Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ddekany

    veterán

    válasz dokanin #40 üzenetére

    Nem fejlesztek játékokat, így nem állítom, hogy tudom... De valószínűleg az van, hogy általában fix számú nagyobb "funkció" van, amik párhuzamosan futnak. Tehát, most csak így hasraütésre, megoldják, hogy a fizika és az AI, amik önmagukban komplex és jobbára egyszálra fejlesztett "funkciók", párhuzamosan is menjenek, de ezzel csak 2 szálig skálázódnak. Üzelti szoftverben ezzel szemben sokszor nem ez a fajta párhuzamosítás van (bár ez is). Hanem, pl. párhuzamosan több kérelmet dolgozunk fel, amik ugye kb. függetlenek, tehát ez adja magát. A sok kliens önti bőségesen a rendszerre a kérelmeket, így van mit futtatni párhuzamosan. Vagy, ami még szokott lenni, hogy van csillió rekord amivel valami számítást kéne végezni, és akkor ha akarod 4 felé vágva dolgozod fel (4 szál), ha akarod 100 felé (100 szál). Ennél is adja magát, jellegéből adódóan, hogy nem fix a szálak száma. Persze játékokban is biztos rengeteg ilyen tetszőlegesen párhuzamosítható dolog van, nyilván újabb enginekben ezekre már rá is mennek. Meg persze játéknál az egyik legfőbb nagyon erősen párhuzamosítható feladat a grafika, amit viszont jobbára a GPU végez.

    Illetve még az is kérdés, hogy ha találsz is szanaszét párhuzamosítható részfeladatokat, azok elvégzése az idő hány százlékát tenné ki, ha nem párhuzamosítod őket. Mert ha nem sokat, akkor nem nyersz olyan sokat azzal, ha több magod van. Főleg, ha van valami kevésbé párhuzamosítható de veled párhuzamosan futó nagyobb funkció, és az a szűk keresztmetszet... és akkor a végén csak arra vár mindenki, aki gyorsan kész lett.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák