- Azonnali fotós kérdések órája
- ASUS ROG Ally
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- OLED TV topic
- Hobby elektronika
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#33253120
törölt tag
válasz t72killer #12 üzenetére
Ok. És a vége?
Csóka1 meg lett büntetve, hogy felelős erdőgazdálkodással megvédte az otthonát.
Emellett:
Csóka2 másik cikkben meg elvesztette az otthonát, és elégett egy olyan gitárgyűjtemény aminek pár darabja elég neves volt, és pótolhatatlan.Amúgy teljesen megszokott, hogy tűz esetén ellentüzet kell csinálni kontrollálható helyen. Ott ugyanolyan elfogadott volt ez megelőzési céllal, mint ahogy svácban sem tiltják a kutyaevést. Utóbbival annyira nem értek egyet, de van.
Ellentüzet akkor csinálni amikor már tűz van olyan, ahelyett, hogy hideg időszakban tennéd rendbe az aljnövényzetet az olyan, mintha a gyümölcsfádat csak a károkozó megjelenésekor permeteznéd, amikor már elkezdi tönkretenni a termést, és a megelőző permetezésről nem is hallottál volna. -
félisten
válasz t72killer #40 üzenetére
A tudomány csak a rendelkezésére álló adatokból tud dolgozni. Arról nincs és nem is lehet adat, hogy milyen állapotok uralkodnának a földön ember nélkül.
Én nyitott vagyok arra, hogy nem tudjuk mi lenne ember nélkül, ezért nem köteleződöm el azon az oldalon, hogy az ember itt mindent tönkretesz, minden rossznak az okozója.
-
félisten
válasz t72killer #44 üzenetére
A környezetet attól még védeni kell, nem is értem miért írtad ezt. Ezen kívül a környezetvédelem a gazdaság egyik felhajtómotorja is. Csak nézzük meg németországot, elvoltak az atomerőműveikkel és a szénbányáikkal, most az egész ország felbolydult, épülnek a napelem és szélerőműparkok, alakul át az autógyártásuk (más kérdés az akkus autó környezetvédelmi hatása, de ez most nem lényeges). Ömlik a pénz a szakemberekbe, a fejlesztésekbe, az építkezésekbe stb stb. Hasonlóan mint egy háborúban, az is felpörgeti a gazdaság szinte minden szegmensét.
Ugyanazokat a köröket futjuk. Arra sincs semmi bizonyíték, hogy a változás jelenlegi ütemét az ember tevékenysége okozza. Ezt semmivel nem tudja alátámasztani a tudomány, mivel nem tudhatja, hogy az ember tevékenysége nélkül most milyen lenne a változás üteme.
-
llax
senior tag
válasz t72killer #59 üzenetére
Tudjuk, a kőolaj a föld alól magától átteleportál felhasználás helyére, sőt, a megfelelő összetevői egyenesen az üzemanyagtartályba... (ha még a nagyobb tömeg szállítása is olyan nagy gond lett hirtelen)
A lítiumnak ha éppen nem a villanyautó tűnne a legnagyobb jövőbeni felvevőjének (és nem tartaná magasan az árát), akkor is növekedő ütemben bányásznák, csak nem erre a célra, hanem előbb-utóbb a megújulókból származó áram tárolására (is) használnák (mert a hatékonyság növekedéssel együtt csökkenő /kwh ár kezdené egyre vállalhatóbbá tenni erre a célra). Szóval az a lítium sehogyan nem maradna a helyén... -
llax
senior tag
válasz t72killer #61 üzenetére
Lítiumbánya mindenképp lenne ott, ahol most dedikáltan a villanyautók miatt kezdenek bányászni. Legfeljebb néhány évvel később és másra lehetne mutogatni. 2010 környékére csökkent annyira 1kWh kapacitás ára, hogy lehetett kezdeni nagyobb tömegben is piacképes és élhető villanyautót gyártani (gyak. erre vártak a gyártók vagy 130 éve...). Ha nem nyelné el nagy és növekvő tömegben a villanyautó gyártás, mostanra akár hálózati tárolóba is mehetne (valójában csordogál most is, majd akkor lesz érdekes, ha lesz sok autókból bontott akku). Sokkal többről van szó, mint "faluakksiról", a megújulók (abból is a nap és szél) kihasználhatóságát kellene valahogyan növelni, más helyeken hálózatfejlesztést kiváltani/késleltetni.
