Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz MaUser #17 üzenetére

    Viszont ha az x86 binárisokat és OS-eket nézed, akkor a linkelt tesztet lehúzhatod a WC-n, mert ott nem az ARM-os megoldásokkal, hanem a Hondoval és még inkább annak utódjával kell majd megkűzdenie. Márpedig az előzetesek alapján is gyengébb, mint a mostani Hondo, az utódjához viszonyítva meg még gyengébb lesz.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz MaUser #17 üzenetére

    Gondolom, hogy a következő Atom megoldja a stabilitási gondokat, de az nem segít a mostanin. Ez egy veszélyes játék, mert mire használható lesz az Atom, addigra a névhez túl sok kellemetlen élmény fog társulni. Most sem magának tesz jót az Intel, hogy nem ad ki Win 8 drivert a Cedar Trailhez, és a korábbi Atomokhoz. A legtöbb felhasználónál ez a politika egy "soha többet Atom" gondolattal fog társulni. Nem véletlen, hogy pár partner már javasolja, hogy az Atom nevet hagyják el, túl negatív a megítélése. Mi tudjuk, hogy ez csak egy név, és valójában a hardver számít, de az átlagember ezt nem így gondolja. Ez persze kapcsolatban van azzal, hogy nincs kedvük ismerni a hardvert még felületesen sem, így marad a negatív név előttük.

    A Microsoft erősen amellett van, hogy a egyetlen forrásból ki lehessen szolgálni minden hardvert. Erre 2013-ban majd lesznek bejelentések. Hosszútávon úgy akarják csinálni, hogy ne is kelljen binárist fordítani, az a program indításakor történik majd meg, és úgy fut majd az alkalmazás. Ez az erőforrások kihasználásánál is hasznos lehet, mivel a binárist úgy fordítja a program, hogy esetleg használjon IGP-s gyorsítást, vagy egyéb részegységet, ha ez lehetséges.

    (#18) vanye: De az x86 nem javítja meg az Atom stabilitási gondjait. [link] - ennek az oldalnak a legvégét olvasd el. Ezt Anand akkor azt hitte, hogy Windows probléma, de más hardveren nem jön elő. Ott van egy kép is elveszett erőforrásról. Random dobálja a driver D3D alkalmazások alatt. Ez akár driver összeomlással is társulhat, ami kékhalálhoz vezethet, jobb esetben csak egy appcrash. Ez így a legkevésbé sem egy jól működő platform benyomását kelti.
    A megcélzott vásárlóréteg valszeg sokat fog a weben videózni. Számos videoportál Flasht használ még mindig. Ezt a tabletek közül csak a Hondo támogatja IGP-vel gyorsítva. Ez egy funkcionális szempont. eleve a webet is a GPU-s terhelés növelése felé visszük, mert így sokkal energiahatékonyabban működik egy mobil eszköz. Nem véletlen, hogy a legtöbb ARM-os cég inkább az IGP-s teljesítmény erősítésére koncentrál. Weben a központi processzornak egyre kevesebb lesz a szerepe. Az Intel is ezért áll át a saját architektúrájára, mert túlságosan meg van kötve a PowerVR-rel a kezül. A Windows az nem Android, ahol a PowerVR az iOS portolásból komoly hasznot húz. A Microsoft rendszerén ez az architektúra csak szenvedést hoz. A saját architektúra sokkal jobb, persze a fogyasztás/teljesítmény mutató a konkurensekhez képest nagyon gyenge, de egyelőre nincs jobb alternatíva, azt viszont világosan látják, hogy a PowerVR-től el kell zárkózniuk.
    A Microsoftnak is az ultramobil rendszerek okozzák a legnagyobb fejtörést, főleg a PowerVR. Raktak dolgokat a DX11.1-be, hogy egyszerűbb legyen a fejlesztők dolga, de akkor is eléggé speciálisan kell írni az alkalmazást, hogy IMR és TBR mellett is jól működjön. Sajnos minden API futószalagja az azonnali renderhez van közelebb. A Qualcomm nem véletlenül rakott Flexrendert az Adreno 300-ba. A hardver kihasználása nem ideális ebben a működési módban, de funkcionálisan ez fekszik az API-nak. Az élmény szempontjából utóbbi jobban számít.
    Emlékszem, hogy sokan az NV-nek az IMR elv melletti kardoskodását kritizálták, amikor a Tegra 2 megjelent. Főleg a konkurensek. Ezt igen jó példákkal támasztották alá, főleg mérésekkel, hogy milyen teljesítmény/fogyasztás mutatója van a GeForce ULP-nek. Most pedig a kritizálók sorra jönnek elő azzal, hogy az IMR lesz a jó irány, mert nincs korlátozva a mozaikokban kötegelt háromszögek száma, és a komplex feladatokban kifejezetten ideális, ha a hardver az API-k logikai futószalagjához igazodik. Az új Adreno, Mali és GC fejlesztések már lépdelnek az IMR felé. Egyedül az ImgTec makacs, de ők az Apple miatt megtehetik. Az Androidra mindig jók lesznek a portok az iOS-ről.

    (#28) MaUser: A Hondo APU max fogyasztása 4,5 watt és +1 watt a vezérlő. Az Atomra már hiányzik a fogyasztási szint, mert az Intel kivette a specifikációból. [link] Arra emlékszem, hogy régen 1,7 watt átlagos érték volt megadva. A maxot nem tudjuk. Az AMD 2 wattos átlagos fogyasztást ad meg a Hondo APU-ra.
    Az Intel Z2760 tényleges ellenfele az AMD Z-60. Persze árban nem egyeznek, mert az Intel az Atomot 25 dollárral olcsóbban árulja a listás adatok szerint. Az ár az ami miatt a Z-60 elsősorban az üzleti vonalon lett bevetve, mert nagyon drága a termék. 60 dollár a listaára, ami konkrétan 3x annyi, mint amennyit egy Tegra 3-ért kérnek, és a Hondo lapkamérete is kisebb, ráadásul az NV drágább node-on gyártatja a Tegrát. Ettől függetlenül a CES-en több gyártó is Hondo APU-ra vált. Egyszerűen ma ez az egyetlen stabilan működő x86-os tabletplatform. Az Atommal próbálkoztak, de nem működik. Itt a váltás az egyetlen megoldás, amíg nem jön új x86-os platform. A gyártók szempontjából is kritikus, hogy a vásárló ne egy olyan tabletet kapjon, ami random fagy, vagy különböző beépített funkciók mellett véletlenszerűen újraindul. Ez a gyártónak a brand amortizációja. A legtöbb felhasználó a termék gyártójának logóját látja a terméken, és logikusan azt fogják hibáztatni. Persze ez valójában nem logikus, de itt egyszerű gondolkodású vásárlókról beszélünk.
    A videolejátszási adat az önmagában kevés. Emellett a bemutatón minőségvizsgálat is volt, hogy a Hondo mennyivel szebb képet ad a plusz wattokért. A HQV 2.0 eredmény az 178 a Hondo APU-n és 86 az Atomon. A tesztben a max. érték 210 pont.
    A képminőségben számszerű adat, hogy a windowsos PowerVR driver a hardvert 16 bites maximális shader precizitás mellett működtetni. A Hondo APU esetében 32 bites precizitás érhető el. Dupla olyan pontosan számol, ami nyilván a képminőségre hatással van. A PowerVR IGP-nél még a Tegra 3 IGP-je is pontosabb a 20 bites precizitásával.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák