#22) üzenetére


schwartz
(addikt)

A BFG csak egy kis hal a nagyok kozt s mogy igy jartak. Kulonben, az a nem jatekra tervezett arhitektura (hogy imadom ezt :DDD ) hozza oda is a leggyorsabb GPU-t.

[ Szerkesztve ]

(#24) Abu85 válasza schwartz (#23) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Nálunk nem ismert, de mint exkluzív partner kötelezettségei voltak. Ez a viszony kölcsönösen jó a vállalatoknak. Az NV nyilván kedvezményesen bánt a BFG-vel (és az EVGA-val), hiszen ők az elsőszámú képviselői a GeForce-oknak. Természetesen a partnereknek kötelező volt nagy mennyiségben rendelni a kártyákat. Ez egy jól működő piacon win-win szituáció.
60%-kal nagyobb méret mellett tud 10-15% pluszt felmutatni. Ez láthatóan annyira nyerő, hogy az XFX nem kért belőle, és a most a BFG is - kényszerből - tiplizett. :)

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#25) 9950es


9950es
(aktív tag)

Ha igazad van és kidobálják a dx11-ből a dp-t akkor még szép hogy GTX-et kell venni, akinek dereng valami cudas dolog a horizonton.

120 fps or GTFO :D

(#26) schwartz válasza Abu85 (#24) üzenetére


schwartz
(addikt)

Az a 10-15% helyenkent felugrik 70-80%-ra. (pl. UHB2 DX11 intenziv tesszellacio) Fapados egy vas, nem mondom... :DDD

(#27) Abu85 válasza schwartz (#26) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

És az a tesszelláció alkalmazható lesz játékokban? Erről írtam a fermis cikkben. Olyan felület nem véletlenül nincs kialakítva egyetlen játékban sem, mint ami van a benchmarkban. Egyszerűen maga az eljárás specifikus problémái miatt a tesszelláció számos gondod eredményez, amit nem lehet normálisan kezelni. Nem véletlenül maradtak ki a Heavenből a sétáló karakterek. Egyszerűen a cipőjüket szó szerint elnyelné a tesszellált felület, és ez nagyon illúzióromboló. Alapvetően a valóságban sem süppedsz bele 10-15 centire a talajba. :)
Azért ilyen a tesszellálásban Fermi, mert a professzionális piacon ennek a felépítésnek számos előnye van. Nyilván ez rengeteg tranzisztort elvisz, és ez most az NV legfőbb problémája. Egy nagyon drágán gyártható terméket kell olcsón adni. A gyártók nem véletlenül tipliznek. Ugyanez volt a GT200 kapcsán. Így ez az egész nem téma a partnereknek, ők nem a nullszaldóra játszanak, hanem a kőkemény nyereségre.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#28) 9950es válasza Abu85 (#27) üzenetére


9950es
(aktív tag)

Én nem értem ezt, a sweeney féle mikropoligonos rendereléshez ennek akkor mi köze van? Azon kívül hogy mi kerül a kijelzőre nem sok? Engem egyébként csak az analitikus anti alias részig érdekel, meg persze tűéles árnyékok is jók lennének egy vadászgépen pl. Dehát egy metro2033 mindenben alázza a mai játékokat nem?

120 fps or GTFO :D

(#29) Abu85 válasza 9950es (#28) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Ahhoz semmi. A DX11 az AMD Xenos tesszellátorát építette be. Ezt a cég a Microsoft Xbox360-hoz tervezte, és alapvetően nem az volt a követelmény, hogy magas poligonszámból extrém magasat csináljon. A DX11 átalakította a rendszert, hogy a sebesség a legjobb legyen, de a problémák megmaradtak. A létrehozott felület csak a vertex shader lépcső után létezik, és ez nagy gond.
Sweeney szoftveres futószalagban gondolkodik, ő abban bármit megcsinálhat. Csak győzzük erőforrással. ;] A Larrabee-t is azért szemelte ki magának, mert az illeszkedik a legjobban az igényeihez.

Az analitikus AA jó ötlet, de félmegoldás. Persze jobb híján ez is jó.
Technológiailag az AVP tekinthető a legkorszerűbbnek, de a Metro 2033 sem rossz, csak javítani kellene már a textúrahomályosodás bugot az MSAA-val. AAA mellett még a Fermi tulajokat is érinti a hiba, miközben a játékhoz ez az ajánlott GPU. Persze tudom, hogy nem kaptak kártyát a tesztelésre, de lassan már vehettek volna egyet, és jöhetne az update.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#30) Bici válasza schwartz (#26) üzenetére


Bici
(nagyúr)

Senki nem mondta, hogy fapados, csak azt, hogy a valós játékokban rosszabb előállítási költség / teljesítmény mutatóval rendelkezik.