"Mennyi is a lítiumcucc energiasűrűsége?"
A gyakorlatban, nagy tömegben gyártott akkuk között messze a legnagyobb és nem állandó, hanem folyamatosan nő. (nem csak 1kg akkura vetítve, de 1kg felhasznált lítiumra vetítve is nő - a bennük lévő lítium kihasználtsága még nagyon messze van a maximálistól - bármilyen "csodatechnológia" nélkül, az ipar általános fejlődésével együtt javul)
-
Vladi
nagyúr
válasz t72killer #57 üzenetére
Nekem meg az látszik ki ilyenkor, hogy egyesek próbálják "megúszni" a dolgot. Legalább is elhinni egy rövid időre, hogy minden rendben.
Tudod, mint a pofa, aki kiesik a 10. emeletről:
- Eddig minden rendben.
- Még mindig minden rendben.
- Semmi bajom.
- .....Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
Vladi
nagyúr
válasz t72killer #65 üzenetére
Szerintem meg a bajom jéjénél.
Pszichológusék mostanában klímaszrongásról cikkeznek, de találkoztam már klímagyász fogalmával is.
MI is a gyászfolyamat első állomása?Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
llax
senior tag
válasz t72killer #65 üzenetére
"Mennyivel nő az az energiasűrűség?"
50-100% / évtized, ami nem egy folyamatos átmenet, hanem egy-egy lépcső új gyártósorok építéséhez, vagy régiek nagyobb átalakításához köthető. Lehetne ez folyamat sokkal gyorsabb is, csak ugye a profit témában senki sem akar még átmenetileg sem hátra lépni néhányat. A fejlődéshez szükséges technológiák hosszabb távra ismertek, gyárthatók is, csak az adott pillanatban nem elég olcsón.
Ugyanígy lehetséges az újrahasznosítás, a zöldebb gyártás, csak ugye toronymagasan a profit az első... (A piac talán legtöbbet szidott szereplője az, aki tényleg dolgozik az akkuk továbbhasznosításán, ezzel éveket nyerve egy esetleg gazdaságosabb újrahasznosításig.)
Mondhatjuk azt is, hogy megy a nagy pazarlás, mert most ebből van a legnagyobb profit. (A világban mire nem igaz ez???)"Ezért nem szabad prototípus technológiákat erőltetett tempóban terjeszteni!"
Most akkor be kellene zúzni az elmúlt 19-20 évben gyártott kb. összes mobileszközt??? Mert azokban is lítium akku van...
Nem erőltetett tempó ez (a villanyautó téma politikai háttere más téma...), elsősorban gazdasági kérdés, pénzt lehet keresni vele."mi van, ha közben pl kitalálják az alumínium-alapú akksit"
A kémiát kicsit régebben kitalálták. Az összes fém közül a lítium a legjobb, ezt nagyjából a modern elektrokémia létezése óta tudják (a részben vagy egészben nem fém alapú "csodaakkuk" eljövetele körül egyelőre sok a kérdőjel). Bármennyire kívánatos anyag volt, néhány tulajdonsága (alkáli...) miatt sokáig nem is mertek komolyabban nekifeküdni a tölthető lítium akku fejlesztésének (labor szinten sem állt rendelkezésre minden szükséges megoldás). Amikor végül ezt megtették, még közel 30 évig izzadtak vele, mire tömeggyártásra alkalmas terméket sikerült faragni belőle. Ami még a levegő nitrogénjével is képes szobahőmérsékleten reakcióba lépni, azzal nem egyszerű bánni...
