- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
Új hozzászólás Aktív témák
-
NoZoli
tag
"Egyszer számoltam mennyi lenne, ha a dízel/benzin helyett mindenki elektromost használna. Önmagában tudja indokolni Paks2-t."
Beleszámoltad azt is, hogy nem ugyanakkor töltene mindenki? Valakinek pl. elég lenne, heti egyszer tölteni. És persze, nem minden autó, folyamatosan, a csúcsteljesítménnyel töltene. És persze, addigra jóval több háztartás fog rendlekezni napelemmel, saját energiatárolóval kiegészítve."Nem hiszem, hogy töltőknél nagyon vizsgálták, pedig egy supercharger 100kW-on 120A."
Rengeteg sok mozdonyvezető ment nyugdíjba, (mára már) korszerűtlen villanymozdonyokról, amiken 12-16 órákat töltöttek, folyamatos 25kV-os feszültség és sokszor 1000-2000A közelében. Ehhez képest, egy fél órás Tesla töltés, semmi. -
NoZoli
tag
És levontad azt az energiát is, ami ekkora mennyiségű üzemanyagok előállításához, szállításához kell? Lehet ironizálni az áram szállításának hatásfokáról, de a tény az, hogy legtöbbször, a veszteség egy számjegyű marad. Ami nagy előny a belsőégésű rendszerekhez képest.
Az autó is hozza a Faraday kalitka előnyeit. A mozdonyban pedig, nem csak annyi van, hogy felsővezeték -> áramszedő -> vontatómotor. Igen komoly főtranszformátor van, simító-fojtók, egyenirányító szekrények, nagy ellenállások, adott esetben fokozatkapcsoló... és pl. a csehszlovák ipar, készített erősen "vashiányos" mozdonyokat is, üvegszálas karosszériával. -
NoZoli
tag
válasz 7Heads Drago #140 üzenetére
A "szuperzöld" az, ha nem lélegzünk, nem eszünk, nem végzünk helyváltoztatást.
-
NoZoli
tag
"Az elektromos áramot általában országon belül állítják elő..."
Azért, eléggé jelentős az áram import-export. Nyilván, nem földközi távlatokban, mint az olajnál."Kis megjegyzés, hogy a környezetbarát napelem mellé gázerőmű kell, ami ugyanúgy a messzi tajgáról kapja a naftát."
Kell? Miért kell? A zsinóráram miatt? Arra vannak zöldebb megoldások már."Igen, az autó is Faraday kalitka ami akkor hat, mikor benne vagy, és nem mellette ebédelsz a távvezeték alatt."
De miért is kell a távvezeték alatt ebédelni?"Lényegesebb, hogy miért használunk több energiát?"
Mert komfortosabb lett az életünk?"Miért kell a gyereket autóval iskolába vinni?"
Ez már -érdekes módon- másik elektromos autó tesztnél is felmerült. Gyanítom, azért, mert a gyaloglás távolságban lévő, körzeti suli nem olyan menő, mint a messzebb lévő. Vagy mert eszetlenül parcelláztak az agglóban és a szolgáltatásokat nem bővítették ilyen ütemben. Vagy simán, útba esik a dolgozóba menet. Mindegyik eset, egy külön történet."Tudod a 74-es Kojakben mondja karácsonykor Kojak, hogy ő még úgy nőt fel ezeken az utcákon, hogy mindenki figyelt a másikra.A zárómondat, hogy emberek szeressétek egymást. 1974-ben!"
Biztos vagyok benne, hogy 15-20 évvel később, a Szomszédokban is elsütöttek hasonlókat. És azóta sem javult a helyzet, sőt!"A fenntarthatóság érdekében a fogyasztói társadalmat kellene kidobni és nem a 20 éves autót. A sok bizbaszt és társait..."
Ki lehet forgatni az egészet, a másik sarkába is és lehet mondani, hogy "akkor, mehetünk vissza a barlangokba, vadászó-gyűjtögető életmódba". De ugye, ahhoz is ma már túl sokan vagyunk.
Biztos ezen kell vitatkozni? Ez mit oldana meg? -
NoZoli
tag
"Lehet a lokális pöfögést csökkenteni az ev-vel, de mellette 10-ből 9 családnál megy az eszetlen fogyasztás..."
Minden gyáró erre rá is tesz egy lapáttal. Granacia idő után, javíthatatlanul vagy új készülék közeli árban javítható és el is romló cuccokkal. Vagy akár, a két nap után, már megzöldülő kenyérrel... így nehéz lejjebb vinni a fogyasztást.[ Szerkesztve ]
-
NoZoli
tag
válasz tomcat78 #205 üzenetére
Hát, ferdült már nálad az infó. Nem az EV-vel van a gond, mert elhangzik, hogy az akkutól, a hajtásig, kb. 85% a hatékonyság. Ott romlanak a számok (amiknél az úr is elmondja, hogy nem emlékszik pontosan és ő is egy kutatásban olvasta), hogy hogyan érkezik az akkuba az energia. És ezt bizony, leginkább az energiamix tudja rontani-javítani.
