- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- ASUS notebook topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Dell notebook topic
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- LG LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jó kezdeményezés. Első nekifutásra tiltsák be a szén és fatüzelést világszerte a kiskályhától az erőművig.
Ezzel kb probléma meg is oldva (ha nem olajjal vagy gázzal pótolják)...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Ez van, nincs könnyű megoldás, bármi más csak kamu. Ha nem lépnek, akkor meg szépen mindenki megkapja a rákját 50 és 70 között, és lehet "csernobilozni".
A kárpát-medence kipucolásához nem kell globális összefogás, attól, hogy nagy lelkesen Trumpra és a Volkswagenre mutogatunk, a magyar kisgyerek a kazánban elégetett autóabroncs füstjétől lesz asztmás, majd idővel agydaganatos.
segítene az ügyön, ha a politikusok Európa szerte párezerMrd EUR-val kevesebbet lopnának, különösen a Kárpát-medence környékén... Sem a németek kamuzöld baromságai (atomexit, ligniterőművek) sem a minden más helyett stadiont c. kismagyar ámokfutás nem segít a dolgon.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Klaus Duran #7 üzenetére
"Már most jobban megéri gázzal."
Ahol a csempekályába megy a hátsó kertből/erdőből ingyér, ott nem hiszem, hogy megéri...
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Feketelaszlo #12 üzenetére
Ja, akkor a dízelautók mellett is kampányoljanak legyenek szivesek, mert kb 30%-al kevesebb CO2-t bocsátanak ki, mint a benzines.
A fából meg korántsem biztos, hogy a teljes széntartalom a levegőbe távozik, ráadásul a természetben nem 20-50évesen, a fotoszintetikus potenciálja derekán hullik el egy fa, amikor ki szokták vágni, hanem jóval később.
Ja, és a kedves környezetvédők a "fa" széndioxidmérleghez hozzáadták, hogy mennyi üzemanyagot is kell elfüstölni a favágással-feldolgozással kapcsolatos szállítási feladatoknál? Persze, a fűtőolajat is szállítani kell, csakhogy nem erdei terepen, és abból egy szállítmány kb 5 teherautónyi tüzifával lesz ekvivalens. Úgy kamu az egész, mint a Skandináviába szállított, Indonéz esőerdők tarravágása árán termelt "biodízel"...
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Egy direkt robbantásnál sokkal kevesebb sugárzó anyag kerül a légkörbe, nem véletlen, hogy a csernobili reaktor környéke évtizedekre le van zárva, Hiroshimában meg Nagaszakiban pedig milliók élnek.
A későbbi bombák meg főleg fúziós szerkezetek voltak, az erejüktől függetlenül nemigen szennyeztek többet, mint a hiroshimai.
Ha a kísérleti robbantások hatását szeretnéd vizsgálni, pl hasonlítsd össze az É-norvég (Novaja Zemlja a szomszédban) és a Bp-i lakosság rákstatisztikáit.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Kezdjük ott a problematikát, hogy ahol csak szeméttel tudunk "fűteni", oda nem csinálunk 4 gyereket.
#19: igen, a fogyasztó is hülye, sőt, ha nem fizetne a környezetszennyező javakért, akkor masszív környezetszennyezés sem lenne. Kb olyan ez, mint a puszira osztogatott CHF-hitelek sztorija. Az egybites elhiszi a beetetést, hogy milyen jó lesz, aztán kopogtat a feketeleves.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
"a kiskályhától az erőművig" írtam, az EU-országok üvegházgáz kibocsátási forrásai:
(ELTE forrás, angolul)
Szóval ezekután nem feltétlen a fosszilis üzemanyagot használó autóknak esnék neki láncfűrésszel, ahogy kontinensünk sötétzöld politikusai körében ez annyira népszerű... És ebben a "transport"-ban ott van a teljes légi, vízi, és egy jó adag vasúti közlekedés is+az összes teherautó+busz. Kit üldözzünk/adóztassunk hülyére természetesen?? Hát persze, hogy a személyautókat, amik a teljes probléma max ~10-15%-áért felelősek.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Így van, most ugyanaz a beetetés zajlik, és a nép eszi.