Az egyik fontos kulcs a szeparátorok fejlesztése volt, az meg kb. nanotechnológia (azóta is fejlődésben). Ugyanúgy a nanotechnológia kezd az anód közül is megjelenni, grafitnál maradva is nagyot lehet fejlődni (csak ez, kis lépésekben min. 2-3x energiasűrűségig).
Ezek mellett több ágon is fejlődik a technológia (pl.: vékony film, szilárd elektrolit), alkalmas fejlettségi szinten más ágakról is lehet elvet/megoldást lenyúlni.Egyébként a technológiaváltás lehetősége folyamatosan nyitott, azért, mert most lítiumot használunk egy feladatra, az nem jelent semmiféle elkötelezettséget, az akku mindenben "csak egy alkatrész", igazodni kell hozzá, de egy váltáshoz nem kell minden mást alapjaiban újra feltalálni...
[ Szerkesztve ]
-
Vladi
nagyúr
válasz t72killer #68 üzenetére
Teljesen jól beszélsz. Nekem például csak butatelóm van. Most épp egy evolveo strong x3 asszem.
Eltelt úgy 15 okosteló korszak, hogy nem tudtam rájönni, hogy mire jó. Oké lehet rajta fészbúkozni. Ez többet ártott az emberiségnek, mint hazsnált. Nem akarok. Lehet rajta xy-onolni. Nem akaroook.Cserébe: drága, sérülékeny, hamar lemerül, lefagy anyámtyúkja. Most ott tart a technológia/elektronika, hogy gyakorlatilag 40-50 évre (! ) tudnának telefont gyártani. Mert cél ic nem nagyon hal meg, más passzív elem senagyon. Ami billentyűzet meg kijelző kopik, azt meg lehet cserélni. Akkor meg?
Nagyon tipikus területe az életnek, amikor a marketinges elmondta, hogy mit akarsz, mikor és mennyi pénzért. Oké legyen profit, de más nem is számít. A valós környezeti költségeket meg fizesse meg 100 év múlva a h generáció.
"A profitőrület (=a gazdaság alapköve) alapvető baj."
1997-ben az első közgáz órán a tanár azzal kezdte, hogy a vállalatok bizonyos emberi szükségletek kielégítésre jönnek létre. Már akkor körberöhögtük...
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
Vladi
nagyúr
válasz t72killer #73 üzenetére
Amiről szóltam nagyjából a kora kilencvenes évek. Sok dolog jobb lett, de helyette lett más dolog rossz. Illetve egyre rosszabb. 25 éve nem érdekelt senkit, ha szúnyogok csipkedik a tiszaparton. Most 1 csípéstől képes feldagadni a fél lában.
"nem dohányzik a tanár az osztályban"
Ilyet már hírből se hallottam."Helyette megy a kajába mikroműanyag"
Nem volt anno se ásványvíz, se eldobható műanyag. Mégis megvoltunk. Még a mostaninál is jóval több lakossággal.Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
-
Vladi
nagyúr
válasz t72killer #78 üzenetére
Támogatom, hogy térjünk vissza olyan topikba, ahol ennek helye van. Gondolom a saját homokozódban nem nézed rossz szemmel.
Fontos dilemma ez, hogy én hozzáteszem, akkor a szomszéd miért nem. Ez elég demoralizáló hatású lehet.
Azt mondják, a világnak nincs gazdája. Dehogynincs. Mindenki a saját portáján kezdje el. t72killernek is van portája, meg nekem is. Ha ez rendben van, akkor kell tovább nézni.
Nekünk magyaroknak a kárpát medence jutott, ennek a sajátosságait kellene figyelni.El vagyunk foglalva az ausztrál tüzekkel, de mi van a Tiszával? Lehet már inni belőle? Erre kellene figyelni, erről alig esik szó.
