- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Gaming notebook topik
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Steam Deck
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Projektor topic
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz pelgrim_v1 #5 üzenetére
igaz, sokkal többet lehet kihozni ha közvetlenebbül programozzuk a hardvert. de ez igaz az xbox one x-re is, abból még többet lehet kihozni.
az ok, hogy miért alakult így, egyszerű: mert egyszerűbb. sokkal könnyebb programozni, cserébe a programok nagyobbak, lassabbak, de sokkal gyorsabban elkészülnek. nem mellesleg sok programozónak a mostani programozási szint is "kihívásokkal teli" és kérdéses a végeredmény minősége. De ha gépközelebbi nyelven kéne írni, lehet bele se kezdenének (biteket, és bájtokat számolni, "fejben tartani" mit és hova raktunk a memóriába, stb.)
A konzolok ettől függetlenebbül jobban kitudják használni a hardvert mint bármely pc a jelenlegi szinten is, mert "kevesebb a réteg" amíg a program kód lefut a hardveren egy PC-hez képest.The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
dokanin
aktív tag
válasz pelgrim_v1 #5 üzenetére
Amíg egységes hardware-en fut egy szofver addig még el is képzelhető valami hardwarespecifikus kód, de ha ezer féle eszközön kell működnie, akkor csak valami magasabb réteg jöhet szóba. Nyilván senkinek sem éri meg külön külön minden eszközre leprogramozni valamit.
-
T J
tag
válasz pelgrim_v1 #5 üzenetére
Mert nem egy fix konfiguráción kell futnia.
Vegyél 20 féle CPU-t, RAM-ot, Chipset-et, hangkártyát, 50-féle vga-t. Ezek szorzata adja meg a lehetséges konfigurációk számát. Olcsóbb 5x erősebb gépet megvenni, mint amennyibe a szoftver kerülne, ha minden variációra megírnák. A szoftver mérete is sokkal nagyobb lenne. -
addikt
válasz pelgrim_v1 #5 üzenetére
Nem egyszerű dolog - főleg a mai hozzáállással
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
nagyúr
válasz pelgrim_v1 #5 üzenetére
> Olvasgattam több helyen hogy ha nem ezer meg egy driveren és op rendszeren keresztül szólítanánk meg a hardvereket hanem közvetlen írnánk rájuk a programokat/játékokat mint az ős időben ezer meg egyszer többet érnének ezek a teljesítmények/ugyan az a hardver sokkal szebb játékokat lenne képes meg jeleníten
Hat ez nem igy van sajnos, a fordito jobban tudja, mint a programozo, az esetek jo nagy tobbsegeben.
while (!sleep) sheep++;
-
válasz pelgrim_v1 #5 üzenetére
Ha közvetlenül kezelnék a programok a hardvert, visszajönne az időszak, amikor egy rosszul megírt program magával rántja az egész OS-t. Képzeld ezt el, amikor az üzleti kritikus szerver lefagy, mert a programozó nem gondolt egy előforduló kondícióra - üzletmenet leáll, adatvesztés, tomboló ügyfelek, kapkodva elvégzett visszaállás...
https://www.coreinfinity.tech
-
nagyúr
válasz pelgrim_v1 #20 üzenetére
Alapvetoen a driverek es az OS nem nagyon fog vissza semmit.
while (!sleep) sheep++;
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz pelgrim_v1 #5 üzenetére
Ja, csak visszajönne a DOS korszak, ahol GUS-al ment a program, SB-el meg nem, és ennyi, ha az volt neked akkor helló... Nem hiányzik ez már. Nem jó út a közvetlen programozás, hiába lehet jobban optimalizálni.
(#6) DraXoN: ASM-ben se kell fejben számolni, vannak függvények, változók (memóriahely címkék). Viszont akkora lesz a kódod, meg annyi hibalehetőséggel, hogy még 10 év múlva is debzggolni fogod. Nem véletlen hogy drivereken (már amelyiket nem simán C-ben lészítik) és néhány beágyazott gyors rutinon kívül már semmit nem írnak benne. Anno, azokra a (mai szemmel) rövid kódokra még elég volt, ma már semmi nem készülne el benne a határidő 10x-esére se. Meg aztán azt portold át más platformra... Konzolon igaz hogy nem kell foglalkozni más hardverrel, de nem is szempont hogy a következő generáción is fusson. Most épp igen, de az is inkább csak véletlenül, mert nem találtak az AMD-nél jobb architektúrát. Régebben minden generáció tök más volt, nem is volt átjárhatóság, buktad a régi játékaidat. Pc-n meg előveheted a 20 éveset is.
[ Szerkesztve ]
-
hokuszpk
nagyúr
válasz pelgrim_v1 #20 üzenetére
"De amúgy mi az ami ennyire visszafogja a teljesítményt a drivereken/ os en keresztül?"
az, hogy az os definial egy virtualis hardvert, ennek adja a parancsokat.
a driver os fele nezo resze fogadja ezeket a parancsokat, es atforgatja az alatta levo hwnek. ez egy kis teljesitmenyvesztessel oke, mert a vasakat probaljak ugy tervezni, hogy nagyjabol megfeleljen a virtualis reteg igenyeinek.
viszont egy ido utan elavul, mert nem koveti le a hw fejlodeset, olyankor mar korlatozza az elerheto teljesitmenyt. lasd pl. a dx11 -ben az egyszerre kiadhato rajzolasi parancsok maximuma, ami ellen kezdett lazadozni az AMD, aztan jott is a DX12.Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ Intel Core i5 11400F / i9 11900KF / i9 11900K tálcás processzorok 27% áfás számlával
- i5-9600K , és i5-9400F processzor eladó!
- Újszerű - INTEL Core i5-14600KF 14mag 20 szál 5.3GHz CPU - bolti garanciával
- Új bontatlan, dobozos, számlás, garanciális i9 13900K CPU akció!
- i3 8100/ ingyen automata