Keresek AMD A10-7870K vagy 7890K APU-t.

(#31) schwartz válasza Abu85 (#27) üzenetére


schwartz
(addikt)

Az a rengeteg tranyo amit felemeszt a tesszellator egyseg csupan 100 millio a 3.2 milliarbol.. (3.125%). Mit is mondjak, nagy ugy...
Az eljaras specifikus problemak nem erdekelnek. Oldjak meg a fejleszok. En a reszletessegrol beszeltem. Anno untig volt ajnarozva a Radeon torpe elonye DX10.1-alatt s most minden API-n keresztul erosebb joval a GF100. (de igy mar kit erdekel a DX11, igaz?)
Hagyjuk a tiplizo gyartokat. A BFG is csak oda tart ahonnan indult... (egy "garazsceg" sikertortenete :DDD )

(#30) Bici
Valos jatek? Jah, hogy konzolport? Ertem...

[ Szerkesztve ]

(#32) Bici válasza schwartz (#31) üzenetére


Bici
(nagyúr)

Tök mindegy, hogy konzolport, vagy sem, ezeket fogják a vásárlók használni a megvett kártyákkal. Nem jó, de ez van, sajnos. Még mindig jobb, mint bencsmárkkal játszani.

[ Szerkesztve ]

Keresek AMD A10-7870K vagy 7890K APU-t.

(#33) Abu85 válasza schwartz (#31) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Maga a tesszellátor csak egy része a tranzisztorszámnak. A raster négyszer, míg a setup motor 16x van beépítve. Ez olyan cirka 500 millió tranyó tesszellátorral együtt persze.
A GF100 csak tesszellálásban jó. A többiben átlagos, de például a 3D-s textúrázás nagyon nem megy neki. Persze szerintem ez az eljárás sem lesz komolyabban kihasználva. Bár ez számos helyen problémáktól mentesen alkalmazható, de ahol lényegi értelme is van az a fluid szimuláció. Máshol talán hasonló sebességet lehet elérni a 2D-s textúratömbökkel ... persze a memóriára ennek nyilván negatív hatása lesz.
A DX11-ből szerintem reálisan alkalmazható a tesszellálás effektekre és karaktermodellekre (erre már láttunk példákat), továbbá az API-ból még a DirectCompute rész lesz komolyabban használva post process effektekhez.
Valószínűleg az NV-nek nem a legjobb, hogy egy olyan gyártó esett ki, aki negyedéves rendelések jó részét képezte. Felőlem lehet mondani, hogy garázscég, de ennél a garázscégnél csak az EVGA rendelt több GPU-t.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#34) schwartz válasza Bici (#32) üzenetére


schwartz
(addikt)

Szar portokra nincs idom. Bencs Márk-ra se nagyon. :DDD Nekem a Risen-en kivul meg nem adtak el semmit az iden. :)

[ Szerkesztve ]

(#35) 9950es válasza Abu85 (#33) üzenetére


9950es
(aktív tag)

Tessellation makes realistic and open terrain possible. NVIDIA's Supersonic Sled Demo demonstrates realistically detailed terrain, with LOD changes that balance detail and framerate on a 15km scaled map. The ground is no longer a simple plane, but contains hills and cliffs. Areas that are further from the camera receive less tessellation than areas that are close.

ezt beletudják rakni egy olyan dx11 játékba ami szeptemberben jön?

120 fps or GTFO :D

(#36) Abu85 válasza 9950es (#35) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Technikai akadálya nincs, de nem néz ki jól, amikor a virtuális főszer cipője elsüllyed a talajban. Konkrétan nem fogod látni a bokáját. Az elgondolás baromi könnyen kivitelezhető, de amíg a játéknak tesszellálva és tesszellálás nélkül is jól kell kinéznie, addig problémás. Egyelőre a tesszelláció megmarad a karakterekre és az effektekre. Itt is van probléma, de ezekre már van megoldás.

Szeptemberig egy bejelentett DX11-es címet látok. Az F1 2010-et. Ez a zászlókra és a nézőkre használt tesszellálást, ahogy a Dirt 2-ben volt.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#37) Bici válasza Abu85 (#36) üzenetére


Bici
(nagyúr)

A dx11 teszeláció tudja negatív irányban is változtatni a felület egyes pontjait?
Mert ha igen, akkor megoldható a dolog úgy, hogy oda rakják a low-poly síkot, ahol a hi-poly esetben lenne a cipőtalp szintje, és szükség esetén lefelé történne a geometria változtatása. Ha meg nagyobb hepe-hupák vannak, amit lo-poly szinten is követni kell, az sem lehet probléma, annyival tuti nem növeli meg a polyszámot, és egy script-tel megoldható, még modellezni sem kell sokat.

[ Szerkesztve ]

Keresek AMD A10-7870K vagy 7890K APU-t.

(#38) Abu85 válasza Bici (#37) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Az csak egy félmegoldás (már ha megoldásnak tekinthető), mert a negatív irány illesztési problémákat eredményez a felületek találkozásánál. Ezért látsz a Heavenben és a StoneGiantben "pozitív" irányba változó felületet. :)

A tesszellálás alapvető problémái oda vezethetőek vissza, hogy a Xenosos megoldásra épül a rendzser, és a Xenos tesszellálást nem erre tervezték, amire most használni akarják. A gondok nagy része elkerülhető azzal, hogy a tesszelláció kötelező, azaz a program el sem indul DX10-es GPU-n, de ez nyilván nem opció még a fejlesztők szemében. Egyelőre nincs mit tenni, mint a korlátokat lenyelni, és így fejleszteni a programot.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#39) Bici válasza Abu85 (#38) üzenetére


Bici
(nagyúr)

Ezt a negatív irányos illesztési problémát kifejtenéd bővebben? Miért más, mint a pozitív esetén? Mindkét esetben oda kell figyelni a pontosságra, nem?

Keresek AMD A10-7870K vagy 7890K APU-t.

(#40) Abu85 válasza Bici (#39) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Pozitív irány mellett nem fordulhat elő illesztési hiba. Ez olyan, amikor mondjuk kezdődik egy lépcső. Az szépen illik a talaj szintjéhez, de ha a talaj szintje lejjebb kerül, akkor lesz egy lyuk amin keresztül a virtuális végtelenbe látsz. Biztos találkoztál már olyan buggal a játékokban, amikor mondjuk kijutottál a világból. Ott a nagy semmi van.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#41) Bici válasza Abu85 (#40) üzenetére


Bici
(nagyúr)

Értem, mire gondolsz, de ezt lehetne okos illesztéssel kompenzálni, nem?
Vagy nagyon macerás? Sima renderelt 3dsMAX-os dolgoknál semmi problémát nem okoz, igaz, ott nincsenek is oylan kötött szabályok, mint a játékoknál.

Keresek AMD A10-7870K vagy 7890K APU-t.

(#42) Abu85 válasza Bici (#41) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Mindenre van megoldás, csak az nem mindegy, hogy mi az. Időre dolgozni elég nehéz, és főleg ez limitálja a lehetőségeket. Például évek óta létezik a Deferred Render melletti MSAA problémákra gyógyír, amit messze nem időigényes beépíteni, de még mindig jönnek az AA-t nem támogató játékok, amire a gyártók próbálnak felemásan működő élsimítást hegeszteni.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#43) Bici válasza Abu85 (#42) üzenetére


Bici
(nagyúr)

Ok, értem. Mi a legegyszerűbb módja, hogy ezekbe beletanuljak?
Mármint, olyan modelleket akarok készíteni, ami megfelel a dx11 szabályainak...
Van valami elfogadott általános fejlesztőkörnyezet, vagy teljesen az adott játék motorjától függ?

[ Szerkesztve ]

Keresek AMD A10-7870K vagy 7890K APU-t.

(#44) zoltanz válasza Abu85 (#38) üzenetére


zoltanz
(veterán)

Megcsinálhatnák azt, hogy kijön egy game DX10 -es stb támogatással, azután Patch -ként egy másik csak DX11 -el. :D

Csak a változás állandó XD

(#45) 9950es


9950es
(aktív tag)

battle of britain is jön meg mafia 2 is .

Hát szimulátorban bármire használhatják. Járművek a talajon me felfüggesztésükig le vannak modellezve ahogy zötykölődnek , az se gyenge.
Az elég gáz akkor ha ralli játékban smmire nem használják. LOD biztos simább lesz vele.

120 fps or GTFO :D

(#46) Abu85 válasza Bici (#43) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

A dev fórumokon sok az anyag. Az új dolgoknál ezeket érdemes bújni. Az eddigi modellek is megfelelnek a DX11-nek. A tesszellátor csak egy ráadás. A modell szintjén ez nem nagy kunszt. Amire figyelni kell azok a sima felületek ... pl.: cipőtalp ... melléktermékként ezek is bedomborodnak, de vannak algoritmusok a kezelésre.
Ha a modellekre gondolsz, akkor némileg függ a dolog a játék motorjától.

9950es: Én csak az F1 2010-et tudom biztosra. A Mafia 2-ről eddig azt mondták, hogy csak DX10 lesz, persze változhatott a felállás, de szerintem marad az alapkoncepció.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.