(#79) Lauda:
Kiránydulni repülővel? Ezt értelmezni sem tudom. Tősgyökeres alföldi gyerek vagyok, nekem:
kirándulás == felmegyünk a hegyekbe.[ Szerkesztve ]
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
Vladi
nagyúr
válasz t72killer #86 üzenetére
1 2 akkor én most szépen csendben sírógörcsöt kaptam...
de legalább már nem engem szekál.
Az külön fincsi, hogy a fejlesztés érdekében - hogy a marsot benépesíthessük - szétbsszuk a földet. Hogy utána muszály legyen marsolni. Értitek? Nem? Énsem.
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
llax
senior tag
válasz t72killer #78 üzenetére
Interkontinentális repülés: 2,5-3,5 liter kerozin / 100km ülésenként.
Lehet számolgatni, hogy egy 4 tagú család ausztráliai kiruccanása (abból is csak a repülés) egy átlag magyar autós mennyi évi CO2 kibocsátásával mérhető össze... (minimum 2...)Egy széles törzsű gép, nagy, 10e+km távolságon 3-3,5 litert eszik (/100km, ülésenként) (a kezdeti, hatalmas üzemanyag tömeg cipelése a legdrágább...). A legmodernebb típusuk (pl. 787, A350) tudnak akár 2,5 litert is.
A(z EU-)transzatlanti repülés ennél kedvezőbb, az elmúlt 20 év(ben fejlesztett vagy továbbfejlesztett) gépeivel 3l alatt marad. Keskeny törzsűek ER verzióival vagy a legújabb széles törzsűekkel akár 2,5l alatt.
Keskeny törzsű modern(izált) gép, fapadosnak (max. ülésszám) berendezve, közepes, 1-2ekm közötti távokon 2,5l alatt, de a legújabbja akár 2 liter alá is bemehet (az újabb, sharklet-es A320 változatok, 737MAX - utóbbi hiába tudna, mégis csak szeretne).
1ekm környékétől lefelé haladva már meredeken nő a fogyasztás (várakozás, gurulás, felszállás fogyasztása egyre nagyobb súllyal jelenik meg - már a rövid távra optimizált gépeknél is). Itt a kisebb jet (100fő alatt) még labdába rúghat de már a turboprop a nyerő.
500km alatt csak turboprop, az rövid távon is tud jól fogyasztani - ha egyáltalán van valami ok a repülést választani.
Ezekben a fogyasztásokban minden benne van, a hajtómű beindításától a leállításáig.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz t72killer #89 üzenetére
Épp erről írtam tegnap. Az örömszerzése, az álma fontosabb neki, mint a környezet védelme. De a legtöbb ember ilyen, nincs ezzel baj. Te is ilyen vagy, én is, a harmadik is. Kár is lenne álszenteskedni, illetve felesleges. Meg hát azért ember az ember, hogy ilyen életet éljen. Mire menne azzal a kivételesen okos agyával, ha egy barlangban élne egész életében, semmire. A bolygó adottságait pedig ki kell használni értelmes módon, hisz mit ér egy szép autó, ha nem hozhatod ki a garázsból például. Vagy mit számít milyen szép egy vízesés, ha nem nézheted meg.
[ Szerkesztve ]
-
Vladi
nagyúr
válasz t72killer #91 üzenetére
"el tudnék képzelni egy magánjet-es életmódot,"
Úúú nem hiányzik az énnekem. Ha sok pénzt nyernék, én időt vennék. Előbb csinálnám meg az országos kéktúrát... szrnék a kanárira."Kompromisszum: megtehetném 8x, de csak 1x teszem meg."
Kompromisszum: elég nekem a kevesebb is, 1x sem teszem meg, elmegyek az alpokba és megnézem az őseim hol ősgermánkodtak. pölö. Márhanémet vagyok.Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!