- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Így építsd a billentyűzeted!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali processzoros kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Egérpad topik
Hirdetés
-
Baladins - Megjelenési dátumot kapott a PC-s kiadás
gp A jövő hónapban esedékes premiert az év folyamán a konzolos verziók követik majd.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
ph A kissé megtévesztő külsejű, M.2-es modell valóságtól elrugaszkodott árral, illetve sebességgel kecsegtet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hokuszpk
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a baj, hogy csupa DX12-es játékról van szó. Az AMD DirectX 12-es meghajtójának ilyen a memóriakezelése:
Ezzel annyit csinál az AMD-féle SAM, hogy a Heap 2-t megszünteti, és a Heap 0 kapacitása lényegében megegyezik majd a VRAM kapacitásával, amihez tartozik egy Type 0 típus, de nem csak eszközlokális flaggel lesz ellátva, hanem host visible és coherent is lesz. A Heap 2-höz tartozó Type 2 típus is megszűnik.
Az AMD-nél a játékokat eleve erre az egyszerűsített modellre építik, tehát nagyon egyszerű a meghajtó oldalán áttérni egy SAM-es dizájnra. Amelyik játékot megírták a SAM nélkülire, az nem fog anomáliát okozni SAM-mel.
Az NV DirectX 12-es meghajtójának memóriaszegmentálása sokkal bonyolultabb:
Az NV ezzel annyit csinál, hogy megszüntetik a Type 9-et, és a Type 7 és 8 host visible és coherent lesz eszközlokális flaggel. A problémát itt az adja, hogy nagyon sok játék nem erre számít, mert az NV hardvereknél arra van felkészítve a gyártóspecifikus kód, hogy nem a VRAM-ban van a GPU BAR, hanem a rendszermemóriában. Ezt úgy lehetne kezelni, hogy minden játékot átírnak visszamenőleg, de ez nem fog megtörténni, így az NV-nek kell valamilyen módon lekezelnie a GeForce-okra írt gyártóspecifikus optimalizációkat, amelyek az új resizable BAR modellel nem működnek jól együtt. Ezért profiloznak bőszen per játék alapon, mert lényegében minden játékra valami más beállítás kell a driver oldalán, és nem biztos, hogy optimális szegmentálást lehet kialakítani a nem teljesen optimális kódokhoz.
Nincs tehát semmi hardveres dolog, pusztán az AMD sokkal általánosabb memóriaszegmentálást használ DirectX 12 alatt, amivel egyszerűbb alkalmazni a resizable BAR-t.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Óra topik
- Windows 11
- Freemail
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Gmail
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Escape from Tarkov
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-