A természeti javakat is úgy zabálja az emberiség, mint az ingyenhitelt - és pont úgy működik a dolog: ma látszólag tök jó üzletnek tűnik, hogy a zsák műanyagszart beleb.sszuk az óceánba, csak aztán a szemét darabkái visszaköszönnek 5év múlva a tányérunkra tett csirkében (!=a tengerből fogott hal, hanem pl tengeri ezzel-azzal etetett jószág...). Légkör hasonlóan, telenyomjuk, majd a benyelt sz.ar megtalálja az útját a megfelelő szervekhez - mi meg az onkológiára. Még a dolog időbeni lefutása is hasonló az 5-10év után bedőlő hitelekhez, ahol csak széttárja a kezét az "ártatlan" hitelfevevő...
#24: azonnali és kötelező egykepolitika, FŐLEG a szaporisztánokban. A gigantikus mennyiségű erőforrásból kacatgyártó kínai-indiai "kamumotor" - vagy inkább nevezzük gőzgépnek leállítása, és akkor pár évtized múlva újra lakhatóvá válik a bolygó.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
+nem csak Borsodhátsópiripócs van a Földön. Szecsuán-hátsóretteneten is ugyanúgy szenes+szemetes "kettős tüzelésű" kályhával fűtenek, illetve Merkelék és Mészárosék meg tehervonat-számra dobják tűzre az óriási fűtőértékű lignitet. A probléma globális, és a sokat kibocsátók között kell sürgősen szétcsapni, ha tényleg meg akarjuk oldani a problémát.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Fogyasztó vagyok - tehát ezen definíció szerint hülye
#29: Norvégia kivételével más helyet nem tudok, ahol teljesen tisztán oldották meg a fűtés-problematikát: ott ugyebár a hegyi vízierőművek által termelt árammal fűtenek (jártam arrafelé).
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Egyelőre nulla szabályozás, még a "nagyonzöld" németkenél se nagyon.
A közlekedésnél meg ott tartunk, hogy az ezeréves, EUR-szabvány előtti bontószökevényeket, és a normál kocsik kibocsátásának 1000x-esét produkáló, fekete füstfelhőt húzó katalizátor-műtött tuninger vagányverdákat se kapják el. Pedig ezek tulajdonosai helyben 10év letöltendőt érdemelnének teljes vagyonelkobzással a szándékos súlyos egészségkárosító magatartás miatt.
Közlekedés témában meg arra szokhatnának már rá a munkaadók, hogy a melók bő 50%-át adó irodai munkákra nem rángatják be 20-30-80km-ről a munkavállalót, csak azért hogy a főnökmajom nárcisztikus hajlamait polírozza a láthatóan "dolgozó" rabszolga...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz t72killer #34 üzenetére
(kicsit félreérthetően fogalmaztam: szóval az autóknál van egy szakajtónyi szabályozás, ÚJ autót csak EUR-csillió pecséttel lehet eladni, meg a nagyvárosokba csak ezekkel lehet behajtani. Ez viszont csak papír, senki se csekkolja, hogy a vagánycsávó nem műttette ki a bömö katalizátorát-részecskeszűrőjét, csak azért, hogy "jobban menjen" a verda.
A fatüzelésű fűtőrendszerekbe se néznek bele, hogy került-e bele traktorgumi, döglöttmacska, feldarabolt nagynéni...
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Ez egy vicc, a kisfalvas környéken, ahol lakunk vagy 90%-ban üresen járnának a buszok, egy személyautó fogyasztásának 3-4x-esét elfüstölve, vagy naponta 2db busz járna és SEMMIT nem tudnál elintézni, valamint valszleg melóhelyed se lenne, mert persze a főnöknek nem jó, ha 9.15kor érsz be/vagy a családodból semmit se látsz, mert az ominózus két busz reggel 5kor és este 9kor közlekedik.
Az európai lakosság sacc/kb harmada élhet kistelepüléseken.
Az autós munkábajárást viszon nagyon egyszerűen lehet korlátozni: 10km-nél közelebbről járóknak ne járjon parkoló (a cégünknél nem is jár, pedig hely van) illetve a tömegközlekedést pénzügyileg támogatják. A nagyvárosokban meg ugye dugódíj és hasonlók. Ez ellehetetleníteni senkit sem fog, de motivál a megfelelő irányba.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Helyben is vagyunk: dízelből meg saját méréseim (és a spritmonitor) szerint kb 40%-al kevesebb kell, a drága villanyautó kiperkálásához pedig egy valagnyival többet kell munkába rohangálnod.
A villanyverda "teljes köréből" még mindíg kifelejtenek elemeket, pl azt, hogy egy családi méretű villanyautó villanyfelárából (a helyette vett használt dízeles/benzineshez képest) kb 2évig ingázás nélkül lógathatod a lábad. Azzal se szoktak dicsekedni, hogy mennyi a VALÓDI hatótáv erősen mínuszos télben vagy a légkondis nyárban egy full töltés után, azaz a német lignitáramból mennyi is hasznosul a valóságban.
A villanyautó semmi más, mint a szennyezés áthelyezése központokba. Ez se teljesen haszontalan dolog, mert egy kátrányokádó erőmű füstjét lényegesen egyszerűbb kezelni, mint 10millió autóét, de azért az meredek kijelentés, hogy a villanyautó lenne a klíma megmentője.
A "megújulók" sok országban szintén elég rossz mutatókkal rendelkeznek: kína telenyomja kadmiummal a folyóit, hogy aztán százhektár számra nézzék a(z amúgy is max 22% hatásfokú) napelemparkok a jó kis Ny-EU felhős-esős időjárást. Persze a "környezetvédők" valami véletlen folytán mindíg megtalálnak egy július közepi anticiklonos delet a propagandájukhoz, nagy kár, hogy nem tudnak ilyet szervezni egyik-másik novemberi v áprilisi esőszezon közepére, megspékelve a beesési szög megemelésével.
#47: ne aggódj, Ny-Eu-ban sem dúl a józan ész, nyugatnémet főnököm is kijelentette a német-francia-holland csapatnak, hogy ő olyant nem ismer, hogy hómoffice (kb 60%-ban billentyűzetpüfölés a meló). Aztán akinek gyereke van fizessen csak azért bébiszittert, hogy az vigye bölcsibe. Nagyon remélem, legalább a következő generációra kikopnak ezek a dinoszauruszok - persze segítene, ha állambácsi is rájönne, hogy SENKINEK se jó a felesleges ingázás. Dugó, környezetszennyezés, időveszteség, idegeskedés, felesleges irodatér fenntartás, stb-stb.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
Kvázi értelme se lenne oda tömegközlekedést küldeni, ahol nincs tömeg, ennyi. Mondjuk a megapoliszokat tényleg autómentesíthetnék, az mindenkinek jobb lenne - ráadásul olyan üzemből tiltanák ki az autókat, ahol nagyon gazdaságtalanul üzemelnek.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
-
Hova aggódnak? Majd akkor kezdjenek aggódni, ha Dzsingisz kán korának szintjére csökken a népesség. Főleg, hogy a népességük elkezdett fogyasztani, amitől rögtön 3x akkora lesz egy állampolgár ökológiai lábnyoma, mint a nagymamájáé.
Persze értem, az baj, hogy a szaporisztánok meg lehagyják őket a népesedési "versenyben" és több katonát tudnak a frontra küldeni.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
A népesség elég komoly létszámú volt az ó és középkorban, de nem szállt el a csillagos égbe, mint a XX. század folyamán: akkor 100 röpke év alatt kb négyszereződött a lakosságszám, köszönhetően az oltóanyagoknak és higiéniai normák világszéles terjesztésének. Ma már egy szomáliai romkórházban több esélyed van a túlélésre, nejednek gyermekágyi betegségek elkerülésére, mint Magyarországon a késői 1800as években.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.