-
NoZoli
tag
válasz 7Heads Drago #215 üzenetére
Én végighallgattam. Te meg olvasd végig az enyémet. Nem az átalakítás és a hálózati veszteség rontja ennyire a számokat, hanem az energiamix. Mint említettem, a közlő nem nevezte meg a forrást, csak "egy tanulmány" erejéig. És elismeri, hogy ő sem emlékszik a pontos számokra. Nem is dolga, nem kapcsolódik közvetlenül a munkájához. Nála is vannak vakfoltok az elektromos autózásban.
-
NoZoli
tag
válasz 7Heads Drago #217 üzenetére
[link]
Bumm... harmadik találat a Google-ben. -
NoZoli
tag
válasz tomcat78 #219 üzenetére
"És a végére egy klasszikus: Csak annak a statisztikának hiszek, amit én hamisítok...."
Pék úr számait, mégis magadévá tetted, terjeszted. Pedig, neki sem tartoznak a munkájához, az adott számok. El is ismerte, hogy nem emlékszik pontosan és csak "egy tanulmány" a forrás-megjelölése. Tehát, ő is csak bedobott egy számot, mint a fórumozók. De neked az szimpibb volt, mert diplomás, meg vezetőmérnök és van a munkájának köze az elektromos autókhoz. Nincs ezzel gond, csak lásd be, hogy lehet, nem ezek a frankó számok. -
NoZoli
tag
válasz tomcat78 #222 üzenetére
"Ismerve a fizikát és az infrastruktúrát szerinted a 40 közelebb áll a valósághoz? Vagy esetleg a még több?"
Hogy szerintem melyik szám a jó, teljesen mindegy, mert nem értek hozzá. De mivel, annyi, de annyi tényezőtől függ egy ilyen számítás, nagy lehet a szórás."Nem mellesleg vezetőként kétlem, hogy megengedhetné magának azt a luxust, hogy fatálisat tévedjen egy riportban."
Miért ne tévedhetne olyanban, ami nem kapcsolódik a munkájához?"Nem mellesleg kicsit úgy érzem, hogy most épp Te is kiragadtál valamit a mondanivalómból, holott az egésznek nem ez lett volna a lényege....."
Az energiapazarlásról, nincs mit vitázni. Minden villanyautós témánál előjön. Pont, mint az, hogy nem fogja bírni a hálózat ezt az iszonyatosan lassú átállást -dehogynem! Az áramszolgáltató sem a babérjain ül. Fejleszt, folyamatosan. Meg hogy az elektromos autó elérhetetlen. Ez első sorban, helyi sajátosság. Európa más szegleteiben, másak az árak, a szemlélet, minden. Ezen sincs nagyon mit vitatkozni, pláne nem ebben a fórumban. -
NoZoli
tag
válasz tomcat78 #226 üzenetére
De látod, ezért nincs mit vitázni rajta! Ezt már kitárgyaltuk egy másik ilyen teszt alatt. Azt is kitárgyaltuk, hogy nem miattad borul hanyatt az összes bébifóka. Mert sokat mész, nagyrészt autópályán. Tehát, arányaiban kevesebbet szennyezel, mint aki kb. napi 10 km-ket megy a belsőégésűvel, azt is csak városban. És hiába nyomják a hülyeséget a reklámokban. Aki ép eszű, pont annyira veszi komolyan, mint a többi reklámot. Szerintem, nincs sok olyan ember, aki CSAK azért vett/vesz villanyautót, mert az nem (annyira) környezetszennyező. Sokkal inkább a menetdinamikáért, zajtalanságért, vezetési komfortért, napelemről tölthetőségért, kisebb fenntartási költségért és persze, a most még jelen levő kedvezményekért.
-
NoZoli
tag
válasz 7Heads Drago #229 üzenetére
Legalább, kicsit körülnéznél az oldalon... Így még vitázni sem lehet veled. Nem is erőltetem.
"Hálózati és transzformátorveszteség: az energiaátvivő rendszerbe betáplált és a fogyasztónak átadott villamosenergia-mennyiség különbsége." -
NoZoli
tag
válasz 7Heads Drago #240 üzenetére
Ne áss magadnak újabb csapdákat! Magadat járatod lejjebb és lejjebb... Te magad írtad, hogy "A sok átalakítás és hálózati veszteség miatt." Cáfolva, számokkal, linkkel, magyarázattal. Most már, erőművi veszteségről beszélsz. Aminek, amúgy, külön oszlopa van a linkelt táblázatban az "Erőművi önfogyasztás". Ami, "az a saját termelésű villamosenergia-mennyiség, amelyet az erőmű berendezései a villamosenergia-, illetve hőenergia-termelés érdekében használnak fel. A termelt és az erőműből kiadott villamos energia különbségének felel meg."
Ahol nagyot csorbulnak a számok, az az enerigamix. Mit nem tudsz ezen megérteni, sokadszorra leírva sem? Ennél többet tényleg nem tudok tenni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...